ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Η στατιστική εικόνα των βαθμολογιών

Ανακοινώθηκαν χτες το απόγευμα από το υπουργείο Παιδείας στατιστικά στοιχεία για τις βαθμολογίες των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Σύμφωνα με αυτά, σε σύνολο 78.356 υποψηφίων όλων των κατευθύνσεων, οι 7.428 έχουν γενικό βαθμό πρόσβασης μεταξύ 18 - 20. Κάτω από 10 είναι ο γενικός βαθμός πρόσβασης για 23.896 υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων. Τα μαθήματα με το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από 10, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία είναι: Ιστορία γενικής παιδείας (62,63%), Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης (41,65%), Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης (49,76%), Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης Ι (40,83%), Μαθηματικά και Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ (60,33% και 69,46% αντίστοιχα).

Μικρότερη ήταν, όπως προκύπτει, η προσέλευση υποψηφίων σε σχέση με πέρσι. Ενδεικτικά, στη Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας με την οποία ξεκίνησαν οι εξετάσεις, οι μαθητές που προσήλθαν ήταν κατά 3,3% λιγότεροι από πέρσι.

Στα μαθήματα γενικής παιδείας, τα ποσοστά βαθμολογίας 18 - 20 (και κάτω από 10 σε παρένθεση) κυμάνθηκαν ως εξής: Νεοελληνική Γλώσσα 0,93% (20,01%), Ιστορία 5,89% (62,63%), Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής 24,17% (26,07%), Φυσική 46,52% (14,61%), Βιολογία 30,48% (23,23%). Στα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης: Αρχαία Ελληνικά 5% (41,65%), Λατινικά 20,11% (31,44%), Νεοελληνική Λογοτεχνία 3,10% (28,93%), Ιστορία 15,34% (49,76%). Στη θετική κατεύθυνση: Βιολογία 33,38% (10,49%), Μαθηματικά 15,12% (28,53), Φυσική 18,03% (34,98%), Χημεία 26,97% (23,73%). Στην τεχνολογική κατεύθυνση 1: Ηλεκτρολογία 37,74% (13,54%), Μαθηματικά 12,58% (35,5%), Φυσική 16,52% (40,83%), Χημεία - Βιοχημεία 17,38% (24,73%). Στην τεχνολογική κατεύθυνση 2: Μαθηματικά 4,68% (60,33%), Φυσική 4,94% (69,46%), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων 30,65% (26,51%), Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον 8,36% (51,34%). Στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, 18 - 20 έγραψε το 27,45% και κάτω από 10 το 29,7% των υποψηφίων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν στην ιστοσελίδα του υπουργείου www.minedu.gr αναλυτικότερα τα στοιχεία για τις βαθμολογίες και την κλιμάκωσή τους.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Απήργησαν για δεδουλευμένα και κατάργηση των τροφείων

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Απεργούσαν χτες οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή αντιδρώντας στην απλήρωτη δουλειά, στη μείωση των δικαιούχων και την επιβολή τροφείων στις οικογένειές τους, στην απομάκρυνση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών από τα Κέντρα, επειδή δεν έχουν να πληρώσουν, αλλά και στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που αναμένεται να κατατεθεί και θα οδηγήσει στη διάλυση των ειδικών σχολείων.

Οι εργαζόμενοι μαζί με γονείς και άτομα με αναπηρία συγκεντρώθηκαν έξω από τη Διεύθυνση Πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας μετά από κάλεσμα του Σωματείου Εργαζομένων Μονάδων - Ιδρυμάτων - Σχολείων Ειδικής Αγωγής (ΣΕΜΙΣΕΑ). Επίσης, στη συγκέντρωση συμμετείχαν η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων - Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και το σωματείο εργαζομένων του Κέντρου Προστασίας Παιδιού «Η Μητέρα» που είχε προκηρύξει και στάση εργασίας. Φώναζαν συνθήματα όπως «όχι στους εμπόρους των ΜΚΟ, η Πρόνοια είναι δικαίωμα λαϊκό» και «τσουβάλια ευρώ στους τραπεζίτες, τα Ειδικά Σχολεία τα κάνατε αποθήκες», ενώ ζήτησαν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Μάλιστα, όπως κατήγγειλαν οι διαδηλωτές, εδώ και μήνες ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας και το αποφεύγει. Ετσι και χτες δεν έγινε συνάντηση με κάποιον από την πολιτική ηγεσία κι οι διαδηλωτές άφησαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους και ορίστηκε νέα συνάντηση.

