ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 4 Φλεβάρη 2001
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
«Στόχος μας η ενότητα στους λαϊκούς αγώνες»

Ο «Ρ» συνομιλεί με τον Σιτάραμ Γιετσούρι, υπεύθυνο Διεθνών Σχέσεων του Κομμουνιστικού Κόμματος Ινδίας (Μαρξιστικού)

Από πρόσφατη απεργία σε εργοστάσιο και αστυνομική βία

Associated Press

Από πρόσφατη απεργία σε εργοστάσιο και αστυνομική βία
Ακολουθώντας μια πορεία καταστροφική για το λαό της Ινδίας, η σημερινή κυβέρνησή της ευθυγραμμίζεται με τις επιδιώξεις του ιμπεριαλισμού όσον αφορά την οικονομική και την εξωτερική της πολιτική, ενώ υιοθετεί μια εσωτερική πολιτική που απειλεί την ίδια την ενότητα της χώρας. Στόχος του κομμουνιστικού κινήματος της Ινδίας είναι να ανατρέψει αυτήν την κυβέρνηση, θα πει ο Σιτάραμ Γιετσούρι, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα και μίλησε στο «Ρ» με την ευκαιρία του 16ου Συνεδρίου του KKE.

- Θα θέλαμε την άποψή σας για το 16ο Συνέδριο του KKE. Πώς σας φάνηκε;

- Ηταν πολύ καλό. Κατά πρώτο, με εντυπωσίασε ο μεγάλος αριθμός των ξένων αντιπροσωπειών στο Συνέδριο - σπάνια βλέπουμε κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι αυτός ο αριθμός αντανακλά το πρεστίζ που έχει το KKE στο διεθνές κομμουνιστικό κίνημα. Το συγκεκριμένο κόμμα έχει βέβαια τις δικές του, ειδικές προδιαγραφές. Εννοώ τον αγώνα του εναντίον των φασιστικών δυνάμεων, τον αγώνα του εναντίον της Κατοχής, τον αγώνα του στη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα, τον αγώνα του εναντίον του καπιταλιστικού συστήματος. Και τώρα, τον αγώνα κατά της παγκοσμιοποίησης. Νομίζω όλα αυτά συνδέονται αρμονικά μεταξύ τους.

Κατά δεύτερο, οι συζητήσεις και οι αποφάσεις που υιοθετήθηκαν αντανακλούν ένα πολύπλοκο σύνολο τακτικών κινήσεων που ακολουθεί το κόμμα, για να επιτύχει τους στόχους του, που είναι νομίζω ενδιαφέρουσες. Μιλώ για το Αντιμονοπωλιακό Αντιιμπεριαλιστικό Δημοκρατικό Μέτωπο (ΑΑΔΜ). Το οποίο, όπως διευκρινίζεται, δεν είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο στην πορεία για μια επανάσταση. Είναι όμως ένα όχημα, μια ευκαιρία για αλλαγή του συσχετισμού στον ελληνικό λαό. Σε μια πορεία προς μια σοσιαλιστική κοινωνία. Είναι μια σημαντική κίνηση, για την υιοθέτηση του μαρξισμού, με στέρεους όρους, στην Ελλάδα. Αυτό είναι εξάλλου που προϋποθέτει ο μαρξισμός, την πλήρη ανάλυση της πραγματικότητας, των συνθηκών που ισχύουν. Αυτή η ιδέα - του ΑΑΔΜ - είχε συζητηθεί από το προηγούμενο Συνέδριο του ΚΚΕ, και πλέον έχει γίνει πολύ σαφέστερη.

Από πολύ μικρά παιδιά, σε οποιαδήποτε δουλιά εξασφαλίζει το καθημερινό ψωμί...

