ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /24
ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τα στοιχεία «φωνάζουν» για την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας

Eurokinissi

Τα στοιχεία για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα, τόσο στις ημερήσιες εκθέσεις του ΕΟΔΥ όσο και στις εβδομαδιαίες εκθέσεις προόδου του Παρατηρητηρίου της κυβέρνησης για την Covid-19, «φωνάζουν» για την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, σε αντίθεση με την πολιτική της κυβέρνησης.

Χτες ανακοινώθηκαν 416 νέα κρούσματα και 5 ακόμα νεκροί, ενώ ανέβηκε στους 79 ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

Το σύνολο των καταγεγραμμένων θανάτων στη χώρα είναι 388 και των κρουσμάτων είναι 18.123, εκ των οποίων αναφέρεται ότι 5.379 είναι ενεργά.

Σχετικά με τη χτεσινή γεωγραφική κατανομή, ξεχωρίζει η καταγραφή 61 εισαγόμενων κρουσμάτων (59 από ελέγχους στις πύλες εισόδου της χώρας, 2 ελέγχθηκαν αυτοβούλως) και τα 240 κρούσματα στην Αττική (68% των εγχώριων κρουσμάτων), εκ των οποίων 10 συνδέονται με δράση τυχαίας δειγματοληψίας του ΕΟΔΥ στο κέντρο της Αθήνας.

Ακολούθως, 18 κρούσματα εντοπίζονται στη Σάμο (16 συνδέονται με «γνωστές συρροές»), 12 στη Θεσσαλονίκη, 8 στα Γιάννενα (5 συνδέονται με γνωστές συρροές), από 7 σε Τρίκαλα και Λάρισα, από 5 σε Αχαΐα και Πιερία, από 4 σε Πέλλα, Κοζάνη, Καρδίτσα, από 3 σε Εύβοια, Ζάκυνθο, Ημαθία, Καστοριά, ενώ τα υπόλοιπα μοιράζονται σε δώδεκα νομούς της χώρας. 12 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση.

Να σημειωθεί ότι ο ΕΟΔΥ αναφέρει ότι «παρακολουθούμε στενά τρεις πηγές κρουσμάτων»: Τα εισαγόμενα, τις περιοχές αυξημένης επιδημιολογικής επιβάρυνσης και τις δομές φιλοξενίας προσφύγων, για τις οποίες όμως δεν δίνει ακριβή στοιχεία (π.χ. αφήνει μετέωρο το ποια είναι η «γνωστή συρροή» στη Σάμο κ.ά.).

Ολοι οι δείκτες αποτυπώνουν τη νέα έξαρση και... μειώθηκαν τα τεστ!

Η συνεχιζόμενη επιδείνωση στον άξονα της υγείας, με αύξηση των ημερήσιων κρουσμάτων, των διασωληνωμένων και του ημερήσιου αριθμού θανάτων αποτυπώνεται και στην 16η έκθεση προόδου του Παρατηρητηρίου για την Covid-19, για το διάστημα 17 έως 23 Σεπτέμβρη.

Μεταξύ άλλων:

  • Ο μέσος όρος των ημερήσιων κρουσμάτων διαμορφώνεται σε 7ήμερη κυλιόμενη βάση στα 324 κρούσματα από 281 στην προηγούμενη έκθεση. Το 50% - 60% των νέων κρουσμάτων καταγράφεται στην Αττική. Ο μέσος όρος ηλικίας των κρουσμάτων είναι τα 39 έτη.
  • Ο αριθμός των διασωληνωμένων παρουσιάζει αυξητική τάση (φτάνοντας τους 73 κατά μέσο όρο από 67 στην προηγούμενη έκθεση), «γεγονός που καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη πίεση στο σύστημα Υγείας». Στην Αττική, η πληρότητα κλινών ΜΕΘ/ΜΑΦ για κρούσματα Covid-19 ανέρχεται σε 60%, ενώ στην υπόλοιπη επικράτεια στο 36%.
  • Ο μέσος όρος του ημερήσιου αριθμού θανάτων αυξήθηκε σημαντικά σε 5,9 (από 3,3 στην προηγούμενη έκθεση).
  • Τα περισσότερα κρούσματα εντοπίζονται στην Αττική, που εμφανίζει δυσανάλογο αριθμό κρουσμάτων σε σχέση με τον πληθυσμό της, με τάσεις επέκτασης του ήδη μεγάλου επιδημικού φορτίου.
  • Ο δείκτης Rt για την επικράτεια αυξήθηκε σε 1, αυξημένος σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση. Ειδικά στην περιοχή της Αττικής, για το υπό εξέταση διάστημα, ο δείκτης υπολογίζεται άνω της μονάδας (χωρίς να αναφέρεται ακριβής εκτίμηση).

