ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ «NORMAN ATLANTIC»
Ναυτική τραγωδία με νεκρούς και αδιευκρίνιστο αριθμό αγνοουμένων

Μέχρι και χτες δεν είχε διευκρινιστεί πόσα άτομα επέβαιναν στο πλοίο, που άρπαξε φωτιά μεσοπέλαγα στην Αδριατική, το ξημέρωμα της Κυριακής

Το φλεγόμενο πλοίο, από την κάμερα της ιταλικής Ακτοφυλακής
Το φλεγόμενο πλοίο, από την κάμερα της ιταλικής Ακτοφυλακής
Τουλάχιστον 10 νεκροί και άγνωστος αριθμός αγνοουμένων ήταν μέχρι χτες βράδυ ο τραγικός απολογισμός από την πυρκαγιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC» με σημαία Ιταλίας, ενώ βρισκόταν 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών. Πρόκειται για μία ναυτική τραγωδία, που οι διαστάσεις της γίνονται ακόμα μεγαλύτερες από το γεγονός ότι μέχρι τις 8 το βράδυ της Δευτέρας δεν είχε ξεκαθαριστεί πόσοι ακριβώς ήταν οι επιβάτες του πλοίου, το οποίο είχε 56 ναυτεργάτες πλήρωμα.

Το «NORMAN ATLANTIC» ανήκει στην ιταλικών συμφερόντων εταιρεία «VISEMAR DI NAVIGAZIONE» και πριν από ένα μήνα είχε ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ. Ηταν δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα. Η πρώτη λίστα των επιβατών που δόθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας, ανέφερε 411 άτομα. Ακολούθησε ανακοίνωση της ΑΝΕΚ, που ανέβαζε τον αριθμό των επιβατών στους 422 (234 Ελληνες). Μαζί με το πλήρωμα, προέκυπτε ότι στο φλεγόμενο πλοίο επέβαιναν 478 άνθρωποι. Με βάση αυτούς τους αριθμούς, υπολογίστηκε αρχικά ότι μετά την επιχείρηση διάσωσης, που κράτησε περισσότερες από 30 ώρες, «έλειπαν» 36 επιβαίνοντες. Στη συνέχεια, η λίστα των 478 μειώθηκε κατά 20 άτομα και έγινε 458, οπότε πλέον γινόταν λόγος για 23 αγνοούμενους!

Με βάση πάντως το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι υπάρχουν αγνοούμενοι, στο «NORMAN ATLANTIC» επιβιβάστηκε ειδικό κλιμάκιο του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να διεξαγάγει έρευνες για τον εντοπισμό τους, ενώ αναμενόταν να αναχωρήσουν και κλιμάκια της ΕΜΑΚ και των Ειδικών Δυνάμεων του ελληνικού Λιμενικού Σώματος. Οι μαρτυρίες ανθρώπων που διασώθηκαν και μιλάνε για οδηγούς που κοιμούνταν στα φορτηγά τους, ή για άλλους που πηδούσαν στη θάλασσα για να σωθούν από τη φωτιά και τους καπνούς, το κομφούζιο με τον ακριβή αριθμό των επιβατών και οι αποκλίσεις ανάμεσα στα νούμερα που δίνουν οι αρχές σε Ιταλία και Ελλάδα, προοιωνίζονται ακόμα χειρότερο απολογισμό τις επόμενες ώρες και μέρες.

Το κουφάρι του «NORMAN ATLANTIC», από φωτογραφία του ιταλικού Ναυτικού
Το κουφάρι του «NORMAN ATLANTIC», από φωτογραφία του ιταλικού Ναυτικού
Μέχρι αργά χτες βράδυ, το πλοίο παρέμενε στη θαλάσσια περιοχή που ξέσπασε η πυρκαγιά και δεν είχε αποφασιστεί ακόμα αν και πού θα ρυμουλκηθεί.

