ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 30 Μάη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ ΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
Αύριο δε λύνει κάβος!

Ολοι στο πλευρό των ναυτεργατών. Η πάλη ενάντια στην άρση του καμποτάζ είναι πάλη για ακτοπλοΐα που θα διασφαλίζει δουλειά με δικαιώματα και θαλάσσια μεταφορά με ασφάλεια

Οπως και στις 17 Δεκέμβρη (φωτ.), η τρομοκρατία θα πέσει πάνω στην ασπίδα της ταξικής αλληλεγγύης
Οπως και στις 17 Δεκέμβρη (φωτ.), η τρομοκρατία θα πέσει πάνω στην ασπίδα της ταξικής αλληλεγγύης
Αύριο δε λύνει κάβος! Οι ναυτεργάτες, όλων των κατηγοριών πλοίων και των ρυμουλκών, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, από τις 6 τα ξημερώματα της Δευτέρας και για 24 ώρες θα απεργούν. Θα βρίσκονται εκεί που κρίνεται το δίκιο τους. Πάνω στους καταπέλτες! Η απεργία αυτή αναδεικνύεται σε έναν από τους σημαντικούς σταθμούς των αγώνων των ναυτεργατών. Δίνουν τη μάχη για να υπερασπίσουν τα εναπομείναντα δικαιώματά τους, αλλά και ενάντια στην «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ) των θαλάσσιων ενδομεταφορών που ετοιμάζεται να επιβάλει η κυβέρνηση, με βάση τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αρχίζοντας από τα κρουαζιερόπλοια. Δηλαδή από την ανεξέλεγκτη δράση των μονοπωλίων και του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, με πλοία πλωτά - γκέτο, όπως το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ», με πληρώματα ανασφάλιστα, χαμηλόμισθα, έρμαια των δουλεμπορικών πρακτορείων.

Οι αγώνες που αναπτύσσουν αυτή την περίοδο οι ναυτεργάτες, όπως η αυριανή απεργία, αναδεικνύουν στους νησιώτες, στους μικρούς ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενους, συνολικά στους εργαζόμενους και το λαό ότι η άρση του καμποτάζ είναι και δική τους υπόθεση. Η λυσσαλέα επίθεση που εδώ και μέρες εξαπολύουν οι δυνάμεις του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, των άλλων αστικών κομμάτων, των ΜΜΕ των εφοπλιστών, των Συλλόγων των μεγαλοεργοδοτών επιδιώκει ακριβώς να αποτρέψει την ενωμένη λαϊκή πάλη ενάντια στην άρση του καμποτάζ και συνολικά την πολιτική που θέλει τις θάλασσες τσιφλίκια των μονοπωλίων. Γι' αυτό θέλουν να χτυπήσουν με απεργοσπαστικούς και τρομοκρατικούς μηχανισμούς την απεργία της Δευτέρας.

Ολος αυτός ο συρφετός, η αυριανή πρόκληση που ετοιμάζουν οι Σύλλογοι των μεγαλεμπόρων Αθήνας και Πειραιά, που έχουν καλέσει τα μέλη τους σε συγκέντρωση το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά για να ...υποδεχτούν κρουαζιερόπλοια, θέλει να κουκουλώσει με τα ψέματα και τη συκοφαντία τα δεινά που κουβαλάει η πλήρης απελευθέρωση της ασυδοσίας των πολυεθνικών και του εφοπλιστικού κεφαλαίου, για τους ναυτεργάτες, τα νησιά, για όλους τους εργαζόμενους.

Γι' αυτό και μιλούν για κίνδυνο «να εγκλωβιστούν» στο λιμάνι τουρίστες. Λένε ψέματα. Η απεργία των ναυτεργατών δεν εμποδίζει την αποβίβαση επιβατών. Γιατί τα πλοία θα δέσουν στο λιμάνι, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών και οι τουρίστες των κρουαζερόπλοιων θα αποβιβαστούν, οι ναυτεργάτες θα τους ενημερώνουν για την απεργία τους, όπως και τα πληρώματα, ενώ τα πλοία θα αποπλεύσουν με τη λήξη της απεργίας.

Οι λαϊκές ανάγκες θυσία στα κέρδη των πολυεθνικών

Η πλήρης απελευθέρωση της κρουαζιέρας είναι μόνο η αρχή. Ηδη ετοιμάζεται η άρση του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα. Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), που εκπροσωπεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, έχει αρχίσει από καιρό να στρώνει το έδαφος με εκβιασμούς και απειλές δίνοντας το κατάλληλο άλλοθι στην κυβέρνηση να ολοκληρώσει το «έργο» της. Οι ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, αλλά και οι νησιώτες έχουν ήδη πάρει πικρή γεύση από τις οδυνηρές συνέπειες που θα έχουν αν επιβληθεί η ανεξέλεγκτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες.

