ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Φλεβάρη 2015
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στήνουν ξανά εδώλια για τους ναυτεργάτες

Σήμερα δικάζονται τα προεδρεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και στις 26 Φλεβάρη όλο το πλήρωμα του «SUPERFERRY II»

Η απεργία των ναυτεργατών στις 23/6/2010 ήταν καρφί στο μάτι των εφοπλιστών και γι' αυτό διώκονται τα ταξικά σωματεία

ΛΕΠΙΔΗΣ

Η απεργία των ναυτεργατών στις 23/6/2010 ήταν καρφί στο μάτι των εφοπλιστών και γι' αυτό διώκονται τα ταξικά σωματεία
Κλιμακώνεται η απόπειρα ποινικοποίησης των αγώνων των ναυτεργατών για λογαριασμό των εφοπλιστών, καθώς σήμερα το πρωί στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά θα βρεθούν τα προεδρεία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με την κατηγορία ότι «δεν συμμορφώθηκαν σε δικαστική απόφαση που έκρινε την απεργία στις 23 Ιούνη του 2010 παράνομη»!

Την απεργία αυτή είχαν κηρύξει τα δύο σωματεία - μετά την απεργοσπαστική στάση της ΠΝΟ - για την κατάργηση του μνημονίου και συγκεκριμένα του ν. 3845/2010, ενάντια στον κανονισμό 3577/92 για την άρση του καμποτάζ και για την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Η απεργία είχε κριθεί παράνομη από τα δικαστήρια του Πειραιά, με αξίωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Τα προεδρεία των δύο ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, ως όφειλαν, πρωτοστάτησαν στην εφαρμογή των αποφάσεων των συνδικαλιστικών οργάνων και υπερασπίστηκαν το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία.

Επίσης, στις 26 Φλεβάρη παραπέμπεται σε δίκη ολόκληρο το πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ «SUPERFERRY II», επειδή στις 20 Φλεβάρη 2013, συμμετείχε στην πανελλαδική, πανεργατική απεργία που είχαν κηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΠΝΟ, ενώ ήταν σε ισχύ η πολιτική επιστράτευση που είχε επιβληθεί τότε στα πλοία της ακτοπλοΐας. Δηλαδή, 48 ναυτεργάτες θα συρθούν στο εδώλιο του κατηγορουμένου με την κατηγορία της παραβίασης αυτού του απαράδεκτου και αντιδραστικού μέτρου! Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει προηγούμενο, τα τελευταία χρόνια, να διώκεται με βάση την πολιτική επιστράτευση το σύνολο των μελών ενός πληρώματος και να δικάζεται με αυτές τις βαριές κατηγορίες.

Συνάντηση της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας

Αμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της απλήρωτης εργασίας που κυριαρχεί στα καράβια, της τεράστιας ανεργίας, της ραγδαίας υποβάθμισης της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσας που έχει προκαλέσει, ανάμεσα σε άλλα, και η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, απαίτησαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ στη διάρκεια της συνάντησης που είχε χτες το μεσημέρι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ.

Η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού ήταν ότι η νέα κυβέρνηση χρειάζεται χρόνο, για να εξετάσει την κατάσταση και πως το στίγμα της ναυτιλιακής πολιτικής της κυβέρνησης θα δοθεί στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων, χωρίς αυτό να σημαίνει, όπως επισήμανε, ότι «θα μπούμε λεπτομέρειες».

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα τρία ναυτεργατικά σωματεία μετά τη συνάντηση αναφέρουν: «Για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασυδοσία του κεφαλαίου και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, χρόνος δεν υπάρχει». Απευθύνουν το κάλεσμα στους ναυτεργάτες «καμία αναμονή, οργάνωση και ανάπτυξη αγώνων για την αντιμετώπιση και ανατροπή της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής».

