ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Σεπτέμβρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΟΠ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Την Τρίτη 6/9 η επίσκεψη - εκδήλωση στη μαρτυρική Μακρόνησο

Θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Δ. Κουτσούμπας

Η προγραμματισμένη επίσκεψη - εκδήλωση στον ιστορικό - μαρτυρικό τόπο της Μακρονήσου, που διοργανώνουν η Κομματική Οργάνωση Αττικής και η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 100χρονα του ΚΚΕ, μετατίθεται για την Τρίτη 6 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ., λόγω καιρικών συνθηκών.

Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Θα ακολουθήσει συναυλία με το μουσικό έργο του Θάνου Μικρούτσικου «Καντάτα για τη Μακρόνησο», πάνω σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου.

Οι συντελεστές της συναυλίας έχουν ως εξής:

-- Τραγουδούν οι Σύλβια Καπερνάρου, Νατάσα Μουσάδη, Ερση Φτούλη και Γιώργος Τσαγκαράκης.

-- Απαγγέλλει ο ηθοποιός Γιώργος Τσαγκαράκης.

-- Παίζουν οι μουσικοί: Κώστας Εγγλέζος (πιάνο), Κώστας Σταυρόπουλος (μπάσο), Στέφανος Χατζηαναγνώστου (φλάουτο), Χάρης Λιβάνιος (μπουζούκι) και Δημήτρης Γιαννούχος (κρουστά).

Η μετάβαση στη Μακρόνησο

Η αναχώρηση για τη Μακρόνησο θα γίνει από το Λαύριο στις 17.00.

Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο 210.5282.523 και στις Κομματικές Οργανώσεις και στις Οργανώσεις της ΚΝΕ.

Η μεταφορά θα γίνει με πούλμαν μέχρι το Λαύριο και από εκεί με πλοίο στη Μακρόνησο. Η συμμετοχή είναι 10 ευρώ το άτομο, μαζί με την επιστροφή.

Πούλμαν θα αναχωρήσουν στις 3 μ.μ. από:

-- Αθήνα (πλ. Μεταξουργείου)

-- Πέραμα (Λ. Ειρήνης 73), με στάση στο Κερατσίνι

-- Νίκαια (Περιβολάκι), με στάση στον Κορυδαλλό

-- Πειραιά (πλ. Κοραή)

-- Καλλιθέα (πλ. Δαβάκη)

-- Ν. Ιωνία (ΟΤΕ Λ. Ηρακλείου)

-- Περιστέρι (πλ. Δημαρχείου)

-- Μενίδι (πλ. Καράβου)

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Εγκαίνια επικοινωνιακού χαρακτήρα...

...αλλά και ουσιαστική δέσμευση ότι οι στρατηγικές επιλογές του κεφαλαίου για την επιστροφή στην υψηλή κερδοφορία θα υλοποιηθούν απαρέγκλιτα

Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Πατρών κι αφού η κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου έχει αποκομίσει τεράστια χρηματικά ποσά από την είσπραξη των διοδίων, τα οποία οι διερχόμενοι οδηγοί πληρώνουν κανονικά για να διασχίζουν ένα δρόμο - «καρμανιόλα», χτες ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας εγκαινίασε τα πρώτα 20 χλμ. του τμήματος Αρχαία Κόρινθος - Κιάτο που δόθηκαν στην κυκλοφορία, από ένα έργο συνολικού μήκους 120 χλμ. Ο πρωθυπουργός συνέχισε το βολικό γι' αυτόν και την κυβέρνησή του αφήγημα περί «χτυπήματος της διαπλοκής», συνδέοντάς το και με τα δημόσια έργα και την επανέναρξη των εργασιών στην Ολυμπία και την Ιόνια Οδό, τα οποία, όπως είπε, «μέσα από σκληρή διαπραγμάτευση» και αφού η κυβέρνησή του «ζόρισε» τις κατασκευαστικές εταιρείες, εξοικονόμησε «765 εκατομμύρια από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων».

Ισχυρίστηκε, ακόμη, ότι οι συμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων «ήταν απολύτως επιζήμιες για το ελληνικό Δημόσιο», σε αντίθεση με τις συμβάσεις που σύναψε η δική του κυβέρνηση, που, όπως είπε, πέτυχε «την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, την συμφωνία δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων λειτουργικής παράδοσης όλων των έργων αυτοκινητοδρόμων της χώρας». Καλύτερος διαχειριστής η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αυτό είπε ο Αλ. Τσίπρας, γιατί έτσι κι αλλιώς, ακόμη και αν εξοικονόμησε χρήμα από τις συμβάσεις, σε όφελος των επιχειρηματιών το έκανε, ενώ ο λαός πληρώνει το τίμημα με τα διόδια. Επανέλαβε, επίσης, ότι μέχρι το Μάρτη του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα 5 μεγάλα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός - Κλειδί.