Associated Press

Από πολύ μικρά παιδιά, σε οποιαδήποτε δουλιά εξασφαλίζει το καθημερινό ψωμί...
- Ας περάσουμε στα της Ινδίας. Περίεργο, κάθε φορά που έρχεστε στην Ελλάδα, κάτι πάει στραβά στη χώρα σας. Είναι κάποια δυσάρεστη σύμπτωση; Εννοώ, την προηγούμενηφορά που μας είχατε παραχωρήσει συνέντευξη, το 1998, καταγράφονταν οι πυρηνικές δοκιμές της Ινδίας και, ακολούθως, του Πακιστάν. Τώρα είχατε πολιτική κρίση και πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης στο Κοινοβούλιο, λόγω θρησκευτικής μισαλλοδοξίαςκαι προσβλητικών σχολίωντου πρωθυπουργού κ.Βάτζπαϊσε βάροςτης μουσουλμανικήςμειονότητας. Τι συμβαίνει;

- Βλέπετε, η κατάσταση που περιγράφετε αποτελεί ένα μέρος ενός πολύ περίπλοκου προβλήματος στην Ινδία. Στο ένα επίπεδο, υπάρχει η άνοδος, όπως υπονοήσατε, του ινδουιστικού φονταμενταλισμού. Του θρησκευτικού φονταμενταλισμού. Που δεν είναι, στ' αλήθεια, μια θρησκευτική υπόθεση. Αποτελεί τη χρήση του θρησκευτικού αισθήματος του λαού για μια πολιτική υπόθεση. Κι η πολιτική υπόθεση για την οποία μιλώ είναι ότι κάποιοι θέλουν η Ινδία να μη συνεχίσει να είναι μια χώρα με πολλές θρησκείες, πολλές γλώσσες, πολλές εθνικές ομάδες. Θέλουν να εγκαθιδρύσουν μια μονοθεϊστική θεοκρατία. Κάτι εντελώς ασύμβατο με αυτό που είναι η Ινδία, κάτι που, αν πραγματωθεί, η Ινδία δε θα παραμείνει ενωμένη. Τούτη είναι μια σοβαρή πρόκληση που τίθεται.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, υπάρχει ο στόχος των δεξιών δυνάμεων, που είναι, ταυτόχρονα, σύμμαχες του ιμπεριαλισμού. Και βρίσκονται στην επίθεση, οικονομικά, σήμερα. Προωθούν, και υιοθετούν, το οικονομικό πρόγραμμα του ιμπεριαλισμού. Και τους στόχους του ιμπεριαλισμού, όσον αφορά την εξωτερική πολιτική της Ινδίας. Την ίδια ώρα, ο ιμπεριαλισμός υποστηρίζει αυτές τις δυνάμεις. Επιτρέποντάς τους να εφαρμόσουν το δικό τους κοινωνικό - πολιτικό πρόγραμμα, στο εσωτερικό της χώρας. Η Ινδία, λοιπόν, βρίσκεται σε ένα είδος μεταμόρφωσης, που συντελείται. Αλλού, όπως στο Αφγανιστάν, ο ιμπεριαλισμός στήριξε τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, στην Ινδία υποστηρίζει τον ινδουιστικό. Για τους δικούς του λόγους.

Από πρόσφατη εργατική συγκέντρωση

Associated Press

Από πρόσφατη εργατική συγκέντρωση
- Ιδιωτικοποιήσεις, άνοιγμα της οικονομίας, απορρόφηση φθηνού επιστημονικού εργατικού δυναμικού και πάει λέγοντας.

- Φυσικά, περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις, μεγαλύτερο άνοιγμα της οικονομίας, καθώς και εκμετάλλευση των πετρελαϊκών πόρων της Ινδίας, «άντληση εγκεφάλων», μια εξωτερική πολιτική όπως τη θέλουν - παίρνουν αυτό που επιθυμούν και σε αντάλλαγμα θα επιτρέψουν στις δυνάμεις που κυβερνούν τη χώρα να έχουν ένα αντιδραστικό σύστημα εσωτερικά. Το πώς καταλαβαίνουν τα ανθρώπινα δικαιώματα οι μεν και οι δε, επίσης, αποκαλύπτεται στην πορεία.

Λαϊκές κινητοποιήσεις

- Και τα πράγματα θα γίνουν ακόμα ...«καλύτερα», αν αρχίσετε - εννοούμε, η κυβέρνηση της Ινδίας - αγορές αμερικάνικης κατασκευής όπλων και όχι ρωσικής.

