Αξιοποιώντας την πείρα από τη σοσιαλιστική οικοδόμηση αλλά και την επίδρασή της στον καπιταλιστικό κόσμο τον προηγούμενο αιώνα μέσα από τις σελίδες της έκδοσης, αποδεικνύεται πως δεν αποτελεί «φυσικό φαινόμενο» σε μια περιοχή ενός εκατομμυρίου κατοίκων να λειτουργούν μόλις 15 Κέντρα Υγείας. Να υπάρχει μόλις μία δομή ΠΦΥ 24ωρης λειτουργίας σε στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα. Να καλούνται γιατροί σε κοντινές περιοχές της πόλης να εξετάζουν και να αντιμετωπίζουν επείγοντα περιστατικά, χωρίς εργαστηριακή και απεικονιστική υποστήριξη. Να υπάρχουν ΚΥ χωρίς κρίσιμα ιατρικά όργανα και ιατρικές ειδικότητες, αλλά και χωρίς διατροφολόγο και φυσιοθεραπευτή. Το νοσηλευτικό προσωπικό να ασκεί και διοικητικά καθήκοντα, να λείπουν διασώστες, τραυματιοφορείς, αλλά και όσοι εργάζονται να μετακινούνται ανά πάσα στιγμή, ή να κινδυνεύουν να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις τους. Δεν είναι μοιραίο ο λαός της πόλης να λιώνει στις αναμονές των νοσοκομείων της πόλης για την παραμικρή έκτακτη ανάγκη, ενώ ο υπουργός Υγείας κόβει περιχαρής κορδέλες ανακαινίζοντας κτίρια με το ίδιο ελάχιστο προσωπικό και τις ίδιες ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Γιατί δεν μπορεί στη δυτική πύλη της Θεσσαλονίκης, κοντά στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, όπου ζουν και εργάζονται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, να μην υπάρχει ένα πλήρως στελεχωμένο με όλες τις βασικές ειδικότητες Κέντρο Υγείας. Δεν μπορεί η Ιατρική της Εργασίας, μια σπουδαία ειδικότητα, να φαλκιδεύεται συστηματικά από όλες τις κυβερνήσεις ενώ έχουμε διαβεί το πρώτο τέταρτο της νέας χιλιετίας. Κι όμως, ακόμα και σε καιρό ειρήνης ο φόρος αίματος της εργατικής τάξης στον βωμό του κέρδους είναι βαρύς.
Από τη μία, ζούμε σε μια εποχή που υπάρχει η δυνατότητα να ικανοποιούνται οι ανάγκες στην Υγεία πιο διευρυμένα σε σχέση με το παρελθόν, να αναπτύσσονται τόσο ιατρικοί όσο και μη ιατρικοί κλάδοι που προάγουν την Υγεία - Πρόνοια (νέες ιατρικές ειδικότητες - εξειδικεύσεις και άλλοι κλάδοι, όπως Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία κ.ά.). Από την άλλη, οξύνεται ο ταξικός αποκλεισμός όλο και μεγαλύτερου τμήματος του λαού, φωτίζοντας παράλληλα το πραγματικό δίλημμα: Υγεία - κοινωνικό αγαθό ή Υγεία - εμπόρευμα!
Την επικίνδυνη απόφαση της διοίκησης να αναστείλει την ανάρτηση αιτημάτων/ παραγγελιών υλικών από τα τμήματα, με εξαίρεση τις ανάγκες προμήθειας υλικών Χειρουργείου, καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Νίκαιας, απαιτώντας να αποσυρθεί η απαράδεκτη απόφαση.
Την απόφαση αυτή, με τίτλο «αναστολή αναρτήσεων αιτημάτων προμηθειών μέσω της εφαρμογής i-supplies» γνωστοποίησε η διοικήτρια του Νοσοκομείου, και σύμφωνα με το έγγραφο, πλέον για όλες τις ανάγκες σε υλικά τα τμήματα θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα στο Γραφείο Προμηθειών, τα οποία θα διεκπεραιώνονται μόνο εφόσον έχει προηγηθεί η απαιτούμενη δέσμευση πίστωσης και έχει δοθεί σχετική έγκριση.
