ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Μάρτη 2023
Σελ. /24
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ
Θλιβερό σόου από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για να κρύψουν την ενοχή τους για το έγκλημα στα Τέμπη

Eurokinissi

Ενα θλιβερό και εξοργιστικό σόου, περίπου έναν μήνα μετά το έγκλημα στα Τέμπη, έστησαν στην Ολομέλεια της Βουλής, χτες, η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο με τον προσχηματικό τίτλο τα μέτρα στήριξης των συγγενών των νεκρών και τη δήθεν ενίσχυση της ασφάλειας των μετακινήσεων, που ψηφίστηκε αργά χτες βράδυ κατά πλειοψηφία στην ολομέλεια της βουλής.

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθώντας να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες, που είναι το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους στη λειτουργία των Μεταφορών, η «απελευθέρωση», η κατάτμηση του αντικειμένου των σιδηροδρόμων, η ιδιωτικοποίηση, αναλώθηκαν σε μια αντιπαράθεση που κατέληγε στο «ανθρώπινο λάθος» και την κακή διαχείριση των συμβάσεων από το κράτος.

Το γάντι πέταξε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, «όχι», όπως είπε, «για να ανταγωνιστώ σε τοξικότητα και διχαστικό λόγο υπουργούς της κυβέρνησης», αλλά «για να μιλήσουμε για μια μεγάλη πληγή που άνοιξε στα Τέμπη». Αντί όμως να δώσει... «χώρο στο φως και την αλήθεια» για τα «γιατί» που οδήγησαν στο δυστύχημα, ο Αλ. Τσίπρας συνέχισε τη συγκάλυψη. Και δεν είπε ούτε μισή λέξη για τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, που η κυβέρνησή του υπηρέτησε με ευλαβική αφοσίωση ιδιωτικοποιώντας το μεταφορικό έργο, με τις γνωστές πια σε όλους τραγικές συνέπειες.

«Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν», απεφάνθη ο Αλ. Τσίπρας και «"γιατί" να απαντηθούν», με τον ίδιο να θέτει ...ρηξικέλευθα ερωτήματα, όπως: γιατί το δευτεροβάθμιο κέντρο της Καρόλου αποδιαρθρώθηκε το 2020; Γιατί ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν παράνομα διορισμένος; Γιατί όρισε η κυβέρνηση τριμελή επιτροπή πραγματογνωμόνων; κ.λπ. Πετά έτσι όλη την ευθύνη για το δυστύχημα σε επιμέρους πλευρές της διαχείρισης των σιδηροδρομικών μεταφορών, απότοκα μιας πολιτικής που όλα τα βάζει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους, με κριτήριο τα κέρδη του κεφαλαίου, αφήνοντας εκτός κάδρου την πραγματική αιτία.

Ακόμα και το ίδιο το αστικό κράτος, φύσει εχθρικό απέναντι στον λαό και τις ανάγκες του, έβγαλε λάδι, αφού άλλωστε διεκδικεί μια νέα θητεία στη διαχείρισή του. Κατηγόρησε τη ΝΔ για τις «παθογένειες», την «αναποτελεσματικότητα» ενός κράτους επιλεκτικά ανίκανου όταν πρόκειται για την προστασία της ζωής του λαού κ.λπ.

Την ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ για το έγκλημα στα Τέμπη στον βαθμό που από κοινού με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ υλοποίησε μια πολιτική η οποία εκτροχίασε τις ασφαλείς σύγχρονες μεταφορές για τον λαό, ομολόγησε άθελά του εκφράζοντας εμμέσως πλην σαφώς τον φόβο να εισπράξουν όλοι τους τη λαϊκή οργή. Οπως είπε, «δεν κάναμε το δυστύχημα αρένα αντιπαράθεσης, αλλά αναλάβαμε το χρέος που μας αναλογεί στο να κάνουμε ό,τι χρειαστεί ως πολιτεία για να μην ξαναζήσουμε τέτοια φρίκη. Και τώρα παρεμβαίνουμε για να μη γίνει η οργή δύναμη ισοπέδωσης, αλλά να γίνει δύναμη αλήθειας και δικαιοσύνης».

Το «φως και η αλήθεια» απουσίαζαν κι απ' την υπόλοιπη κριτική του Αλ. Τσίπρα σε ένα νομοσχέδιο που έρχεται στο παρά πέντε των εκλογών να διευθετήσει αντιλαϊκές εκκρεμότητες της παρούσας κυβέρνησης. Το μόνο που βρήκε να προσάψει ήταν πως η προσθήκη των επιπλέον διατάξεων, πέραν των μέτρων στήριξης στους συγγενείς των θυμάτων, συνιστά «ασέβεια στους ανθρώπους που χάσαμε και τους συγγενείς τους».

