Φωνές πολύτροπες, πολύγλωσσες, φωνές πολύφωνες! Φωνές που κομίζουν τον τόπο τους, τις ανάσες των ανθρώπων τους, τις αφές των βλεμμάτων τους, τις οσμές της ψυχής τους, το αχολόι των ανέμων, τις αντάρες της Ιστορίας. Φωνές του ρίγους και του σφρίγους. Φωνές που μοιάζουν σαν το αποτύπωμα της ψυχής στα χείλη.
Τραγούδια σαν άγρια άλογα. Πολυφωνικά τραγούδια, τα αγριολούλουδα του λαϊκού μας πολιτισμού. Ηπειρώτικα πολυφωνικά τραγούδια, ο ανεκτίμητος θησαυρός της ηπειρώτικης παράδοσης. Βαλκάνιες πολυφωνίες, η κοινή φλέβα που τανύζει τη συλλογική μνήμη των γειτόνων λαών, πάνω και πέρα από σύνορα.
Συμμετέχουν, ανάμεσα σε άλλους: Πολυφωνικός Ομιλος Ανω Πωγωνίου (Χλωμό, Πολύτσανη), Πολυφωνικό σύνολο «Χαονία», «Πολυφωνικό Σχήμα Ηπείρου» (Β. Κώτσου), Αντιφωνικός Ομιλος Ομοσπονδίας Μουργκάνας, Πολυφωνικό Αετόπετρας Ιωαννίνων, Πολυφωνικό Λαογραφικού Συλλόγου Βορειοηπειρωτών «Χάονες» (για πρώτη φορά), Εργαστήρι Ηπειρώτικου Πολυφωνικού Τραγουδιού Πανηπειρωτικής, «Πεντάτονο» (για πρώτη φορά), «Πολύφωνο» - Εργαστήρι Πολυφωνίας Μουσείου Λαϊκών Οργάνων, Lot Kurbeti από την Αλβανία, Fllat Laberie από την Αλβανία, Rhodina από τη Βουλγαρία, «ΙΩ» σε διφωνίες από Κάτω Ιταλία, Βώλακα, Κέρκυρα, Κάρπαθο (μαζί με την Μαριγούλα Κρητσιώτη). Και δίπλα στις φωνές, η εξαίρετη ηπειρώτικη κομπανία του Θοδωρή Γεωργόπουλου με τον Μιχάλη Ζάμπα στο τραγούδι. Μαζί και ο Χρίστος Δανάκης με γκάιντα και από κοντά, νταχαρέδες, ταμπουρέλα και κιθάρες και συμμετοχές - έκπληξη!
Και στην αρχή της βραδιάς ένα μικρό οπτικοακουστικό αφιέρωμα στα 17 χρόνια του ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΒΑΝΙΟΥ, στις 16 Μεγάλες Συναυλίες Πολυφωνικού Τραγουδιού στην Αθήνα!
Εισιτήρια προπωλούνται στο βιβλιοπωλείο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» (Ασκληπιού 3), στην τιμή των 10 ευρώ.
Μαζί ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα με τραγούδια - σταθμούς αλλά και με σύμμαχο την τρομερά πετυχημένη συνεργασία τους το χειμώνα στη μουσικοθεατρική παράσταση «9:05» (εννέα και πέντε).
Μαζί τους οι: Πιάνο: Ανδρέας Αποστόλου, Μάξιμος Δράκος. Ντραμς: Στέφανος Δημητρίου. Ηλεκτρικό μπάσο: Βαγγέλης Πατεράκης. Βιολί - τραγούδι: Μαίρη Μπρόζη. Κιθάρες - πνευστά: Γιάννης Αυγέρης. Επιμέλεια ήχου: Αλέξανδρος Μπίτος. Επιμέλεια φώτων: Γιάννης Δίπλας. Ενορχήστρωση: Ανδρέας Αποστόλου.
Τις Πέμπτες 4 και 11 Ιούνη, στις 9 το βράδυ, ο Καραγκιόζης συναντά το κοινό στην πλατεία Χελντράιχ στο Ν. Κόσμο και στον Πεζόδρομο Κυκλώπων και Θεσσαλονίκης στα Ανω Πετράλωνα, αντίστοιχα.
Την Τρίτη 16 Ιούνη πάλι στις 9 το βράδυ μικροί και μεγάλοι δίνουν ραντεβού στο προαύλιο του Ιερού Ναού Αγ. Ανδρέα στη Λαμπρινή (Ανω Πατήσια) και την Τρίτη 23 Ιούνη, την ίδια ώρα, στο Παρκάκι των οδών Πατησίων και Κύπρου.
Τέλος, στο πλαίσιο των δράσεων κοινωνικού χαρακτήρα του Οργανισμού, η παράσταση «Ο Καραγκιόζης κατακτά την Αθήνα» του Θεάτρου Σκιών Σ. Χαρίδημου, θα παρουσιαστεί στα παιδιά των Παιδικών Χωριών SOS, την Τετάρτη 24 Ιούνη στις 9 το βράδυ, στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Αθήνας.
