ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Απρίλη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Διαδήλωση - απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική και τους συκοφάντες

Κάθε προσδοκία ξεπέρασε η συμμετοχή στη χτεσινή κινητοποίηση στον Οίκο Ναύτη. Τρίτη και Τετάρτη η 48ωρη απεργία των ναυτεργατών

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή πορεία
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή πορεία
Μια από τις πιο μαζικές και μαχητικές διαδηλώσεις των ναυτεργατών έζησε χτες το πρώτο λιμάνι της χώρας! Ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχοι, μαζί με τις γυναίκες τους, με ξεχωριστή την παρουσία της νέας βάρδιας του μηχανοστασίου και της κουβέρτας, των σπουδαστών από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ασπροπύργου, από το πρωί είχαν κατακλύσει την πλατεία Τερψιθέας του Πειραιά, όπου βρίσκεται ο Οίκος Ναύτη, για να συμμετέχουν στη συγκέντρωση που οργάνωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία συσπειρωμένα στο ΠΑΜΕ. Ενώ στη συνέχεια με απανωτά συνθήματα και κυρίαρχο το «Χωρίς εσένα γρανάζι δεν γυρνά, εργάτη μπορείς χωρίς αφεντικά», διαδήλωσαν στους δρόμους γύρω από το λιμάνι και μέχρι το υπουργείο Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στη Δραπετσώνα.

Το μαζικό «παρών» των ναυτεργατών, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, προαναγγέλλει την αποφασιστικότητα με την οποία θα δώσουν τη μάχη της νέας 48ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 10 και 11 Απρίλη και επιβεβαιώνει τη διάθεσή τους για συστράτευση με τις ταξικές δυνάμεις.

Οι ναυτεργάτες με αυτή τη συμμετοχή, που ήταν πρωτοφανής για τα τελευταία χρόνια, διατράνωσαν την απόφασή τους να αγωνιστούν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, να υπερασπιστούν το δικαίωμα στη δωρεάν Υγεία, καταδικάζοντας την προσπάθεια της διάλυσης της ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης, που περνάει και μέσα από την κατάργηση του Οίκου Ναύτη και τη μεταφορά του στον ΕΟΠΥΥ. Να παλέψουν ενάντια στην απελευθέρωση της ακτοπλοΐας που προωθεί η κυβέρνηση κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, που έχει ως συνέπειες τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τα νησιά να μην μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες τους και τα καράβια να ταξιδεύουν όποτε και αν συμφέρει τους εφοπλιστές και με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα και συλλογικές συμβάσεις.

Ταυτόχρονα η χτεσινή διαδήλωση και η αλληλεγγύη που εκδηλώθηκε από κλάδους εργαζομένων της στεριάς, ήταν και αποστομωτική απάντηση στους εκπροσώπους των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ., το κόμμα της Ντ. Μπακογιάννη, τους μηχανισμούς τους, τα κανάλια των εφοπλιστών και συνολικά όλους αυτούς που για να υπηρετήσουν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, συκοφαντούν και προβοκάρουν τον αγώνα των ναυτεργατών, τον αγώνα ενός κλάδου που τον διαλύει η αντιλαϊκή πολιτική.

Χτυπούν τους αγώνες που τους φοβίζουν

Στη συγκέντρωση χαιρέτισαν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) Γιώργος Βρανάς, ο Σπύρος Βέρας από τη Λαϊκή Επιτροπή Πειραιά.

