ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Οχτώβρη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΜΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Κάλεσμα πάλης για συγκοινωνίες λαϊκή περιουσία

Από παλαιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων στο υπουργείο Μεταφορών
Από παλαιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων στο υπουργείο Μεταφορών
Κάλεσμα αγώνα που να μη «νομιμοποιεί» την παράδοση του σιδηρόδρομου στο μεγάλο κεφάλαιο και να στοχεύει σε σιδηρόδρομο και συγκοινωνίες που θα αποτελούν «λαϊκή περιουσία, αποκλειστικά στην υπηρεσία του λαού», απευθύνει στους εργαζόμενους με ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών και τονίζει ότι πρώτη ευκαιρία καταδίκης αυτής της πολιτικής και των δυνάμεων που την υλοποιούν και τη στηρίζουν, μπορεί να είναι οι επικείμενες εκλογές στις 7 και 14 Νοέμβρη, καλώντας σε ενίσχυση της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τετάρτη, μία μέρα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε την αναστολή των κινητοποιήσεων. Επίσης, η συνδικαλιστική πλειοψηφία, σε αντίθεση με τις ταξικές δυνάμεις, ανάγει σε βασικό εργαλείο αντίδρασης των εργαζομένων το επόμενο διάστημα την προσφυγή σε ατελέσφορες νομικίστικες διαδικασίες, οι οποίες δεν αμφισβητούν την αιτία αυτών των πολιτικών, την εξουσία του κεφαλαίου.

Στην ανακοίνωση το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών τονίζει μεταξύ άλλων πως «η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μαζί με τη ΝΔ ολοκλήρωσαν το έγκλημα - παραδίνουν το σιδηρόδρομο στους ιδιώτες και τους εργαζόμενους βορά στο σύγχρονο σκλαβοπάζαρο» και πιο κάτω προσθέτει: «Καλούμε όλους τους Σιδηροδρομικούς που τώρα πια καταλαβαίνουν τις οδυνηρές συνέπειες των πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων να παλέψουμε μαζί στην απόκρουση της υλοποίησης του νόμου, να διεκδικήσουμε τα σύγχρονα δικαιώματά μας.

Είναι η ώρα που οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα:

  • Ποια πραγματικά είναι η πολιτική της ΕΕ και τι αποτελέσματα έχει.
  • Ποιους στόχους υπηρετεί η πολιτική των κομμάτων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. - ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ κ.ά. που παρουσιάζουν ως μονόδρομο τις πολιτικές της ΕΕ.

Ολοι οι Σιδηροδρομικοί βλέπουν τώρα ότι οι πολιτικές αυτές οδηγούν μαζικά στην ανεργία, τη φτώχεια και την εξαθλίωση. Κλέβουν τον πλούτο του ελληνικού λαού και τον προσφέρουν στο μεγάλο κεφάλαιο και τα μονοπώλια.

Δεν υπάρχει φιλολαϊκή «ανταγωνιστικότητα»

Τώρα πια οι εργαζόμενοι καταλαβαίνουν ποιο ρόλο παίζει και η ΓΣΕΕ (...) που έγινε στυλοβάτης των αντιλαϊκών πολιτικών και ταυτόχρονα εμπόδισε το ριζοσπαστισμό των εργαζομένων. Την ίδια στάση κράτησε και η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ) στην ΠΟΣ και τα σωματεία, οι οποίοι σήμερα και όλα τα προηγούμενα χρόνια στηρίζουν τις ιδιωτικοποιήσεις, την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου. Μιλάνε υποκριτικά για έναν ΟΣΕ υπό δημόσιο έλεγχο, κρύβοντας ότι κάτι τέτοιο σε συνθήκες "ανταγωνισμού" και "απελευθέρωσης" των σιδηροδρομικών μεταφορών δεν μπορεί να γίνει».

Το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών καλεί τους σιδηροδρομικούς να καταδικάσουν αυτές τις πλειοψηφίες και επισημαίνει: «Το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών σήμερα, αλλά και η ΔΕΣΚ όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε έγκαιρα προειδοποιήσει τους εργαζόμενους για το πού θα οδηγήσουν αυτές οι πολιτικές. Είχε ζητήσει από το συνδικαλιστικό κίνημα στο χώρο μας να οργανώσει μαζικούς αγώνες για το σταμάτημα και ανατροπή αυτών των πολιτικών.

Δυστυχώς με ευθύνη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, συνειδητά, το συνδικαλιστικό κίνημα δεν έκανε τίποτε σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά και η πλειοψηφία των εργαζομένων δεν πίστεψε ότι αυτά που λέγαμε θα υλοποιηθούν σταδιακά γιατί τα θεωρούσαν "κάπως εξωπραγματικά", αλλά και γιατί παρασύρθηκαν ή και βολεύτηκαν μέσα από την τακτική του "τυριού" (προαγωγές, αναθέσεις και ρουσφετολογικής καθημερινότητας)... Δυστυχώς σήμερα υλοποιούνται σε βάρος της κοινωνίας και των Σιδηροδρομικών».

Στη συνέχεια το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών αναδεικνύει την ανάγκη οργάνωσης της ταξικής πάλης, σημειώνοντας: «'Η θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις αποδεχόμενοι τη "μοίρα" που ετοίμασε το κεφάλαιο για μας ή δε θα νομιμοποιήσουμε (παρά την ψήφιση) στη συνείδηση και την πρακτική μας αυτή την πολιτική.

