ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ
Φτιάχνουν ένα πιο σκληρό ταξικό σχολείο

Eurokinissi

Αντιδράσεις προκλήθηκαν, όπως ήταν φυσικό, από την πρώτη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τις αναδιαρθρώσεις στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που οδηγούν το υπουργείο να προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου και να «εφευρίσκει επιχειρήματα» για να πείσει ότι τάχα «ελαφρύνει» το Λύκειο και του επαναπροσδίδει κύρος και μορφωτικό ρόλο... τη στιγμή που κάνει ακριβώς το αντίθετο: Φέρνει ένα πιο σκληρό ταξικό Λύκειο - φροντιστήριο, αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση!

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις προχτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου σχετικά με το σχέδιο νόμου για το Λύκειο, που θα δοθεί σύντομα σε διαβούλευση:

  • Τα μαθήματα στη Β' και τη Γ' Λυκείου μειώνονται στο μισό περίπου απ' ό,τι είναι σήμερα (γίνονται 10 στη Β' και 7 στη Γ' Λυκείου) και αφορούν για κάθε μαθητή την ομάδα σχολών των ΑΕΙ στην οποία τον ενδιαφέρει να εισαχθεί.
  • Στη Γ' Λυκείου εισάγονται νέες γραπτές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου την περίοδο του Ιανουαρίου. Επίσης, εισάγεται μία γραπτή εργασία για κάθε μάθημα, που επίσης θα αποτελεί δοκιμασία πανελλαδικού τύπου και θα διορθώνεται από βαθμολογητές εκτός του σχολείου του μαθητή (όπως και τα γραπτά των εξετάσεων του Ιανουαρίου).
  • Διατηρούνται κανονικά οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και στο τέλος της Γ' Λυκείου.
  • Στο βαθμό του απολυτηρίου μετράνε οι βαθμοί των τετραμήνων, δηλαδή η γενικότερη απόδοση του μαθητή στην τάξη (η βαρύτητά του θα είναι το 10% του βαθμού απολυτηρίου), καθώς και οι τρεις πανελλαδικού τύπου δοκιμασίες (εξετάσεις Ιανουαρίου, γραπτές εργασίες, εξετάσεις Ιουνίου και η βαρύτητά τους θα είναι το 90% του βαθμού απολυτηρίου).
  • Για το σχηματισμό του βαθμού πρόσβασης μετράνε ο βαθμός απολυτηρίου (κατά 20% την πρώτη χρονιά και κάθε χρόνο θα αυξάνεται η βαρύτητά του κατά 10%) και ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου (κατά 80% την πρώτη χρονιά και κάθε χρόνο θα μειώνεται η βαρύτητά τους).

Από όλα τα παραπάνω είναι απολύτως φανερό ότι μιλάμε για ένα πιο σκληρό Λύκειο, αποκλειστικά προσανατολισμένο στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τέτοιες, λοιπόν, πιο σκληρές και ανταγωνιστικές διαδικασίες είναι απορίας άξιο πώς επιχειρηματολογεί η κυβέρνηση ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία... Και είναι ξεκάθαρο ότι όταν γίνεται πιο σκληρό και ανταγωνιστικό το σχολείο σε μια ταξική κοινωνία, τότε γίνεται και πιο ταξικό, αυτοί που πλήττονται περισσότερο είναι οι πιο αδύναμοι της κοινωνίας.

Προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τον πολλαπλασιασμό των εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας σε χτεσινή του ανακοίνωση αναφέρει ότι η εξεταστική του Ιανουαρίου θα συμβάλλει στην «"ελάφρυνση" της αγωνίας των υποψηφίων» και θα τους βοηθά ψυχολογικά (!) μπροστά στις εξετάσεις του Ιουνίου, ενώ θα λειτουργεί και «ως ένας "αντικειμενικός" δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου». Με άλλα λόγια, σε έναν μαθητή που π.χ. δεν γράψει καλά το Γενάρη παρόλο που η απόδοσή του στην τάξη είναι καλύτερη, θα σπρώχνεται ο εκπαιδευτικός να του βάλει χειρότερο βαθμό τετραμήνου προσαρμόζοντάς τον στα αποτελέσματα των εξετάσεων!

