ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Ιούλη 2022 - Κυριακή 31 Ιούλη 2022
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ
Υπενθυμίσεις για όσους ... πέφτουν από τα σύννεφα

Έκπληκτοι δηλώνουν εκείνοι που με διάφορες αφορμές στήριξαν τη δράση διαφόρων μηχανισμών

Σε κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς προχώρησε μέσα στη βδομάδα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ Ν. Ανδρουλάκης καταγγέλλοντας παρακολούθηση του τηλεφώνου του. Την Παρασκευή συνεδρίασε κεκλεισμένων των θυρών η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για το θέμα, η οποία εξεχίζθηκε σε μια αποπροσανατολιστική και βολική αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, μακριά από την ουσία της υπόθεσης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι και από τους δύο δεν έγινε καμία αναφορά για τις καταγγελίες του ΚΚΕ από το 2016 μέχρι σήμερα.

Με αφορμή αυτή την πολύ σοβαρή καταγγελία, για την οποία δεν χωράει καμιά υποτίμηση, απεναντίας απαιτεί διερεύνηση και αναζήτηση των ενόχων, σηκώθηκε κάμποσος κουρνιαχτός, με τα αστικά κόμματα και τα επιτελεία τους να προσποιούνται τους ...«κεραυνοβολημένους»!

Πρόκειται φυσικά για υποκρισία, ειδικά όταν προέρχεται από τους εκπροσώπους κομμάτων όπως η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, που είτε από κυβερνητικές θέσεις είτε όχι στήριξαν την ενίσχυση του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου που ευνοεί τις κάθε είδους παρακολουθήσεις. Οι ίδιοι ανέχτηκαν τη δράση διάφορων κρατικών μηχανισμών και πρακτορείων, μυστικών υπηρεσιών, εγχώριων ή και ξένων. Οι ίδιοι κάνουν τα «στραβά μάτια» για τη δράση στη χώρα των μυστικών υπηρεσιών των «ΝΑΤΟικών συμμάχων» τους όπως η CIA, η ΜΙ6 κ.λπ.

Κι αν για τα παραπάνω παριστάνουν τους ανήξερους, υπάρχει το νομικό πλαίσιο που οι ίδιοι έχουν προσαρμόσει, ώστε να «χωρέσει» την τεράστια ανάπτυξη των διαφόρων μηχανισμών παρακολούθησης. Για παράδειγμα, μόλις τον περασμένο Μάρτη ψηφίστηκε τροπολογία που απαλλάσσει την ΑΔΑΕ από την υποχρέωση να γνωστοποιεί σε πολίτες ότι αποτέλεσαν στόχο παρακολούθησης από την ΕΥΠ, όταν αυτή έχει ολοκληρωθεί. Μήπως επίσης δεν ξέρουν τι γίνεται με τα περιβόητα «βαλιτσάκια», τα οποία έχουν τεράστιες δυνατότητες παρακολούθησης;

Ολα αυτά δεν απειλούν τις δημοκρατικές και λαϊκές ελευθερίες, αποδεικνύοντας ότι μόνο «ξένο σώμα» δεν είναι αυτές οι διαδικασίες στο σύγχρονο κατά τα άλλα «κράτος δικαίου»;

Αλλωστε, οι εταιρείες που έχουν φτιάξει τα λογισμικά παρακολούθησης όπως το «Predator», που βρέθηκε στο κινητό του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, ή το παρόμοιο «Pegasus» που πριν από μερικούς μήνες ήταν πάλι στην επικαιρότητα για παρακολούθηση πολιτικών προσώπων, δεν τους είναι «άγνωστες». Η πρώτη ιδρύθηκε στη Βόρεια Μακεδονία και σύμφωνα με διάφορα δημοσιεύματα (ακόμα και από την «Google») έχει πελάτη της και το ελληνικό κράτος, ενώ ο ιδιοκτήτης της υπήρξε σημαίνον στέλεχος των μυστικών υπηρεσιών του Ισραήλ.

Η υποκρισία της όψιμης ευαισθησίας τους επιβεβαιώνεται εξάλλου και απ' το γεγονός ότι δεν είχαν τα ίδια αντανακλαστικά όταν το ΚΚΕ κατήγγειλε ήδη από τον Δεκέμβρη του 2016 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ συστηματικές παρακολουθήσεις μέσω συνακροάσεων στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας του στον Περισσό, και μάλιστα από 13 διαφορετικές χώρες, με χρήση υψηλής τεχνολογίας. Εχουν περάσει 6 χρόνια από τότε και ακόμα η έρευνα είναι στα αζήτητα.

Καταγγελίες που και με την προηγούμενη και με τη σημερινή κυβέρνηση παραμένουν ξεχασμένες σε κάποιο συρτάρι, ενώ η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) με τις εξηγήσεις που έδωσε δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα και πρόσθετους λόγους ανησυχίας, αφού ενώ παραδέχτηκε ότι υπήρξαν συνακροάσεις, δήλωσε ότι η έρευνά της ήταν ατελέσφορη!