Τι προσπάθησαν να κρύψουν;

Στην πρώτη ενημέρωση που έγινε από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας στις 6.28 το πρωί της Κυριακής, αναφερόταν ότι ήταν σε εξέλιξη πυρκαγιά στο «NORMAN ATLANTIC» και ότι ο πλοίαρχος είχε εκπέμψει SOS. Κατά το υπουργείο, η πυρκαγιά είχε ξεκινήσει δύο ώρες πριν, δηλαδή από τις 4 τα ξημερώματα. Μαρτυρίες ωστόσο επιβατών, που είχαν τηλεφωνική επικοινωνία με οικείους τους και ΜΜΕ, σημείωναν πως όλα ξεκίνησαν περίπου στις 5.30 το πρωί όταν χτύπησε ο συναγερμός και καπνοί μπήκαν στις καμπίνες. Αυτό σημαίνει ότι μεσολάβησε τουλάχιστον μιάμιση ώρα μέχρι να τεθεί το πλοίο σε κατάσταση συναγερμού.

Οι πληροφορίες που δίνονταν από το Γραφείο Τύπου του ΥΝΑ ήταν ότι η πυρκαγιά είχε ξεσπάσει στο γκαράζ του πλοίου, χωρίς να αναφέρεται το είδος της πυρκαγιάς, αν υπήρχαν και αν είχαν λειτουργήσει τα συστήματα ασφαλείας και πυρόσβεσης. Ωστόσο, ανεπίσημες αλλά έγκυρες πληροφορίες έκαναν λόγο ότι η πυρκαγιά είχε ξεσπάσει στο μηχανοστάσιο και γι' αυτό το λόγο έγινε και μπλακ άουτ στις μηχανές. Απαντήσεις για το πότε ξεκίνησε η πυρκαγιά και από πού, μπορεί να δώσει το VRT (το «μαύρο κουτί») του πλοίου, για τον εντοπισμό του οποίου δεν είχε γίνει καμιά ενέργεια μέχρι χτες.

Διασωθέντες στο λιμάνι του Μπάρι

Associated Press

Διασωθέντες στο λιμάνι του Μπάρι
Από την πρώτη στιγμή, το ΥΝΑ έθετε το ερώτημα «τι έκανε ο πλοίαρχος τις δύο αυτές ώρες;», δηλαδή μεταξύ 4 και 6 το πρωί, αφήνοντας αιχμές σε βάρος του για ολιγωρία. Ωστόσο, όπως και να έχει το πράγμα, αυτό που είδε όλος ο κόσμος ήταν ότι από τις 6 το πρωί της Κυριακής έως και χτες το πλοίο φλεγόταν και «αρμένιζε» την Αδριατική. Με κέντρο συντονισμού την Ιταλία, η επιχείρηση αερομεταφοράς των επιβατών με ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού Ιταλίας και Ελλάδας ξεκίνησε τελικά στις 4 το απόγευμα της Κυριακής, δηλαδή 12 ώρες μετά! Μέχρι τότε, οι μαρτυρίες όσων μίλησαν δημόσια, περιγράφουν σκηνικό κόλασης: Φωτιά και καπνοί παντού, «άγριος» καιρός και οι επιβάτες εγκλωβισμένοι ανάμεσα στο να καούν ή να πνιγούν.

Πολλά «κενά» στην επίσημη ενημέρωση

Παρά την οριακή κατάσταση, με επιχείρημα τη σφοδρή θαλασσοταραχή που επικρατούσε στην περιοχή και τους ανέμους που έπνεαν, φτάνοντας τα 9 μποφόρ, στο πλοίο «δεν ήταν δυνατόν», κατά το υπουργείο, να καταπλεύσουν ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης «γιατί - όπως λεγόταν - μπορεί αυτά τα σκάφη να χαρακτηρίζονται παντός καιρού, όμως δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα»! Ωστόσο, την ώρα που λέγονταν αυτά, οι πάντες έβλεπαν στις οθόνες των τηλεοράσεων, μαζί με τα εμπορικά παραπλέοντα πλοία που έσπευδαν στην περιοχή, να καταφτάνουν και 6 ιταλικά ψαράδικα!

Επιπλέον, η λέμβος που κατάφερε να κατεβάσει το πλήρωμα του «NORMAN ATLANTIC» με 150 επιβάτες, «βολόδερνε» επί ώρες με τους ναυαγούς χωρίς βοήθεια. Λέμβο είχε κατεβάσει και το παραπλέον επιβατηγό πλοίο «CRUISE EUROPA», ενώ προς βοήθεια είχαν σπεύσει και άλλα εμπορικά πλοία.