- (Γελώντας) Ακριβώς! Και έτσι φθάνουμε στην υπόθεση του τζαμιού στην Αγιόντχα και την πρόταση μομφής, της οποίας επέζησε η κυβέρνηση. Η όλη υπόθεση του τζαμιού είναι μια ιστορία που δημιούργησαν και επανέφεραν τώρα στη δημοσιότητα οι δυνάμεις της Δεξιάς, κατά την άποψή μας για να εκτρέψουν την προσοχή του λαού από τον αγώνα εναντίον της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης.

- Παρεμπιπτόντως, τις μέρες αυτές είχαμε τη μεγάλη απεργία των εργαζομένων στα ταχυδρομεία, με συμμετοχή κατά συντριπτική πλειοψηφία. Και προηγουμένως απεργίες σε άλλους τομείς. Η κυβέρνηση αισθάνθηκε να απειλείται;

- Αν κρίνουμε από το ότι η κάλυψη των ΜΜΕ γι' αυτές τις κινητοποιήσεις ήταν ελάχιστη και με σαφή προκατάληψη εναντίον τους. Κοιτάξτε, τους δύο προηγούμενους μήνες είχαμε την απεργία από τους ταχυδρομικούς υπαλλήλους, την απεργία από τους εργαζομένους στις τηλεπικοινωνίες, την απεργία από τους εργαζόμενους στα ορυχεία, την απεργία από τους τραπεζοϋπαλλήλους, που έφερε όλες τις οικονομικές συναλλαγές σε παράλυση. Κι έτσι, κάθε κομμάτι του εργαζόμενου λαού βρίσκεται να διαδηλώνει εναντίον τούτης της οικονομικής πολιτικής. Στις 30 του Νοέμβρη, μόλις μερικές εβδομάδες πριν, είχαμε την πορεία περισσότερων από 100.000 αγροτών στο Δελχί ενάντια στις πολιτικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

Είναι όλες αυτές οι μάχες που γίνονται, και ο στόχος του δικού μας κόμματος είναι να ενώσει όλες αυτές τις προσπάθειες σε ένα κοινό ρεύμα. Τούτο ακριβώς σκοπεύουμε να κάνουμε έως το τέλος του Φλεβάρη και το Μάρτη, όταν ο προϋπολογισμός θα πάει για ψήφιση στη Βουλή.

«Καυτά» σημεία

- Ενδιαφέρον. Νομίζουμε ότι, εκείνη την περίοδο, η κυβέρνηση του κ.Αταλ Μπιχάρι Βάτζπαϊθα προσπαθήσει να πάρει νέα δάνεια από τους διεθνείς πιστοδοτικούς οργανισμούς.

- Σωστά. Ακριβώς γι' αυτόν το λόγο θέλουν να αποσπάσουν την προσοχή του λαού από την οικονομική τους πολιτική, για να συνεχιστεί η νεοφιλελεύθερη επίθεση. Γιατί όσο δυναμώνει και αναγκαστικά προβάλλεται ο λαϊκός αγώνας, τόσο πιο δύσκολο γίνεται σ' αυτούς να πάρουν δάνεια.

- Συγγνώμη για τον κυνισμό, αλλά μήπως πρέπει να περιμένουμε νέες ταραχές στο Κασμίρ;

- Μπορεί, αλλά το Κασμίρ είναι πλέον μόνο το ένα από τα τρία σημεία εθνοτικών ταραχών στην Ινδία, ξέρετε. Πλέον έχουμε ταραχές στο Ασάμ, στα βορειοανατολικά, κι εκτός αυτού μια κατάσταση που βράζει και τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε πραγματικά μεγάλο πρόβλημα με το κίνημα των «Τίγρεων», του LTTE, στο νότο. Στο Ταμίλ Ναντού. Εκρηκτική κατάσταση.

- Σε αναφορές μας, τις τελευταίες εβδομάδες, γράψαμε για μια προσπάθεια έναρξης «ειρηνευτικής διαδικασίας» στη Σρι Λάνκα και για το πρόβλημα του ισλαμικού φανατισμού, που «μετακυλίεται» από το Αφγανιστάν στο Πακιστάν. Για το τελευταίο θέμα, γράφαμε ότι εγγυάται συνέχιση του πολέμου στο Κασμίρ. Δε βλέπουμε πώς το θέμα μπορεί να λυθεί με τις παρούσες κυβερνήσεις σε Νέο Δελχί και Ισλαμαμπάντ.

