ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
«ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ»
Εργαλείο του νέου πιο ταξικού Λυκείου

Eurokinissi

Στη διαμόρφωση ενός Λυκείου που θα χάσει κι άλλο το μορφωτικό του ρόλο, με φίλτρα που θα «κόβουν» από νωρίς τους μαθητές από τη συνέχιση ή θα αποθαρρύνουν άλλους να το ακολουθήσουν οδηγεί η εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» και συνολικά το πλέγμα μέτρων του «νέου Λυκείου».

Στον εξαπλασιασμό των μετεξεταστέων σε τουλάχιστον ένα μάθημα οδήγησε φέτος η εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων», σύμφωνα με την εικόνα που έρχεται από εκπαιδευτικούς και γονείς, εκτοξεύοντας το ποσοστό τους από το 4% στο 24%. Κόντρα σε αυτή την εικόνα, το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του ισχυρίζεται ούτε λίγο ούτε πολύ ότι η «τράπεζα θεμάτων» «όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις» και προχώρησε σε ρύθμιση για συμψηφισμό της βαθμολογίας Αρχαίων Ελληνικών - Νέων Ελληνικών - Λογοτεχνίας και Μαθηματικών - Γεωμετρίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εκπαιδευτικών από την προσαρμογή των βαθμολογιών με βάση τη νέα ρύθμιση, αυτή δεν βοηθά να προαχθεί παρά ένα μικρό κομμάτι που ανάγεται σε μονοψήφιο ποσοστό από το σύνολο των μετεξεταστέων μαθητών.

Σταθερό μέτωπο ενάντια στο νέο σύστημα έχουν οι γονείς

Στην κατάσταση που διαμορφώνεται με την εφαρμογή του «νέου Λυκείου» και ειδικότερα της «τράπεζας θεμάτων» αναφέρεται η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) η οποία αύριο Κυριακή πραγματοποιεί στην Αθήνα το ετήσιο απολογιστικό συνέδριό της.

«Τα μεγάλα ποσοστά μαθητών που παραπέμπονται το Σεπτέμβρη, αλλά και εκείνα που έμειναν στην ίδια τάξη, δείχνουν όχι μόνο τη βαθιά ταξικότητα του "νέου Λυκείου", αλλά και τις προθέσεις τους, η μεγάλη μάζα των μαθητών να στραφεί όσο γίνεται από πιο νωρίς και φυσικά πριν καν φτάσει στο Λύκειο στην κατάρτιση, δηλαδή τα ΣΕΚ, και στη μαθητεία», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, ανοίγοντας τη συζήτηση για το θέμα σε Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων. «Για μας η "τράπεζα θεμάτων" είναι ένα βασικό εργαλείο του νέου σχολείου και δεν είναι ξεκομμένη από το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών, την υποχρηματοδότηση, τις συγχωνεύσεις, την αντικατάσταση της βασικής γνώσης με δεξιότητες, το ψηφιακό σχολείο, τα παλιά και νέα βιβλία, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, την κτιριακή εγκατάλειψη, το αποκεντρωμένο αυτοαξιολογούμενο αυτόνομο σχολείο, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», σημειώνει.

Οι εκπρόσωποι των γονιών τονίζουν επίσης ότι «η "τράπεζα" δεν αναιρεί, αλλά αντίθετα εντείνει αυτές τις ταξικές διαφορές, βγάζει στην επιφάνεια όλες τις αμαρτίες του εκπαιδευτικού συστήματος διαχρονικά και υποβαθμίζει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία». Οτι «δημιουργεί όρους τυπικής ισότητας για να ενισχυθούν ουσιαστικά οι πιο άνισοι όροι πρόσβασης των μαθητών στη μόρφωση. Οταν βάζουν διαφορετικές κατηγορίες μαθητών να εξεταστούν προοπτικά στο ίδιο επίπεδο θεμάτων, τότε δημιουργείς και πιο άνισους όρους, αλλά και όρους σύγκρισης. Ανοίγει ο δρόμος στη σύγκριση μαθητών, σχολείων κλπ.», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας ότι «το μέτρο αυτό έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο, ρίχνει ακόμα πιο πολύ τα πιο φτωχά παιδιά» και σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι θα σπρώξει ακόμα περισσότερους μαθητές σε φροντιστήρια που μάλιστα ξεκίνησαν να λύνουν μόνο τα θέματα της «τράπεζας θεμάτων» και, εντέχνως, διαδίδουν ότι οι μαθητές πρέπει εγκαίρως να ξεκινήσουν εντατικά μαθήματα, ώστε να προλάβουν να καλύψουν το μέγιστο δυνατό ποσοστό από την πληθώρα θεμάτων.

Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται και στις συνέπειες στη διαδικασία της μάθησης την οποία τυποποιεί, «στερώντας την από τους χυμούς της μόρφωσης, αφού οι μαθητές θα καταλήξουν να διαβάζουν πιο πολύ τα τυποποιημένα προς εξέταση θέματα, παρά τα βιβλία τους», σημειώνει, ενώ «οι εκπαιδευτικοί θα χάνουν όλο και περισσότερο τον παιδαγωγικό τους ρόλο και θα μετατρέπονται σε προγυμναστές εξετάσεων».

Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται στη στάση του γονεϊκού κινήματος απέναντι στην πραγματικότητα αυτή, τονίζοντας ότι η ευθύνη του είναι να συμβάλει, όσο περνάει από το χέρι του, να μπει φρένο στις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, να ενώσει όλες τις λαϊκές οικογένειες στη διεκδίκηση της μόρφωσης για όλα τα παιδιά και να αναδείξει το εκπαιδευτικό ζήτημα ως παλλαϊκό ζήτημα, με το οποίο δεν ασχολούνται μόνο οι ειδικοί.


Εκδήλωση για το συντονισμό φορέων ενάντια στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή

H Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑΜΕΑ Αττικής και Νήσων και ο Σύλλογος Εργαζομένων σε Μονάδες, Ιδρύματα και Σχολεία Ειδικής Αγωγής (ΣΕΜΙΣΕΑ) καλούν τα σωματεία εργαζομένων και εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τους συλλόγους ΑΜΕΑ, γονέων και κηδεμόνων, τα ταξικά συνδικάτα, την ΑΣΓΜΕ, την Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής την Τρίτη 8 Ιούλη, στις 7.30 το απόγευμα σε εκδήλωση - συζήτηση που θα γίνει στα γραφεία της ΣΕΑΑΝ (Χαλκοκονδύλη 37, 2ος όροφος), με θέμα το συντονισμό των βημάτων τους ενάντια στο νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή.

«Το ν/σ για την Ειδική Αγωγή κάνει ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τις απαιτήσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών, για παραπέρα δραστική συρρίκνωση και υποβάθμιση των δημόσιων δομών Ειδικής Αγωγής. Θέλουν να εξασφαλιστούν κονδύλια για τη στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, φορτώνοντας το κόστος για την εκπαίδευση και αποκατάσταση των παιδιών με αναπηρίες στην ίδια την οικογένεια που ήδη στενάζει από τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ.

Τα περί δήθεν ένταξης των παιδιών με αναπηρία στα κοινά σχολεία που προβάλλουν οι κυβερνώντες και οι συμβιβασμένοι συνδικαλιστές του χώρου των ΑΜΕΑ και των εργαζομένων είναι το όχημα για τη διάλυση των ελάχιστων ειδικών σχολείων και δομών Ειδικής Αγωγής που υπάρχουν στη χώρα και δεν πατάει σε καμία, πραγματικά, επιστημονική μελέτη διεθνή ή εγχώρια. Ακόμα και στις περιπτώσεις που μπορεί να γίνει αυτή η ένταξη, δε δημιουργούν ούτε τις ελάχιστες προϋποθέσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει με θετικά αποτελέσματα. Αλλωστε, το σχολείο της αγοράς που προωθούν, το σχολείο - επιχείρηση που προάγει τον ατομισμό και την επιχειρηματικότητα, όχι μόνο δεν μπορεί να εντάξει, αλλά πετάει στα αζήτητα τα παιδιά της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και πολύ περισσότερο τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών με αναπηρία. Το ν/σ σχεδιάζει η κυβέρνηση να το περάσει από τα Θερινά Τμήματα της Βουλής.

Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το αγωνιστικό αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα έχουμε αποδείξει ότι είμαστε "παντός καιρού"», επισημαίνουν στην κοινή ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές της εκδήλωσης.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Για την πιστοποίηση δεξιοτήτων στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών

Προκλητική χαρακτηρίζει το ΚΚΕ την Υπουργική Απόφαση για τη λήξη ισχύος των πιστοποιητικών γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση υπολογιστών (ECDL), σε σχετική Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Ελένη Γερασιμίδου και Γιώργος Λαμπρούλης που υπογράφουν την Ερώτηση, σημειώνουν σχετικά:

«Με κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με αριθμό 4204/14 (ΦΕΚ-1263 Β/16-5-14), έληξαν τη Δευτέρα 30/6/2014 όλα τα πιστοποιητικά ECDL που έχουν εκδοθεί πριν την 30/6/2011. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, αφορά 1.000.000 περίπου πιστοποιητικά Πληροφορικής. Οι κάτοχοι αυτών των πιστοποιητικών καλούνται να καταθέσουν από 50 ευρώ έως 70 ευρώ στην εταιρεία που εξέδωσε για να τα ανανεώσει.

Με την απόφαση αυτή, δεκάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι είναι "ξεκρέμαστοι", αφού απαραίτητο προσόν της πρόσληψής τους ήταν η προσκόμιση πιστοποιητικού Πληροφορικής, το οποίο έχει πλέον λήξει. Επιπλέον, χιλιάδες νέοι άνθρωποι που χρειάζονται άμεσα το πιστοποιητικό, προκειμένου να αναζητήσουν εργασία (ακόμα και στα πεντάμηνα προγράμματα) αναγκάζονται να πληρώσουν για να αποκτήσουν αλλά και να ανανεώσουν το πτυχίο τους.

Πρόκειται για προκλητική εξέλιξη που δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη γνώσης και μόρφωσης παρά μόνο με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών για νέα πεδία κερδοφορίας».

Το ΚΚΕ ζητά από τους υπουργούς:

  • Να αποσυρθεί άμεσα η παραπάνω υπουργική απόφαση.
  • Οι όποιες ανάγκες προκύπτουν για παρακολούθηση και προσαρμογή στις νέες εξελίξεις να ικανοποιούνται μέσα από ένα κρατικά δομημένο και δωρεάν σύστημα επιμόρφωσης, σε τακτική βάση, αξιοποιώντας και τις δομές των πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας.



Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org