ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Γενάρη 2021
Σελ. /20
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ανοιγμα των σχολείων σε δόσεις και χωρίς ουσιαστικά μέτρα ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
  • Τεχνοβλαστοί και νεοφυείς επιχειρήσεις: H απάντηση του συστήματος στη διασύνδεση των ερευνητικών αποτελεσμάτων με την αγορά.
  • Αρθρο: Με αφορμή τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την τελευταία Σύνοδο των Πρυτάνεων.
  • ΑΣΓΜΕ: Συνέχιση των διεκδικήσεων για υγεία και μορφωτικά δικαιώματα.
  • Πολύμορφη δραστηριότητα από τα Στέκια Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ.
Η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία με δόσεις, χωρίς ουσιαστικά μέτρα

INTIME NEWS

Το κουδούνι του σχολείου θα το ακούσουν τελικά να χτυπά μόνο οι μαθητές των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων από την ερχόμενη βδομάδα, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να εκμαιεύσει τη συναίνεση των επιστημόνων για τη συνολική επαναλειτουργία των σχολείων. Μια προσπάθεια όμως που εξαντλήθηκε σε επικοινωνιακό επίπεδο, με τις δηλώσεις του προηγούμενου κοινοβουλευτικού εκπροσώπου, το περασμένο Σάββατο, και δεν περιέλαβε για άλλη μια φορά ούτε ίχνος του απαιτούμενου σχεδιασμού και της αναγκαίας χρηματοδότησης για την επαναφορά στην κανονικότητα της σχολικής ζωής.

Γιατί οι ανάγκες και τα μέτρα που θα εξασφάλιζαν το ασφαλές άνοιγμα όλων των σχολείων είναι γνωστά από τον Αύγουστο. Φώναζαν, πάλευαν και διεκδικούσαν γι' αυτά γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές: Σχεδιασμός για επιπλέον αίθουσες για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, ουσιαστική ιχνηλάτηση και μέτρα εκεί που εντοπίζονται κρούσματα. Είναι μήπως υπερβολικά κι ανέφικτα όλα τα παραπάνω; Οχι βέβαια, όμως, προϋποθέτουν σχεδιασμό και χρηματοδότηση.

Απέναντι στα δίκαια αιτήματά τους για τα αναγκαία αυτά μέτρα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές χόρτασαν αναλύσεις για... τη σταθερή ομάδα που αποτελεί η σχολική τάξη, για την αναγκαιότητα αλλά και την επάρκεια της μάσκας και πάνω απ' όλα για την ατομική τους ευθύνη. Χόρτασαν επίσης διαβεβαιώσεις ότι τα σχολεία θα ήταν τα τελευταία που θα έκλειναν και τελικά βρέθηκαν μέσα σε μια νύχτα στις αρχές Νοέμβρη να αναζητούν συσκευές και τρόπους για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, για την οποία επίσης δεν πάρθηκε κανένα μέτρο από την πλευρά της κυβέρνησης, με τις τραγικές και τραγελαφικές εικόνες που έχουμε δει όλο αυτό το διάστημα.

Για άλλη μια φορά μετά από το νέο αυτό υποχρεωτικό και παρατεταμένο κλείσιμο, η κυβέρνηση είχε τον χρόνο να σχεδιάσει ουσιαστικά μέτρα αραίωσης και ενίσχυσης του προσωπικού των σχολείων. Για άλλη μια φορά δεν το έκανε.

Αντιθέτως, σχεδίασε επιμελώς και με ζήλο το σπρώξιμο μαθητών από μικρότερες ηλικίες εκτός Γενικής Εκπαίδευσης με το νομοσχέδιο για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση, την ένταση της καταστολής στα ΑΕΙ, τις διαγραφές φοιτητών και τις αιφνιδιαστικές και απαράδεκτες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση για τους πολύπαθους μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου που έχουν «λουστεί» το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους στις δύσκολες συνθήκες του lockdown. Γι' αυτούς τους μαθητές, της Γ' Λυκείου, αναμένεται το επόμενο διάστημα να μάθουν πότε θα επιστρέψουν στα θρανία, ενώ ούτε καν η ύλη όπου θα εξεταστούν δεν τους έχει ανακοινωθεί, παρά μόνο μια υπόσχεση για μείωσή της, που κι αυτή θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα.

Μετά από όλα αυτά ακούγεται για άλλη μια φορά προκλητική η υπουργός Παιδείας να λέει ότι «η πανδημία είναι ακόμη εδώ και η δυνατότητα να ανοίξουμε και να διατηρήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά θα αποτελέσει συλλογική επιτυχία». Πράγματι θα είναι συλλογική επιτυχία των εκπαιδευτικών που ξεπέρασαν εαυτούς όλο αυτό το διάστημα στα αχαρτογράφητα νερά της τηλεκπαίδευσης, των γονιών και των μαθητών που πειθάρχησαν στις όποιες οδηγίες και πασχίζουν σ' όλες τις συνθήκες να τα βγάλουν πέρα, αλλά σ' αυτήν τη συλλογική επιτυχία δεν χωράει η κυβέρνηση, που συνεχίζει να βλέπει τα μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας και των σχολείων ως κόστος και επιλέγει απλά να τους βάζει και να διατηρεί τα λουκέτα ανάλογα με την καμπύλη των κρουσμάτων...