Ακόμα, το υπουργείο σε μια υποκριτική ντρίπλα επιμένει να «διαφημίζει» ότι τάχα οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα μετρούν στο βαθμό πρόσβασης μόνο αν βελτιώνουν το βαθμό του Ιουνίου και οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν αν θα τις συνυπολογίσουν ή όχι. Πρόκειται όμως για υποκρισία, αφού θα μετρούν στο βαθμό του απολυτηρίου κατά 90% μαζί με τις εργασίες και τις εξετάσεις του Ιουνίου και αφού ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνδιαμορφώνει το βαθμό πρόσβασης. Αρα, καμιά προαιρετικότητα δεν υπάρχει στις εξετάσεις του Ιανουαρίου, είναι κανονικότατες πανελλαδικές που μετρούν.

Για τα... «μενού μαθημάτων»

Ενα από τα βασικά επιχειρήματα της κυβέρνησης για να πλασάρει το παραπάνω σχέδιο είναι ότι το Λύκειο έχει ακυρωθεί σήμερα από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και ότι με τις αναδιαρθρώσεις επιχειρεί να το ξανακάνει σχολείο, να του προσδώσει κύρος τόσο στο ίδιο όσο και στο απολυτήριο που θα παρέχει. Ομως, στην πραγματικότητα αυτό που κάνει είναι να νομιμοποιεί και να θεσμοθετεί τη φροντιστηριοποίηση του Λυκείου. Από τη Β' Λυκείου ακόμη, ο κάθε μαθητής θα παρακολουθεί ένα μικρό «μενού μαθημάτων» ανάλογα με τη σχολή στην οποία προσανατολίζεται να δώσει. Η Γ' Λυκείου θα είναι ουσιαστικά ένα φροντιστήριο τεσσάρων μαθημάτων. Μάλιστα, το υπουργείο έδωσε και μια σειρά από αναλυτικά παραδείγματα για το ποια μπορεί να είναι τα τέσσερα αυτά μαθήματα για κάποιες ομάδες σχολών.

Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι η επισήμανση του υπουργείου για τους μαθητές που δεν έχουν στόχο την εισαγωγή τους σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Λέει λοιπόν ότι αν ένας μαθητής δεν θέλει να διεκδικήσει είσοδο στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τότε στη Γ' Λυκείου θα πάρει ως μάθημα τη Νεοελληνική Γλώσσα (που θα είναι για όλους υποχρεωτική) και από κει και πέρα για τα άλλα τρία μαθήματα στα οποία θα δίνει εξετάσεις και θα διδάσκεται όλη τη χρονιά θα μπορεί να διαλέξει ό,τι θέλει! Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να διαλέξει Αγγλικά, Μουσική, Πληροφορική, Σχέδιο ή ακόμα και κάποιο μάθημα από ΕΠΑΛ, που θα το διδάσκεται εξ αποστάσεως με τη χρήση των νέων τεχνολογιών... Και γεννιέται το ερώτημα: Πώς, αλήθεια, αναβαθμίζεται ο μορφωτικός ρόλος του Λυκείου όταν για όσους δεν τους ενδιαφέρει η διαδικασία πρόσβασης, τους αφήνουμε να διδάσκονται ό,τι θέλουν, τους αφήνουμε να μην πάρουν ούτε ένα βασικό μάθημα εκτός από τη Γλώσσα;

Από όλα αυτά φαίνεται ότι καμιά αγωνία δεν έχει η κυβέρνηση για την ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου. Αντίθετα, φτιάχνει ένα Λύκειο υποταγμένο αποκλειστικά στην πρόσβαση.

Προκειμένου δε να κατευνάσει τις αντιδράσεις και να προωθήσει αυτές τις αναδιαρθρώσεις έχει ζητήσει συναντήσεις ενημέρωσης με όλα τα πολιτικά κόμματα και στο πλαίσιο αυτό σήμερα το πρωί συναντά την τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, ενώ αναμένεται να οριστούν συναντήσεις και με τα υπόλοιπα κόμματα.

