Ολες τις μεγάλες επιτυχίες των 50 ετών της καλλιτεχνικής του πορείας σε μουσικές των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι, Σταύρου Ξαρχάκου, Δήμου Μούτση, Μάνου Λοΐζου, Λουκιανού Κηλαηδόνη, Γιάννη Σπανού, Θάνου Μικρούτσικου, Διονύση Σαββόπουλου, Σταμάτη Κραουνάκη, Ακη Πάνου, Ηλία Ανδριόπουλου, Γιώργου Χατζηνάσιου, Χρήστου Λεοντή, και σε στίχους και ποίηση των Νίκου Γκάτσου, Οδυσσέα Ελύτη, Γιώργου Σεφέρη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Γιάννη Ρίτσου, Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μάνου Ελευθερίου, Λίνας Νικολακοπούλου και πολλών άλλων μουσικών, στιχουργών και ποιητών.
Μια μεγάλη διαδρομή... Από τα Δουμπιά στα «Σκαμνιά», από τη μπουάτ «107» της Θεσσαλονίκης στην Αθήνα, και από την «Columbia» στην πρώτη μεγάλη επιτυχία, «Στην Ελευσίνα μια φορά». Από κει και πέρα, οι μουσικές «αποσκευές» του Μ. Μητσιά όλο και να γίνονται πιο βαριές, ουσιαστικές, πολύτιμες και πολυταξιδεμένες σχεδόν σε όλο τον κόσμο και σε αναγνωρισμένους διεθνώς συναυλιακούς χώρους.
Η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι του Αχιλλέα Γουάστωρ.
Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος, ο Γιάννης Σαμψαλάκης και ο Βασίλης Παπαδόπουλος, πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών. Ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απηυδισμένοι από τη διαφθορά σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο στην οποία έχει περιέλθει η πόλη, φεύγουν για να βρουν τον Τηρέα, τώρα πια Εποπα, κάποτε άνθρωπο, τώρα πια τσαλαπετεινό, για να μάθουν από αυτόν και τα άλλα πουλιά - που πετούν ψηλά και ίσως γνωρίζουν - αν υπάρχει κάποιος τόπος ειρηνικός να πάνε να ζήσουν εκεί...
Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Ορνιθες» το 414 π.Χ., στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, και μέσα από το έργο του ασκεί οξύτατη κριτική στην Αθηναϊκή Δημοκρατία και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε. Αν και η σάτιρα συνδέεται άμεσα με τον τόπο και τον χρόνο γραφής, η ευρηματική μετάφραση του Κ. Χ. Μύρη κατορθώνει να μεταφέρει το κείμενο στο σήμερα και να το αποδώσει μέσα από έναν λόγο τολμηρό και επίκαιρο.
Ακόμα, η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κρήτης προχώρησε στην ψηφιοποίηση του περιοδικού «Θέατρο». Ενα πρωτοποριακό, καινοτόμο περιοδικό, που κάλυπτε όλο το φάσμα των παραστατικών τεχνών και το εξέδιδε από το 1961 έως το 1981 ο δημοσιογράφος, συγγραφέας και εκδότης Κώστας Νίτσος. Το «Θέατρο», ένα από τα πιο προοδευτικά και έγκυρα πολιτιστικά περιοδικά σε διεθνές επίπεδο, υπήρξε το βασικό περιοδικό θεατρικής παιδείας στη χώρα. Αποτελεί συλλεκτικό περιοδικό που συγκεντρώνει ακόμα και σήμερα το ενδιαφέρον όσων θέλουν να ερευνήσουν τις ιστορικές, καλλιτεχνικές και κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτυσσόταν η Τέχνη στις δεκαετίες του '60 και του '70, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Τα τραγούδια ερμηνεύουν οι Δημήτρης Μπάσης, Μπάμπης Βελισσάριος και Σαββέρια Μαργιόλα, ενώ η παραγωγή είναι του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Πειραιά. Τη μουσική επιμέλεια έχει ο Θανάσης Βασιλάς.
Η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει στα εκδοτήρια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου, εντός του θεάτρου) Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 10.00 -14.00, καθώς και στο ταμείο του Βεάκειου Θεάτρου τη μέρα της παράστασης.
Elina Giounanli/nophoto.gr |
Η παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου θα παρουσιαστεί στις 7 Αυγούστου στην Καβάλα στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στις 12 Αυγούστου στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, στις 27 Αυγούστου στο Κατράκειο Θέατρο στη Νίκαια, στις 3 Σεπτέμβρη στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τις 6 έως τις 26 Σεπτέμβρη η παράσταση θα παρουσιαστεί σε θέατρα της Αττικής.
Ο Ευριπίδης δραματοποιεί τον μύθο του Θηβαϊκού Κύκλου για να συνθέσει ένα πολυπρόσωπο οικογενειακό και πολιτικό δράμα και να στρέψει το ενδιαφέρον σε αξίες όπως η δικαιοσύνη, η ισότητα και η ισοτιμία. Ο συμμαχικός στρατός των Αργείων, με επικεφαλής τον εξόριστο Πολυνείκη, έχει παραταχθεί έξω από τη Θήβα. Η Ιοκάστη καλεί τους δύο γιους της να λύσουν τη διαφορά με ειρηνικό τρόπο...
Μετάφραση: Νικηφόρος Παπανδρέου. Παίζουν οι: Γιώργος Γλάστρας, Σεσίλ Μικρούτσικου, Λουκία Μιχαλοπούλου, Κώστας Μπερικόπουλος, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αργύρης Ξάφης, Δημήτρης Παπανικολάου, Θάνος Τοκάκης, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης κ.ά.
Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Εργων «Ερμείας» εκφράζει προβληματισμούς και ερωτήματα για την απομάκρυνση αρνητικών ταινιών από το ιστορικό κτίριο της οδού Χίου αρ. 53 στο Μεταξουργείο, το οποίο στο παρελθόν στέγαζε τη «Φίνος Φιλμ». Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε ότι οι μπομπίνες απομακρύνθηκαν προκειμένου να σωθούν, μετά από πληροφορίες για διαρροή χημικών στο κτίριο, και ότι βρίσκονται πλέον στα χέρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Ο ΟΣΔ «Ερμείας», αφού διατυπώνει μια σειρά ερωτήματα για τις ενέργειες που ακολουθήθηκαν, ζητάει να γίνει απογραφή των ταινιών στον χώρο όπου φυλάσσονται, να γίνει αναζήτηση των δικαιούχων παραγωγών - συμπαραγωγών και συνεννόηση μαζί τους ως προς το τι μέλλει γενέσθαι με τα ευαίσθητα αρνητικά, και να διασφαλιστούν από το ΕΚΚ οι σωστές συνθήκες φύλαξης για τουλάχιστον όλες τις ταινίες των οποίων είναι συγκύριο, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, για τις οποίες υπάρχει σχετική μελέτη από το 2019.