ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 31 Γενάρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Οργανώνουν τον αγώνα για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Εθνικό

Μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή μεταξύ της υπουργού Πολιτισμού, Λυδίας Κονιόρδου, και της διοίκησης του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, το ΣΕΗ, με ανακοίνωσή του τονίζει τα εξής: «Η συνάντηση επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις μας, ότι το ζήτημα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το Εθνικό Θέατρο είναι πολιτικό, εντάσσεται στην προσπάθεια που γίνεται το Εθνικό Θέατρο να λειτουργεί με όρους επιχειρηματικούς, με όρους ανταποδοτικούς με ό,τι συνεπάγεται για τις εργασιακές σχέσεις των ηθοποιών και συνολικά των εργαζομένων που εργάζονται σε αυτό και σε αντίστοιχους φορείς».

«Η περίπτωση του Εθνικού Θεάτρου δείχνει ανάγλυφα τι εννοεί η κυβέρνηση με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όταν: 1. Για έναν φορέα που έχει η ίδια η κυβέρνηση την ευθύνη μέσω του αντίστοιχου υπουργείου Πολιτισμού, δεν θέλει να πάρει εδώ και 3 μήνες την ευθύνη της ανανέωσης της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Ηθοποιών και συνολικά των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου που είναι και αυτοί σε αντίστοιχη κατάσταση. 2. Από τη μια, η υπουργός δηλώνει άγνοια για την κατάσταση στο Εθνικό και ζητάει χρόνο και από την άλλη χρησιμοποιεί την ίδια επιχειρηματολογία έως και τις ίδιες ακριβώς λέξεις με αυτές που μας είχε πει η διοίκηση την προηγούμενη κιόλας μέρα. 3. Η ίδια η υπουργός Πολιτισμού που έχει εργαστεί πολλάκις τα προηγούμενα χρόνια στο Εθνικό, δηλώνει άγνοια για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που υπήρχαν σε αυτό. 4. Το Εθνικό Θέατρο βγαίνει με πλεονασματικό προϋπολογισμό, καταπατώντας μεταξύ άλλων τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ηθοποιών και η υπουργός το αναγνωρίζει ως αναγκαίο και λογικό».

Και καταλήγει η ανακοίνωση «Οι μόνοι που έχουμε συμφέρον να οργανώσουμε τον αγώνα μας για την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με βάση τις πραγματικές ανάγκες είμαστε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και με βάση αυτές μας τις ανάγκες δεν διεκδικούμε μόνο αυτά που μας πήρανε αλλά ακόμα περισσότερα».

Επίσημη πρεμιέρα για το έργο «Μετά τη Βάρκιζα»

Η επίσημη πρεμιέρα του έργου «Μετά τη Βάρκιζα» του Μυρώδη Αδαμίδη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου, δόθηκε την περασμένη Παρασκευή, στο θέατρο «Αλκμήνη». Στην πρεμιέρα παραβρέθηκε ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Θυμίζουμε ότι η παράσταση παίζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 9.15 μ.μ. (Αλκμήνης 8, Γκάζι, τηλέφωνο κρατήσεων: 210.3428.650 - 697.8603.947). Παίζουν: Θεοδώρα Σιάρκου, Τσαμπίκα Φεσάκη, Ειρήνη Πολυδώρου, Μάνος Κωστής, Σάββας Πογιατζής, Κωστής Σαββιδάκης. Μουσική Τάσος Σωτηράκης. Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης. Επιμέλεια κοστουμιών - σκηνικών: Ευθύμης Τζώρας. Βοηθοί σκηνοθέτη: Κωστής Σαββιδάκης, Αννυ Ζερβού.

Πρόκειται για ένα έργο που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και ιστορικά ντοκουμέντα. Λίγο πριν ξεσπάσει επίσημα ο εμφύλιος πόλεμος, μια μάνα - χήρα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τις διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις των δύο γιων της. Προσπαθεί να συμφιλιώσει τα παιδιά της, τους συστήνει ουδετερότητα, παροτρύνει τον μεγάλο γιο να υπογράψει Δήλωση για να μην τον κυνηγούν, παρακαλεί τον μικρό να δεχτεί τις διαφορετικές ιδέες του αδελφού του, ενώ συμβουλεύει τη μικρή της κόρη να μην ανακατεύεται. Ομως, τα γεγονότα σύντομα μετατρέπουν την ελπίδα σε εφιάλτη, την αγάπη σε φόβο και το φόβο σε συμφορά. Μια ιστορία που φωτίζει την αγωνία του ανθρώπου και όλες τις μεγάλες οδύνες του. Οι ήρωές του σε έναν διαρκή αγώνα ζωής και θανάτου, με την ελπίδα να πεθαίνει και να ανασταίνεται.

«Με το έργο αυτό», σημειώνει στο σημείωμά του στο πρόγραμμα της παράστασης ο Μυρώδης Αδαμίδης, «επιχειρώ να καταθέσω απλώς αυτό που μου αναλογεί, αυτό που μέσα μου επιμένει να με συγκλονίζει. Πόνος, περηφάνια, μνήμη, προβληματισμός. Η Ελλάδα και η πρόσφατη Ιστορία της. Η δύναμη του καλού και οι "δαίμονες" του κακού. Οι αγωνιστές και οι πατριδοκάπηλοι διώκτες τους. Η ζωή και ο θάνατος».

