ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Οχτώβρη 2019
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Καταγγελίες για την εισβολή της Αστυνομίας στο 15ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης

Επιχείρηση επιβολής φόβου από αστυνομικές δυνάμεις στην κατάληψη στο 15ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη, καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ της πόλης και συγκεκριμένα περιγράφει:

«Αστυνομικοί με εξάρτυση, γκλομπ και κάποιοι με κράνη εισέβαλαν το βράδυ της πρώτης μέρας της κατάληψης στην αυλή του σχολείου, με αποτέλεσμα μαθητές, πιθανόν και εξωσχολικοί, να τραπούν σε άτακτη φυγή, με πολλούς ενδεχόμενους κινδύνους. Οι περισσότεροι σε κατάσταση πανικού στριμώχνονταν στην αυλόπορτα και αρκετοί πηδούσαν από μεγάλο ύψος πάνω από κάγκελα στην προσπάθειά τους να διαφύγουν. Σύμφωνα με καταγγελίες μαθητών, οι αστυνομικοί έβριζαν, εκφόβιζαν, έσπρωχναν και χτύπησαν έναν από αυτούς. Στην προσπάθειά τους εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ και της Ομοσπονδίας Γονέων να πλησιάσουν αστυνομικούς και να πληροφορηθούν για την κατάσταση, αντιμετωπίστηκαν απαξιωτικά και με απειλητική διάθεση.

Το επόμενο πρωί, κι ενώ δεν υπήρχε πλέον κατάληψη, δυο αστυνομικοί στέκονταν μπροστά στην πόρτα της αυλής, την ώρα που μαθητές και εκπαιδευτικοί προσέρχονταν στο σχολείο. Μετά από έντονη αντίδραση καθηγήτριας μέλους ΔΣ της ΕΛΜΕ, τελικά αποχώρησαν».

Η ΕΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική που αντιμετωπίζει τους μαθητές με την καταστολή και τονίζει: «Η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στα σχολεία στοχεύει στην τρομοκράτηση των μαθητών που, άσχετα αν συμφωνεί κανείς ή όχι με τα αιτήματα ή τις μορφές που επιλέγουν, δεν παύουν να είναι μαθητές του σχολείου. Το σχολείο είναι το σπίτι τους, ο φυσικός τους χώρος μέσα στον οποίο δεν μπορούν να τους τρομοκρατούν αστυνομικές δυνάμεις».

Την εισβολή της Αστυνομίας στο 15ο ΕΠΑΛ καταδικάζει με ανακοίνωσή της και η Τομεακή Οργάνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, μας έχουν απέναντί τους! Στις δίκαιες διεκδικήσεις, στα όνειρα και τις ανάγκες μας, η απάντησή τους είναι μία: Καταστολή και τρομοκρατία! Δεν θα τους αφήσουμε, δεν θα σκύψουμε το κεφάλι!».

Η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές να διεκδικήσουν δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους, ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, επαρκή χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία, να μην κλείσει κανένα τμήμα στα ΕΠΑΛ, άμεση κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς, η πρακτική άσκηση στα ΕΠΑΛ να είναι ενταγμένη στη μάθηση, ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη κ.ά.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Προβλήματα στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων

Προβλήματα και αστοχίες στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων που στάλθηκαν πρόσφατα στα σχολεία της χώρας, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). Η ΠΕΦ ζητά από το υπουργείο Παιδείας την επανεξέταση των οδηγιών, που, όπως σημειώνει, δεν επιλύουν αλλά οξύνουν υπάρχοντα προβλήματα και επιτείνουν τη σύγχυση και το άγχος εκπαιδευτικών και μαθητών.

Αναλυτικά η ΠΕΦ σημειώνει ότι:

«Στην Ιστορία Γ' Λυκείου (Θεωρητικού Προσανατολισμού), οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος δεν συνοδεύονται από το αναγκαίο corpus πηγών και την αντίστοιχη θεωρία για την αξιοποίησή του από τους μαθητές. (...)

Στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η υπουργική απόφαση της 2/8/2019 περιορίζει την αξιολόγηση των μαθητών σε ό,τι αφορά τη Λογοτεχνία σε ένα ερώτημα που βαθμολογείται με το 15% επί της συνολικής βαθμολογίας. Θεωρούμε υποβάθμιση του μαθήματος της Λογοτεχνίας την ισχνή μοριοδότησή του σ' ένα και μόνο θέμα, στο οποίο συνωστίζονται το ερμηνευτικό σχόλιο, ο εντοπισμός και η ερμηνεία της λειτουργίας "κειμενικών δειχτών", δηλαδή κάθε στοιχείου του κειμένου (sic), το "συγκείμενο", δηλαδή η αναζήτηση του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου, ακόμη και η διατύπωση ερμηνευτικού σχολίου σχετικού με το περιεχόμενο του κειμένου. Παράλληλα μάς ανησυχεί η απουσία ουσιαστικών και, ει δυνατόν, μετρήσιμων κριτηρίων αξιολόγησης του μαθήματος, η οποία δυστυχώς οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμισή του.

Σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο, ιδιαζόντως προβληματική είναι η κατάσταση που διαμόρφωσαν οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας, με τις οποίες το υπουργείο υιοθετεί αυτούσιο το Πρόγραμμα Σπουδών της προηγούμενης ηγεσίας, το οποίο μάλιστα είχε ως αντιπολίτευση καταγγείλει. Και το χειρότερο: Ζητά την εφαρμογή του με τα ισχύοντα βιβλία των οποίων το περιεχόμενο δεν συμφωνεί, στο μεγαλύτερο μέρος, με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Για τον λόγο αυτό ζητάμε να αποσυρθούν οι οδηγίες για την Ιστορία του Γυμνασίου, και να ισχύσουν εκείνες, οι οποίες υποστηρίζονται από τα εν χρήσει σχολικά εγχειρίδια, έως ότου βέβαια διαμορφωθεί ένα νέο πρόγραμμα σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες του μαθήματος».

Ελλείψεις στα σχολεία της Λάρισας

Παράσταση διαμαρτυρίας της Ενωσης Γονέων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν μέλη της Ενωσης Γονέων Δήμου Λαρισαίων, την περασμένη Τρίτη, στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, όπου συναντήθηκαν με τον περιφερειακό διευθυντή και παρουσίασαν τα προβλήματα στα σχολεία της Λάρισας ζητώντας την επίλυσή τους.

Τα βασικά προβλήματα μεταξύ άλλων αφορούν:

  • Τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών (περίπου 80 εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και 50 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), την ίδια ώρα που υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί άνεργοι για να καλύψουν τα κενά.
  • Μεγάλες ελλείψεις ειδικού βοηθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή.
  • Υπερπληθή τμήματα (27άρια και 28άρια).
  • Ανάγκες για δημιουργία τμημάτων ένταξης.
  • Απουσία φύλαξης στις σχολικές εγκαταστάσεις.
  • Ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, με κοντέινερ σε αυλές σχολείων, με νηπιαγωγεία που δεν χωράνε νήπια και προνήπια και προτείνεται στους γονείς να πάνε τα παιδιά τους σε άλλα νηπιαγωγεία, ακόμη και σε άλλη συνοικία, την ίδια ώρα που υπάρχουν χιλιάδες επιστήμονες και τεχνίτες άνεργοι για να φτιάξουν ασφαλείς σχολικές υποδομές.
  • Απουσία αντισεισμικού ελέγχου σε μεγάλο αριθμό σχολικών κτιρίων, απαρχαιωμένα κτίρια κ.ά.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