ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 5 Απρίλη 2015
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΥΡΩΖΩΝΗ - ΔΝΤ
Διαδοχικές λίστες με αντιλαϊκά μέτρα στην υπηρεσία των μονοπωλίων

Ομοβροντία από νέας κοπής αντιλαϊκά μέτρα, ταυτόχρονα και σε συνδυασμό με αυτά που ήδη εφαρμόζονται από τη μνημονιακή περίοδο και τους εφαρμοστικούς νόμους, περιλαμβάνει το μείγμα της πολιτικής για την επόμενη μέρα. «Τροχιοδεικτικές βολές» εμφανίζονται σε σχέση με τα αιματοβαμμένα πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεσμεύεται όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να ενισχύσει, υπερβαίνοντας ακόμη και τους μνημονιακούς στόχους. Την ίδια ώρα, αποκαλύπτονται, μέρα με τη μέρα, και νέες αντιλαϊκές λίστες με τις μεταρρυθμίσεις και τις αναδιαρθρώσεις που έχει ανάγκη το κεφάλαιο.

Νέα λίστα, την τρίτη στη σειρά, με συνοδευτικά αντιλαϊκά μέτρα ύψους πάνω από 1 δισ. ευρώ, απέστειλε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, ενόψει της συνεδρίασης της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ στις 8 - 9 Απρίλη. Οι εξελίξεις έρχονται να αποδείξουν ότι η συγκυβέρνηση έχει «κρυφά χαρτιά», τα οποία και αξιοποιεί ως αντιλαϊκό «ατού» στα παζάρια με το Γκρουπ Βρυξελλών, δηλαδή την τρόικα. Για την ώρα, η αντιλαϊκή σούμα μόνο για το 2015 φτάνει στο αστρονομικό ύψος των 7 δισ. ευρώ, ενώ μαζί με το πρόγραμμα κλιμάκωσης των ιδιωτικοποιήσεων (περί τα 1,6 δισ.) διαμορφώνεται περίπου στα 8,6 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 4,8% του αναμενόμενου ΑΕΠ! Πρόκειται για μια ακόμη φάση, στη διαδικασία της βίαιης αντιλαϊκής δημοσιονομικής προσαρμογής.

Οι στόχοι της λίστας

Πίσω από τους «αριθμούς» και τα δημοσιονομικά μεγέθη, η διαβούλευση περνάει στο σκληρό πυρήνα των μέτρων, δηλαδή σε αυτά που έχουν άμεση και σταθερή απόδοση για το κρατικό ταμείο, τόσο από την πλευρά των «εξοικονομήσεων» σε κονδύλια που αφορούν στην κάλυψη των λαϊκών αναγκών, όσο και στο σκέλος της διόγκωσης στους αντιλαϊκούς φόρους και τα κάθε είδους χαράτσια. «Διά γυμνού οφθαλμού», είναι ορατό πλέον το γεγονός ότι η συζήτηση αφορά στην περίοδο μετά τη λήξη της 4μηνης παράτασης του σημερινού προγράμματος (τέλος Ιούνη 2015), δηλαδή του υπάρχοντος μνημονίου και της δανειακής σύμβασης, με τη σημερινή μορφή, όπως συμφωνήθηκε στο Γιούρογκρουπ της 20ής Φλεβάρη.

Την ίδια ώρα, παρά και την εφαρμογή πρόσθετων μέτρων, με την παραπέρα διόγκωση των αντιλαϊκών φόρων και την καρατόμηση των κρατικών κονδυλίων που σχετίζονται με την κάλυψη λαϊκών αναγκών, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εντοπίζει και ομολογεί και νέα χρηματοδοτικά κενά, που φτάνουν στα 19 δισ. ευρώ για το 2015. Αυτό, με τη σειρά του, οδηγεί σε νέα δανειακή σύμβαση και μνημόνιο, όπως και να βαφτίσουν τη νέα συμφωνία που θα ακολουθήσει στο β' εξάμηνο του 2015. Τα στοιχεία αυτά καταγράφονται στη λίστα που κατέθεσε η κυβέρνηση και συζητήθηκε την περασμένη βδομάδα στην Ομάδα Εργασίας του Γιούρογκρουπ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη λίστα της συγκυβέρνησης:

-- Το πρωτογενές πλεόνασμα για το 2015 θα φτάσει από 3,1% έως 3,9%, δηλαδή πάνω και από το μνημονιακό στόχο (3%).