Και ενώ όλοι οι δείκτες αποτυπώνουν τη νέα έξαρση της πανδημίας, καταγράφεται μείωση στα τεστ που διεξάγονται! Συγκεκριμένα, ο κυλιόμενος μέσος όρος των τεστ ανά μέρα διαμορφώθηκε σε 10.762 τεστ ανά μέρα, ενώ στην προηγούμενη έκθεση ήταν 13.085 τεστ ανά μέρα!

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Κυβέρνηση και εργατοπατέρες «κόβουν και ράβουν» για τα νέα αντιλαϊκά σχέδια

Την ώρα που οι εργαζόμενοι και ο λαός συνεχίζουν να βιώνουν καθημερινά την επικίνδυνη κατάσταση συνωστισμού, που εν μέσω πανδημίας έχει μετατρέψει τις αστικές συγκοινωνίες σε υγειονομικές βόμβες, κυβέρνηση και εργατοπατέρες «κόβουν και ράβουν» για να προχωρήσουν τα νέα αντιλαϊκά σχέδια παραπέρα εμπορευματοποίησης.

Καλλιεργώντας πλήρη απραξία και αδράνεια, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ στα σωματεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής δίνουν χρόνο στην κυβέρνηση να εφαρμόσει αυτούς τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς.

Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ (οδηγοί μπλε λεωφορείων) είχε προκηρύξει για χτες στάση εργασίας για την πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης, με θέμα τις εξελίξεις στις συγκοινωνίες. Ενώ τα κυβερνητικά αντιλαϊκά σχέδια «τρέχουν» ωστόσο, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ισχυρίστηκαν τελικά ότι... δεν μπορεί να γίνει η Γενική Συνέλευση, γιατί τάχα δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος που να τηρεί τους όρους προστασίας της υγείας!

Στην αντίπερα όχθη, η ΔΑΣ ΟΑΣΑ κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στη στάση εργασίας και τόνισε ότι στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού υπήρχε άπλετος χώρος για Γενική Συνέλευση, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και από τη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε με τήρηση των μέτρων προστασίας.

Οπως επισημαίνει η ΔΑΣ, «οι παρατάξεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού έχουν συμφωνήσει με την κυβέρνηση να διευκολύνουν την επέλαση των ιδιωτών στην αστική συγκοινωνία της Αθήνας. Γι' αυτό και προσπάθησαν να ξεγελάσουν τους εργαζόμενους, κερδίζοντας χρόνο για να μπουν τα ΚΤΕΛ στη συγκοινωνία της Αθήνας. Για να προετοιμαστούν με άνεση οι κοινοπραξίες για τα leasing. Ακόμα μια φορά ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ αποδεικνύονται οι καλύτεροι συνεργάτες».

Εμπαιγμός και αντιλαϊκοί σχεδιασμοί

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση, απολαμβάνοντας το χρόνο που της δίνουν οι εργατοπατέρες, έχει προχωρήσει ανενόχλητη στην υπογραφή προσύμφωνου, μεταξύ ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες - λεωφορεία και τρόλεϊ) και ΚΤΕΛ, και στην κήρυξη διαγωνισμού για τη μίσθωση οχημάτων.

Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σημαίνει ότι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα αναλάβουν ένα σημαντικό έργο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, οδηγώντας σε πολλαπλές επιβαρύνσεις για το λαό που τις χρησιμοποιεί, με 200 οχήματα και 550 οδηγούς οι οποίοι θα αποτελούν πιο φθηνά εργατικά χέρια, χωρίς δικαιώματα, σε σχέση με τους συναδέλφους τους στην ΟΣΥ. Από την άλλη, η μίσθωση οχημάτων συνοδεύεται με την είσοδο των ιδιωτικών επιχειρήσεων και στο κομμάτι της τεχνικής υποστήριξης.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση συνεχίζει να παίζει με τα νούμερα, επιβεβαιώνοντας ότι ο σχεδιασμός αυτός δεν γίνεται για να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

Ετσι, ο πρωθυπουργός πριν από μια βδομάδα έλεγε ότι σε 15 μέρες θα μπουν μέσω ιδιωτών 100 οχήματα στην κυκλοφορία, ενώ μόλις προχτές ο υπουργός Μεταφορών τα κατέβασε στα 60 (μείωση 40%). Γενικότερα τα οχήματα που θα μπουν στην κυκλοφορία μέσω leasing, παρά τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, θα μπουν στο σύνολό τους το 2021. Πρόκειται για παραπέρα εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων που δεν υπηρετεί την επιτακτική ανάγκη άμεσης πύκνωσης των δρομολογίων, αλλά καθορίζεται με νόμους των ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ πριν από την πανδημία.

Ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε επίσης τον ανυπόστατο ισχυρισμό πως τάχα αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 250 τα λεωφορεία που κυκλοφορούν, από 850 σε 1.100. Η πραγματικότητα είναι πως τα οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά δεν ξεπερνούν τα 880, ενώ θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν άμεσα ακόμα 200, όμως δεν υπάρχουν οδηγοί. Επίσης η αλήθεια είναι πως ο ΟΣΥ θα μπορούσε σε ένα διάστημα 2 βδομάδων να επισκευάσει και να βάλει στην κυκλοφορία ακόμα 170 οχήματα αλλά αυτό απαιτεί αγορά ανταλλακτικών για να επισκευαστούν και επιπλέον οδηγούς για να τα οδηγήσουν.

Σοβαρά ερωτήματα για τα τεστ στο κρουαζιερόπλοιο

Σε «λανθασμένη ερμηνεία» οριακών αποτελεσμάτων («wrong call») και μη ακολούθηση των πρωτοκόλλων για τη θετικότητα ενός δείγματος αποδίδει η κυβέρνηση το αλαλούμ που επικράτησε, χτες, με το αν τελικά υπάρχουν ή όχι κρούσματα κορονοϊού στο κρουαζιερόπλοιο «Mein Shiff 6» της «TUI Cruises», σε μία υπόθεση που σε κάθε περίπτωση θέτει ξανά επί τάπητος και το θέμα της αξιοπιστίας των ελέγχων που γίνονται σε ιδιωτικούς διαγνωστικούς ομίλους, οι οποίοι λαμβάνουν κάθε τόσο νέα «δωράκια» από την κυβέρνηση.

Από την κυβέρνηση ανακοινώθηκε ότι μετά από επανειλημμένους ελέγχους από τον ΕΟΔΥ και από την ίδια την εταιρεία (μοριακούς και αντιγόνων), οι 12 εργαζόμενοι του κρουαζιερόπλοιου που είχαν βρεθεί σε αρχικό τεστ θετικοί, είναι τελικά όλοι τους αρνητικοί στον κορονοϊό. Το ίδιο ήταν το αποτέλεσμα και για τις 24 επαφές τους.

Υπενθυμίζεται ότι προχτές, μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο σε 150 εργαζόμενους του πλοίου σε ιδιωτικό εργαστήριο της Κρήτης, οι 12 εργαζόμενοι είχαν βρεθεί θετικοί. Μετά από αυτό, το πλοίο με 666 άτομα πλήρωμα και 922 επιβάτες, που θα πραγματοποιούσε κρουαζιέρα από το Ηράκλειο σε ελληνικά νησιά, κατευθύνθηκε στον Πειραιά. Εν πλω ακολούθησαν νέοι έλεγχοι στους 12 εργαζόμενους με εξοπλισμό της εταιρείας, ενώ στον Πειραιά πραγματοποιήθηκαν από τον ΕΟΔΥ οι επανέλεγχοι που προαναφέρθηκαν, βγάζοντας όλοι αρνητικό αποτέλεσμα...

Σε κάθε περίπτωση, από το όλο περιστατικό... με το «καλημέρα» της επανεκκίνησης της κρουαζιέρας, προκύπτουν μια σειρά από σοβαρά ερωτήματα και συμπεράσματα:

Για την αξιοπιστία των ελέγχων που γίνονται στον ιδιωτικό τομέα και την ανάγκη να προχωρήσει η κυβέρνηση σε σχέδιο επίταξης όλων των δομών και των υπηρεσιών του, ένταξής τους σε ένα ενιαίο σχέδιο για την καταπολέμηση της πανδημίας, με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια.

Για την πρεμούρα της κυβέρνησης που για λογαριασμό του κεφαλαίου ήδη από την 1η Αυγούστου ανακοίνωσε ότι «όλα τα κρουαζιερόπλοια είναι ευπρόσδεκτα στην Ελλάδα», όταν ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας επιβεβαιώθηκε ότι τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν υγειονομικές βόμβες, με εκατοντάδες εργαζόμενους και ταξιδιώτες από διαφορετικές χώρες να στοιβάζονται για μέρες στο ίδιο πλοίο.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