Εκδήλωση στην Καρυά Ελασσόνας

Εκδήλωση στον «Ξερόλακκα» Καρυάς Ολύμπου για να τιμήσουν την ορκωμοσία ίδρυσης των πρώτων αντάρτικων ομάδων του ΕΛΑΣ, που έγινε στις 20 Ιούλη 1942, οργανώνουν τα Παραρτήματα Λάρισας και Ελασσόνας της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, την Κυριακή 3 Σεπτέμβρη, στις 11 π.μ. Δηλώσεις συμμετοχής μπορεί να γίνονται στο τηλ. 2410.252.611 του Παραρτήματος Λάρισας, καθημερινά, πλην Κυριακής, από τις 9 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι. Η αναχώρηση του λεωφορείου θα γίνει από την πλατεία Εβραίων Λάρισας, την Κυριακή, στις 9 π.μ.

ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ
Εκδρομή σε Μόσχα - Λένινγκραντ

Η Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ) διοργανώνει, με αφορμή τα 100 χρόνια της Οκτωβριανής Επανάστασης, εκδρομή σε Μόσχα και Λένινγκραντ, από 6 έως 13 Νοέμβρη, για τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις που οργανώνονται από τα Κομμουνιστικά Κόμματα. Για συμμετοχή στα γραφεία της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ (Μαυρομματαίων 12, 2ος όροφος, Πεδίον του Αρεως, τηλέφωνο: 210.8222.952).

Δραστηριότητες ΚΟ του ΚΚΕ

Αύριο, Πέμπτη, στις 7.30 μ.μ., στο πρώην Στρατόπεδο «Παύλου Μελά», οι ΤΟ Βιομηχανίας και Εμπορίου - Υπηρεσιών Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνουν εκδήλωση - βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης της «Σύγχρονης Εποχής» «Επιτεύγματα και κατακτήσεις της εργατικής τάξης στο σοσιαλισμό». Ομιλητές θα είναι ο Ορέστης Βέρτκας, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Βιομηχανίας, και η Στέλλα Καινουργιάκη, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Εμπορίου - Υπηρεσιών. Μετά την εκδήλωση θα ακολουθήσει γλέντι.

Το Σάββατο 2 Σεπτέμβρη στις 7.30 μ.μ., σε πολιτική συγκέντρωση στην πλατεία Παπαγιαννοπούλου στην Κάτω Αχαγιά, θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ και βουλευτής.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κοροϊδία της κυβέρνησης πάει σύννεφο

Σε ανακοίνωσή του για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει:

«Η κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό, παίζοντας με την αγωνία και υποτιμώντας τη νοημοσύνη των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους, που ζουν από πρώτο χέρι τις συνέπειες και της εκπαιδευτικής της πολιτικής.

Η ουσία είναι ότι το Λύκειο που οραματίζεται η κυβέρνηση θα είναι ακόμα πιο ταξικό, ένα Λύκειο - φροντιστήριο και με τη "βούλα", όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει στην Α' Λυκείου. Ακόμη και η μείωση των μαθημάτων δεν έχει στόχο την ελάφρυνση των μαθητών, αλλά την ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή σε ένα υποβαθμισμένο σχολείο - φροντιστήριο. Επιπλέον, οι περικοπές μαθημάτων ανοίγουν το δρόμο για νέο "εξορθολογισμό" δαπανών, όπως προβλέπουν το μνημόνιο και οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, για συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.

Οσο, δε, για την "πάταξη της παραπαιδείας" και τα χρήματα που δαπανά η - ρημαγμένη από τα απανωτά μνημόνια - λαϊκή οικογένεια για φροντιστήρια, το ενδιαφέρον είναι εντελώς υποκριτικό όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν λειτουργούν η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης παλεύοντας για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Ενα σχολείο ενιαίο, δωδεκάχρονο, που θα δίνει τη σύγχρονη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