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Σάββας Τσιμπόγλου πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, ο οποίος κατήγγειλε την ενορχηστρωμένη επίθεση από τους εφοπλιστές, συνολικά το κεφάλαιο τους πολιτικούς του εκπροσώπους, σε βάρος του αγώνα των ναυτεργατών τονίζοντας ότι στην ουσία «τα πυρά αυτών των δυνάμεων χτυπούν το εργατικό ταξικό κίνημα γιατί αυτό τους αμφισβητεί, γιατί αυτό φοβούνται ότι θα τους ανατρέψει». «Προσπαθούν να οικοδομήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό», «με το επιχείρημα ότι οι αγώνες των εργαζομένων καταστρέφουν την οικονομία», ενώ ταυτόχρονα, όπως είπε, «επιδιώκουν να ρίξουν την τιμή της εργατικής δύναμης στα επίπεδα εξαθλίωσης» διαλύουν ό,τι έχει απομείνει από το δωρεάν σύστημα Υγείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, καταδικάζουν τους εργαζόμενους στην ανεργία, την ακρίβεια. Επισήμανε ότι αυτοί που κατηγορούν τους ναυτεργάτες «είναι οι ίδιοι που σε στεριά και θάλασσα θέλουν να εργάζονται ναυτεργάτες, εργαζόμενοι, χωρίς να πληρώνονται σύμφωνα με τη ΣΣΕ, διευρύνουν τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, καταργούν το καμποτάζ, έχουν εγκαταλείψει τα νησιά και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εκτελούνται δρομολόγια όποτε και αν εξασφαλίζουν το προσδοκώμενο κέρδος».

«Ακούστε - συνέχισε - τη φωνή του ΠΑΜΕ, των Λαϊκών Επιτροπών, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ, των αντιμονοπωλιακών αντιιμπεριαλιστικών εκπροσώπων. Τη φωνή των αγωνιζόμενων χαλυβουργών. Οργάνωση και αγώνας για να ανατραπεί αυτή η βάρβαρη πολιτική».

Η πορεία που ξεκίνησε ταρακούνησε τον Πειραιά.

Στο πλευρό των ναυτεργατών ήταν η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, και ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. Μηνύματα συμπαράστασης έστειλαν οι Σύλλογοι Γυναικών Πειραιά μέλη της ΟΓΕ και η Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ Καβάλας.

Σήμερα στις 9 το πρωί θα γίνει έκτακτο γενικό συμβούλιο της ΠΝΟ μετά από πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων των δυνάμεων της «Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» και του ΠΑΜΕ, που αφορά στη δομή και την οργανωτική λειτουργία της ΠΝΟ.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΜΕΓΑΛΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
Απειλούν και συκοφαντούν

Με αυταρχισμό και καταστροφολογία προσεγγίζουν τη διήμερη κινητοποίηση των ναυτεργατών οι μεγαλοεπιχειρηματίες του τουρισμού, ζητώντας από την κυβέρνηση «να διαφυλάξει την έννομη τάξη αποτρέποντας καταλήψεις πλοίων και να διασφαλίσει την ομαλότητα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες». Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) δηλώνει επίσης ότι «ο κόσμος του τουρισμού παρακολουθεί οργισμένος και απογοητευμένος και καλεί την συνδικαλιστική ηγεσία των ναυτεργατών να αντιληφθεί ότι τέτοιου είδους ενέργειες καταστρέφουν τη χώρα και φέρνουν την κοινωνία απέναντί τους». Οι επιχειρηματίες αναφέρουν επίσης ότι «στην παρούσα εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας, όλοι πρέπει να προτάξουμε το εθνικό συμφέρον από το προσωπικό, πολύ δε περισσότερο από το συντεχνιακό», τη στιγμή βέβαια που οι ίδιοι κοιτούν το δικό τους ταξικό συμφέρον, όπως ήταν άλλωστε και το αναμενόμενο.