-- Το σύνολο των μέτρων χωρίς τις ιδιωτικοποιήσεις (1,5 - 1,6 δισ. ευρώ) διαμορφώνεται πάνω από 6 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια προστέθηκαν ακόμη 1 δισ. ευρώ, προφανώς για να καλυφθούν οι αστοχίες από τα προγράμματα «καταπολέμησης της φοροδιαφυγής».

-- Οι χρηματοδοτικές ανάγκες για το 2015, μετά τη λήψη των μέτρων, υπολογίζονται σε 19 δισεκατομμύρια ευρώ.

-- Ο εκτιμώμενος ρυθμός της καπιταλιστικής ανάκαμψης για το 2015 περιορίζεται σε 1,4% (από 2,8%).

Τα επονομαζόμενα «κείμενα εργασίας»...

Είναι φανερό ότι στις λίστες που «διέρρευσαν» υποκρύπτονται νέοι αντιλαϊκοί φόροι και χαράτσια (που προβλέπονται και στη συμφωνία της 20ής Φλεβάρη), όπως στο ΦΠΑ και άλλους έμμεσους φόρους κατανάλωσης, η κατάργηση των φοροελαφρύνσεων που έχουν απομείνει για μισθωτούς - συνταξιούχους κ.ά.

Στο «υπόμνημα εργασίας» που στάλθηκε προς αξιολόγηση από την τρόικα περιγράφονται και τα παρακάτω:

-- Συνέχεια στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, σε πιο «στέρεη βάση». Η κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση αφορά, χωρίς περιστροφές, στη «θεαματική αποτυχία» να πιάσει τους εισπρακτικούς στόχους. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεσμεύεται να σεβαστεί όλα τα υπάρχοντα συμβόλαια, καθώς και να εργαστεί για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αναφέρεται, εξάλλου, ότι η κρατική συμμετοχή στις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις «θα βοηθήσει στη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση των Ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης», πρόβλεψη που ανοίγει δρόμο για πλήρη απαλλαγή του κεφαλαίου από ασφαλιστικές εισφορές...

-- Στο β' εξάμηνο του 2015 θα προωθηθούν «αλλαγές» στη νομοθεσία για τη φορολογία εισοδήματος. Τυχόν αύξηση του αφορολόγητου ορίου θα συνδυαστεί με τη διόγκωση των φορολογικών συντελεστών κατά τρόπο που να διογκώνεται η μάζα των αντιλαϊκών φόρων. Ταυτόχρονα, θα καταργηθούν οι διατάξεις που προβλέπουν εξαιρέσεις και απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή οι ελαφρύνσεις που έχουν απομείνει για στοιχειώδεις δαπάνες διαβίωσης.

-- Καταβολή «πόντων μπόνους» σε «συνεπείς φορολογούμενους», σε συνδυασμό με την αφαίρεση «πόντων» (άρα και την καταβολή προστίμων) σε «ασυνεπείς», δηλαδή κατά βάση σε λαϊκά νοικοκυριά που δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στη φοροληστεία.

-- Φορολογικές υποθέσεις για τις οποίες οι ελεγκτικές αρχές βεβαίωσαν φόρους, αλλά οι επιχειρήσεις έχουν προσφύγει στα δικαστήρια, οι δικάσιμοι έχουν οριστεί αλλά οι ακροάσεις δεν έχουν ξεκινήσει, θα επιδιωχθεί να περαιωθούν με «ευνοϊκό τρόπο» για τις επιχειρήσεις.

