ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Ιούνη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕ
Ολα στα πόδια των «πράσινων» μπίζνες

Eurokinissi

Ακόμα και αρχαιολογικούς χώρους, όπως και εκτάσεις που βρίσκονται σε αρχαιολογικές ζώνες προστασίας και εκτάσεις ιστορικών μνημείων παραχωρεί η κυβέρνηση της ΝΔ στα σαγόνια των επιχειρηματικών ομίλων των ΑΠΕ προκειμένου να προωθηθεί η στρατηγική της «απελευθέρωσης» της Ενέργειας και «πράσινης μετάβασης» που τσακίζει τον λαό.

Πρόκειται για τροπολογία που κατατέθηκε χτες από την κυβέρνηση για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον ήδη επικίνδυνο για το περιβάλλον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο εξασφαλίζει ένα ακόμα πακέτο προνομίων στα αρπακτικά των ΑΠΕ για fast track «πράσινες» μπίζνες, σε βάρος δασών, παραλιών, θαλασσών, ορεινών όγκων κ.ά.

Το νομοσχέδιο αναμενόταν να ψηφιστεί αργά χτες το βράδυ στην Ολομέλεια της Βουλής, με τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ να αντιπαρατίθενται για το ποιος είναι ικανότερος διαχειριστής αυτής της πολιτικής που για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων έχει βάλει φωτιά στο λαϊκό εισόδημα, ενώ έχει ανάψει και τη φωτιά του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην ευρύτερη περιοχή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ώρα που το νομοσχέδιο καταργεί ακόμα και την απαραίτητη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την εγκατάσταση ΑΠΕ, όπως, για παράδειγμα, για τους 20 πιλοτικούς θαλάσσιους πλωτούς φωτοβολταϊκούς σταθμούς που προβλέπει, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, πήρε τον λόγο στην Ολομέλεια για να επιτεθεί στην κυβέρνηση εκφράζοντας την αγωνία του για το ότι δεν προχωρά η «πράσινη μετάβαση», ζητώντας επιπλέον προνόμια. Ενώ χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της αντιπαράθεσής του με την κυβέρνηση, που δείχνει πώς ο ένας συμπληρώνει τον άλλον, ήταν ότι χαρακτήρισε «ληστρική» τη ρήτρα αναπροσαρμογής, για να του θυμίσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, ότι την θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση, όπως και το Χρηματιστήριο Ενέργειας.

Στο νομοσχέδιο, στο μεταξύ, η κυβέρνηση κατέθεσε και την τροπολογία - κοροϊδία για τη ρήτρα αναπροσαρμογής.

Βαριά αντιπεριβαλλοντική και επικίνδυνη η στρατηγική της «πράσινης μετάβασης»

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «βαριά αντιπεριβαλλοντικό, επικίνδυνο και ταξικό», ενώ όσον αφορά τη ρύθμιση για τη ρήτρα προσαρμογής που περιέχεται στο νομοσχέδιο, όπως σημείωσε, αυτή δεν καταργείται, απλά παγώνει μόνο για την προεκλογική περίοδο, αφού προβλέπεται ότι με Υπουργική Απόφαση μπορεί να «ξεπαγώσει» νωρίτερα, «παγώνοντας» τα λαϊκά νοικοκυριά. Πραγματική ελάφρυνση, τόνισε, για τον λαό, προβλέπει η τροπολογία του ΚΚΕ για την κατάργηση της ρήτρας που απορρίπτουν κυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος ανέδειξε ότι η συζήτηση του νομοσχεδίου, που δίνει νέα προκλητικά προνόμια στις ΑΠΕ, έχει άμεση σύνδεση με τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, γιατί τα σχέδια της λυκοσυμμαχίας, που «ρίχνουν λάδι στη φωτιά» της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, αφορούν σε ανταγωνισμούς για την Ενέργεια, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και το μοίρασμα των αγορών.

Η συμμετοχή της Ελλάδας σε αυτούς τους ανταγωνισμούς μέσω των σχεδιασμών ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ αυξάνει τους κινδύνους για τον λαό, επισήμανε, για να προσθέσει ότι η προκλητική στάση της Τουρκίας και οι διεκδικήσεις της τροφοδοτούνται από τον ευρωατλαντικό παράγοντα και διαμορφώνεται έτσι το έδαφος για οδυνηρούς συμβιβασμούς σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας.

