ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Ιούνη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
"Λουκέτο" από χτες στο θεσσαλικό δίκτυο
  • Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη σωτηρία και την ανάπτυξη του δικτύου συγκροτείται στο Βόλο
  • Εντονες οι διαμαρτυρίες των σιδηροδρομικών, που μετατίθενται σε εκτός Θεσσαλίας περιοχές

Εκλεισε χτες βράδυ η γραμμή του θεσσαλικού δικτύου Βόλος - Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα,στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για ένα συρρικνωμένο σιδηρόδρομο, που "θα κυλάει στις ράγες της ιδιωτικοποίησης".

Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι η γραμμή έκλεισε, για να γίνουν έργα εκσυγχρονισμού και ότι θα λειτουργήσει πάλι μετά από 20 μήνες. Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης, να βάλει "λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο, έχει προκαλέσει καιρό τώρα τις έντονες αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, αλλά και γενικότερα των κατοίκων της Θεσσαλίας. Ολοι επισημαίνουν ότι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου μπορεί να γίνει χωρίς να κλείσει η γραμμή, όπως άλλωστε γίνεται με τα έργα εκσυγχρονισμού του κεντρικού δικτύου. Αυτή είναι και η θέση του ΤΕΕ.

Στο μεταξύ, στο Βόλο συγκροτείται Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των σιδηροδρομικών, με σκοπό το συντονισμό της δράσης τους με τους άλλους φορείς της Μαγνησίας, για τη σωτηρία και ανάπτυξη του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου. Εντονες είναι οι διαμαρτυρίες των 120 σιδηροδρομικών της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα - Καρδίτσα), οι οποίοι μετατίθενται σε άλλες - εκτός Θεσσαλίας - περιοχές. Σημειώνεται ότι με το κλείσιμο του δικτύου, 70 εργαζόμενοι στον τομέα της συντήρησης της γραμμής μετατίθενται στον κύριο άξονα, από τον Δομοκό μέχρι την Τιθορέα. Από τους 40 σιδηροδρομικούς του κλάδου εκμετάλλευσης μετατίθενται στη Λάρισα και τα Παλαιά Φάρσαλα 15, και οι υπόλοιποι 25 στην Αθήνα. Ολοι οι μετατιθέμενοι αντιμετωπίζουν νέα και σοβαρά προβλήματα, καθώς είχαν "κανονίσει" τη ζωή τους, με δεδομένο το γεγονός ότι θα δούλευαν στη Θεσσαλία. Το πρόβλημα των 25 που μετατίθενται στην Αθήνα είναι ακόμα πιο έντονο και, ήδη, χτες πραγματοποίησαν συναντήσεις με τοπικούς βουλευτές, τα κόμματα, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κι άλλων φορέων, ζητώντας, τουλάχιστον, να μετατεθούν κι αυτοί στον άξονα Δομοκού - Τιθορέας, για να μπορούν ν' αντεπεξέλθουν κάπως, στις υποχρεώσεις που έχουν στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα.

ΔΕΣΚ - Σ: Κάλεσμα αγώνα

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες στο Βόλο στελέχη της ΔΕΣΚ - Σιδηροδρομικών (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), τόνισαν πως "ο λόγος που κλείνει η γραμμή του Θεσσαλικού Δικτύου είναι επειδή η κυβέρνηση τη θεωρεί ζημιογόνα και θέλει να μεταφέρει τους εργαζόμενους στον κύριο άξονα". Οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ υπογράμμισαν ότι "οι σιδηροδρομικοί του Βόλου δεν πρέπει να εφησυχάσουν, θεωρώντας ότι πλήττονται μόνο οι συνάδελφοί τους της Δυτικής Θεσσαλίας, γιατί αν δεν αντιδράσουν, θα 'ρθει και η σειρά τους". Ταυτόχρονα, αναφέρθηκαν στις μεγάλες ευθύνες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας και της πλειοψηφίας της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Βόλου, που, ουσιαστικά, ταυτίστηκαν με τις επιλογές της κυβέρνησης και αρνήθηκαν το συντονισμό της δράσης για τη σωτηρία και ανάπτυξη του Θεσσαλικού Δικτύου και γενικότερα εναντίον της κυβερνητικής πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις της παράταξης στάθηκαν, ιδιαίτερα, στην ανάγκη ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, που θ' αποτελεί μοχλό γενικότερης ανάπτυξης της περιοχής και θα τίθεται στην υπηρεσία του λαού, καλύπτοντας τις σύγχρονες ανάγκες του. Οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΚ ζητούν απ' την κυβέρνηση:

