ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΥΠΑ
Νέα στάση εργασίας το Σάββατο

Διαμαρτύρονται για την πλήρη παράδοση της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στην γερμανική «Χόχτιφ»

Με στάση εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας με αυτοκίνητα στον Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών το ερχόμενο Σάββατο, «υποδέχονται» τη δοκιμαστική λειτουργία του αεροδρομίου Σπάτων οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Τη νέα 4ωρη στάση εργασίας (12 - 4 μ.μ.) κήρυξε το γενικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ), καταγγέλλοντας τη διοίκηση της υπηρεσίας, τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών και την κυβέρνηση, για: Αυθαίρετες και παράνομες πράξεις, απροκάλυπτα υπέρ των συμφερόντων της γερμανικής κατασκευάστριας εταιρίας «Χόχτιφ» και σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου. Κι αυτό, γιατί ενώ στο νέο αεροδρόμιο το ελληνικό δημόσιο έχει το 55%, εντούτοις το αφήνουν να λειτουργήσει κάτω από τον πλήρη έλεγχο της γερμανικής εταιρίας, χωρίς να υπάρχει κρατική αεροπορική αρχή (ΥΠΑ) και χωρίς να ασκούνται οι προβλεπόμενοι κρατικοί έλεγχοι, ενώ και ο συντονισμός των υπόλοιπων κρατικών υπηρεσιών αφήνεται, επίσης, στη «Χόχτιφ».

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας καταγγέλλουν ακόμα τη συστηματική «φίμωση» του αγώνα τους με δικαστικές αποφάσεις. Υπενθυμίζεται ότι όλες οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην ΥΠΑ εδώ και πολύ καιρό, ανεξάρτητα από το διεκδικητικό πλαίσιο, κηρύσσονται από τα δικαστήρια παράνομες και καταχρηστικές, μετά από προσφυγή της διοίκησης.

Σημειώνεται ότι η συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων στην ΥΠΑ και η αυτοκινητοπομπή διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το Σάββατο το μεσημέρι από τα γραφεία της Ομοσπονδίας, που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της πρώην αμερικανικής βάσης, στο Ελληνικό.

Η «Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» υπογραμμίζει την ανάγκη του ενιαίου και συντονισμένου αγώνα για ΥΠΑ ενιαία και δημόσια και για αεροδρόμια στην υπηρεσία του λαού και της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των Σπάτων, που πρέπει άμεσα να υπαχθεί στην ΥΠΑ. Καλεί επίσης τους εργαζόμενους σε ενιαίο μέτωπο με τους υπόλοιπους εργαζόμενους του χώρου να αντιπαλέψουν συνολικά την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.

ΟΤΕ
Πιέζεται για να αγοράσει τις ακριβές τηλεκάρτες

Ανοιχτό παραμένει το ζήτημα που έχει προκύψει με τις υπερτιμολογημένες τηλεκάρτες που παρέχουν στον ΟΤΕ ιδιωτικές εταιρίες. Η διοίκηση του Οργανισμού ούτε χτες πήρε απόφαση ακύρωσης του σχετικού διαγωνισμού, ενώ συνεχίζεται η προκαταρκτική εξέταση, για το θέμα, της Εισαγγελίας και οι προμηθευτές πιέζουν ώστε να μην ακυρωθεί η προμήθεια.

Συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΤΕ συνεδρίασε χτες, εξετάζοντας τη σχεδιαζόμενη προμήθεια υπερτιμημένων - όπως καταγγέλλεται - τηλεκαρτών. Θυμίζουμε ότι, πριν μερικές βδομάδες, είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για σχέδια της διοίκησης να προμηθευτεί 500 εκατομμύρια τηλεκάρτες από τις εταιρίες «Gemplus», «Namaco» (του ομίλου της «Intracom») και «Siemens» με τιμή 107 δρχ. ανά μονάδα, αντί των 96 που πληρώνει ο Οργανισμός σήμερα. Δύο άλλες εταιρίες πρότειναν μικρότερη τιμή (96 και 97,5 δρχ.), αλλά, όπως λέγεται, τεχνηέντως, τέθηκαν εκτός διαγωνισμού.

Οι προαναφερόμενες πληροφορίες οδήγησαν τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ι. Σακελάκο, την 1η Σεπτέμβρη, να δώσει εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης.