Την Τετάρτη 10 Ιούνη, στις 20.00, θα πραγματοποιηθεί στον Περισσό συναυλία από τουρκικό μουσικό συγκρότημα του Πολιτιστικού Κέντρου «Ναζίμ Χικμέτ». Θα συμμετάσχουν και Ελληνες καλλιτέχνες. Θα παρουσιαστεί μελοποιημένη ποίηση του Χικμέτ από Τούρκους συνθέτες, ανάμεσά τους και ο γνωστός στην Ελλάδα Ζουλφί Λιβανελί.
Η είσοδος θα γίνεται με προσκλήσεις που διατίθενται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.
Πέθανε σε ηλικία 64 ετών ο Βίκος Ναχμίας, δημιουργός του θεάτρου, ψυχολόγος - ψυχοθεραπευτής, αλλά και γνώστης του εκστατικού «δερβίσικου» στροβιλισμού. Μάλιστα, το έργο του «Στροφοδίνες», που αναφέρεται στην απελευθερωτική, ευφορική επενέργεια της τεχνικής της περιδίνησης των δερβίσηδων, έχει προγραμματιστεί να ανέβει στις 20 και 22 Ιούνη, στο Κτίριο Ε της Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Τα τελευταία δέκα χρόνια δούλευε στο θέατρο, γράφοντας και σκηνοθετώντας περισσότερα από δέκα έργα. Μεταξύ αυτών: «Τα λόγια της Κασσάνδρας» με την Ολια Λαζαρίδου, που ανέβασε το 2010 στο Φεστιβάλ Αθηνών και την ανάγνωση της ραψωδίας Ω της Ιλιάδας, την οποία σκηνοθέτησε το 2011, στο Εθνικό Θέατρο, με την Αμαλία Μουτούση. Επίσης, μετέφρασε στα ελληνικά τα βιβλία «Οχτώ μονόλογοι του Jean Cocteau» (εκδόσεις «Αγρα») και «Μικρό απάνθισμα από την ποίηση του Ρουμί» (εκδόσεις «Ντέφι»).
Μέχρι τις 6 Ιούνη θα διαρκέσει η έκθεση ζωγραφικής της Θάλειας Ξενάκη με τίτλο «Αχρονικές Τοποθετήσεις», που πραγματοποιείται στην γκαλερί «Χρυσόθεμις» (25ης Μαρτίου 20, Χαλάνδρι, τηλ. 210.6811.418).
Ο Κωνσταντίνος Σκαντζής, γλύπτης, καθηγητής στο Τμήμα Ξυλογλυπτικής της ΑΣΚΤ, σημειώνει για τα έργα: «Ανθρώπινες υπάρξεις, εγκλωβισμένες σε ψυχρούς χρωματικά χώρους, κλειστοφοβικούς, σε διαδρόμους - σήραγγες, που οδηγούν στο άπειρο του αβέβαιου. Στο αβέβαιο μέλλον ενός πολιτικά σκληρού κόσμου, δέσμιοι ενός ανθρωποφαγικού συστήματος, ψυχές που έρπουν προσπαθώντας να αποδράσουν σε άλλες γέφυρες του νου. Αντανακλάσεις παρελθόντος, μοιάζουν πια, παραμορφωμένες εκφάνσεις της διαστρεβλωμένης από τον άνθρωπο φύσης. Ολα μολυσμένα, δηλητηριασμένα, βορά και θυσία στο κέρδος άπληστων νοών. Οι ζωές μας, αντιασφυξιογόνες μάσκες προσαρμογής στη θανάτωση της Φύσης αλλά και διεκδίκησης ελευθερίας και δικαιοσύνης. Απομεινάρια υγρών τσιμέντων, σαθρών σανίδων που τρίζουν αβέβαια στο πάτημα, κοιτάζοντας εγκαταλειμμένες νεκροπόλεις. Τάξεις κοινωνικές, χαοτικές, αγεφύρωτες. Στα άκρα τους, πείνα και απληστία αξεχώριστες αλλά και αλληλοτροφοδοτούμενες. Αναζητώντας ελευθερίες, που κλάπηκαν με βιαιότητα. Ομπρες ψημένες τα υπόγεια που φυλακίζουν παιδιά αθώα και ανέμελα, που παίζουν ανυποψίαστα στο αδιόρατο και απειλητικό μέλλον τους. Φιγούρες παγωμένες στο χρόνο, κάτω από το ψυχρό φως της λάμπας που στέκει απειλητικό, έτοιμο να κλέψει αλήθειες και ζωές».
Ωρες λειτουργίας: Τρίτη: 19.00 - 21.00. Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 - 14.00, 19.00 - 21.00. Σάββατο: 11.00 - 15.00.
Με κοινή συμφωνία, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα είναι πλέον μόνιμη Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής. Η συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ΟΜΜΑ και ΚΟΑ προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη στέγαση της Ορχήστρας στο Μέγαρο, την πραγματοποίηση σειράς συμπαραγωγών, τόσο σε αίθουσες του Μεγάρου, όσο και στον Κήπο, καθώς και τη συμμετοχή της Ορχήστρας σε παραγωγές του Μεγάρου που προγραμματίζονται για τις επόμενες καλλιτεχνικές περιόδους. Επίσης, ρυθμίζονται χρονίζοντα λειτουργικά ζητήματα ανάμεσα στους δύο φορείς.