Τα περί «κοινωνικού αυτοματισμού» ανακινήθηκαν χτες το πρωί και από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνο, ο οποίος σε ραδιοφωνική συνέντευξη κάλεσε σε επανεξέταση της απεργίας και είπε ότι «το να πλήττεις αυτή τη στιγμή τον τουρισμό, δεν κάνει καλό σε κανένα και πραγματικά γυρνάει τον κόσμο εναντίον σου, διότι ο κόσμος ξέρει τι χάνει από αυτό». Χτες το πρωί η υπουργός Ανάπτυξης Αννα Διαμαντοπούλου έστειλε επιστολή στην ΠΝΟ ζητώντας συνάντηση και επισημαίνοντας προκλητικά ότι: «οι επιπτώσεις της απεργίας, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, είναι τεράστιας σημασίας για την εθνική οικονομία, για τους νησιώτες και την οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών, για τους πολίτες αλλά και τον κλάδο στον οποίο εργάζεστε».

Δε δίνουν δεκάρα για τους νησιώτες

Από τους πρώτους που έσπευσαν να πλήξουν την απεργία των ναυτεργατών ήταν το Επιμελητήριο Κυκλάδων, το οποίο, με επιστολή του στις 3 Απρίλη προς την υπουργό Ανάπτυξης, αναφέρει ότι η απεργία «"δυναμιτίζει", ουσιαστικά, τα σχέδια πολλών εκδρομέων, οι οποίοι θα αποτελούσαν μια ανάσα που ανέμεναν τα νησιά μετά από μια σκληρή - οικονομικά και κοινωνικά - χειμερινή περίοδο» και απαιτεί από την υπουργό να παρέμβει ώστε «να δημιουργηθούν συνθήκες τέτοιες που θα οδηγήσουν στην ανάκληση της εξαγγελίας» της απεργίας. Το Επιμελητήριο παίρνει το μέρος των εφοπλιστών κόντρα στα συμφέροντα των νησιωτών.

Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι ενάντια στην απελευθέρωση (άρση του καμποτάζ) της ακτοπλοΐας που προωθεί η κυβέρνηση κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, για να μετατραπούν πλήρως οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε τσιφλίκι τους. Οι ναυτεργάτες διεκδικούν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς, 365 μέρες το χρόνο με ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Δηλαδή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με βάση τις λαϊκές ανάγκες και προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Είναι τουλάχιστον πρόκληση να αναφέρει το Επιμελητήριο όπως και πολλοί άλλοι που συκοφαντούν τον αγώνα των ναυτεργατών ότι η απεργία «δυναμιτίζει» τα σχέδια εκδρομέων «που θα αποτελούσαν μια ανάσα για τα νησιά», όταν οι εφοπλιστές από την 1η Απρίλη επέβαλαν νέες αυξήσεις - φωτιά στα ήδη πανάκριβα εισιτήρια που ειδικά για τα νησιά των Κυκλάδων, όπως Σύρος και Πάρος, ξεπερνούν το 15%, φτάνοντας το εισιτήριο της οικονομικής θέσης από Πειραιά για Σύρο δηλαδή ένα ταξίδι περίπου 4 ωρών, τα 35 ευρώ, εξανεμίζοντας το ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα.

Στην ίδια επιστολή, το Επιμελητήριο προτείνει για τις μέρες της απεργίας διατήρηση ενός πλοίου ασφαλείας ανά νησιωτική περιφέρεια για την εξυπηρέτηση τόσο της τροφοδοσίας μέσω φορτηγών, όσο και εκτάκτων περιστατικών. Ας πει το Επιμελητήριο ποια πλοία καλύπτουν την τροφοδοσία και τα έκτακτα περιστατικά για παράδειγμα των νησιών Σίφνου, Σερίφου και Κιμώλου των οποίων οι δήμαρχοι στις 28 Μάρτη έκαναν γραπτή διαμαρτυρία επειδή τα νησιά αυτά βλέπουν τα καράβια με το κιάλι;...

Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του για όσους - σαν τα μανιτάρια - τις τελευταίες μέρες χτυπούν τους ναυτεργάτες στο όνομα των νησιωτών, αλλά στην ουσία δε δίνουν δεκάρα τσακιστή ούτε για τους νησιώτες ούτε για τους ναυτεργάτες.


Α.Ζ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