Πολιτικός κανιβαλισμός στα θύματα της πολιτικής τους

Αναλαμβάνοντας να απαντήσει στον Αλ. Τσίπρα, στη σκιαμαχία πάνω στους δεκάδες νεκρούς των Τεμπών, ο υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της ΝΔ, Αδ. Γεωργιάδης, θύμισε, στον κανιβαλικό ανταγωνισμό τους, το Μάτι, κατηγορώντας τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «σόου» εκείνο το βράδυ μπροστά στις κάμερες και «έλλειψη ενσυναίσθησης».

Καθώς, εξάλλου, το ίδιο χαρτάκι διαβάζουν και οι δυο τους όποτε είναι να διαχειριστούν «επικοινωνιακά» προδιαγεγραμμένα εγκλήματα σε βάρος του λαού, θύμισε ότι ο ίδιος ο Τσίπρας χρησιμοποίησε τον όρο «θυσία» για τη δολοφονία του Π. Φύσσα από τα στελέχη της Χρυσής Αυγής, όπως και τον όρο «ευκαιρία» από στελέχη του για την τραγωδία στο Μάτι.

Η αθλιότητα συνεχίστηκε, με τον Γεωργιάδη να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν δέχεται να αναλάβει και ο ίδιος ευθύνες για την κατάσταση στον ΟΣΕ, αποσιωπώντας και ο υπουργός της ΝΔ, μέσα από αυτήν την κοκορομαχία, την πολιτική της λεγόμενης απελευθέρωσης.

Αυτήν την πολιτική πάει παραπέρα και το νομοσχέδιο, με τις προσλήψεις στις Μεταφορές να αντιμετωπίζονται ως κόστος και γι' αυτό τις κάνουν με το σταγονόμετρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο άρθρο 78 αναφέρει ότι οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό δύναται να καλύπτονται από αυτούς που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης της υπ' αριθμό 1 του 2022 προκήρυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο 2022. Αφορά 90 προσλήψεις αορίστου χρόνου και οι περισσότεροι απ' αυτούς εργάζονται και τώρα με «μπλοκάκι» στον ΟΣΕ. Επίσης, ότι με απόφαση του υπουργού Μεταφορών μπορεί να προσαυξάνεται ο αριθμός αυτών των προσλήψεων από τις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 13 του νόμου 4765/2021.

Κι αυτά όταν, σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και ασφαλή εργασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι περισσότερες από 1.300. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να φροντίσει να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις με μόνιμο προσωπικό, με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν υπάρχει καμία δέσμευση, ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων ούτε για τον χρόνο που αυτές θα γίνουν.

Οι παρεμβάσεις των βουλευτών του ΚΚΕ

Τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου κατήγγειλαν οι βουλευτές του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια της χτεσινής συζήτησης.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης επισήμανε πως η κυβέρνηση, μπροστά στις εκλογές, με πρόφαση την υποτιθέμενη ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, νομοθετεί δεσμεύσεις για την ενίσχυση επιχειρηματικών και επενδυτικών συμφερόντων. Υπογράμμισε ότι στο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνεται τίποτα που να αφορά την ασφάλεια των συγκοινωνιών, παρά μόνο η συνέχιση της κοινής γραμμής των κομμάτων που κυβέρνησαν και οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση. Επίσης, ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε τη μεγάλη αδικία των αποφοίτων Γεωπονίας - Δασολογίας που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα.

Ο κύριος όγκος του πολυνομοσχεδίου αφορά νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, επισήμανε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου. Ανάμεσα στις διατάξεις ξεχωρίζουν η ιδιωτικοποίηση ιαματικών πηγών και λιμανιών, η περαιτέρω υποβάθμιση των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών, η διάσπαση του έργου του ΟΑΣΘ, η ενίσχυση του τουριστικού κεφαλαίου, ενώ οι προσλήψεις είναι «με το σταγονόμετρο», είπε χαρακτηριστικά η Δ. Μανωλάκου.

Οσο για τα μέτρα για τον σιδηρόδρομο, η βουλευτής του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι αναπαράγουν τις ίδιες αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη, τονίζοντας ότι οι αποζημιώσεις στους συγγενείς δεν θα φέρουν τους αδικοχαμένους πίσω, αλλά ούτε θα απενοχοποιήσουν από τις ευθύνες. Θύμισε ότι η ίδια πολιτική ακολουθήθηκε στην Ενέργεια με την «απελευθέρωση» που οδήγησε σε ενεργειακή φτώχεια και μαγκάλια, στην Υγεία με τη διάλυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας για να ενισχυθούν οι έμποροι της Υγείας. Η πολιτική αυτή παράγει ανασφάλεια και αβεβαιότητα για τον λαό, ο οποίος πρέπει να απαντήσει στην κάλπη με ισχυρό ΚΚΕ, γιατί αυτό θα κάνει τη διαφορά την επόμενη μέρα, σημείωσε.

Τις ευθύνες των κομμάτων που κυβέρνησαν, για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών, ανέδειξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης. Υπενθύμισε πως όλοι τους ενέκριναν τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία που προβλέπει τον τεμαχισμό του σιδηρόδρομου, την παράδοση του κερδοφόρου τμήματος στους ιδιώτες και την παραμονή του κοστοβόρου τμήματος της συντήρησης του δικτύου στο κράτος.