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι περιστατικά όπως οι συνακροάσεις που καταγγέλλει το ΚΚΕ για το τηλεφωνικό του κέντρο, αλλά και η μεγάλη συζήτηση που ανοίγει τα τελευταία χρόνια για μεγάλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που «πουλάνε» σε κράτη, μυστικές υπηρεσίες και σε όποιον «πληρώνει» εκδούλευση παρακολουθήσεων, κλιμακώνονται παράλληλα με τη λεγόμενη «προστασία προσωπικών δεδομένων» από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις της. Γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτή η «προστασία» δεν είναι τίποτα άλλο παρά το πλαίσιο διακίνησης των προσωπικών δεδομένων προς κάθε χρήση, μέσα από εκατοντάδες διατάξεις εξαιρέσεων που τελικά νομιμοποιούν και τις κάθε είδους παρακολουθήσεις: Από τη δραστηριότητα στο διαδίκτυο για εμπορικούς σκοπούς μέχρι την κατασκοπεία και τη στοχοποίηση πολιτών για τη δράση τους.

Συνεπώς όσοι - κυβερνήσεις, αστικό κράτος, μηχανισμοί, οι λυκοσυμμαχίες όπως η ΕΕ - εμπλέκονται με τον όποιο τρόπο σε τέτοιες βρωμοδουλειές, πρωτοστατούν στο χτύπημα των λαϊκών δικαιωμάτων, είναι αδύνατον να εγγυηθούν ότι θα βάλουν φρένο στο πολυπλόκαμο δίκτυο «επίσημων» και «ανεπίσημων» κέντρων παρακολούθησης, που όπως φαίνεται δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο στην Ελλάδα, λόγω και του ιδιαίτερου «ρόλου» που έχει αναλάβει να παίξει ως «προκεχωρημένο φυλάκιο» του ΝΑΤΟ στην περιοχή.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες

Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες της «Hellenic Train», που έμειναν την Πέμπτη εγκλωβισμένοι για πάνω από τέσσερις ώρες στον Σταθμό Λαρίσης. Ακυρώθηκε το δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη με τη συμβατική αμαξοστοιχία, ακινητοποιημένο ήταν και το «Λευκό Βέλος», ενώ προβλήματα σημειώθηκαν και στον Προαστιακό.

Το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου με προορισμό τη Θεσσαλονίκη ακυρώθηκε λόγω βλάβης (διακοπή ρεύματος). Ενημέρωση δεν υπήρξε για τουλάχιστον τέσσερις ώρες και οι επιβάτες εξαγριώθηκαν καθώς δεν γνώριζαν πότε θα ταξιδέψουν.

Τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται νωρίς το απόγευμα, με την πιο ταχεία αμαξοστοιχία της «Hellenic Train» (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), το «Λευκό Βέλος», το τρένο που κάνει την απόσταση Λάρισα - Αθήνα σε 2,5 ώρες. Η αμαξοστοιχία ξεκίνησε την Πέμπτη στις 17.20 από την Αθήνα, με προορισμό τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, στις 18.00 σταμάτησε στο ύψος του σταθμού της Δεκέλειας, λίγο έξω από την Αθήνα. Το συμβατικό τρένο των 19.22, το οποίο υποτίθεται πως θα έπαιρνε και τους επιβάτες του «Βέλους», ακινητοποιήθηκε και αυτό μετά από λίγη ώρα, λόγω διακοπής ρεύματος.

Οι επιβάτες του «Λευκού Βέλους», όπως ανέφεραν, δεν είχαν για ώρες επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία και παρέμεναν εγκλωβισμένοι στο τρένο, κάτω από συνθήκες αφόρητης ζέστης και απίστευτης ταλαιπωρίας, αφού ο κλιματισμός δεν λειτουργούσε καθώς δεν υπήρχε παροχή ρεύματος, έχοντας πληρώσει το ακριβότερο εισιτήριο για τη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία. Την ίδια στιγμή, η συμβατική αμαξοστοιχία που είχε μείνει έξω από τους Αγίους Αναργύρους επέστρεψε στον Σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια ντιζελομηχανής, καθώς η ηλεκτρική δεν λειτουργούσε, οι επιβάτες αποβιβάστηκαν και παρέμειναν εκεί δίχως να ξέρουν τι θα γίνει. Στο μεταξύ, στον Σταθμό Λαρίσης, οι επιβάτες της συμβατικής αμαξοστοιχίας λίγο μετά τις 10.30 το βράδυ ενημερώθηκαν από υπεύθυνους της εταιρείας πως θα δρομολογηθεί ένα πούλμαν που θα τους μεταφέρει σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Ομως, ένα πούλμαν δεν ήταν αρκετό, καθώς οι εγκλωβισμένοι επιβάτες ήταν πολλοί περισσότεροι.

Η απώλεια της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή προκάλεσε προβλήματα και σε άλλα δρομολόγια, όπως σε αυτά από και προς τη Χαλκίδα αλλά και στον Προαστιακό, που έμεινε εκτός λειτουργίας λίγο μετά τις 8 το βράδυ, ενώ η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή του αεροδρομίου αποκαταστάθηκε στις 22.10.