«Δηλαδή για να προμηθευτούν τα τμήματα γάζες, σύριγγες και φλεβοκαθετήρες, θα πρέπει να δίνεται έγκριση από τη διοίκηση! Και μάλιστα, αν και εφόσον υπάρχει πίστωση... Δηλαδή μπορεί να μην υπάρχει πίστωση για τα απαραίτητα υλικά των τμημάτων; Σε ένα νοσοκομείο που δίνονται σε κάθε εφημερία 3.000 ευρώ στην ιδιωτική εταιρεία του αξονικού τομογράφου, τίθεται ζήτημα για τις προμήθειες των τμημάτων;
Πώς θα λειτουργούν κανονικά τα χειρουργεία όταν δεν θα έχουν υλικά τα τμήματα που νοσηλεύουν τους χειρουργημένους; Δεν είναι εξίσου επείγουσες οι ανάγκες του τμήματος επειγόντων περιστατικών ή των κλινικών που κάθε 4 μέρες αναλαμβάνουν νέες εισαγωγές;», είναι μερικά από τα εύλογα ερωτήματα που θέτει το Σωματείο Εργαζομένων. Και επισημαίνει για τη συγκεκριμένη απόφαση ότι «εκτός όλων των υπολοίπων, θα δημιουργήσει τεράστια καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό των τμημάτων με υλικά, μιας και προβλέπεται μία χρονοβόρα διαδικασία που θα την αναλαμβάνει εξολοκλήρου το ήδη υποστελεχωμένο τμήμα προμηθειών».
Και επειδή στο κείμενο της διοίκησης επαναλαμβάνεται διαρκώς η «τήρηση της προβλεπόμενης νόμιμης διαδικασίας», ο Σύλλογος σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν θέλουμε να υποθέσουμε ότι αυτό σημαίνει ότι έως τώρα δεν τηρούνταν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, γιατί τότε θα πρέπει να απαιτήσουμε να αποδοθούν όλες οι ευθύνες στους διοικούντες».
Με τα προβλήματα για τους ανθρώπους με αναπηρία διαρκώς να οξύνονται, καθώς είναι από τα πρώτα θύματα που βιώνουν τα τραγικά αποτελέσματα της ακρίβειας και της ανασφάλειας, η κυβέρνηση εξακολουθεί να στήνει φιέστες για να προπαγανδίζει τα ψίχουλά της. Μια τέτοια προσπάθεια έγινε και χτες, με τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη να συναντιέται με αντιπροσωπεία του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, όπου περίσσεψαν οι γενικόλογες «δεσμεύσεις», και εστιάζοντας στην «κοσμογονία» των προγραμμάτων για λίγους και για λίγο. Εδώ ξεχώρισε π.χ. η «επέκταση του "προσωπικού βοηθού"» για ΑμεΑ σχεδόν στο διπλάσιο, δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση θα αφορά περίπου 4.000 ΑμεΑ, όταν οι βαριά ανάπηροι ξεπερνούν τις 500.000. Και αυτό παρουσιάζεται ως το απόλυτο «μέτρο» προστασίας των αναπήρων, που την ίδια στιγμή τσακίζει η πολιτική της κυβέρνησης.
Από τη χτεσινή μάλιστα συνάντηση με αυταρχικό τρόπο εξαιρέθηκε ο εκλεγμένος με την ΕΣΚ στο ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου, Αντώνης Κοκολάκης, καθώς όπως φαίνεται η φωνή του αγωνιστικού αναπηρικού κινήματος είναι που χαλάει τη ...μόστρα της κυβέρνησης, αποκαλύπτοντας τον διαχρονικό εμπαιγμό σε βάρος των αναπήρων και των οικογενειών τους.
Στις 6.30 μ.μ., στο κτίριο της ΕΔΟΘ
Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Υγείας - Πρόνοιας της ΚΕ.
Θα ακολουθήσουν θεματικές παρεμβάσεις από τους:
Ηλία Κονδύλη, αναπληρωτή καθηγητή Πολιτικής Υγείας στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ, με θέμα «Καπιταλισμός και ταξικός καθορισμός της Υγείας».
Στράτο Βλάχο, γενικό γιατρό, εργαζόμενο σε Κέντρο Υγείας, με θέμα «Πρωτοβάθμιας Περίθαλψη στην περιοχή της Θεσσαλονίκης».
Πέτρο Σημάδη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με θέμα «Ο επαγγελματικός κίνδυνος και η πρόληψη στην εργασία».
Σε συνέντευξη Τύπου προχωρά η ΔΗΠΑΚ Γιατρών σήμερα Τετάρτη στις 5.30 μ.μ. (αίθουσα Λογιστών, Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), ενόψει των εκλογών στους Ιατρικούς Συλλόγους οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 14 Ιούνη. Στη συνέντευξη θα παρουσιαστούν η Διακήρυξη και το ψηφοδέλτιο της ΔΗΠΑΚ μπροστά στην εκλογική μάχη.