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Αρχίζει ένα δημιουργικό νέο έτος... «αλλιώς»

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα (Τροίας 36, πλ. Βικτωρίας, τηλ. επικοινωνίας 210.8823.674) ξεκινά το πρόγραμμά του για το νέο έτος, προσαρμοσμένο στις συνθήκες, αλλά με ανανεωμένη διάθεση και ποικίλες διαδικτυακές πρωτοβουλίες.

Οργανώνει δύο ενδιαφέρουσες διαδικτυακές εκδηλώσεις - συζητήσεις, με θέματα που έχουν απασχολήσει στο διάστημα του lockdown:

  • Παρασκευή 22 Γενάρη στις 7.30 μ.μ.: «Οι εξελίξεις στον χώρο του Πολιτισμού», με ομιλητές από την ΤΟ Καλλιτεχνών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.
  • Πέμπτη 28 Γενάρη στις 7.30 μ.μ.: «Ελεύθερος χρόνος: "Ευκαιρία" της καραντίνας ή ανάγκη της νεολαίας;» . Θα μιλήσει η Αννα Λουκίδη - Ανδρέου, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.

Επίσης, με προσαρμοσμένο περιεχόμενο, αλλά και καινούριες ιδέες θα ξεκινήσουν μέσω διαδικτύου τα μαθήματα του Στεκιού. Με δεδομένο τον φύσει πρακτικό χαρακτήρα των περισσότερων μαθημάτων, έχει γίνει προσπάθεια να εμπλουτιστούν με θεωρητικές και ιστορικές γνώσεις, είτε αυτοτελώς είτε ενσωματωμένες στη ροή του μαθήματος. Ετσι, οι μαθητές των μουσικών οργάνων θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μορφολογική - υφολογική ανάλυση κλασικών έργων, οι μαθητές των χορών θα ανακαλύψουν πιο συστηματικά την παράδοση των τόπων και των λαών από τους χορούς που διδάσκονται, το εργαστήρι «Τα εργαλεία του ηθοποιού» θα ασχοληθεί με τη θεατρική ανάλυση κειμένου κ.ο.κ. Τα link θα γνωστοποιηθούν από τους δασκάλους στους μαθητές τους.

Στη Θεσσαλονίκη

Αντίστοιχα και το Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη συνεχίζει διαδικτυακά και ραδιοφωνικά τις δραστηριότητές του. Την Παρασκευή 8 Γενάρη στις 20.00 βγαίνει ξανά στον αέρα του «90,4 Αριστερά στα FM» με εκπομπή αφιερωμένη στα προβλήματα και τις διεκδικήσεις των φοιτητών Σχολών Καλών Τεχνών και των μαθητών των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας. Σημειώνουμε ότι ο «90,4 Αριστερά στα FM» εκπέμπει και μέσω του «902.gr».

Επίσης, οι δάσκαλοι του Στεκιού συνεχίζουν να παραδίδουν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας μαθήματα Γερμανικών, θεωρίας μουσικής, πιάνου, Ισπανικών και σκακιού.

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στα μαθήματα του Στεκιού:

697 574 5212 και 6948.354.787

email: stekiknethess@gmail.com

Εκδήλωση αφιερωμένη στο βιβλίο

Με μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή εκδήλωση, αφιερωμένη στο βιβλίο, καλωσόρισε το 2021 ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης».

Εκπαιδευτικοί και γονείς είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τη συγγραφέα Μαρία Παπαγιάννη, προτεινόμενη για δεύτερη συνεχόμενη φορά για το Διεθνές Βραβείο «H. C. Andersen».

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κ. Κατημερτζόγλου αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία αυτή του σωματείου για ανάδειξη της ένταξης του παιδικού βιβλίου στη διδακτική πράξη ως μέρους της, καθώς υπάρχει έλλειψη αξιόλογων λογοτεχνικών κειμένων στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, τα οποία κατακλύζονται από κείμενα χρηστικά, συνταγές μαγειρικής κ.λπ. Επίσης, για την αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς του παραμυθιού για μικρότερες ηλικίες και της λογοτεχνίας για νέους που προωθούν την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό, την ειρήνη και συνεργασία, χτυπούν το ρατσισμό και την ξενοφοβία, συμβάλλουν στο να καλλιεργηθούν αξίες στα παιδιά.

Η συγγραφέας μίλησε για όσα την ωθούν να γράφει, για να αγαπήσουν το βιβλίο τα παιδιά, να προβληματιστούν για τα κοινωνικά δρώμενα, να δοθεί η ευκαιρία να ανοίξει ένας διάλογος για τα προβλήματα της κοινωνίας που βλέπουν και αντιμετωπίζουν καθημερινά. Συνομίλησε με τους συμμετέχοντες και απάντησε σε ερωτήσεις τους, ενώ κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης διαβάζονταν αποσπάσματα από τα βιβλία της.

Μέσα από τις τοποθετήσεις αναδείχθηκε η εμπειρία από τη χρήση της λογοτεχνίας στη σχολική τάξη και έγινε η διαπίστωση ότι ένα σταθερό πρόγραμμα παρουσίασης ενός βιβλίου, και ανάλυσής του στην τάξη, συναντά μεγάλο ενδιαφέρον και αναπτύσσει τον προβληματισμό των παιδιών. Οτι αναδεικνύεται με κάθε τρόπο από την πραγματικότητα η χρησιμότητα της επαφής του παιδιού με το βιβλίο, ιδιαίτερα όταν οι νέοι βομβαρδίζονται από παντού με τις «αξίες» του συστήματος και της αγοράς.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