Αποκαλυπτικό έγγραφο για την κατάσταση του πλοίου

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία έδωσαν στη δημοσιότητα το πόρισμα του ελέγχου που έκαναν στις 19/12 οι λιμενικές Αρχές στην Πάτρα

Το έγγραφο με τα αποτελέσματα του ελέγχου από τις λιμενικές Αρχές της Πάτρας
Το έγγραφο με τα αποτελέσματα του ελέγχου από τις λιμενικές Αρχές της Πάτρας
Σοβαρές ελλείψεις στους τομείς της πυρασφάλειας, αλλά και στη διαχείριση των επιβατών του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου, εντόπισε - μεταξύ άλλων - ο έλεγχος που έγινε στο «Norman Atlantic» στις 19 Δεκέμβρη 2014, από επιθεωρητές του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας. Το σχετικό έγγραφο, που έχει αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS» (www.equasis.org) αποκάλυψαν τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα και παρουσιάστηκε το απόγευμα της Κυριακής από το portal του «902.gr».

Ο έλεγχος ανέδειξε μία σειρά από ελλείψεις ανά κατηγορία ασφαλείας και συγκεκριμένα:

  • Στον τομέα «Πιστοποίηση/Εγγραφα», το Λιμεναρχείο σημείωσε μία έλλειψη που αφορά στο σχέδιο για την εκκένωση του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου (SAR Co-operation plan for passenger ships).
  • Στον τομέα «Συστήματα εκτάκτου ανάγκης», καταγράφηκε έλλειψη φωτισμού εκτάκτου ανάγκης.
  • Στην «Πυροπροστασία», σημειώθηκε η έλλειψη πυρίμαχων θυρών.
  • Δύο ελλείψεις καταγράφηκαν στον τομέα των «Σωστικών Μέσων».
  • Στο πλοίο εντοπίστηκε πρόβλημα στο κλείσιμο των υδατοστεγών θυρών.

Οπως προκύπτει από το έγγραφο, όλες οι ελλείψεις που εντοπίστηκαν έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο ναυτικό ατύχημα που έγινε την Κυριακή και έθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων επιβατών και ναυτεργατών. Παρόλα αυτά, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησε να δικαιολογήσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Στην πρώτη και άτυπη ενημέρωση που έκανε ο Μ. Βαρβιτσιώτης στους ναυτιλιακούς συντάκτες, όταν κλήθηκε να απαντήσει γιατί το πλοίο αυτό ήταν εν πλω, ενώ είχε τόσο σοβαρές παρατηρήσεις, ανέφερε ότι «ανάλογα με τη σοβαρότητα των παρατηρήσεων δίνεται και ένα χρονικό περιθώριο για να αποκατασταθούν»! Η πραγματικότητα απέδειξε ότι η «περίοδος χάριτος» προς τους εφοπλιστές για να «συμμορφώνονται» με τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας, όχι μόνο δεν έχει λογική, αλλά βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων, ανά πάσα στιγμή...

Στα ερωτήματα που δημιουργούν οι έξι παρατηρήσεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου, έρχεται να προστεθεί και το μειωμένο πλήρωμα. Οι μόλις 56 ναυτεργάτες κλήθηκαν να καλύψουν τις ανάγκες ενός επιβατηγού πλοίου με πάνω από 400 επιβάτες και με πρωτόκολλο (δηλαδή τον ανώτατο αριθμό επιβατών) περίπου 800! Κατά 50% έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, εφαρμόζοντας τις συνθέσεις ασφαλείας σύμφωνα με τα «πρότυπα» της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον κανονισμό της 3577/92 (άρση του καμποτάζ), αντεργατικά και επικίνδυνα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί και από την ιταλική κυβέρνηση.