Ανέδειξε, ακόμα, ότι οι αβάσταχτες αυξήσεις στην Ενέργεια ξεκίνησαν πριν από το ξέσπασμα του πολέμου και έχουν τις ρίζες τους στην «απελευθέρωση» της αγοράς Ενέργειας, στην οποία συνέβαλαν όλες οι κυβερνήσεις. Αλλά και ότι περιοχές όπως της Εύβοιας πληρώνουν την πολιτική αυτή με την καταστροφή του περιβάλλοντος.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος στηλίτευσε την αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία προσπαθούν να κρύψουν τη μεγάλη εικόνα, ότι συμφωνούν πλήρως στρατηγικά με τις «πράσινες» μπίζνες, ενώ επισήμανε ότι από κοινού έχουν στηρίξει με χρήμα και προνόμια τους επιχειρηματικούς ομίλους, τα αρπακτικά των ΑΠΕ. Απάντηση έδωσε και στα περί ενεργειακής δημοκρατίας, που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ιδεολογήματα πίσω από τα οποία βρίσκεται η εξυπηρέτηση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Τόνισε πως η στρατηγική της ΕΕ για την «πράσινη μετάβαση» συνδέεται με τους σφοδρούς ανταγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη και πως τρίβουν τα χέρια τους όμιλοι όπως αυτοί των εφοπλιστών με τη μεταφορά του πανάκριβου αμερικανικού LNG.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ κάλεσαν τον λαό σε οργάνωση της πάλης του για κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε καύσιμα και είδη λαϊκής κατανάλωσης. Ενώ έκαναν ξεκάθαρο πως μόνο με τον λαό στο τιμόνι της εξουσίας, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, μπορούν να αξιοποιηθούν όλες οι εγχώριες πηγές Ενέργειας και να τελειώσει η ενεργειακή φτώχεια.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ
Καθαγιασμός των ΕυρωΝΑΤΟικών «συμμάχων»

Κάλεσμα στην κυβέρνηση να ζητήσει στήριξη του ΝΑΤΟ και της ΕΕ απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, από το βήμα της Βουλής, την ώρα που ο ευρωατλαντικός παράγοντας «αβαντάρει» τις διεκδικήσεις της Αγκυρας.

Σχολιάζοντας τα πεπραγμένα της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, δεν είπε κουβέντα για το νέο στρατιωτικό δόγμα του, το οποίο στήριξε με όλη της τη δύναμη η κυβέρνηση, και προσπάθησε να παρουσιάσει τις λυκοσυμμαχίες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ ως παράγοντες ασφάλειας για τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας στο Αιγαίο.

Αυτά την ίδια ώρα που οι ΗΠΑ άναβαν το «πράσινο φως» για την αναβάθμιση των «F-16» της γειτονικής χώρας, αλλά και την πώληση νέων, Φινλανδία και Σουηδία υπέγραφαν μνημόνιο στήριξης της Τουρκίας για την ένταξή της στη Στρατηγική Ασφάλειας και Αμυνας της ΕΕ, αλλά και για την πώληση όπλων, ενώ τα σχέδια «ΝΑΤΟικής συνοχής» δίνουν «αέρα στα πανιά» των τουρκικών διεκδικήσεων.

Μάλιστα, ο Αλ. Τσίπρας, με τη λογική ενός, επικίνδυνου για τον ελληνικό λαό, παζαριού - πάντα με γνώμονα το ποια αστική τάξη θα αναβαθμίσει τα συμφέροντά της στην περιοχή - αναρωτήθηκε πώς γίνεται η Ελλάδα να στέλνει όπλα στην Ουκρανία, όπως ζητούν οι ΗΠΑ, και εκείνες να εξοπλίζουν μετά την Τουρκία.

Ακόμα, δήλωσε ότι θα στήριζε την κυβέρνηση αν ακολουθούσε μια πολιτική υπεράσπισης των εθνικών συμφερόντων, εννοώντας τους στόχους της ελληνικής αστικής τάξης.

Ενώ για την απαράδεκτη έγκριση της εμπορικής ονομασίας «Turkaegean» κατηγόρησε μόνο την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αποσιωπώντας ότι συνδέεται με συμφέροντα και επενδύσεις μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από ισχυρές καπιταλιστικές χώρες της ΕΕ.