Σημείωσε ότι εκτός των 57 νεκρών στο έγκλημα των Τεμπών, έχουν γίνει 7 σοβαρά ατυχήματα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κι άλλα τόσα επί διακυβέρνησης ΝΔ, ενώ συνολικά στην ΕΕ από το 2021 έχουν γίνει 1.385 σιδηροδρομικά ατυχήματα, με 97 μετωπικές συγκρούσεις, 685 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες.

Κατήγγειλε το θράσος της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων, που μιλάνε τώρα για μέτρα ασφάλειας, ενώ έχουν ψηφίσει την έκθεση της Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους, η οποία ανέφερε πως μόλις το 13% των σιδηροδρόμων θα καλύπτεται από σύγχρονο σύστημα ασφάλειας και το υπόλοιπο δεν θα καλύπτεται, γιατί είναι μακροπρόθεσμη η απόσβεσή του για τους επενδυτές, αποδεικνύοντας ότι κύρια αιτία αυτών των ατυχημάτων είναι η λογική του κόστους - οφέλους.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ στηλίτευσε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που ισχυρίζεται ότι μπορεί ο καπιταλισμός να γίνει «καλύτερος» και πιο «ανθρώπινος», καλλιεργώντας αυταπάτες στον λαό και αθωώνοντας την εγκληματική πολιτική της ΕΕ. Υπενθύμισε ότι όταν εκλέχθηκε ο Μακρόν, ο ΣΥΡΙΖΑ πανηγύριζε, ενώ με αφορμή την αποστολή του ΣΥΡΙΖΑ στη Γαλλία, αναρωτήθηκε: «Σε ποιον συμπαραστέκεστε; Στους εργάτες που λένε ότι η σύνταξη στα 64 είναι πολλά ή στον Μακρόν που λέει ότι τα 64 χρόνια είναι λίγα; Εσείς βέβαια πήγατε τη σύνταξη στα 67!».

Την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας, που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, στηλίτευσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Παπαναστάσης. Υπογράμμισε πως με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών η κυβέρνηση υλοποιεί τις στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των λιμενικών εγκαταστάσεων. Επισήμανε πως αυτή ακριβώς η πολιτική είναι που τεμάχισε τον σιδηρόδρομο και οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Υπενθύμισε δε πως ανάλογα εγκλήματα είχαμε στη θάλασσα, όπως με το «Εξπρές Σάμινα» και τα πλοία της Αδριατικής. Απαντώντας στον προκλητικό ισχυρισμό του υπουργού Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, ότι διαδηλώσεις έγιναν μόνο για τα Τέμπη και όχι για το Μάτι, του υπενθύμισε πως το ΚΚΕ διοργάνωσε πορείες για τη Μάνδρα, για το Μάτι και για κάθε καταστροφή από την πολιτική τους.

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ για τα μέτρα για τις οικογένειες των θυμάτων

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στα άρθρα του πολυνομοσχεδίου για τα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη.

Το σκεπτικό που ανέλυσε διεξοδικά ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, αναφέρει πως «οι οικογένειες των θυμάτων, οι τραυματίες δικαιούνται πολύ περισσότερα και τα μέτρα είναι ανεπαρκή».

Ολόκληρη η αναφορά στη δευτερολογία του βουλευτή του ΚΚΕ έχει ως εξής:

«Το ΚΚΕ έχει σταθερά στη δράση του την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού. Πρωτοστατεί στους χώρους δουλειάς για τη λήψη εκείνων των μέτρων που θα αποτρέπουν ατυχήματα και θα προστατεύουν τη ζωή.

Αναδεικνύουμε σταθερά την ανάγκη αντιπυρικών, αντιπλημμυρικών έργων, αντισεισμικής θωράκισης για να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.

Συγκρουόμαστε με την εργοδοσία και το κράτος, γιατί στο όνομα του κόστους δεν παίρνουν τα αναγκαία μέτρα και μεγαλώνει ο αριθμός των εργοδοτικών και κρατικών εγκλημάτων.

Κύριο ζήτημα για τους εργαζόμενους και τον λαό είναι η ασφάλεια της ζωής, που είναι ανεκτίμητη και δεν κοστολογείται.

Κανένα ποσό, κανένα μέτρο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωή που αφαιρείται από την υλοποίηση της πολιτικής σας, τον ανείπωτο πόνο και θλίψη των συγγενών των θυμάτων του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη.

Επειδή αυτά τα μέτρα έρχονται να αθωώσουν αυτήν την εγκληματική πολιτική.

Επειδή θεωρούμε ότι οι οικογένειες των θυμάτων, οι τραυματίες δικαιούνται πολύ περισσότερα και τα μέτρα είναι ανεπαρκή, το ΚΚΕ τοποθετείται με το "παρών" στα συγκεκριμένα άρθρα».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