Παράλληλα, τα σωματεία παραθέτουν το διεκδικητικό πλαίσιο που κατέθεσαν στον Θ. Δρίτσα, το οποίο ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει τα εξής αιτήματα: Κατάργηση των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και των εφαρμοστικών νόμων που μειώνουν μισθούς και συντάξεις, επιβάλλουν αβάσταχτη φορολογία και καταργούν θεμελιακά εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές από την εφαρμογή των κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων. Κατάργηση του αφορολόγητου των εφοπλιστών, αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου με 45% κ.ά.

Βρέθηκε απανθρακωμένο πτώμα στο «Norman Atlantic»

Ενα απανθρακωμένο πτώμα στην καμπίνα φορτηγού βρέθηκε στο πλοίο «Norman Atlantic», που τυλίχθηκε στις φλόγες στις 28 Δεκέμβρη, ενώ έπλεε στην Αδριατική. Το πτώμα εντοπίστηκε από τις ιταλικές αρχές στη «γέφυρα 4» και μεταφέρθηκε στο Ινστιτούτο Ιατροδικαστικής του Μπάρι, προκειμένου να ταυτοποιηθεί.

Η ανεύρεση του πρώτου απανθρακωμένου πτώματος στο καράβι, που έλιωσε κυριολεκτικά από τη φωτιά, επιβεβαιώνει τις καταγγελίες οδηγών ότι πολλοί συνάδελφοί τους κοιμούνταν στα γκαράζ, μέσα στα οχήματά τους και δεν πρόλαβαν να βγουν έγκαιρα όταν ξέσπασε η πυρκαγιά. Τα συνεργεία που ερευνούν το πλοίο δεν αποκλείουν να υπάρχουν περισσότερα θύματα. Οι νεκροί φτάνουν τώρα τους 13 - μεταξύ των οποίων και δύο Αλβανοί ναυτικοί που συμμετείχαν στην επιχείρηση διάσωσης - και οι επίσημοι αγνοούμενοι στους 18.

Στο μεταξύ, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΠΡΝ επανέρχονται με καταγγελία τους σε δύο περιστατικά που συνέβησαν στις 31/1/2015 στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ιταλία και συγκεκριμένα στην πρόσκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ «CRUISE EUROPA» στον κυματοθραύστη του λιμένα της Πάτρας, κατά τη διάρκεια των διαδικασιών πρόσδεσης, και στη μετατόπιση και ανατροπή φορτίων στο χώρο των γκαράζ στο Ε/Γ-Ο/Γ «SUPERFAST II».

Τα σωματεία καταγγέλλουν ότι η δικαιολογία της κακοκαιρίας δεν είναι ικανή να συγκαλύψει τα τεράστια προβλήματα στη συγκεκριμένη γραμμή. Προειδοποιούν ότι «θα έχουμε ανάλογα περιστατικά εάν δεν αντιμετωπιστεί η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ιταλία καθώς και στις άλλες γραμμές των επιβατηγών πλοίων, σύμφωνα με τις προτάσεις των ναυτεργατικών σωματείων», τις οποίες κατέθεσαν και δημόσια με συνέντευξη Τύπου στις 9/1/2015.

Μεταξύ άλλων τα σωματεία ζητάνε την προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις ανάγκες των πλοίων, υπολογίζοντας την περίπτωση εκτάκτων καταστάσεων όπου οι απαιτήσεις αυξάνονται, απαγόρευση απόπλου των πλοίων στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.