Μισόλογα από τις ναυτιλιακές εταιρείες

Παρά το σάλο που προκάλεσε η αποκάλυψη των σωματείων, η εταιρεία ΑΝΕΚ που έχει ναυλώσει το πλοίο, εξέδωσε τη Δευτέρα μια ανακοίνωση, στην οποία όμως δε λέει τίποτα για την ουσία των ερωτημάτων που προκύπτουν από το έγγραφο του ελέγχου. Αντ' αυτού, ισχυρίζεται γενικόλογα ότι «στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών». Σημειώνουμε ότι με όλα τα «πιστοποιητικά ασφαλείας» στα συρτάρια τους έχουν ναυαγήσει πλοία όπως το «ΣΑΜΙΝΑ» κ.ά.

Στην ίδια ανακοίνωση, και ενώ ανασύρονται ο ένας νεκρός μετά τον άλλον, η εταιρεία καθησυχάζει τους μετόχους της ότι: «Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας και ότι η Εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας»!

Από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιταλικού πρακτορείου ANSA, που αναμετάδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκπρόσωπός της εμφανίστηκε βέβαιος ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο και ασφαλές. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι είχε διευθετηθεί το πρόβλημα που εντοπίσθηκε πρόσφατα σε μία από τις πόρτες πυρασφάλειας του γκαράζ, χωρίς να λέει κουβέντα για όλες τις άλλες σοβαρές ελλείψεις και παραλείψεις που εντόπισε ο έλεγχος πριν από λίγες μέρες.

Σοβαρά ερωτήματα θέτουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Απαιτούν από την κυβέρνηση, την εταιρεία και τις αρμόδιες Αρχές να δώσουν απάντηση σε ζητήματα που αφορούν στις αιτίες και τη διαχείριση του ναυτικού ατυχήματος

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν την Κυριακή τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών - Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δε συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οπως έχει αποκαλυφθεί, πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλείψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.

Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής, 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου "NORMAN ATLANTIC" με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας της "VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL", έχει ναυλωθεί από την "ΑΝΕΚ", τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;

Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;

Τρίτο, ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

Τέταρτο, ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πώς αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS"(www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του "NORMAN ATLANTIC";

Σε κάθε περίπτωση, η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο "NORMAN ATLANTIC", ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλείψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "NORMAN ATLANTIC", δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».

Προειδοποιούσαν από τον Οκτώβρη

Στο μεταξύ, από τις 7 Οκτώβρη 2014, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, είχαν προειδοποιήσει για την κατάσταση που επικρατεί στις γραμμές της Αδριατικής, εστιάζοντας στη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων. Αφορμή στάθηκε τότε η ναυτιλιακή εταιρεία ATTICA GROUP, που προχώρησε από τις 29 Σεπτέμβρη σε μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία.

Τα σωματεία σημείωναν, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή τους: «Αποδεικνύονται για άλλη μία φορά οι ευθύνες του υπουργού Ναυτιλίας, που μέσω των Υπουργικών Αποφάσεων για τα πέντε πλοία της γραμμής Πάτρας - Ιταλίας, δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες να μειώνουν τις συνθέσεις των πλοίων για διάστημα 11 μηνών και να προσθέτουν ελάχιστους ναυτεργάτες κατά τον μήνα Αύγουστο (...) Οι εμπνευστές αυτών των συνθέσεων, εφοπλιστές και κυβέρνηση δεν διστάζουν να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτεργατών και των επιβατών, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου. Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ να συνεχιστούν οι έλεγχοι σε όλα τα πλοία της παραπάνω Γραμμής ανεξαρτήτως σημαίας».

«Σκιές» και στο ιστορικό του πλοίου

Ερωτήματα προκύπτουν και για το ιστορικό του πλοίου. Ως έτος κατασκευής του «NORMAN ATLANTIC» δίνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας το 2009. Στο επίσημο έγγραφο από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, όπου καταγράφονται τα αποτελέσματα της επιθεώρησης στις 19 Δεκέμβρη, ως έτος κατασκευής αναφέρεται το 2006. Ωστόσο, ο «αριθμός αναγνώρισης πλοίου» ή πιο γνωστό ως «IMO number» μαρτυράει ότι πρόκειται για πλοίο 20ετίας.