-- Καθιέρωση κληρώσεων στις οποίες θα συμμετέχουν οι αριθμοί των αποδείξεων που θα μαζεύουν οι φορολογούμενοι.

-- Αύξηση των εισιτηρίων για την είσοδο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους από τον Ιούνη του 2015.

-- Τον Ιούνη του 2015 θα τροποποιηθεί η νομοθεσία για τον ειδικό φόρο 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, ώστε να εισπραχθεί εντός του τρέχοντος έτους (η προηγούμενη κυβέρνηση ανέβαλε την είσπραξή του για το 2016). Επιπλέον, θα εξεταστεί η επέκταση του φόρου και στις διαφημίσεις που προβάλλονται από τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

-- Η φοροδιαφυγή στον ΦΠΑ θα επιδιωχθεί να αντιμετωπισθεί με τη χρησιμοποίηση ενός ειδικού «λογισμικού ανάλυσης των κοινωνικών δικτύων». Το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει τη χρηματοδότηση του προγράμματος αυτού από την εταιρεία «Siemens», μέσω του προγράμματος εξωδικαστικού συμβιβασμού που έχει υπογραφεί με το γερμανικό μονοπώλιο, από την προηγούμενη συγκυβέρνηση.

Στο στόχαστρο και Εργασιακά - Ασφαλιστικό

Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις, η κυβέρνηση προτείνει «οκτώ ολοκληρωμένες πρωτοβουλίες», που περιλαμβάνουν «την καθιέρωση των ελάχιστων όρων εργασίας μέσα από την ΕΓΣΣΕ και την αναβάθμιση του ρόλου του ΟΜΕΔ». Σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό, γίνεται λόγος για «εξίσωση του εργατικού και υπαλληλικού μισθού», για «κατάργηση των διακρίσεων με βάση την ηλικία» και για «σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού, ύστερα από διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους». Πουθενά δεν αναφέρεται η επαναφορά στα 751 ευρώ.

Στα ζητήματα της Κοινωνικής Ασφάλισης, αναφέρονται η ρύθμιση που έχει ήδη γίνει για τα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία, η επέκταση του νόμου για την ασφαλιστική κάλυψη όσων έχουν λίγα ένσημα και η απονομή της 13ης σύνταξης για τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Για τον υπολογισμό των συντάξεων, προτείνεται η αναθεώρηση του σημερινού συστήματος «σε συνάρτηση με τα μεσοπρόθεσμα και τα μακροπρόθεσμα σχέδια της κυβέρνησης για το συνταξιοδοτικό σύστημα», που παραμένει ανοιχτό το τι θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα. Προβλέπεται επίσης «αναστολή» της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στα επικουρικά ταμεία για το 2015 και στη συνέχεια «αναθεώρηση» του συστήματος για τις επικουρικές συντάξεις, με τα ίδια αόριστα κριτήρια που περιγράφηκαν πιο πάνω. Προτείνεται, ακόμα, αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εφάπαξ, ενώ θα διατηρηθούν τα ίδια κριτήρια με το 2014 για την παροχή του ΕΚΑΣ. Επίσης, για τις συντάξεις, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι «θα σεβαστεί τα θεμελιωμένα δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα θα πάρει μέτρα για την εξάλειψη των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, που υποσκάπτουν το συνταξιοδοτικό σύστημα». Για την αύξηση της ρευστότητας στα Ταμεία προτείνεται η «αξιοποίηση των αδρανών περιουσιακών στοιχείων (συμπεριλαμβανομένης της ακίνητης περιουσίας)», που βάζει σε νέους «επενδυτικούς» κινδύνους την περιουσία των Ταμείων, ενώ προβλέπεται να αναθεωρηθεί και το υπάρχον καθεστώς για τις «εθελούσιες εξόδους», με το αιτιολογικό ότι επιβαρύνουν τα Ταμεία.

Τέλος, προτείνεται η «συγχώνευση φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των προηγούμενων συγχωνεύσεων και αξιόπιστες αναλογιστικές μελέτες», που σημαίνει ότι τα Ταμεία ούτως ή άλλως θα μπουν στην κρησάρα των αναλογιστικών μελετών για τη βιωσιμότητά τους.