Ακρωτηριάστηκε εργάτης σε ορυχείο της ΔΕΗ

Ενα ακόμα εργατικό «ατύχημα» έγινε χτες στα ορυχεία της ΔΕΗ στο νομό Κοζάνης και συγκεκριμένα στο Ορυχείο Καρδιάς, όταν φορτηγό εργολάβου της ΔΕΗ συγκρούστηκε με μηχάνημα που καθαρίζει τις «ταινίες» (τύπου Bantam). Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε σοβαρά ο 46χρονος οδηγός του φορτηγού, ο οποίος ακρωτηριάστηκε στο δεξί του πόδι από το γόνατο. Ελαφρά τραυματίστηκε και ο οδηγός του μηχανήματος της ΔΕΗ, ο οποίος είναι συμβασιούχος οκταμηνίτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 46χρονος θα μεταφερόταν χτες στη Νευροχειρουργική κλινική του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου Ιωαννίνων, για να υποβληθεί σε επέμβαση. Θυμίζουμε ότι παραμονές Χριστουγέννων στο ορυχείο του Κυρίου Πεδίου της ΔΕΗ σκοτώθηκε ένας 34χρονος εργάτης, που απασχολούνταν σαν εξωτερικός συνεργάτης υπεργολάβου της ΔΕΗ. Δυο μέρες πριν, δυο ακόμη εργαζόμενοι σε εργολάβους είχαν τραυματιστεί στο Νότιο Πεδίο.

«Στα βράχια» η δημόσια ναυτική εκπαίδευση

Τα οξυμένα προβλήματα της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης και της αδιαφάνειας στα κονδύλια από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, αναδεικνύει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με ανακοίνωσή της, στην οποία υπογραμμίζει ότι «με αυτόν τον τρόπο στρώνεται το έδαφος στα τρωκτικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) 141/2014».

Η ΠΕΜΕΝ αναφέρεται συγκεκριμένα στην ΑΕΝ Ασπροπύργου, όπου «ενώ βρίσκονται σε περίοδο γραπτών εξετάσεων, ακόμα δεν έχουν δοθεί όλα τα βιβλία, όπως για τα μαθήματα Ναυτικό Δίκαιο, Τεχνολογία Υλικών στο Β' Εξάμηνο των Μηχανικών. Σοβαρές είναι οι δυσκολίες στην εύρεση θέσεων εργασίας για την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών.

Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στο ΚΕΣΕΝ, με αποκλεισμούς και λίστες αναμονής για τους μετεκπαιδευόμενους, η συντριπτική πλειοψηφία είναι ωρομίσθιοι καθηγητές, τα εργαστήρια έχουν μετατραπεί σε αίθουσες θεωρητικής διδασκαλίας, με προβλήματα στέγασης για τους προερχόμενους από την επαρχία, μη έγκαιρη καταβολή του επιδόματος φοίτησης».

«Στη γωνία» οι εργαζόμενοι πριν από τις αρχαιρεσίες

Την άρνηση της πλειοψηφίας στο ΔΣ του Σωματείου «Σπάρτακος» στη ΔΕΗ - ΔΡΑΣΕ (πρώην ΠΑΣΚΕ), ΔΑΚΕ και ΜΕΤΑ (ΣΥΡΙΖΑ) - να προχωρήσει στη διεξαγωγή συνελεύσεων σε κάθε Σωματειακό Παράρτημα, όπως προβλέπει το καταστατικό, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συνεργασία» (στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) και καλεί τους εργαζόμενους να πάρουν την οργάνωση του αγώνα στα χέρια τους.

Σημειώνεται ότι σε λίγες μέρες γίνονται οι εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ στο Σωματείο χωρίς να έχει γίνει καμία από τις τρεις ετήσιες συνελεύσεις στα Σωματειακά Παραρτήματα, ενώ στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση συμμετείχαν μόλις 100 άτομα σε σύνολο 3.500 μελών!

Η πλειοψηφία βάζει εμπόδια στην ενημέρωση και στην οργάνωση των εργαζομένων, σε μια περίοδο που υπάρχουν ανοικτά σημαντικά ζητήματα, όπως της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, οι εξελίξεις με τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας και το πόρισμα που αναμένεται κ.ά. «Σε αυτές τις συνθήκες είναι επιβεβλημένη η συζήτηση με τους εργαζόμενους για το πώς θα οργανωθεί καλύτερα από το σωματείο η απάντηση μπροστά στη νέα επίθεση που θα δεχτούμε το επόμενο διάστημα, αλλά και η οργάνωση της αντεπίθεσης για την αποκατάσταση των απωλειών του προηγούμενου διαστήματος», σημειώνει η «Αγωνιστική Συνεργασία».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