- Οχι, δεν μπορεί. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι η λύση δεν τους ενδιαφέρει. Είναι σαφές ότι ο ινδουιστικός φονταμενταλισμός στην Ινδία και ο μουσουλμανικός φονταμενταλισμός στο Πακιστάν είναι οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος. Ο ένας τρέφει τον άλλο.

- Από τη μια έχουμε τα θρησκευτικά σχολεία, τα μαντράσας. Από την άλλη;

- Τις Μπριγάδες Σάφρον στην Ινδία. Κάτι σαν τα SS των ναζί. Εχουν ένα σωρό οργανισμούς κάτω από την ίδια σημαία, του φονταμενταλισμού. Τους αποκαλούμε, ως σύνολο, η Μπριγάδα.

Η κυβέρνηση δε θέλει λύση στο Κασμίρ. Οσο περισσότερο βράζει η κατάσταση, τόσο περισσότερη πολιτική ισχύ κερδίζει αυτή η Μπριγάδα. Αν κοιτάξετε προσεκτικά τους αριθμούς, θα δείτε ότι από τη στιγμή που ανέβηκε αυτή η κυβέρνηση, οι αριθμοί των θυμάτων στην περιοχή αυξάνονται κάθε χρόνο. Και τίποτε δεν αποκλιμακώνει την κατάσταση. Υπάρχει περισσότερη πολιτική δραματουργία, ένα λεωφορείο εκεί, μία εκεχειρία εδώ, αλλά όλα αυτά δεν είναι μέρος μιας προσπάθειας, ενός συνολικού σχεδίου ειρήνευσης. Και αν η Ινδία δεν αρχίσει να μιλά στο Πακιστάν, δεν μπορεί να λυθεί τίποτε.

- Νομίζουμε ότι τόσο το ΚΚΙ, όσο και το ΚΚΙ(Μ) συμφωνούν πως, στην πραγματικότητα, με την προώθηση πολεμικών σχεδίων και εξοπλισμών, οι δύο κυβερνήσεις αυτό που κάνουν είναι να καταληστεύουν τους δύο λαούς, να τους αφαιρούν πόρους που χρειάζονται πολύ. 348 εκατομμύρια ανθρώπων ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας στην Ινδία. Το μέγεθος είναι ανάλογο ή ακόμα και μεγαλύτερο ποσοστιαία στο Πακιστάν. Η UNICEF ανέφερε προ ημερών ότι το 50% των παιδιών στην Ινδία γεννιούνται ελλιποβαρή.

- Σωστά. Και, ακόμα χειρότερα, η κυβέρνηση εξακολουθεί να χτίζει πυρηνικό οπλοστάσιο. Είναι γελοίο. Και τραγικό. Είναι μια πολιτική που έχει χαρακτηριστικά, που παραπέμπουν στο φασισμό. Ο εθνικισμός που προσπαθεί να καλλιεργήσει η κυβέρνηση είναι ένα δείγμα. Τρέφει το λαό με ένα εθνικιστικό παραλήρημα, προσβλέποντας στο να δρέψει πολιτικό όφελος, και δεν του δίνει τροφή, ως οφείλει! Ακόμα και αν το δούμε υπό το στρατιωτικό πρίσμα, το χτίσιμο πυρηνικού οπλοστασίου αφαίρεσε από την Ινδία το πλεονέκτημα που είχε στο συμβατικό οπλοστάσιο. Δεν μπορεί να γίνει πόλεμος, γιατί θα είναι πυρηνικός.

- Εχουμε, λοιπόν, έναν ψυχρό πόλεμο, και συνοριακές συγκρούσεις να τον τρέφουν.

- Ναι, έναν πόλεμο χαμηλής έντασης στα σύνορα.