Αυγατίζουν οι λίστες και τα μέτρα

Την ίδια ώρα, αποκαλύπτονται ολοένα και περισσότερο οι συγκλίσεις, ανάμεσα στην πολιτική της σημερινής κυβέρνησης και αυτή των προκατόχων της. Σύμφωνα με πληροφορίες, σταθερά στο τραπέζι παραμένουν ζητήματα όπως:

-- Η «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος» στις επικουρικές συντάξεις.

-- Η παραπέρα διόγκωση του ΦΠΑ στα εμπορεύματα μαζικής λαϊκής κατανάλωσης.

-- Η κατάργηση «εξαιρέσεων» και κάθε είδους ελαφρύνσεων στους φόρους εισοδήματος που φορτώνονται στα λαϊκά νοικοκυριά.

-- Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, στο τραπέζι είναι και η πρόταση των ιμπεριαλιστικών οργανισμών για τη διάθεση του τιμήματος από τις ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΘ και των περιφερειακών αεροδρομίων στην αποπληρωμή του κρατικού χρέους.

Ταυτόχρονα, σε ισχύ θα παραμείνει ο πυρήνας των μέτρων της «μνημονιακής περιόδου», όπως τα τέλη «αλληλεγγύης» και «επιτηδεύματος», ενώ αλώβητη και στο ύψος της θα παραμείνει και η μάζα από τα χαράτσια που επιβάλλονται στη λαϊκή στέγη και τη μικρή ακίνητη περιουσία.

Είναι χαρακτηριστικό το έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο υπογράφεται από τον υπουργό Γ. Βαρουφάκη και την αναπληρώτρια υπουργό Νάντια Βαλαβάνη. Σχετικά με το ΦΠΑ, η συγκυβέρνηση επισημαίνει: «Η εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία και θα εξεταστεί συνολικά με γνώμονα τη φορολογική δικαιοσύνη ενόψει γενικότερων φορολογικών μεταρρυθμίσεων». Είναι φανερό ότι ήδη διαμορφώνεται το κατάλληλο κλίμα για αυξήσεις, ενώ αποφεύγονται και οι διαβεβαιώσεις του πρόσφατου παρελθόντος, ενόψει των νέων αντιλαϊκών μέτρων που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα...

Σε ό,τι αφορά το χαράτσι του ΕΝΦΙΑ, ακόμη και με αλλαγή του ονόματός του, διαμηνύεται σε κάθε τόνο ότι τα ποσά που θα εισπραχτούν θα παραμείνουν στο σημερινό ύψος τους, στα 2,65 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ σε κάθε περίπτωση, η όποια «μείωση» θα συνδυαστεί με την εφαρμογή ισοδύναμων αντιλαϊκών μέτρων.

Το κεντρικό σενάριο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο αφορά στην καθιέρωση ενός ιδιαίτερα χαμηλού αφορολόγητου ορίου στα 20.000 - 30.000 ευρώ σε ατομική βάση και μάλιστα για το σύνολο της ακίνητης περιουσίας. Αποκαλύπτεται ότι ο «νέος» φόρος δεν πρόκειται να εξαιρέσει ούτε την πρώτη κατοικία, ούτε βέβαια μπορεί να βαφτιστεί ως «Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας», όπως μέχρι πρότινος ισχυρίζονταν οι κυβερνητικοί παράγοντες. Η αξία του συνόλου της περιουσίας θα αθροίζεται και θα φορολογείται με βάση την κλίμακα και με φορολογικούς συντελεστές ανά κλιμάκιο περιουσίας, οι οποίοι είναι υπό διαμόρφωση. Σε αυτό το πλαίσιο, η καθιέρωση αφορολόγητου ορίου θα περιορίζεται ή ακόμη και θα ακυρώνεται στην πράξη από τους αυξημένους συντελεστές.

