Συγκέντρωση χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας
Με κεντρικό σύνθημα στο πανό της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας «Δεν δεχόμαστε να εξοντώνουν τη ζωή μας - θέλουμε σχολείο που να μας μορφώνει» και συνθήματα όπως «Δώστε λεφτά για την Παιδεία, πουλήστε κάνα πύραυλο να πάρουμε βιβλία», «Στο δρόμο είναι οι μαθητές, έξω από τα σχολεία μας οι πολυεθνικές», διεκδίκησαν εδώ και τώρα λύσεις, να εξασφαλίσει η κυβέρνηση την απαραίτητη χρηματοδότηση για να λειτουργούν όλα τα σχολεία κανονικά. Απαίτησαν να μην αναγκάζονται οι γονείς τους να πληρώνουν από την τσέπη τους, να μην προχωρήσει ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο που, όπως τονίζουν, κάνει το σχολείο χειρότερο, να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, να εξασφαλιστεί η ουσιαστική εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και άλλα ζητήματα, που αντιμετωπίζουν καθημερινά στα σχολεία τους.
Οι μαθητές ζήτησαν συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου, η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε και η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να δηλώνουν πως δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια και να ανανεώνουν το ραντεβού για τις 14 Δεκέμβρη, μέρα της πανεργατικής απεργίας, με συγκέντρωση στις 10 π.μ., στην πλατεία Κοτζιά.
Το υπουργείο Παιδείας αργότερα, σε δελτίο Τύπου επιχειρούσε να πείσει ότι «μετά το 2015 από το ΥΠΠΕΘ πάρθηκαν μέτρα με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση των στρεβλώσεων», απαριθμώντας μια σειρά ρυθμίσεων και αναφερόταν στα επεισόδια που προκάλεσε μία μικρή ομάδα στο χώρο του υπουργείου, μετά το τέλος της μαθητικής κινητοποίησης.
Για προσπάθεια του υπουργείου να δημιουργήσει ψεύτικες εντυπώσεις για το λόγο που δεν δέχτηκε την αντιπροσωπεία των μαθητών κάνει λόγο η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που σημειώνει ότι «η αλήθεια είναι πως μια μικρή ομάδα που καμία σχέση δεν έχει με το μαθητικό κίνημα και τους αγώνες μας έστησε και σήμερα, μετά την κινητοποίησή μας, το γνωστό εθιμοτυπικό πανηγυράκι της και έδωσε στο υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση το επιχείρημα που τους έλειπε για να δικαιολογήσουν το γεγονός πως δε δέχτηκαν ούτε να ακούσουν τα αιτήματά μας»!
Οι μαθητές χαρακτηρίζουν «προκλητικά» τα όσα αναφέρει το δελτίο Τύπου του υπουργείου «για να μας πείσει πως δουλεύει για το δικό μας καλό», τονίζοντας πως «η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες και μαζί με τους συνεργάτες της στην Ευρωπαϊκή Ενωση και αλλού ετοιμάζουν χειρότερο σχολείο και χειρότερη ζωή για όλους εμάς. Είναι η κυβέρνηση που εφαρμόζει όλους τους προηγούμενους νόμους, που έβαλε και την Παιδεία στο μνημόνιο. Είναι η κυβέρνηση που όταν έλεγε στην αρχή της χρονιάς πως τα σχολεία λειτουργούν κανονικά εννοούσε χωρίς καθηγητές, χωρίς υποδομές, με καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και πολλά άλλα... Είναι η κυβέρνηση που τώρα ετοιμάζεται να φέρει μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η κυβέρνηση που συνέχισε τα "μαθητοδικεία" και καταδίκασε μαθητές επειδή αγωνίζονται».
«Η μόνη αλήθεια είναι πως ό,τι κατακτήσαμε το κερδίσαμε με τους αγώνες μας! Δική μας κατάκτηση είναι η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, η επαναφορά των επαναληπτικών εξετάσεων», σημειώνει η Συντονιστική Επιτροπή μεταξύ άλλων.
Κάτω από το βάρος των αντιδράσεων που προκάλεσε η διαρροή της ατζέντας των συζητήσεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των εκπροσώπων του κουαρτέτου, για αλλαγές στο ωράριο των εκπαιδευτικών, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και έναρξη της διαδικασίας «αξιολόγησης», το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να απαντήσει, επιχειρώντας χωρίς επιτυχία να διασκεδάσει τις εντυπώσεις.