Στόχοι του κομμουνιστικού κινήματος

- Ας δούμε τι προσπαθείτε εσείς να κάνετε. Διαφαίνεται μια προσπάθεια από τα δύο μεγαλύτερα κομμουνιστικά κόμματα να συντονίσουν τη δράση τους, να ενώσουν το λαό. Ποιος είναι ο στόχος σας;

- Είναι δύσκολη η πολιτική κατάσταση στην Ινδία, γιατί έχουμε υψηλό βαθμό, όσον αφορά αυτό που θα αποκαλούσα πολιτικό οπορτουνισμό. Ειδικά στις κεντρώες και τις δεξιές πολιτικές δυνάμεις. Οταν ήμασταν σε θέση να σχηματίσουμε κυβέρνηση, το 1996, μαζί με άλλες δυνάμεις, μας ακολούθησαν. Από το 1998 και ως τώρα, ακολουθούν το BJP. Σε μια τέτοια κατάσταση, αυτό που επιδιώκουμε έχει δύο επίπεδα. Στο ένα επίπεδο προσπαθούμε να χτίσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα στους λαϊκούς αγώνες εναντίον της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης. Καθώς αυτός ο αγώνας εντείνεται, θέτει υπό πίεση τα κεντρώα και κεντροδεξιά κόμματα που βρίσκονται στην κυβέρνηση. Από τη λαϊκή τους βάση, που δέχεται τα πυρά αυτής της οικονομικής πολιτικής. Οσο περισσότερο απομακρύνεται η λαϊκή τους βάση από την πολιτική τους, τόσο μεγαλύτερη πίεση δέχονται οι ηγεσίες αυτών των κομμάτων. Και είτε προσπαθούν να αποποιηθούν των ευθυνών που έχουν για την πολιτική της κυβέρνησης Βάτζπαϊ, ή βλέπουν τη λαϊκή υποστήριξη που είχαν να χάνεται ολοσχερώς. Αρα, όσο δυναμώνουμε τον αγώνα, τόσο περισσότερο είναι πιθανό να αποχωρήσουν τα κόμματα αυτά από την κυβέρνηση.

Στο δεύτερο επίπεδο, θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια κυβέρνηση εθνικής ενότητας, για να ανατρέψουμε τις οικονομικές πολιτικές της κυβέρνησης και τις πολιτικές δημιουργίας εθνοτικού και κοινοτικού μίσους.

- Τι έχει συμβεί, αλήθεια, στην αξιωματική αντιπολίτευση, το Κόμμα του Κογκρέσου; Πάει καιρός από την τελευταία φορά που ακούστηκε. Πού είναι η κα Σόνια Γκάντικαι το υπόλοιπο κόμμα; Εξαφανίστηκαν; Ετσι, απλά;

- Αυτό πράγματι συνέβη στο Κόμμα του Κογκρέσου, μετά τους τόσους συμβιβασμούς του, τις αλλαγές σ' αυτό. Η Σόνια Γκάντι ηγείται πάντα του κόμματος. Ναι, είναι εκεί, προσπαθεί να ενώσει το κόμμα. Είναι ο κύριος πολιτικός της στόχος. Το θέμα είναι, όμως, ότι το Κόμμα του Κογκρέσου έχει παραδώσει το χώρο της σοσιαλδημοκρατίας, στην ινδική του έκφραση. Φιλοδοξεί να καταλάβει αυτόν το χώρο. Αλλά στην πραγματικότητα τον έχει παραδώσει στην κεντροδεξιά.

- Πόσα είναι τώρα τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού; Την τελευταία φορά που συνομιλούσαμε ήταν 14.

- Τώρα είναι είκοσι τέσσερα. Ωστόσο, η πολιτική είναι μία και μαχόμαστε εναντίον της. Προσπαθούμε σκληρά. Νομίζω ότι το κλειδί όσον αφορά την επιτυχία μας είναι η ενότητα των αριστερών δυνάμεων. Εχει θεμελιώδη σημασία. Και το θετικό είναι ότι τα δύο κομμουνιστικά κόμματα της Ινδίας έχουν πλήρη ομοφωνία, όσον αφορά την τακτική.