Από το 2001, οπότε και άρχισε η σταδιακή απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με το νόμο 2932 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εναρμονίζοντας τον κοινοτικό κανονισμό 3577 με την ελληνική νομοθεσία, αυτό που είδαν οι ναυτεργάτες, ο λαός ήταν η ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών.

  • Κατάφεραν να μετατρέψουν το κόστος για ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι που είναι ζωτικής ανάγκης για τους κατοίκους των νησιών σε πολυτελή κρουαζιέρα, εκτινάσσοντας από το 2001 ως και φέτος τις τιμές των εισιτηρίων σε ποσοστά που ξεπερνούν το 400%! Εξανεμίζοντας ταυτόχρονα και κάθε δυνατότητα της εργατικής λαϊκής οικογένειας στην ξεκούραση.
  • Εχουν επιδοθεί σε όργιο αυθαιρεσιών, κουρελιάζοντας τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών, επιβάλλοντας εργασιακές συνθήκες γαλέρας, φτάνοντας ακόμα και στο σημείο να αμφισβητούν και το αυτονόητο δικαίωμά τους να παίρνουν τους μισθούς τους.
  • Εφτασαν να ακινητοποιούν, χωρίς να λογοδοτούν, τα πλοία τη χειμερινή περίοδο (επειδή δε βγάζουν μεγάλο κέρδος), καταδικάζοντας νησιά στον εφιάλτη της απομόνωσης.

Τον τελευταίο χρόνο έχουν δέσει με το έτσι θέλω κοντά 20 πλοία, επειδή αυτό επιβάλλει η θωράκιση της κερδοφορίας τους.

Και από πάνω για τις ...«υπηρεσίες» που προσφέρουν από το 2002 ως φέτος έχουν πάρει πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις, δηλαδή ζεστό χρήμα από τις τσέπες των εργαζομένων.

Τώρα οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, αφού τους άνοιξε η όρεξη από την πλήρη απελευθέρωση που προωθείται στα κρουαζιερόπλοια, κάνουν την τελική τους έφοδο και τα θέλουν όλα. Με σημαία τον κανονισμό 3577 και τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, αξιώνουν πληρώματα χαμηλόμισθα, ανασφάλιστα, να καθορίζουν αυτοί με βάση την κερδοφορία τους πότε, πού και με πόσους ναυτεργάτες θα δρομολογούν τα πλοία, που σημαίνει πλήρης απορρύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ραγδαία υποβάθμιση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ολοι στο πλευρό των ναυτεργατών

Είναι σαφές ότι ο αγώνας των ναυτεργατών αφορά όλο το λαό και γι' αυτό αύριο μαζί τους στους καταπέλτες έχει καθήκον να βρίσκεται κάθε εργαζόμενος της στεριάς, αυτοαπασχολούμενος, ΕΒΕ, υψώνοντας τείχος αλληλεγγύης την απεργία, δίνοντας ώθηση για την κλιμάκωση συνολικά των αγώνων των εργαζομένων. Στην πάλη για ακτοπλοΐα που θα είναι οργανωμένη και θα λειτουργεί με στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Μόνο τότε ο κλάδος θα έχει ανάγκη εργάτες με πλήρη δικαιώματα. Μόνο τότε οι ναυτεργάτες θα έχουν σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα. Γιατί τότε τα ανθρώπινα ωράρια, τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, οι αντίστοιχες μιας αξιοπρεπούς ζωής ΣΣΕ θα είναι απαραίτητες για να κάνουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που απαιτεί η ασφαλής, γρήγορη και άνετη μεταφορά των επιβατών ενός πλοίου. Ο ναυτεργάτης με δικαιώματα δε θα λογίζεται ως «κόστος» που μειώνει τα κέρδη του εφοπλιστή, αλλά ως προϋπόθεση για μια ακτοπλοΐα που θα υπηρετεί τη λαϊκή οικογένεια.

Η επιτυχία της αυριανής απεργίας θα είναι ένα κρίσιμο βήμα μπροστά για την ενίσχυση της πάλης της εργατικής τάξης, του λαού, με συμβολή στην ανασύνταξη του κινήματος, στο δυνάμωμα του αγώνα για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία που θα έχει τη δύναμη να πάρει τα καράβια από τα χέρια των εφοπλιστών και να τα μετατρέψει σε λαϊκή περιουσία, σε εργαλεία για τη λαϊκή ευημερία. Ολοι αύριο στο πλευρό των ναυτεργατών.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