Διαμαρτυρία για τις αυξήσεις - φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οργανώνουν τη Δευτέρα 4 Ιούλη, στις 11 π.μ., συνδικαλιστικές οργανώσεις και φορείς των νησιωτών. Συγκεκριμένα, το κάλεσμα απευθύνουν από κοινού το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ και ΠΕΣΝΑΤ, η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής, ο Σύλλογος Ικαριωτών Περάματος και γύρω και δήμων «Ο ΙΚΑΡΟΣ» και ο Σύλλογος Ικαριωτών Πετρούπολης.

Καταγγέλλουν τις διαρκείς αυξήσεις - φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που έχουν μετατρέψει τη μετάβαση στα νησιά σε είδος πολυτελείας για την εργατική - λαϊκή οικογένεια. Καλούν Εργατικά Κέντρα, σωματεία, φορείς να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να απαιτήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με βάση τις ανάγκες των επιβατών και των ναυτεργατών.

Διεκδικούν: Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50%, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές. Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες. Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά. Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων. Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση. Να καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα «πράσινα» χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα. Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%. Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων. Αμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αποφάσισε «πράσινα χαράτσια» παντού

Νέα δυσβάστακτα κόστη για τους εργαζόμενους από τη στέγαση και τις μετακινήσεις, μέχρι και τη διατροφή, για να στηριχτούν οι «πράσινες» μπίζνες, αποφάσισε χτες το Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος σε συνέχεια πρόσφατων αποφάσεων του Ευρωκοινοβουλίου.

Το Συμβούλιο κατέληξε σε πέντε νέες νομοθετικές προτάσεις αναφορικά με την ένταξη στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ναυτιλίας, των μεταφορών, των κτιρίων, την αλλαγή του κανονισμού για τις χρήσεις γης πανευρωπαϊκά και τέλος τη σύσταση νέου ταμείου από τα έσοδα που θα προκύψουν για τη... χρηματοδότηση των «ευάλωτων νοικοκυριών».

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, βασικό θέμα αποτέλεσε η αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών με τη σταδιακή ένταξη της ναυτιλίας από το 2024 και τη δημιουργία νέου αυτόνομου συστήματος εμπορίας ρύπων για τις οδικές μεταφορές και τα κτίρια από το 2027 και έπειτα. Επίσης υιοθετήθηκαν οι προτάσεις του Ευρωκοινοβουλίου για μείωση των εκπομπών νέων αυτοκινήτων κατά 55% από το 2030 και 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 και κατά 50% και 100% για τα νέα ημιφορτηγά.

Κύρια έγνοια της κυβέρνησης ήταν να εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι ως αντιστάθμισμα για την ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων, αλλά και για τη στήριξη άλλων βιομηχανικών κλάδων που πλήττονται από την άνοδο του κόστους εξαιτίας των ρύπων. Φαίνεται μέχρι στιγμής ότι εξασφαλίζονται αρκετά σημαντικά ποσά για εφοπλιστές, βιομήχανους και αερομεταφορείς μέσω των δωρεάν δικαιωμάτων, του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, αλλά και θεσμικών μέτρων, όπως το κόστος των ρύπων για τη ναυτιλία να το πληρώνει ο ναυλωτής αντί του πλοιοκτήτη κ.α.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι θωρακίζονται από το κόστος που θα προκαλέσει η «πράσινη μετάβαση», ενώ τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα είναι αυτά που θα επωμιστούν το βάρος.

Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Πραγματική βελτίωση για τον λαό μόνο με την τροπολογία του ΚΚΕ

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, έκανε την εξής δήλωση για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας:

«Ούτε τα μέτρα - κοροϊδία της κυβέρνησης της ΝΔ ούτε οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων κομμάτων αποτελούν λύση στην ακρίβεια, γιατί το πρόβλημα πηγάζει από την "απελευθέρωση" της Ενέργειας, την πολιτική της "πράσινης μετάβασης'' της ΕΕ και τις κυρώσεις στη Ρωσία που όλοι υλοποίησαν και υποστηρίζουν.

Πραγματική βελτίωση για τον λαό αποτελεί η τροπολογία του ΚΚΕ, που προβλέπει άμεση κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, του ειδικού τέλους για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, της έμμεσης φορολογίας στην Ενέργεια, καθώς και του Χρηματιστηρίου Ενέργειας».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