Το υπουργείο ισχυρίστηκε ότι όσα γράφτηκαν τις προηγούμενες μέρες για τις συζητήσεις του με το κουαρτέτο αποτελούν «προβολή των ευσεβών πόθων της αντιπολίτευσης για όσα μέτρα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει στην περίοδο 2010 - 1015». Ωστόσο, θυμίζουμε ότι τα θέματα αυτά περιλαμβάνονται κατά γράμμα στο 4ο μνημόνιο που συνυπέγραψε η κυβέρνηση, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων «νόμο για την αξιολόγηση του στελεχικού προσωπικού της εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την ορθολογική χρήση των πόρων», αλλά και ότι «οι αρχές δεσμεύονται να υιοθετήσουν τον αριθμό ωρών διδασκαλίας ανά μέλος του προσωπικού και τις αναλογίες μαθητών ανά τάξη και μαθητές ανά εκπαιδευτικό στις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ».
Το υπουργείο δήλωσε ότι σε αυτήν τη φάση δεν θα υπάρξει αύξηση ωραρίου, αλλά θα προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης ως διδακτικής. Λέει επίσης: «Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης, αλλά αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο. Κανονικά προχωρά και η αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία μέχρι το τέλος του έτους σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης», συμπληρώνει το υπουργείο, προσθέτοντας πως θα συμμετέχει και ο ΑΣΕΠ στις διαδικασίες «αξιολόγησης» των στελεχών. Με άλλα λόγια, το υπουργείο προχωράει κανονικά στην εφαρμογή των συμφωνημένων του μνημονίου αναφορικά με την «αξιολόγηση» και αφήνει τα υπόλοιπα «ανοιχτά» προς διευθέτηση, ενώ άκρως ανησυχητικό είναι ότι δεν λέει κουβέντα για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα...
«Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών και τον αριθμό των μαθητών στην τάξη», δηλώνει με ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, εκτιμώντας ότι τα όσα βλέπουν τη δημοσιότητα «προετοιμάζουν το έδαφος για τη γενίκευση της διευθέτησης του εργάσιμου χρόνου σε όλους τους κλάδους και την Εκπαίδευση». Το ΠΑΜΕ σημειώνει ότι έτσι κι αλλιώς «η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, ο εκπαιδευτικός λάστιχο, η εντατικοποίηση, είναι απαιτήσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ» και προειδοποιεί την κυβέρνηση: «Δεν θα επιτρέψουμε την περαιτέρω υποβάθμιση του σχολείου και την πλήρη διάλυση του ωραρίου των εργαζομένων»! Καλεί τα Σωματεία να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, σημειώνοντας ότι η καλύτερη απάντηση είναι η επιτυχία της πανεργατικής απεργίας στις 14 Δεκέμβρη και καταλήγει: «Απαιτούμε μείωση και όχι αύξηση των μαθητών στην τάξη, με παιδαγωγικά κριτήρια. Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου. Δεν θα δεχτούμε την αντιδραστική αξιολόγησή τους, που στόχο έχει την κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και την περαιτέρω υποβάθμιση του σχολείου».
Ανάλογα ψηφίσματα υιοθέτησαν και μια σειρά σύλλογοι εκπαιδευτικών.
Ταυτόχρονα, στην πλούσια ύλη του «Οδηγητή» ξεχωρίζουν:
Ακόμα, σχολιασμός της επικαιρότητας, προτάσεις για βιβλία, ταινίες, παραστάσεις.
Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας
Να δίνονται δωρεάν όλα τα βιβλία, όλων των τάξεων, όλων των βαθμίδων, για τις ξένες γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο, είτε πρόκειται για «υποχρεωτικά» είτε για «επιλογής», ζητά το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας.
Οπως σημειώνεται, για άλλη μια χρονιά, τα σχολικά βιβλία για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών σε όλους τους τύπους Λυκείων δε διανέμονται δωρεάν στους μαθητές. Τις περισσότερες φορές, αναγκάζονται να τα πληρώνουν οι γονείς τους, αλλού τα αγοράζουν οι σχολικές επιτροπές, παρά τη δραματική μείωση της χρηματοδότησής τους.
«Η πολυδιαφημισμένη ανάγκη να ξέρει ο μαθητής ξένες γλώσσες, πράγμα που γενικά μας βρίσκει σύμφωνους, συναντιέται επί της ουσίας με την "ανταποδοτικότητα" (πληρώνεις - παίρνεις, δεν πληρώνεις - δεν παίρνεις), κι όλα αυτά σε ένα κατά τ' άλλα "δωρεάν" δημόσιο σχολείο», σημειώνει ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής που υπογράφει την Επίκαιρη Ερώτηση, τονίζοντας πως υπάρχει ανάγκη να μπει φραγμός σ' αυτό το φαινόμενο, ιδιαίτερα σε αυτές τις συνθήκες που η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, η αύξηση της φτώχειας και της ανεργίας έχουν χτυπήσει «κόκκινο».