Ανάμεσα σε άλλα απαιτούν:

  • Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους και κάλυψη των αναγκών των κέντρων από τον κρατικό προϋπολογισμό στην προοπτική ένταξής τους στο Δημόσιο.
  • Υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ.
  • Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης και κάθε πληρωμής, είτε άμεσης είτε έμμεσης μέσω των ασφαλιστικών Ταμείων.

Την Τρίτη 8 Ιούλη στις 7.30 μ.μ. το ΣΕΜΙΣΕΑ, η ΣΕΑΑΝ και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων - Κηδεμόνων καλούν φορείς και συνδικάτα σε σύσκεψη στα γραφεία της ΣΕΑΑΝ (Χαλκοκονδύλη 37) για να οργανώσουν τη δράση τους ενάντια στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή.

Χωρίς οδηγούς μονάδα για αυτιστικά παιδιά

Μόνοι τους μεταφέρουν τα παιδιά τους στη Μονάδα για αυτιστικά παιδιά προσχολικής ηλικίας λόγω της πολύμηνης διαθεσιμότητας των οδηγών των νοσοκομείων. Συγκεκριμένα, η Ειδική Θεραπευτική Μονάδα για αυτιστικά παιδιά, που φιλοξενεί 15 παιδιά προσχολικής ηλικίας και ανήκει στο νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», έχει μείνει χωρίς οδηγούς από την περασμένη άνοιξη και το πρόβλημα δε θα λυθεί πριν το φθινόπωρο. Το ίδιο συμβαίνει και στην άλλη μονάδα για παιδιά με αυτισμό που ανήκει στο νοσοκομείο. Οι γονείς βιώνουν απίστευτη ταλαιπωρία και αναγκάζονται όλο αυτόν τον καιρό να παρατάνε τις δουλειές τους για να μπορέσουν να πάνε τα παιδιά τους στη Μονάδα.

ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ
Για το περιεχόμενο και την εξέλιξη των αγώνων στο ΕΜΠ

Την αναστολή των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στο ΕΜΠ, μετά την έκτακτη συνεδρίαση της Συγκλήτου που έγινε προχθές, όπου αποφασίστηκε ότι το εξάμηνο θα λήξει κανονικά την 1η Αυγούστου, ενώ θα δοθεί προτεραιότητα στους φοιτητές επί πτυχίω ώστε να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις εξετάσεις στα μαθήματα που τους έχουν απομείνει.

Για το περιεχόμενο και την εξέλιξη των αγώνων στο ΕΜΠ, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στα ΑΕΙ - ΤΕΙ με ανακοίνωσή τους καλούν τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στην πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία στις 9 Ιούλη, υπενθυμίζουν ότι «οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ έγκαιρα και αποφασιστικά κάλεσαν όλους τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τους διδάσκοντες, μπροστά στις απολύσεις που προετοίμαζε η κυβέρνηση, να βγουν μπροστά και να οργανώσουν από κοινού την πάλη τους (...) Καλέσαμε όλους τους εργαζόμενους να υιοθετήσουν το μόνο περιεχόμενο πάλης που μπορεί αντικειμενικά να δώσει προοπτική και αποτελεσματικότητα στον αγώνα τους. Στη βάση αυτή, θέσαμε ως αιτήματα:

  • Να μη γίνει ούτε μία απόλυση - μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
  • Αγώνας ενάντια στην πολιτική των απολύσεων, που εκπορεύεται από τη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας και της ΕΕ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου.
  • Οχι στα νέα οργανογράμματα και τους οργανισμούς που ενσωματώνουν το νόμο - πλαίσιο και προωθούν την επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων.
  • Οχι στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη "αξιολόγηση".