Η διοίκηση επρόκειτο να επανεξετάσει το ζήτημα σε προηγούμενη συνεδρίασή της, όμως η λήψη απόφασης αναβλήθηκε. Τότε, παράγοντες του Οργανισμού, υποστήριζαν ότι τα χρονικά περιθώρια προμήθειας τηλεκαρτών στενεύουν και πρέπει να παρθεί κάποια απόφαση για ν' ανοίξει ο δρόμος προμήθειάς τους.

Απόφαση δεν πάρθηκε ούτε χτες. Κύκλοι της διοίκησης διοχέτευαν πληροφορίες περί ακύρωσης που θα αποφασιστεί στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ, την Παρασκευή. Ομως, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, γιατί βάσει συμφωνιών των προηγούμενων διοικήσεων του ΟΤΕ με τους ιδιώτες προμηθευτές, από τη στιγμή που βρέθηκε υποψήφιος προμηθευτής με χαμηλότερο τίμημα, θα πρέπει οι παλαιότεροι προμηθευτές να παραδώσουν στον ΟΤΕ υλικό αξίας, ανάλογης με τη διαφορά στην τιμή των τηλεκαρτών που παρέδωσαν.

Το ποσό αυτό υπολογίζεται σε 2,5 δισ. δρχ. Οι ιδιώτες ούτε που σκέφτονται το ενδεχόμενο επιστροφής και πιέζουν ποικιλότροπα, ώστε να το αποφύγουν. Οι πιέσεις αυτές φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα...

Κόντρες και για την Πολιτιστική Ολυμπιάδα

Αμείωτος συνεχίζεται ο πόλεμος των μεγάλων συμφερόντων σχετικά με τη μοιρασιά της τεράστιας πίτας για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004. Ανοιχτό παραμένει το «μέτωπο» ανάμεσα στον υπουργό Πολιτισμού Θ. Πάγκαλο και την πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ) «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου. Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στην αυριανή συνάντηση της Γ. Αγγελοπούλου με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη.

Κύκλοι της ΟΕΟΑ διατείνονται ότι αιτία της κόντρας μεταξύ της διοίκησης της εταιρίας «Αθήνα 2004» και του υπουργού Πολιτισμού είναι η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και το αντίστοιχο χορηγικό πρόγραμμα. Δηλαδή, το ποιος θα αναλάβει τη διεξαγωγή των εκατοντάδων εκδηλώσεων και πολιτιστικών προγραμμάτων. Το υπουργείο Πολιτισμού ήθελε να έχει τον πρώτο λόγο στο μοίρασμα της πίτας της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, καθώς και στην επιλογή των χορηγών των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Ωστόσο, όσον αφορά τους χορηγούς, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή και η «Αθήνα 2004» διαμήνυσαν στην κυβέρνηση πως σε αυτό το θέμα τον πρώτο λόγο έχουν οι πολυεθνικές - χορηγοί της ΔΟΕ. Κι αυτό γιατί τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί με τη ΔΟΕ, προβλέπουν ότι τα δικαιώματα χρήσης των Ολυμπιακών εμβλημάτων και σημάτων, αλλά και την εμπορική εκμετάλλευση οποιασδήποτε εκδήλωσης που έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, έχουν αποκλειστικά και μόνο οι πολυεθνικοί κολοσσοί που συνεργάζονται με τη ΔΟΕ. Το δεύτερο λόγο θα έχουν και οι εθνικοί χορηγοί, δηλαδή όσοι ανακηρυχτούν χορηγοί της «Αθήνα 2004». Οι ίδιοι κύκλοι της εταιρίας «Αθήνα 2004» δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να υπάρξουν δύο διαφορετικές Πολιτιστικές Ολυμπιάδες! Μία που θα διαχειριστεί η ΔΟΕ και η «Αθήνα 2004» και άλλη μία του υπουργείου Πολιτισμού...

