Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 31 Μάρτη 2002 - αριθ. φύλλου: 8233

ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
«Για να ξημερώσουν στη χώρα μας καλύτερες μέρες»

«Αγωνιζόμαστε για να ξημερώσουν στη χώρα μας καλύτερες μέρες, χωρίς πείνα και πόλεμο. Για το σκοπό αυτό αγωνιζόμαστε και όταν χρειαστεί θυσιάζουμε και τη ζωή μας. Πιστεύω ότι δικάζοντάς μας σήμερα, δικάζετε τον αγώνα για την ειρήνη, δικάζετε την Ελλάδα».

Σ' αυτό το μικρό απόσπασμα από την απολογία του Νίκου Μπελογιάννη στο στρατοδικείο του αδίστακτου μετεμφιλιοπολεμικού καθεστώτος στην Ελλάδα, αναδεικνύεται το μεγαλείο των Κομμουνιστών, των λαϊκών αγωνιστών, στην πάλη για το δίκιο του λαού. Η εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη, πριν 50 χρόνια, ήταν το πιο αποτρόπαιο έγκλημα αυτού του ματοβαμμένου καθεστώτος, που στηριγμένο στους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές, και προκειμένου να υπηρετήσει τα συμφέροντα της ολιγαρχίας του πλούτου, επιδίωκε την εξόντωση του λαϊκού κινήματος και της πρωτοπορίας του, του ΚΚΕ.


ΣΕΛ.  12  -  13


ΡΩΣΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Στα «δίχτυα» του κεφαλαίου

Η πλούσια και ιστορική υλικοτεχνική υποδομή της σπουδαίας ρωσικής κινηματογραφίας που στήθηκε με το αίμα, κυριολεκτικά, του ρωσικού λαού, παραδίδεται στο κεφάλαιο με την ιδιωτικοποίηση των μεγαλύτερων και ιστορικότερων κινηματογραφικών στούντιο της Ρωσίας


ΣΕΛ.  6
ΗΠΑ
Ενας γενετικός κώδικας στο δικαστήριο

Ενα εκπαιδευτικό δικαστήριο που έγινε στις ΗΠΑ αναδεικνύει την τρέλα στην οποία οδηγεί η εφαρμογή του καπιταλιστικού κυνηγιού του κέρδους στις σύγχρονες επιστημονικές ανακαλύψεις και μάλιστα για ζητήματα υγείας, με τη χρήση προσωπικών δεδομένων, αφού εταιρία κατοχυρώνει ευρεσιτεχνία χρησιμοποιώντας το γενετικό κώδικα συγκεκριμένου ατόμου.


ΣΕΛ.  7
ΔΙΗΓΗΜΑ
Η απόδραση

«Η μάνα με την καρδιά της σ' έναν τρελό ρυθμό. Η ιατρική πλευρά... εδώ ο Γιάννης είναι μόνο ένας σεβαστός άρρωστος, ένα νέο παιδί που χάνει το παιχνίδι της ζωής. "Δεν αντέχω πια μάνα" κι έκανε την απόδρασή του». Από το διήγημα τους Τούλας Μπούτου


ΣΕΛ.  8  -  9
Ιστορία Ελληνικού Κινηματογράφου

Η ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου του 20ού αιώνα καταγράφεται σ' ένα δίτομο έργο του ιστορικού και θεωρητικού του Κινηματογράφου, Γιάννη Σολδάτου, διασώζοντας έτσι μια σημαντική μορφή καλλιτεχνικής δημιουργίας


ΣΕΛ.  4  -  5

Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