Ο «IMO number» είναι ο αριθμός που δίνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός σε κάθε πλοίο μόλις ναυπηγηθεί. Πρόκειται για ένα 7ψήφιο νούμερο, που είναι επί της ουσίας η ταυτότητα του πλοίου και δεν αλλάζει όποια μεταβολή και να γίνει, από μετασκευή ή επισκευή, μέχρι αλλαγή σημαίας και πλοιοκτησίας. Τα δύο πρώτα νούμερα του κάθε «IMO number» είναι οι τελευταίοι αριθμοί της χρονολογίας ναυπήγησης. Σε ό,τι αφορά το πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ο «IMO number» είναι: 9435466. Δηλαδή το πλοίο κατασκευάστηκε το 1994.

Στην προκειμένη περίπτωση, το 2009 που εμφανίζεται ως έτος κατασκευής συμπίπτει με το έτος που στο πλοίο έγινε μία από τις μετασκευές του. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, ανάμεσα στα σοβαρά ερωτήματα που έθεσαν ήταν και αυτό: «Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο». Απάντηση μέχρι και χτες το βράδυ δεν είχε δοθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας...

Η μεταφορά των διασωθέντων

Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας έφτασε λίγο μετά τις 7 το βράδυ της Δευτέρας το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «CRUISE EUROPA», το οποίο μετέφερε 69 διασωθέντες από το πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ανάμεσα στους οποίους και 38 Ελληνες. Στο λιμάνι περίμεναν τους ναυαγούς διασώστες και 8 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, καθώς αρκετοί ήταν αυτοί που έφεραν εγκαύματα και είχαν προβλήματα στην αναπνοή.

Στην Ηγουμενίτσα θα αποβιβάζονταν οι 46, ενώ οι υπόλοιποι θα έφταναν λίγες ώρες μετά στην Πάτρα, όπου και εκεί είχε στηθεί η ανάλογη υποδοχή για την παροχή των πρώτων βοηθειών. Στο μεταξύ, νωρίς το πρωί στην Κέρκυρα είχαν μεταφερθεί με ελικόπτερο «Σούπερ Πούμα» 7 διασωθέντες από το φλεγόμενο πλοίο. Από αυτούς, οι τρεις νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Κέρκυρας ενώ οι υπόλοιποι έχουν μεταφερθεί σε ξενοδοχεία.

Τέλος, αργά χτες βράδυ απογειώθηκε από το Λέτσε της Ιταλίας ένα C-130 με προορισμό την Ελλάδα μεταφέροντας τους 49 επιβάτες που είχε περισυλλέξει το πλοίο «SPIRIT OF PIRAEUS». Ανάμεσα στους 49, οι 25 ήταν Ελληνες και αποβιβάστηκαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Αλλοι 200 διασωθέντες βρίσκονταν στο ελικοπτεροφόρο «ΣΑΝ ΤΖΟΡΤΖΙΟ», που είχε καταπλεύσει προχτές το βράδυ στην περιοχή του ναυαγίου.

Το ΚΚΕ για τη ναυτική τραγωδία

Σε ανακοίνωση για την τραγωδία στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: «Το ΚΚΕ με αίσθημα οδύνης, εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων που επέβαιναν στο πλοίο "Norman Atlantic". Η νέα ναυτική τραγωδία πρέπει να λήξει άμεσα με την ολοκλήρωση της επιχείρησης έρευνας και διάσωσης όλων των επιβατών και μελών του πληρώματος και χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο καμία άλλη ανθρώπινη ζωή. Να δοθεί άμεσα κάθε είδους βοήθεια στους διασωθέντες, προκειμένου να επιστρέψουν ασφαλείς και υγιείς στα σπίτια τους».

Με τον Μ. Βαρβιτσιώτη επικοινώνησε ο Δ. Κουτσούμπας

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, επικοινώνησε την Κυριακή τηλεφωνικά με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, προκειμένου να ενημερωθεί για την επιχείρηση διάσωσης των επιβατών και του πληρώματος του πλοίου «Νorman Αtlantic». Ο Δ. Κουτσούμπας, αφού ενημερώθηκε αναλυτικά από τον Μ. Βαρβιτσιώτη, του ζήτησε η ελληνική κυβέρνηση να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, να κάνει το καλύτερο δυνατό με προτεραιότητα να μην κινδυνεύσει καμιά ανθρώπινη ζωή.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