Από την παρουσίαση που έκανε ο πρωθυπουργός στο έργο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα), προκύπτει ο στρατηγικός χαρακτήρας που έχουν το σύνολο των μεγάλων οδικών έργων για την κεφαλαιακή κερδοφορία, αλλά και για την πρόοδο στην υλοποίηση του σχεδιασμού για τη μετατροπή της χώρας σε «εμπορευματικό κόμβο» της ΝΑ Ευρώπης. Ειδικά ο άξονας της Ιόνιας Οδού, που επίσης παραδίδεται στην κυκλοφορία τον προσεχή Μάρτη, συνδέει τα σημαντικά λιμάνια της Πάτρας, του Αστακού και της Ηγουμενίτσας, πύλες εισαγωγών και εξαγωγών, εντάσσεται στους άξονες του Διευρωπαϊκού Δικτύου και θα μειώσει δραστικά τους χρόνους των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.

Εργα που τα χρυσοπληρώνει ο λαός πριν καν ολοκληρωθούν

Σε ό,τι αφορά, βέβαια, το κόστος των μετακινήσεων για τους κατοίκους των περιοχών που θα εξυπηρετεί ο δρόμος, όπως και αυτός της Ολυμπίας Οδού, είπε πως η χρήση τους «δεν πρέπει να έχει απαγορευτικό κόστος για τους πολίτες. Ξέρουμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από προηγούμενες κυβερνήσεις, πολύ πιο πριν». Να και το άλλοθι για το υπέρογκο κόστος χρήσης του οδικού δικτύου από τα λαϊκά στρώματα, άλλοι έκαναν τις συμβάσεις, τι να κάνουμε εμείς τώρα. Ωστόσο, συνέχισε λέγοντας πως «εμείς αυτό που δεσμευόμαστε, είναι ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου το κόστος να μην είναι απαγορευτικό. Και να μπούμε σιγά - σιγά και στη λογική των αναλογικών διοδίων, δηλαδή να πληρώνει ο καθένας ανάλογα με το μήκος τμήματος που διανύει». Ζήσε Μάη μου...

Το μόνο βέβαιο από την παραπάνω δέσμευση του πρωθυπουργού είναι ότι οι κοινοπραξίες θα εισπράξουν τεράστια ποσά από την εκμετάλλευση των διοδίων, μιας και οι συμβάσεις που υπογράφουν οι αστικές κυβερνήσεις δεν αμφισβητούνται από άλλες που θα τις διαδεχτούν. Τώρα, το αν θα υπάρξουν κάποιου είδους εκπτώσεις - κοροϊδία σε όσους κάνουν πολύ συχνές διελεύσεις ή ανήκουν σε κάποια «ευπαθή» ομάδα, αυτό μόνο το επικοινωνιακό προφίλ της κυβέρνησης μπορεί να εξυπηρετήσει και όχι φυσικά τα λαϊκά στρώματα που θα κληθούν να καταβάλουν το μεγαλύτερο κόστος των διοδίων. Γιατί οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και εταιρείες έχουν άλλου είδους εξαιρέσεις και απαλλαγές. Οι δε συμβάσεις με τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα κέρδη τους δεν μπορεί να υπονομεύονται.

Και τα περί ανάκαμψης

Κατά τα λοιπά, ο Αλ. Τσίπρας αναφέρθηκε στη «μάχη της ανάκαμψης και της επανόδου στην ανάπτυξη», υποσχόμενος ξανά ότι το 2016 «το πιθανότερο είναι να κλείσει με θετικό πρόσημο. Και το 2017 αναμένουμε υψηλούς ρυθμούς», λέγοντας επίσης ότι η ανάπτυξη που θα έρθει θα είναι «δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη». Παρουσιάζοντας τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων, την πλήρη απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ, την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 250 εκατομμύρια ευρώ, καθώς και την ένταξη μιας σειράς έργων στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ» συνολικού ύψους πλέον των 25 δισ. ευρώ. Δεν παρέλειψε σε αυτό το πλαίσιο να αναφερθεί στο σύνολο των έργων που αφορούν τις εγχώριες μεταφορές, που ήδη εκτελούνται ή σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια σε ολόκληρη την Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι «έχει έρθει η στιγμή να σταθεί ξανά η χώρα στα πόδια της. Να αφήσει πίσω τα χρόνια της ύφεσης και της παραγωγικής συρρίκνωσης και ταυτόχρονα να μπει σε μια περίοδο δικαιοσύνης και ισονομίας». Ολ' αυτά την ώρα που η ΕΛΣΤΑΤ δίνει συνεχώς αρνητικά στοιχεία τόσο για το ΑΕΠ, όσο και για βασικούς τομείς της οικονομίας, όπως οι εξαγωγές, το λιανικό εμπόριο, ο κύκλος εργασιών στη Βιομηχανία κ.λπ. Δηλαδή στοιχεία αβεβαιότητας. Ο,τι όμως κι αν γίνει, ακόμη και ανάκαμψη, αναιμική έστω, ο λαός την πληρώνει με τα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα που θα συνεχίζονται για να μην επιστρέψει η οικονομία σε ύφεση.

Ο Δ. Κουτσούμπας στον «ΣΚΑΪ»

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, θα παραχωρήσει συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» και τον δημοσιογράφο Γ. Αυτιά, σήμερα, Σάββατο, στις 8 π.μ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