Να σημειωθεί ότι στη λίστα που συζητήθηκε σε επίπεδο Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ, δεν υπάρχει η παραμικρή νύξη ούτε για «αλλαγές» στο χαράτσι του ΕΝΦΙΑ, ούτε βέβαια για αύξηση του αφορολόγητου ορίου σε μισθωτούς - συνταξιούχους. Αυτός είναι και ο λόγος που η συγκυβέρνηση, για λόγους «επικοινωνιακής διαχείρισης» στο εσωτερικό, μεταθέτει τα ζητήματα αυτά για το β' εξάμηνο του 2015, δηλαδή στο πλαίσιο της επόμενης συμφωνίας με τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.


KEIMENA: Ανδρέας ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ

Με αντιλαϊκό «ατού» τα πρωτογενή πλεονάσματα

Στον απόηχο της «διαρροής» της λίστας, η συγκυβέρνηση επιχειρεί να θολώσει το πεδίο γύρω από τους στόχους για τα ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα. Το υπό διαβούλευση με την τρόικα «έγγραφο εργασίας» προβλέπει συγκεκριμένα ότι μετά την πλήρη εφαρμογή και ανάπτυξη του νέου αντιλαϊκού πακέτου, τα πρωτογενή πλεονάσματα θα διαμορφωθούν από 3,1% μέχρι 3,9% του ΑΕΠ, δηλαδή πολύ πάνω και από το μνημονιακό στόχο (3%).

Μάλιστα, στην προσπάθειά τους να συγκαλύψουν την πραγματικότητα, ομολογούν, επί της ουσίας, τα ακόμη χειρότερα που δρομολογούνται απέναντι στο λαό και το εισόδημά του: Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι «ποτέ κανένα μέτρο δεν αποδίδει πλήρως, ενώ, εάν υπάρχει πλεόνασμα πάνω από 1,5% (...) θα επιστραφεί σε κοινωνικές ομάδες που βιώνουν τραγικά τις συνέπειες της κρίσης».

Σε μια φράση, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ομολογεί τα εξής:

1. Τις αναμενόμενες και από τους ίδιους αστοχίες σχετικά με τα προγράμματα «καταπολέμησης της φοροδιαφυγής», τα οποία έτσι κι αλλιώς υποκρύπτουν αντίστοιχης έντασης αντιλαϊκά μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής αποτελεί τη μόνιμη επωδό όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, ειδικά στη φάση έναρξης των αντιλαϊκών μέτρων.

2. Ορος και προϋπόθεση, ακόμα και για την πολιτική διαχείρισης των ακραίων φαινομένων φτώχειας, είναι η επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, η συνέχιση της πολιτικής που ματώνει το λαό για το κεφάλαιο και παίρνει από τους φτωχούς ακόμα και τα όποια ψίχουλα δίνει στους φτωχότερους.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι ήδη υπάρχουν εκτιμήσεις ακόμη και για την εμφάνιση «ελλειμμάτων», με φόντο και τις αβεβαιότητες ως προς τους ρυθμούς της καπιταλιστικής ανάκαμψης...

3. Σε κάθε περίπτωση, η ενίσχυση των «πλεονασμάτων» περνάει μέσα από αυτό που οι ίδιοι περιγράφουν στη «λίστα» - όπως και οι προκάτοχοί τους - ως «διεύρυνση της φορολογικής βάσης», δηλαδή από την αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης των λαϊκών στρωμάτων σε συνδυασμό με την παραπέρα καρατόμηση των κρατικών κονδυλίων που σχετίζονται με λαϊκές ανάγκες. Και βέβαια, ούτε λόγος γίνεται για αύξηση της φορολογίας στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, γεγονός που αποκαλύπτει ανάγλυφα την πηγή των «πλεονασμάτων».