Ο Παντελής Θαλασσινός στο Kremlino

George Spanos

Ο Παντελής Θαλασσινός μαζί με έξι φίλους του, τον Πέτρο Βαρθακούρη κοντραμπάσο, τον Σωτήρη Μαργώνη βιολί, τον Λευτέρη Χαβουτσά κλασική κιθάρα, το Φίλιππο Λευκαδίτη κρουστά, και ηχολήπτες τον Γιώργο Καρυώτη και Ευτύχιο Γιαννακούρα, κατεβαίνει στη γενέτειρα και αφετηρία της πορείας του τον Πειραιά, για δύο μόνο παραστάσεις στο Kremlino (Καραΐσκου 119, Πειραιάς, τηλ. 210.4100.010), Παρασκευή 17 και 24 Φλεβάρη.

Θα παρουσιάσει, με διάθεση ακουστική, και χαμηλές εντάσεις, τραγούδια απ' το γνωστό και άγνωστο ρεπερτόριό του, καθώς και τραγούδια απ' τις δυο τελευταίες του δουλειές με τίτλο: «Να ΄ταν ο Πόλεμος χορός» και «Με δυο ρολόγια». Ο Παντελής Θαλασσινός, με μια κιθάρα στα χέρια και με την ορχήστρα του, ταξιδεύει τον κόσμο με τα τραγούδια του μέσα από μονοπάτια χαράς αλλά και πιο ιδιαίτερων στιγμών. Θα ερμηνεύσουν τραγούδια από την εποχή των Λαθρεπιβατών μέχρι σήμερα, αλλά και κομμάτια άλλων καλλιτεχνών και συνθετών. Τραγούδια του Θαλασσινού που έχουν χαραχτεί βαθιά στην καρδιά: «Εισιτήριο στην τσέπη σου», «Δεν φταίω εγώ που μεγαλώνω», «Ανάθεμά σε», «Τα Σμυρναίικα τραγούδια» «Απόψε λέω να μην κοιμηθούμε», «Κράτα για το τέλος», τραγούδια που αντέχουν στο χρόνο και τον έχουν καταξιώσει ως δημιουργό και ερμηνευτή.

Ωρα προσέλευσης: 22.00. Ωρα έναρξης: 23.00. Γενική είσοδος: 12 ευρώ με μπίρα ή κρασί. Φοιτητικό εισιτήριο / Ανέργων: 10 ευρώ. Ελάχιστη κατανάλωση: 25 ευρώ σε τραπέζι.

40 χρόνια ζωής

Συμπληρώνοντας τα 40 χρόνια ζωής, ο Οργανισμός Εταιρικών Θιάσων του ΣΕΗ, και στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, διοργανώνει το 4ο Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων. Φέτος, το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί μετά το Πάσχα και οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές μέχρι σήμερα 31 Γενάρη 2017. Οι θίασοι που επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή μπορούν να δουν τις προϋποθέσεις στο www.sei.gr

Ανάμεσα στην αίσθηση και την παραίσθηση

«Το Στρίψιμο της βίδας» του Χένρι Τζέιμς, μια ιστορία μυστηρίου για φαντάσματα... σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου, ανεβαίνει κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο «Ανεσις», με την Θάλεια Ματίκα και τον Ιάσονα Παπαματθαίου. Μια παράσταση για δύο πρόσωπα, ανάμεσα στο πραγματικό και το υπερπραγματικό, την αίσθηση και την παραίσθηση, την αγωνία, την υπαινικτικότητα και τον ίδιο το φόβο του θανάτου...

Η γκουβερνάντα, φτωχή κόρη ενός πάστορα, διαβάζοντας μια αγγελία έρχεται σ' επικοινωνία με το μελλοντικό αφεντικό της και σύντομα αναλαμβάνει χρέη παιδαγωγού. Ο γοητευτικός κύριός της, της έθεσε τον όρο, να μην τον ενοχλήσει ποτέ. Η κοπέλα καταφτάνει στο εξοχικό σπίτι, γοητεύεται από τη γνωριμία με τη μικρή της μαθήτρια, ενώ ύστερα από δύο μέρες γνωρίζει και τον νεαρό μαθητή της, ο οποίος επιστρέφει από το σχολείο στο οποίο φοιτούσε, αποβεβλημένος εξαιτίας της διαγωγής του. Σταδιακά, η γκουβερνάντα αρχίζει να βλέπει φασματικές παρουσίες που δεν γνωρίζει και καταλήγουν να γίνουν για την ίδια εμμονή. Εγκλωβισμένη σε ένα παιχνίδι νοητικών παραδοξοτήτων, μυστηριωδών σκιών και μεταφυσικής ατμόσφαιρας παρακολουθεί το φανταστικό να εισβάλλει στην καθημερινότητα και να της επιβάλλεται ως μία πιθανή εκδοχή της πραγματικότητας.

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας. Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη. Βοηθός σκηνοθέτη - επιμέλεια video: Στεφανία Βλάχου.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