ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Γενάρη 2012
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Παράταση στο επικίνδυνο και ανεπαρκές σύστημα μεταφοράς
  • Δυναμική κινητοποίηση φορέων και μαθητών έγινε χτες στο υπουργείο Παιδείας
  • Νέα σύσκεψη φορέων την Πέμπτη 19 Γενάρη

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή κινητοποίηση
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή κινητοποίηση
Τον αποπροσανατολισμό από τα αιτήματα αιχμής για τη μεταφορά των μαθητών, αλλά και τη διάσπαση του συντονισμού φορέων που συσπειρώνονται γύρω από τη συγκεκριμένη ανάγκη, επιχείρησε χτες το υπουργείο Παιδείας κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με αντιπροσωπεία του γονεϊκού, αναπηρικού και μαθητικού κινήματος.

Ο κίνδυνος τη νέα χρονιά για χιλιάδες μαθητές σ' όλη τη χώρα να μείνουν στα σπίτια τους γιατί δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους προς τα σχολεία και ο συντονισμός δράσης μιας σειράς φορέων που προχωράει με σταθερά βήματα, οδήγησε χτες την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Αθήνας, Συλλόγους Γονέων Μουσικών και Ειδικών Σχολείων και 15μελή Ειδικών και Μουσικών Σχολείων στο συμβολικό αποκλεισμό του υπουργείου Παιδείας. Ηταν η δεύτερη κινητοποίηση που αποφασίστηκε από προηγούμενη κοινή σύσκεψη των παραπάνω φορέων που παλεύουν για: Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς με απευθείας κρατική χρηματοδότηση.

Υπενθυμίζεται ότι η ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας μετακυλίεται στους γονείς, καθώς οι διαγωνισμοί που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άγονοι στην πλειοψηφία τους και οι δήμοι στους οποίους έχει αποδοθεί η αρμοδιότητα αδυνατούν να καλύψουν το συγκεκριμένο κονδύλι. Την ίδια στιγμή φέτος λειτουργούν 2.000 λιγότερα σχολεία (μετά τις περσινές συγχωνεύσεις) και ειδικά στην περιφέρεια οι ανάγκες μεταφοράς των μαθητών έχουν αυξηθεί, τα παιδιά που έχουν γραφτεί φέτος στα σχολεία βρίσκονται εκτός των περσινών δρομολογίων και μεταφέρονται είτε μόνα τους είτε από τους γονείς τους.

Ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Μ. Κοντογιάννης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με αντιπροσωπεία των φορέων, έκανε λόγο για την παράταση των συμβάσεων για τη μεταφορά μέχρι τις 29 Φλεβάρη. Επίσης, σύμφωνα με τους γονείς, ο γραμματέας «δέχτηκε» τη δημιουργία ενιαίου φορέα μεταφοράς μαθητών, «αλλά σε επίπεδο περιφέρειας και με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια». «Στα καίρια ζητήματα, μας έκανε πάσα στα διάφορα υπουργεία, διεκδικήστε από το τάδε υπουργείο. Λες και η κυβέρνηση δεν είναι ενιαία», σχολίαζαν οι γονείς. «Το πρόβλημα της μεταφοράς δεν είναι σημερινό. Χρησιμοποιείται ως μέσο για παραπέρα ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, για να φορτωθεί το κόστος η οικογένεια. Θα το πληρώσουν ακριβά αν μέσω της μεταφοράς διαλύσουν παραπέρα είτε τα μουσικά, είτε τα ειδικά σχολεία. Δεν πρέπει να πιστέψουμε ότι στο ένα σχολείο θα δοθεί λύση ή ότι εδώ είναι κακός ο δήμαρχος. Μην τσιμπήσουμε στα κόκαλα που μας πετάνε για να μας διασπάσουν. Χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση των γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών», υπογράμμισε εκ μέρους της ΣΕΑΑΝ ο Χ. Χουρδάκης.