Διέκοψε την απεργία πείνας ο Γ. Μιχαηλίδης

Καταδικαστέα οποιαδήποτε διακριτική και αυθαίρετη μεταχείριση, τονίζει το ΚΚΕ

Να διακόψει την απεργία πείνας αποφάσισε ο κρατούμενος Γιάννης Μιχαηλίδης έπειτα από 68 μέρες, και αφού απορρίφθηκε από το Συμβούλιο Εφετών Λαμίας το αίτημα για την υπό όρους αποφυλάκισή του. Υπενθυμίζεται ότι από τον Δεκέμβρη του 2021 ο 34χρονος συμπλήρωσε το απαιτούμενο από τον νόμο διάστημα έκτισης της ποινής του (8,5 έτη για καταδίκη 20 ετών) ώστε να καταθέσει το αίτημά του, που παρά το γεγονός ότι είναι σύμφωνο με τον νόμο, δεν γίνεται επανειλημμένα δεκτό, γεγονός που τον οδήγησε στην απεργία πείνας.

Η κατάσταση της υγείας του απεργού πείνας επιδεινώθηκε ραγδαία την περασμένη βδομάδα, ενώ το ΚΚΕ με ανακοίνωσή του ανέδειξε ότι είναι ευθύνη της κυβέρνησης να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των κρατουμένων, όπως οι αξιοπρεπείς συνθήκες κράτησης, οι άδειες, οι δυνατότητες εργασίας, εκπαίδευσης, ουσιαστικής επανένταξης. Μάλιστα το Κόμμα τόνισε ότι αυτά τα δικαιώματα «δεν μπορούν να αναγνωρίζονται επιλεκτικά, αλλά αφορούν όλους τους κρατούμενους, ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνων που έχουν καταδικαστεί για πράξεις που είναι καταδικασμένες στις συνειδήσεις του λαού και της νεολαίας, γιατί διαχρονικά αξιοποιούνται από το κράτος και τις κυβερνήσεις, για να συκοφαντούν τους λαϊκούς αγώνες και να ενισχύουν το νομοθετικό και κατασταλτικό οπλοστάσιο ενάντια στο λαϊκό κίνημα».

Το ΚΚΕ καταδίκασε την «οποιαδήποτε διακριτική και αυθαίρετη μεταχείριση σε βάρος οποιουδήποτε κρατουμένου και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά τους ενάντια στη διαχρονική επίθεση που δέχονται από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, κατ' εφαρμογή των κατευθύνσεων της ΕΕ».

Στο μεταξύ, άγρια και απρόκλητη καταστολή δέχθηκε η πορεία συμπαράστασης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, με τις δυνάμεις των ΜΑΤ να ξυλοκοπούν διαδηλωτές, να κάνουν χρήση χημικών και του κανονιού νερού, ενώ προχώρησαν σε μαζικές προσαγωγές στον σωρό. Σε βίντεο μάλιστα καταγράφηκαν στοχευμένες αστυνομικές επιθέσεις ακόμα και σε δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ, οι οποίοι κατέγραφαν τη «δράση» των κατασταλτικών μηχανισμών.

Στον απόηχο της καταστολής, η κυβέρνηση και η ηγεσία της Αστυνομίας επιχειρούν με ΕΔΕ - ως συνήθως - να ...ξεμπλέξουν από τις βαρύτατες ευθύνες τους.

«Καμιά υπουργική ΕΔΕ δεν μπορεί να απαλλάξει την κυβέρνηση από τις βαρύτατες ευθύνες της για την άγρια καταστολή σε βάρος διαδηλωτών και δημοσιογράφων στη συγκέντρωση για τον Γιάννη Μιχαηλίδη», τόνισε το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σε σχόλιο στον λογαριασμό του στο Twitter.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τραγικές οι συνέπειες της πολιτικής ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου

Σε σχόλιό του για την ακινητοποίηση του «Λευκού Βέλους» και τα άλλα προβλήματα στον σιδηρόδρομο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Η μεγάλη ταλαιπωρία που βίωσαν χτες και σήμερα (σ.σ. Πέμπτη και Παρασκευή), σε συνθήκες καύσωνα, εργαζόμενοι και επιβατικό κοινό, με τις αλλεπάλληλες βλάβες πότε στα τρένα -ακόμη και στα πιο καινούργια- και πότε στις υποδομές, αναδεικνύουν τις τραγικές συνέπειες της πολιτικής της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου. Πολιτική της ΕΕ που έχουν υπηρετήσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, με τα γνωστά αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης, της μη τακτικής συντήρησης, της έλλειψης προσωπικού, με κινδύνους για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

Αναδεικνύεται, όμως, και η ανάγκη για σιδηρόδρομο αποκλειστικά κρατικό, ενταγμένο σε έναν ενιαίο φορέα μεταφορών που θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και θα λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών για καθολικές, φθηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές και όχι για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.»




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org