  • Ν' αποσύρει αμέσως την απόφαση για κλείσιμο της γραμμής και να προγραμματίσει άμεσα τη διαπλάτυνση του τμήματος Βόλου - Παλαιοφαρσάλων.
  • Να γίνει ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου - Λάρισας, να χρηματοδοτηθεί το νέο κτίριο του εργοστασίου Βόλου και να δοθεί επισκευαστικό έργο συνεχούς ροής.
  • Να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη και διεύρυνση του κοινωνικό - ασφαλιστικού συστήματος.

Επισημαίνουν, επίσης, την απόφαση για τη δημιουργία "Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα", που θα συντονίζει τη δράση με τους άλλους μαζικούς φορείς και τονίζουν πως τα μέλη της παράταξης θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους για τη σωτηρία και ανάπτυξη του θεσσαλικού σιδηροδρόμου και την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που θα έρχεται σε ρήξη με τις επιλογές της κυβέρνησης, της ΕΕ και των πολυεθνικών.

Απεργούν για τη σωτηρία της ΣΥΝΕΛ

Με απεργιακές κινητοποιήσεις, σήμερα και την Πέμπτη, απαντούν οι εργαζόμενοι της Συνεταιριστικής Εταιρίας Λιπασμάτων (ΣΥΝΕΛ) στη διοίκηση της εταιρίας, που επισπεύδει το κλείσιμό της και "πετάει στο δρόμο" 95 οικογένειες!

Συνεχίζοντας τον αγώνα τους ενάντια στην κατάργηση του συνεταιριστικών επιχειρήσεων προς όφελος των ιδιωτών, πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι σήμερα, στις 9 π.μ., συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ, όπου γίνεται η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρίας, ενώ την Πέμπτη θα συγκεντρωθούν έξω από το Εφετείο Αθηνών, όπου εκδικάζεται η αίτηση της ΑΤΕ για εκκαθάριση εν λειτουργία της ΣΥΝΕΛ, λόγω χρεών προς την τράπεζα ύψους 28,1 δισ. δραχμών.

Οπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΥΝΕΛ, η διοίκηση, αντί ν' αγωνιστεί για τη σωτηρία της εταιρίας, ενήργησε αντίθετα προς τα συμφέροντά της. Ετσι, αντί για τις 3 Σεπτέμβρη, που είχε οριστεί αρχικά η εκδίκαση της αίτησης της ΑΤΕ, φρόντισε να την επισπεύσει για τις 2 Ιούλη! Μια αίτηση "ελλιπής, ασαφής, επιλεκτική, αόριστη και αβάσιμη", όπως τη χαρακτηρίζει το Σωματείο, με την οποία "αποκρύπτονται σκόπιμα, βασικά περιουσιακά στοιχεία της ΣΥΝΕΛ, διογκώνονται τα χρέη της, δε γίνεται σε κανένα σημείο νύξη για τις οφειλές των πελατών - μετόχων και τα αποθέματα. Ταυτόχρονα, διαφαίνεται μια βιασύνη να πουληθούν συγκεκριμένες μονάδες, ενώ δεν ξεκαθαρίζεται τι ακριβώς θα γίνει μετά την εκκαθάριση".

Οι εργαζόμενοι, στην ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν τη διοίκηση της ΣΥΝΕΛ η οποία απειλεί με παράνομες ομαδικές απολύσεις και διαθεσιμότητες, ενώ "φρόντισε" να απομακρύνει και την εκπρόσωπό τους Θ. Τσιτσιπά από το ΔΣ της εταιρίας. Χαρακτηρίζουν "θολή" και προαποφασισμένη την εκκαθάριση της εταιρίας και επισημαίνουν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στο χώρο των λιπασμάτων και στους αγρότες, αφού η ΣΥΝΕΛ ελέγχει το 35% της αγοράς λιπασμάτων και ζητούν την παραίτηση της διοίκησης και την παρέμβαση των αρμόδιων φορέων, ώστε να βρεθεί λύση για το μέλλον τους, που διαγράφεται αβέβαιο.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Υδρευσης Θεσσαλονίκης (ΟΥΘ) και τον Οργανισμό Αποχέτευσης (ΟΑΘ) δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους, ώσττε ο ενοποιημένος φορέας να παραμείνει εξ ολοκλήρου στο Δημόσιο - Τοπική Αυτοδιοίκηση - Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και όχι να πάει στα χέρια ιδιωτών που αποσκοπούν αποκλειστικά στο κέρδος, επιβαρύνοντας έτσι τον καταναλωτή της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωση τους αναφέρονται στα αποτελέσματα από τις δύο συναντήσεις με φορείς της πόλης, που έγιναν με πρωτοβουλία του Σωματείου και συμφώνησαν μαζί τους για τη μη μετοχοποίηση του ενοποιημένου φορέα των δύο αυτών Οργανισμών, με το σκεπτικό, ότι ο "κύκλος του νερού" δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης του κεφαλαίου.