Σε τελική ανάλυση αυτό που θέλαμε να δείξουμε είναι τι πανεπιστήμιο θέλουμε και ποιον πρέπει να υπηρετεί: Ενα πανεπιστήμιο που να υπηρετεί τις μορφωτικές κι επαγγελματικές ανάγκες της νεολαίας, ένα πανεπιστήμιο όπου οι εργαζόμενοι θα έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα, ένα πανεπιστήμιο όπου η εκπαίδευση και η έρευνα θα είναι στην υπηρεσία του λαού και όχι των πολυεθνικών και της ΕΕ. Σ' ένα τέτοιο περιεχόμενο πάλης που πρέπει να έχουν οι αγώνες μας, όλες οι άλλες δυνάμεις εναντιώθηκαν.

  • Οι δυνάμεις μας, πέρα από την προσπάθεια να συμβάλουν στην οργάνωση της πάλης, κατήγγειλαν δημόσια στις Γενικές Συνελεύσεις την προσπάθεια συγκεκριμένων πολιτικών δυνάμεων να σαμποτάρουν τον αγώνα. Από τη μία, οι ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ καλούσαν τους εργαζόμενους να προχωρήσουν στην "αξιολόγηση" και ν' αποδεχτούν τις διαθεσιμότητες, άρα και τις απολύσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τους καλούσαν ανοιχτά ν' αποδεχτούν και τους αντιδραστικούς Οργανισμούς. Από την άλλη, οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, με τη στάση που κράτησαν στις Γενικές Συνελεύσεις, οδήγησαν αντικειμενικά αυτόν τον αγώνα σε αδιέξοδο. Αρνήθηκαν να πάρουμε μέτρα ώστε να αναπτυχθεί η συμμαχία με τους φοιτητές, αρνήθηκαν την εναλλαγή μορφών πάλης που θα διευκόλυνε τη συμμετοχή των εργαζομένων και των διαθέσιμων. Με τη στάση τους αντικειμενικά διευκόλυναν τον κυρίαρχο μηχανισμό να χτυπήσει και να σπιλώσει αυτόν τον αγώνα, με τη βρώμικη προπαγάνδα που εξαπέλυσαν τα ΜΜΕ.

Εχοντας σαν κριτήριο τη διασφάλιση της μαζικής συμμετοχής των εργαζομένων, αλλά και την προώθηση της συμμαχίας, ασκήσαμε κριτική στο κλείσιμο των σχολών από τις πύλες, από τη στιγμή που δεν συνδέονταν με απεργιακές κινητοποιήσεις (...) Τώρα είναι που οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα. Η πείρα αυτού του σύνθετου και δύσκολου αγώνα που είναι σε εξέλιξη δείχνει ότι δεν πρέπει να έχουν καμία εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση, στη διοίκηση του ιδρύματος και στις συνδικαλιστικές δυνάμεις που είτε σιγοντάρουν την κυρίαρχη πολιτική είτε οδηγούν στον εκφυλισμό τους ίδιους τους αγώνες».

Να καταργηθεί η «τράπεζα θεμάτων» ζητά η ΟΛΜΕ

Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών για την Α' Λυκείου και να μη συνυπολογιστεί ο βαθμός της Α' Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, να καταργηθεί η «τράπεζα θεμάτων» και ο νόμος 4186/13 για το «νέο» Λύκειο, ζητά η ΟΛΜΕ. Εκπρόσωποι του ΔΣ της Ομοσπονδίας, αναφέρθηκαν χτες σε συνέντευξη τύπου στα μεγάλα ποσοστά μετεξεταστέων που σημειώθηκαν φέτος και επισήμαναν τις πολλαπλές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» στο περιεχόμενο του Λυκείου, το οποίο θα απομακρυνθεί κι άλλο από τον παιδαγωγικό του ρόλο. Είπαν ότι θα σπρώξει μαθητές στα φροντιστήρια είτε στην επαγγελματική κατάρτιση, ενώ αναφέρθηκαν στην παράλληλη απουσία όλων των υποστηρικτικών δομών προς τους μαθητές.

Κατήγγειλαν επίσης τα κενά σε εκπαιδευτικούς, τις επερχόμενες συγχωνεύσεις σχολείων και τις διαθεσιμότητες - απολύσεις εκπαιδευτικών, με εκπαιδευτικούς της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης να βρίσκονται σε αυτό το καθεστώς εδώ και έναν περίπου χρόνο.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