Διαχειριστικά ζόρια με τη χρηματοδότηση

Με την αποστράγγιση της διαθέσιμης ρευστότητας ασφαλιστικών ταμείων, δημόσιων φορέων, καθώς και τα αδιάθετα κονδύλια του ΕΣΠΑ, η συγκυβέρνηση σχεδιάζει να ανταποκριθεί στο «ακέραιο και εγκαίρως», προς τους μεγαλοπιστωτές του ελληνικού αστικού κράτους. Παράλληλα, έχει «παγώσει» την καταβολή οφειλών του Δημοσίου και ουσιαστικά έχει περιοριστεί στην καταβολή μόνο όσων δαπανών θεωρούνται ανελαστικές.

Καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας κυβερνητικά στελέχη διαβεβαίωναν ότι θα καλυφθούν οι υποχρεώσεις του μήνα, συμπεριλαμβανομένης της δόσης των 450 εκατ. ευρώ, που θα πληρωθεί στο ΔΝΤ στις 9 Απρίλη. Παράλληλα, εκδηλώνουν την «αισιοδοξία» τους για την εκταμίευση μέρους τη δόσης από τα δάνεια των ιμπεριαλιστικών οργανισμών (συνολικά 7,2 δισ.) ως αποτέλεσμα της συνοδευτικής λίστας με αντιλαϊκά μέτρα που απέστειλαν στην Ευρωζώνη και το ΔΝΤ, λίστα η οποία για την ώρα διατηρείται ως ...κρατικό μυστικό.

Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούν πως έτσι έρχεται πιο κοντά το «ξεπάγωμα» τμήματος της δανειακής στήριξης και πως η σχετική απόφαση θα μπορούσε να ληφθεί στο Γιούρογκρουπ στις 24 Απρίλη στη Ρίγα της Λετονίας.

Προχτές Παρασκευή, μετά από σύσκεψη με τον πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα, το οικονομικό επιτελείο με τη μορφή διαρροών τόνιζε ότι δεν είναι αναγκαία η σύγκληση έκτακτου Γιούρογκρουπ, καθώς σε αυτήν τη φάση οι ταμειακές υποχρεώσεις δεν ασκούν «αρνητική διαπραγματευτική πίεση». Αντικείμενο της κυβερνητικής σύσκεψης ήταν η πορεία των διαπραγμάτευσης και τα ζητήματα της ρευστότητας.

«Φορολογική αμνηστία» για το κεφάλαιο

Η πρόκληση από την πλευρά της συγκυβέρνησης έχει και συνέχεια: Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), η οποία κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα και στη Βουλή και με τη μορφή σχεδίου νόμου, ευνοούνται προκλητικά ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι, εκτός από τις απαλλαγές των προσαυξήσεων για το χρόνο της καθυστέρησης στην απόδοση των φόρων (εισοδήματος, ΦΠΑ, τέλη κ.ά.), απαλλάσσονται πλέον μέχρι και στο 100% για τα πρόστιμα πους τους επιβλήθηκαν μετά από φορολογικούς ελέγχους, όπως για λαθρεμπόριο, έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων, απόκρυψη φορολογικής ύλης, μη απόδοση ΦΠΑ και Ειδικών Φόρων κ.ά.

Τα παραπάνω ποσά για τις φοροπαραβάσεις του κεφαλαίου, τα οποία έχουν βεβαιωθεί μετά από φορολογικούς ελέγχους, δεν εντάσσονταν στο «κούρεμα» που προέβλεπε η αρχική ρύθμιση για τις 100 δόσεις, κάτι που το Μέγαρο Μαξίμου έσπευσε να «διορθώσει»...

Εξίσου προκλητική είναι και η αιτιολογική έκθεση του εν λόγω νομοσχεδίου κύρωσης της ΠΝΠ, όπου η συγκυβέρνηση φτάνει στο σημείο να ισχυριστεί ότι πρόκειται για «ρύθμιση φορολογικών εκκρεμοτήτων πολιτών και επιχειρήσεων που βρίσκονται σε πραγματική οικονομική αδυναμία να ανταποκριθούν στο σύνολο των υποχρεώσεών τους, λόγω της κρίσης, της μείωσης των μισθών και των εισοδημάτων και της αύξησης της ανεργίας»!!!



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