Ωστόσο, στη δεύτερη συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαϊωάννου, επαναλήφθηκε από τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης η άποψη ότι η λύση για τους Οργανισμούς αυτούς είναι η μετοχοποίηση και ιδιωτικοποίηση. Μετά από αυτό οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται πρώτα στην ενημέρωση των πολιτών και στη συνέχεια σε σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων για τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΥΘ και ΟΑΘ.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αυξάνονται 33% τα εισιτήρια

Ακριβαίνουν κατά 33%, από την 1η Ιούλη, στη Θεσσαλονίκη, τα εισιτήρια αστικής και προαστιακής συγκοινωνίας, μετά από κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών. Η αύξηση θεωρείται ότι συνδέεται με τη γενικότερη κατεύθυνση της κυβέρνησης να μειώσει το ποσοστό επιδότησης εισιτηρίου από 70% που είναι σήμερα, σε 50%.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε χτες τις νέες τιμές των εισιτηρίων, προετοιμάζοντας έτσι το επιβατικό κοινό για το νέο χαράτσωμα που θα υποστεί μέσα στο κατακαλόκαιρο. Ετσι το κύριο εισιτήριο από 75 δραχμές θα κοστίζει 100 δραχμές.Αντίστοιχη είναι η αύξηση και στα φοιτητικά, τα μαθητικά και των πολυτέκνων. Για την προαστιακή περιοχή το εισιτήριο αυξάνεται στις 140 δραχμές στην Α' Ζώνη, στις 160 δραχμές στη Β' Ζώνη και στις 180 δραχμές στη Γ' Ζώνη. Οι κάρτες 12 διαδρομών για την αστική περιοχή θα στοιχίζουν 1.100 δραχμές η κύρια, 700 η φοιτητική και 550 η μαθητική. Για τις προαστιακές περιοχές η Κάρτα 12 διαδρομών θα στοιχίζει 1.600 δραχμές

Η μηνιαία κάρτα αστικής περιοχής αυξάνεται στις 5.000 δραχμές, της προαστιακής στις 6.600 και η κάρτα αστικής - προαστιακής στις 8.400. Η τριμηνιαία κάρτα αστικής μετακίνησης θα στοιχίζει 13.750 δραχμές.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Ν. ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
Συζήτηση για τους εργαζόμενους στους δήμους

Η "Δημοτική Κίνηση Νέας Χαλκηδόνας" διοργάνωσε στις 24 Ιούνη, στο Δημαρχείο της Ν. Χαλκηδόνας, συγκέντρωση - συζήτηση με θέμα: "Οι θέσεις της Κίνησης για τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και το δήμο της πόλης".

Τις θέσεις παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Σταύρος Πολίτης,τονίζοντας ιδιαίτερα το ρόλο που πρέπει να παίξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και αυτός δεν πρέπει να είναι άλλος από διεκδικητικός, αγωνιστικός και πάντοτε συνδεδεμένος με τα συμφέροντα των δημοτών και των εργαζομένων γενικότερα.

Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση, όπου οι εργαζόμενοι πραγματικά αποδέχτηκαν με ικανοποίηση τις θέσεις της παράταξης και αυτό φάνηκε μέσα από τις τοποθετήσεις που έκαναν.

Στη συγκέντρωση - συζήτηση παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕ - ΟΤΑ και στέλεχος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας" Γιάννης Στρατηγός,ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά το νομοσχέδιο - τερατούργημα για τις εργασιακές σχέσεις και τις επιπτώσεις που θα προκύψουν και στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