  • Καμία συναίνεση στη μείωση των θέσεων εργασίας.
  • Να εμποδίσουμε με κάθε τρόπο την εκχώρηση δραστηριοτήτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
  • Να μην επιτρέψουμε στο συνδικαλιστικό κίνημα να δεχτεί με την υπογραφή του κατάργηση Μισθολογίου και Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
  • Καμία διαπραγμάτευση στην κατάργηση των Κανονισμών.
  • Να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας για κατακτήσεις που απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες μας.
  • Να οργανώσουμε και να πλαισιώσουμε "επιτροπές αγώνα" σε κάθε χώρο δουλειάς με το πλαίσιο αιτημάτων και δράσης του ΠΑΜΕ.
  • Να δημιουργήσουμε κοινές επιτροπές αγώνα με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, μεταφορές, άλλες ΔΕΚΟ, με στόχο την ενιαιοποίηση του αγώνα στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
  • Οι διεκδικήσεις μας να ξεφύγουν από τα στενά πλαίσια των εργασιακών μας σχέσεων και να καλύψουν κάθε τομέα της ζωής των οικογενειών μας (υγεία, παιδεία, πρόνοια, κοινωνική ασφάλιση, ανεργία, τιμολόγια ΔΕΚΟ κλπ.). Να στραφούν ενάντια στη γενική πολιτική γραμμή, ενάντια στο κεφάλαιο και στα μονοπώλια.
Να στείλουμε μήνυμα στις 7 Νοέμβρη

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Είναι ρεαλιστικό σήμερα να υπάρξει σιδηρόδρομος - συγκοινωνίες που θα έχουν σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών, όχι όμως στα πλαίσιο της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης, αλλά στα πλαίσια μιας λαϊκής οικονομίας, όπου οι συγκοινωνίες, οι υποδομές, αλλά και οι στρατηγικοί τομείς της οικονομίας θα κοινωνικοποιηθούν, θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και με κεντρικό σχεδιασμό θα λειτουργούν όχι για τα μονοπώλια, αλλά για το λαό.

Η πρώτη μας ευκαιρία να μαυρίσουμε όλους αυτούς που μας καταδίκασαν είναι μπροστά μας. Η ψήφος μας στις 7 και 14 Νοέμβρη πρέπει να γίνει το βόλι εναντίον των υποψηφίων των συνδυασμών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αλλά και όσων εμφανίζονται ως αντιμνημονιακοί και υπερκομματικοί, ενώ στηρίζουν τις στρατηγικές επιλογές των μονοπωλίων, που νέμονται τον παραγόμενο πλούτο. Μη νομιμοποιήσετε με την ψήφο σας αυτή την πολιτική.

Μαυρίστε τους στις εκλογές. Δώστε δύναμη στους συνδυασμούς της "Λαϊκής Συσπείρωσης". Δώστε την απάντηση που τους πρέπει με τη συμμετοχή σας σε μαζικούς λαϊκούς αγώνες για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».

Επόμενος στόχος οι αστικές συγκοινωνίες

Βαρύ το τίμημα που φορτώνουν στο λαό, σημειώνει το ΠΑΜΕ

Τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για τις αστικές συγκοινωνίες που κινούνται στις ράγες του αντεργατικού-αντιλαϊκού νόμου για τον ΟΣΕ, καταγγέλλει με σχόλιό του το γραφείο Τύπου του ΠΑΜΕ και καλεί σε πάλη για ενιαίο φορέα μεταφορών.

Αφορμή για το σχόλιο στάθηκαν οι δηλώσεις που φέρεται να έκανε ο υπουργός Μεταφορών, Δ. Ρέππας, από το Παρίσι και τις οποίες αναπαρήγαγε το τηλεοπτικό κανάλι «MEGA». Συγκεκριμένα ο υπουργός δήλωσε: «Εχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία ενός επιχειρησιακού σχεδίου. Νομίζω ότι πριν τα Χριστούγεννα θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε ένα πλήρες νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας».

Το Γραφείο Τύπου του ΠΑΜΕ στο σχόλιό του επισημαίνει τα εξής: «Με τις δηλώσεις του υπουργού Ρέππα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι εργαζόμενοι συνολικά θα πληρώσουν βαρύ τίμημα, όπως με τον ΟΣΕ. Ενα δρόμο έχουν. Καταδίκη της αντιλαϊκής πολιτικής, των κομμάτων ΠΑΣΟΚ- ΝΔ-ΛΑ.Ο.Σ., της ΕΕ, του κεφαλαίου και οργάνωση του αγώνα από τα κάτω απαλλαγμένο από τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό, από την ηγεσία της ΓΣΕΕ, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και των αστικών συγκοινωνιών. Πάλη για Ενιαίο Φορέα Μεταφορών, που θα είναι λαϊκή περιουσία, αστικές συγκοινωνίες φτηνές, ασφαλείς στην υπηρεσία των αναγκών της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων».

ΟΣΕ
Παζάρι στη Γαλλία

Η κυβέρνηση πουλά και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δ. Ρέππας προωθεί το «εμπόρευμα», που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Ο υπουργός συζήτησε για τον ΟΣΕ στο Παρίσι με τον Γάλλο ομόλογό του Ντ. Μπισερό και αποφάσισαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία», κατά την οποία η ελληνική κυβέρνηση θα δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον σιδηρόδρομο στους Γάλλους για να πάρουν τις αποφάσεις τους.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο Δ. Ρέππας έκανε λόγο για «επιθυμητή» συνεργασία με τη Γαλλία «στη βάση της ισοτιμίας και της αμοιβαίας ωφέλειας», επικεντρώνοντας στη δυνατότητα που δίνει το θεσμικό πλαίσιο για συνεργασία με επιχειρηματικά σχήματα στον τομέα της λειτουργίας, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει ενδιαφέρον από διάφορες χώρες για το τι προβλέπει ο νέος νόμος.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