«Ολα τα παιδιά σ' όλη την Ελλάδα έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση και αυτό πρέπει να εξασφαλίζεται αποκλειστικά και μόνο από το υπουργείο Παιδείας. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου ήταν προκλητικός, μας επιτέθηκε προσωπικά. Τον ενόχλησε το πανό που σηκώθηκε πριν λίγους μήνες από την ΑΣΓΜΕ στη Βουλή και έγραφε "Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας" όταν τα οδηγούσαν στους εισαγγελείς και την αστυνομία», τόνισε ο Β. Τόγιας εκ μέρους της ΑΣΓΜΕ. Μετά από αυτή την επίθεση του ειδικού γραμματέα, οι εκπρόσωποι των ΑΣΓΜΕ, ΣΕΑΑΝ και Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας αποχώρησαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Επόμενο αγωνιστικό ραντεβού ορίστηκε στις 17 Γενάρη, με τη συμμετοχή στην παναττική απεργία, ενώ στις 19 Γενάρη θα γίνει νέα σύσκεψη στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα λογιστών, όπου οι φορείς θα αποφασίσουν την παραπέρα δράση τους.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Προωθούν την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών

Σχετικές ανακοινώσεις έγιναν μετά από χτεσινή σύσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας και του υφυπουργού Ναυτιλίας

Την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης προωθεί η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσαν χτες ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος και ο υφυπουργός Ναυτιλίας Αδ. Γεωργιάδης μετά από κοινή τους σύσκεψη, στο υπουργείο Ναυτιλίας στη Δραπετσώνα. Με άλλα λόγια, αφού οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ υπονόμευσαν και έθεσαν σε τροχιά διάλυσης τη Ναυτική Εκπαίδευση (χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μηχανιώνας που την κλείνουν, το ότι έχουν καταργήσει τη σίτιση σε όλες τις σχολές, ενώ το ΚΕΣΕΝ - κέντρο μετεκπαίδευσης - είναι υπό κατάρρευση), έρχεται τώρα η συγκυβέρνησή τους να δώσει τη χαριστική βολή επιχειρώντας να γυρίσει τη Ναυτική Εκπαίδευση στην εποχή των σχολών - μπακάλικων τύπου «Πυθαγόρα». Δηλαδή ο κάθε επιχειρηματίας να πουλάει διπλώματα με το κιλό, τα οποία θα «ανταποκρίνονται» σε «φτηνούς και πειθήνιους» χωρίς δικαιώματα ναυτεργάτες. Η ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης είναι άλλωστε μία από τις βασικές αξιώσεις της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κάτι που επιβεβαίωσε χτες και ο Αδ. Γεωργιάδης τονίζοντας ότι «η ΕΕΕ υποστηρίζει τις ιδιωτικές σχολές», προσθέτοντας με νόημα ότι: «Η ελληνική πολιτεία χρωστάει πολλά στους Ελληνες εφοπλιστές».

Πιο συγκεκριμένα, αφού ο Κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ότι «η αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης είναι κυρίαρχο θέμα, για τη διατήρηση της στρατηγικής θέσης της Ελληνικής Ναυτιλίας στον κόσμο, για την απασχόληση των ναυτικών και βέβαια για την ανάδειξη του Πειραιά σε κέντρο ναυτιλιακών αποφάσεων», ο Αδ. Γεωργιάδης πρόσθεσε: «Ο προϋπολογισμός της ναυτικής εκπαίδευσης βαίνει μειούμενος. Προσπαθούμε να βρούμε τον τρόπο ώστε να παράσχουμε στην ελληνική νεολαία και ναυτιλία την ποιοτικότερη ναυτική εκπαίδευση» και γι' αυτό κατά τον υφυπουργό «εξετάζουμε και τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης», ενώ συμπλήρωσε ότι «πρόθεσή μας είναι να δίνουν διπλώματα πλοιάρχων και από τις ιδιωτικές σχολές»!

Πιο ειδικά για τον προϋπολογισμό της Ναυτικής Εκπαίδευσης ο Αδ. Γεωργιάδης είπε ότι «είναι ελλειμματικός κατά 7 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα που έχουμε στη διάθεσή μας επαρκούν έως τον Ιούνιο. Το Ταμείο Ναυτικής Εκπαίδευσης χρειάζεται 17 εκατ. ευρώ και σήμερα φθάνουμε μετά βίας τα 11 εκατ. ευρώ». Πρόκειται για χοντροκομμένη κοροϊδία και στοιχεία που δεν στηρίζονται πουθενά αφού σε ό,τι αφορά τον Κλάδο Ναυτικής Εκπαίδευσης, που ανήκει στο ΝΑΤ, όπως έχει καταγγελθεί κατ' επανάληψη από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, δεν γνωρίζει κανείς τι ακριβώς γίνεται. Δεν κλείνουν ισολογισμούς (έχει να κλείσει ισολογισμός στο ΝΑΤ από το 2003!), δεν υπάρχουν προϋπολογισμοί, είναι άγνωστο τι εισπράττεται, ποιος τα εισπράττει και πώς τα διαχειρίζονται...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