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό των κρατικών δαπανών, το συνολικό κόστος των πολιτιστικών δράσεων ανέρχεται στα 80 δισ. δρχ. Συγκεκριμένα: η Πολιτιστική Ολυμπιάδα (Αθήνα και περιφέρεια) θα κοστίσει 40 δισ. δρχ., οι «Δράσεις Σύγχρονου Πολιτισμού» 10 δισ. δρχ., το πρόγραμμα που αφορά την Αρχαία Ολυμπία 15 δισ. δρχ., η Γιορτή Ολυμπισμού 15 δισ. δρχ. και το Ολυμπιακό Φεστιβάλ Νέων 10 δισ. δρχ.

Συγκέντρωση μηχανικών

Η «Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών» καλεί τα μέλη και τους φίλους της σε συγκέντρωση - συζήτηση με θέμα την οργάνωση του προεκλογικού αγώνα, ενόψει των εκλογών του ΤΕΕ στις 26 Νοέμβρη. Η συγκέντρωση θα γίνει το Σάββατο 7 Οκτώβρη, στις 10.30 π.μ. στην αίθουσα Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ.

Διακοπή κυκλοφορίας

Νέα ολιγόλεπτη διακοπή κυκλοφορίας θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 11 π.μ. και στα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου, στο ύψος του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά.

Οπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, η διακοπή γίνεται για προληπτικούς λόγους, λόγω χρήσης εκρηκτικών για την κατασκευή σηράγγων του έργου «Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω». Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να ακολουθούν πιστά τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Χωρίς ταξί σήμερα όλη η χώρα

Ακινητοποιημένα είναι από τις 5 τα ξημερώματα και θα παραμείνουν για 24 ώρες τα ταξί και αγοραία όλης της χώρας.

Οι ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων αποφάσισαν την 24ωρη ακινητοποίηση των οχημάτων τους, ζητώντας σταθεροποίηση της τιμής των καυσίμων, με μείωση των φόρων και των κερδών, αλλά και μεγαλύτερες αυξήσεις στα κόμιστρα από αυτές που ενέκρινε η κυβέρνηση και ισχύουν από την 1η Οκτώβρη 2000.

Οπως είναι γνωστό, τα νέα κόμιστρα ταξί διαμορφώθηκαν ως εξής: Η «σημαία» αυξήθηκε από 200 σε 250 δρχ. Η μονή ταρίφα από 71 σε 76 δρχ., το χιλιόμετρο και η ωριαία αναμονή από 2.300 σε 2.400 δρχ. Η διπλή ταρίφα παρέμεινε στις 130 δρχ., ενώ οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν να αυξηθεί στις 150 δρχ., καθώς, επίσης, ζητούν να αυξηθεί και η ελάχιστη μίσθωση στις 600 δρχ., από τις 500 δρχ., που κοστίζει σήμερα. Αμετάβλητα παραμένουν τα υπόλοιπα τιμολόγια των ταξί (κλήση ραδιοταξί, μετακίνηση προς αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων κλπ.).

Με ανακοίνωσή του, το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων καλεί τους ιδιοκτήτες ταξί να πάρουν μέρος στην παναυτοκινητιστική εκδήλωση διαμαρτυρίας, που έχει προγραμματιστεί για σήμερα στις 10 π.μ., στο θέατρο «Περοκέ».

Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός EUROPAN

«Ενδιάμεσα τμήματα πόλεων: δυναμική αρχιτεκτονικής και νέες μορφές αστικότητας», είναι το θέμα του 6ου Ευρωπαϊκού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού EUROPAN που προκηρύχτηκε ταυτόχρονα σε όλη την Ευρώπη.

Στο επίκεντρο του προβληματισμού των νέων αρχιτεκτόνων (οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι ηλικίας κάτω των 40 ετών) θα βρεθούν 71 περιοχές ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν επιλεγεί από τις χώρες που συμμετέχουν. Η Ελλάδα συμμετέχει με δύο περιοχές. Πρόκειται για ενδιάμεσα τμήματα των πόλεων Ανω Λιοσίων και Λαμίας που θα αναπλαστούν. Οι εγγραφές στο διαγωνισμό πρέπει να γίνουν μέχρι τις 12 Γενάρη 2001, η κατάθεση των προτάσεων μέχρι τις 5 Μάη 2001, ενώ η έκδοση των αποτελεσμάτων θα γίνει στις 26 Ιούνη 2001. Οι εγγραφές θα γίνονται στην Ελληνική Γραμματεία EUROPAN, από την οποία θα δίνονται περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα 6915.194 και 6910.667.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