- Φαίνεται πως τόσο το δικό σας κόμμα, όσο και το ΚΚΙ αλλάζετε τα προγράμματά σας, σε μια κατεύθυνση σύγκλισης. Είναι σωστή η εντύπωσή μας;

- Δεν τα αλλάζουμε, σωστότερο θα ήταν να πούμε ότι αναβαθμίζουμε τα προγράμματά μας. Δε μεταβάλλουμε τις προηγούμενες τοποθετήσεις μας. Κάναμε σαφές ότι οι θέσεις μας, για τις φάσεις της επανάστασης, τη συμμαχία των τάξεων με τις επαναστατικές δυνάμεις, τη στρατηγική μας και τις τακτικές μας παραμένουν ως έχουν. Υπάρχουν βέβαια διαφορές ως προς όλα αυτά στο κομμουνιστικό κίνημα. Αναβαθμίσαμε, όμως, τα προγράμματά μας, ώστε να βρούμε έναν κοινό δρόμο. Βέβαια, καθοριστική, ως προς αυτήν την εξέλιξη, ήταν η αλλαγή του διεθνούς συσχετισμού δύναμης. Η διεθνής κατάσταση είναι δυσμενής.

Ο κόσμος έχει ξεγράψει το κομμουνιστικό κίνημα, μας θεωρεί ένα είδος δεινόσαυρων. Ομως, εμείς είμαστε που κινητοποιούμε τον κόσμο ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές. Θα εκπλήξουμε πολλούς.

- Εχουμε ξανασυζητήσει το ζήτημα της πολυπλοκής, με τις φυλές, τις κάστες και την ταξική διαστρωμάτωση, στην ινδική κοινωνία. Πρόσφατα, βρήκαμε μια αναφορά για τη βία εναντίον των ανθρώπων, που κανένας δεν αγγίζει (untouchables). Πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η τάση;

- Πολύ. Πέρα από την πολιτική της δημιουργίας θρησκευτικών εντάσεων, μια άλλη πολιτική είναι η καλλιέργεια έντασης στις κάστες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων και ανάμεσα σε αυτές. Η ινδική κοινωνία, από τον καιρό της σκλαβιάς, της αποικιοκρατίας, αλλά και ενωρίτερα, βάσισε την ταξική της διαστρωμάτωση στην κατηγοριοποίηση, με βάση τις κάστες. Υπάρχουν, βασικά, τέσσερις κάστες, με πρώτη των αρχόντων - τσιφλικάδων, μετά των ιερέων, μετά των εμπόρων και μετά των σούντρας, της χαμηλότερης εισοδηματικά τάξης, των εργαζομένων σε διάφορους τομείς. Υπάρχει και μια πέμπτη κατηγορία, οι ανέγγιχτοι (untouchables). Δεν μπορεί κανείς ούτε να τους αγγίξει. Βρίσκουν μόνο δουλιές, που δεν κάνει κανένας άλλος. Εμείς τους θεωρούμε σημαντική πληθυσμιακή ομάδα. Στο καταπιεστικό καθεστώς των τελευταίων 2 αιώνων, σχεδόν τίποτε δεν άλλαξε γι' αυτούς.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, υπάρχει ένα κλίμα εξέγερσης στις χαμηλότερες τάξεις. Εμείς το θεωρούμε θετικό, καθώς αν δεν κινητοποιηθεί αυτή η ομάδα διεκδικώντας τα δικαιώματά της, δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής. Ωστόσο, ένας παράγοντας που λειτουργεί ανασχετικά, όσον αφορά την αλλαγή, είναι ο εξής: Οι ηγέτες των καστών τις χρησιμοποιούν, για ίδιον όφελος. Δεν έχουν στόχο να καταργήσουν την καταπίεση, να απαλλάξουν το λαό από τη σκλαβιά στην οποία βρίσκεται. Απλώς, θέλουν να ανέβουν κοινωνικά, με εφαλτήριο τον αγώνα των λαϊκών στρωμάτων. Πράγμα, που, αντί για ενότητα, φέρνει συγκρούσεις ανάμεσα στις κάστες, όχι μόνο πολιτικές - κοινωνικές, αλλά και ένοπλες. Εκατοντάδες άνθρωποι σκοτώνονται. Αυτή η κατάσταση είναι χαώδης και θανάσιμα επικίνδυνη για τη χώρα. Πρέπει ο λαός να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει, γιατί αλλιώς κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί. Πρέπει να ενώσουμε το λαό στον αγώνα. Πρέπει να αλλάξουμε τους συσχετισμούς στον ινδικό λαό. Αυτός είναι, στην ουσία, ο στόχος μας.


Μπάμπης ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