Μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών δήλωσε πως για την κυβέρνηση είναι θέμα «πρώτης προτεραιότητας» η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ και η εφαρμογή των αντεργατικών μέτρων στον ΟΣΕ και τις άλλες ΔΕΚΟ
Θέματα «πρώτης προτεραιότητας» είναι για την κυβέρνηση η ιδιωτικοποίηση του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και η εφαρμογή των αντεργατικών μέτρων στον ΟΣΕ και τις άλλες ΔΕΚΟ.
Τα δύο αυτά ζητήματα κυριάρχησαν κατά τη χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη στο Μέγαρο Μαξίμου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός ενέκρινε τα σχέδια που έχουν επεξεργαστεί οι υπουργοί Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών και άναψε το «πράσινο φως» για την άμεση εφαρμογή τους.
Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί μέχρι στιγμής από την πλευρά της κυβέρνησης, τα σχέδια αυτά προβλέπουν, μεταξύ άλλων:
Οπως δήλωσε ο υπουργός μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, μέσα στη βδομάδα θα ανακοινωθούν η σύσταση μιας συντονιστικής διυπουργικής επιτροπής και η πρόσληψη συμβούλων αποκρατικοποίησης για τον όμιλο της ΟΑ. Διευκρίνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το τέλος του 2008 να έχει βρεθεί βιώσιμη λύση για μια νέα, υγιή «Ολυμπιακή». «Θέλουμε τους κύκλους, θέλουμε το όνομα. Πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να τα κρατήσουμε. Δε θέλουμε τα ελλείμματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Κατά τη χτεσινή συνάντηση, ο υπουργός ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και για τον «εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ», δηλώνοντας - μετά τη συνάντηση - ότι στόχος είναι ο περιορισμός των ελλειμμάτων του Οργανισμού. Σημειώνεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ προβλέπει τη δραστική μείωση του προσωπικού κατά περίπου 2.000 άτομα (σήμερα στον όμιλο του ΟΣΕ εργάζονται συνολικά 7.785 εργαζόμενοι), καθώς και το διαχωρισμό της «ΤΡΕΝΟΣΕ» που σήμερα είναι θυγατρική του ΟΣΕ. Η «ΤΡΕΝΟΣΕ» θα λειτουργεί ως ξεχωριστή ΔΕΚΟ, με αντικείμενο την εκτέλεση του μεταφορικού και εμπορευματικού έργου.
Στα αξιοσημείωτα των χτεσινών δηλώσεων του υπουργού περιλαμβάνεται και η εξαγγελία για επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου το 2012, μέσω προγράμματος σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Οπερ σημαίνει ότι θα παραδοθεί η εκμετάλλευση του δικτύου σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Κατά τα άλλα, ο υπουργός επανέλαβε τις εξαγγελίες για επέκταση του τραμ στον Πειραιά μέχρι το 2010, την επέκταση του δικτύου ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) μέχρι την εθνική οδό έως το 2014 κ.λπ. Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση για το ενδεχόμενο απόσυρσης αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας, ο Κ. Χατζηδάκης στην ουσία απέφυγε να απαντήσει, παραπέμποντας στα «συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας».
Τα στοιχεία για το βαθμό χρήσης των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά ανακοίνωσε χτες η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, γεγονός που έχει να κάνει με τη σχετική διαφημιστική καμπάνια από την πλευρά της κυβέρνησης. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει προωθήσει νόμο και μνημόνιο καλής συνεργασίας με τη «Microcoft», με το οποίο, στην ουσία, παρέχεται η δυνατότητα στο αμερικανικό μονοπώλιο να βάλει στο χέρι την πληροφοριακή υποδομή στο Δημόσιο και στο χώρο της Παιδείας.
Η αύξηση των χρηστών πληροφορικής - στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης πολιτικής - συνιστά πτυχή της Στρατηγικής της Λισαβόνας, που έχει στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής κεφαλαιοκρατίας.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα απολογιστικά στοιχεία της ΕΣΥΕ, στο α΄ τρίμηνο του 2007 προκύπτει ότι η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξήθηκε κατά 7% και η πρόσβαση στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 16%. Υψηλός βαθμός χρήσης του διαδικτύου εμφανίζεται στα άτομα με υψηλότερη εκπαιδευτική βαθμίδα (διδακτορικό 91,8%, μεταπτυχιακό 91,4%, ΑΕΙ 68%, ΤΕΙ 59,9% κ.ά.).
Στοιχεία για την πορεία των Προγραμμάτων Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG 2000-2006 και την προετοιμασία των συγκεκριμένων προγραμμάτων ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2007-2013, έδωσε χτες ο υφυπουργός Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου.
Τα Προγράμματα Κοινοτικών Πρωτοβουλιών αφορούν, κυρίως, τις οικονομικές σχέσεις της ΕΕ με τρίτες χώρες (βαλκανικές, παρευξείνειες και της ευρύτερης μεσογειακής λεκάνης) και, επί της ουσίας, αποτελούν όπλο οικονομικής επιρροής και ισχύος της πρώτης προς τις χώρες αυτές. Διακρίνονται σε διασυνοριακά (δύο χώρες με κοινά σύνορα), διακρατικά (ομάδες χωρών με γεωγραφική εγγύτητα) και διαπεριφερειακά (Βορράς, Νότος, Ανατολή και Δύση).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο υφυπουργός:
Συνεχίζονται οι περιοδείες στελεχών της ΠΑΣΥ στα χωριά της Κεντρικής Μακεδονίας για την επιτυχία της παναγροτικής συγκέντρωσης, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 9 Φλεβάρη στο Αγαλμα Βενιζέλου, στις 9 το πρωί, ενώ θα ακολουθήσει πορεία στην έκθεση «Αγρότικα». Σήμερα Τρίτη, στελέχη της ΠΑΣΥ θα επισκεφθούν στις 6 μ.μ. το Ζαγκλιβέρι, το Αδάμ, το Καλαμωτό και την Κασσάνδρα Χαλκιδικής. Αύριο Τετάρτη στις 6 μ.μ. την Ορμύλια Χαλκιδικής.
Οι αγροτοσυνδικαλιστές της ΠΑΣΥ καλούν τους παραγωγούς να δώσουν δυναμικό «παρών» στο συλλαλητήριο, εκφράζοντας, έτσι, την αντίθεσή τους στην αντιαγροτική πολιτική της ΕΕ που υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ, που αναπαράγει το προβλήματα των αγροτοκτηνοτρόφων. Μάλιστα, η εφαρμογή της αναθεωρημένης Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ δημιουργεί νέα προβλήματα - όπως η διάλυση του συνεταιριστικού κινήματος (κλείσιμο ΚΥΔΕΠ, Ομοσπονδίας, Βιομηχανίας Λιπασμάτων, συρρίκνωση της Βιομηχανίας Ζάχαρης) - με αποτέλεσμα τον αφανισμό των μικρομεσαίων αγροτών και ανεργία των εργαζομένων.
Με αντιδράσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των βενζινοπωλών ξεκινά - επισήμως στις 15 Φλεβάρη - η ενοποίηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης. Σε ημερίδα που πραγματοποίησε προχτές η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, μερίδα των πρατηριούχων διαφώνησε με τους χειρισμούς της πλειοψηφίας της διοίκησης για το όλο θέμα. Μάλιστα, εκπρόσωποι ορισμένων Ενώσεων προανήγγειλαν πως, ανεξάρτητα από τα προβλεπόμενα στην εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, από τις 15 του μήνα θα πωλούν το πετρέλαιο θέρμανσης στην τιμή που θα προκύψει μετά την εξίσωση του φόρου με το κίνησης, δηλαδή στο 1 ευρώ το λίτρο!
Η Ομοσπονδία προτίθεται να ζητήσει παράταση της ημερομηνίας έναρξης της εφαρμογής του μέτρου κατά 15 μέρες, ενώ ορισμένες Ενώσεις ζητούν η εφαρμογή του να ξεκινήσει τον Οκτώβρη.
Αυξήσεις στα ανώτατα όρια προστίμων που επιβάλλονται στις τράπεζες για διάφορες παραβάσεις τους αποφάσισε η Τράπεζα της Ελλάδας με πράξη του διοικητή. Με πράξη του διοικητή, το ανώτατο όριο ποινής που επιβάλλεται με τη μορφή άτοκης κατάθεσης διαμορφώνεται σε 20 εκατ. ευρώ (από 8,8 εκατ. ευρώ), η εφάπαξ ποινή (πρόστιμο υπέρ του Δημοσίου) σε 2 εκατ. ευρώ (από 880.441 ευρώ) και η ανώτατη ποινή σε περίπτωση υποτροπής σε 3 εκατ. ευρώ (από 1,47 εκατ. ευρώ).