ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Ιούνη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αντιπυρική περίοδος με το δάσος απροστάτευτο

Eurokinissi

Την πολιτική που προκαλεί ελλείψεις στην Πυροσβεστική και μειώνει τους πόρους για το έργο της την αντιπυρική περίοδο καταγγέλλει, με σχετική Επίκαιρη Ερώτησή του, το ΚΚΕ. Παράλληλα, ζητά τη λήψη των αναγκαίων μέτρων. Η Επίκαιρη Ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Δημόσιας Τάξης, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Η Επίκαιρη Ερώτηση αναφέρει: «Η κυβέρνηση με αφορμή την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, για να συγκαλύψει την πολιτική εγκατάλειψης των δασών, με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων για τη διαχείρισή τους στα μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα, παραδέχεται ότι δεν είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις δασικές πυρκαγιές, με χαρακτηριστικές τις ελλείψεις σε εναέρια μέσα, ενώ επιδιώκει να κάνει συνυπεύθυνο τον ελληνικό λαό με κίνδυνο να υπάρξουν ανθρώπινα θύματα από τους εθελοντικά προσφερόμενους να συμβάλουν στην κατάσβεση.

Παράλληλα, ετοιμάζεται νέο δασικό νομοσχέδιο για ψήφιση από τη Βουλή, τον Ιούνη, με το οποίο ενισχύεται η επιχειρηματική δράση σ' αυτά με διαδικασίες fast track και επιτρέπεται κάθε είδους επέμβαση στα δάση.

Ωστόσο, τα σοβαρά και οξυμένα προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν στη Δασική Υπηρεσία και την Πυροσβεστική. Χαρακτηριστικά:

  • Οι μειώσεις των δαπανών για την Πυροσβεστική, το διάστημα 2009 - 2013, προσεγγίζουν τα 150.000.000 ευρώ, ενώ στο Σώμα υπολειτουργούν υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού. Ταυτόχρονα, άνοιξε ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, με την καθιέρωση της ανταποδοτικότητας, μέσω της κοστολόγησης, για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της Πυροσβεστικής. Η κυβέρνηση πιο ευέλικτα θα μπορεί, πλέον, να συγχωνεύει ή να καταργεί πυροσβεστικούς σταθμούς και κλιμάκια, άλλα να τα μετατρέπει σε εποχικά, τη στιγμή που είναι μεγάλες οι ελλείψεις σε προσωπικό και υπηρεσίες.
  • Οι ελλείψεις έχουν οξυνθεί τη φετινή χρονιά και σε μόνιμο δασικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, σε συνδυασμό με την επιδιωκόμενη συρρίκνωση και κατάργηση δασαρχείων, δασονομείων, δασοφυλακείων, ενώ, στο όνομα της δήθεν αξιολόγησης, θα ενταθεί λόγω απολύσεων ακόμη περισσότερο το ζήτημα των ελλείψεων. Ακόμη, η επιδίωξη της μη υλοποίησης των δασικών χαρτών θα οδηγήσει στον αποχαρακτηρισμό και την απώλεια χιλιάδων στρεμμάτων δασών και δασικών εκτάσεων, κρατικής περιουσίας. Ταυτόχρονα, μειώνεται δραστικά η αναγκαία χρηματοδότηση της Δασικής Υπηρεσίας, για την ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών.
  • Εκχωρούνται αρμοδιότητες πυρόσβεσης στους δήμους με συνέπεια να εντείνεται ακόμη περισσότερο η πολυδιάσπαση της οργάνωσης και του σχεδιασμού της αντιπυρικής προστασίας, με αρνητικές επιπτώσεις και στη διαχείριση και προστασία των δασικών οικοσυστημάτων.

Μετά από τα παραπάνω, που γεννούν τεράστιες ανησυχίες, ερωτάται η κυβέρνηση:

  • Πώς θα εξασφαλίσει πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, για την αναγκαία υποδομή και τα απαραίτητα μέσα (εναέρια και επίγεια) για να υπάρχει αποτέλεσμα στην αντιπυρική περίοδο;
  • Πώς θα εξασφαλίσει ότι το νέο δασικό νομοσχέδιο δεν θα λειτουργήσει ως εμπρηστής των δασικών οικοσυστημάτων, όπως λειτούργησαν αντίστοιχα που κατατέθηκαν κατά το παρελθόν εν μέσω αντιπυρικής περιόδου;».
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Οι «σωτήρες» της ναυπηγικής βιομηχανίας...

Μιλώντας εκ μέρους της κυβέρνησης στη συζήτηση για την τροπολογία που χάρισε 7,5 εκατ. ευρώ στον ιδιοκτήτη του Νεώριου Σύρου, ρυθμίζοντας τις οφειλές του στα Ταμεία, ο Μ. Βορίδης είπε ανάμεσα σε άλλα: «Εμείς εκείνο που προσπαθούμε να κάνουμε είναι, όσο προσπαθεί η κυβέρνηση να βρει συνολική λύση σε αυτό που είναι το πρόβλημα της ναυπηγικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, να κρατήσουμε τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις εν ζωή». Στο ίδιο πνεύμα, ο Π. Ρήγας, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, είπε: «Οι συνθήκες στη ναυπηγοεπισκευαστική αγορά βελτιώνονται και μπορούν να βελτιωθούν. Επομένως, μην κλείσουμε αυτή τη στιγμή τη στρόφιγγα του οξυγόνου. Ας επιτρέψουμε στο Νεώριο να υπάρχει, ας δώσουμε αυτή την ανακούφιση». Συμπληρωματικά στους δύο παραπάνω, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ένα «αναπτυξιακό» μέτρο, όπως αυτό της «Σεισάχθειας» (έτσι χαρακτήρισε τη διαγραφή εργοδοτικών οφειλών στα Ταμεία), δεν εφαρμόζεται γενικευμένα, για όλες τις επιχειρήσεις, υπονοώντας ότι η κυβέρνηση, με τη συγκεκριμένη τροπολογία, θέλει να εξυπηρετήσει έναν «δικό της» επιχειρηματία. Η αποθέωση ήρθε από τη Χρυσή Αυγή. Ο βουλευτής της Α. Γρέγος είπε για όσα προβλέπει η τροπολογία: «Θα ήταν πράγματι πάρα πολύ καλά, αν είχατε μια σωστή πολιτική για τα Ναυπηγεία, αν είχατε στρατηγική και εθνικό σχεδιασμό και αν δεν κάνατε σπασμωδικές και αποσπασματικές κινήσεις». Κατά τ' άλλα, περιόρισε την κριτική του στο γεγονός ότι η κυβέρνηση ρυθμίζει τα χρέη «σε επιχειρηματία στενό φίλο και πρώην συνεργάτη του πρωθυπουργού», χωρίς βέβαια να πει ότι με τη συγκεκριμένη τροπολογία «εξαφανίζονται» και οφειλές πέντε εκατομμυρίων των μεγαλοεργολάβων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

***

Ολοι μαζί, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, από κοντά και η Χρυσή Αυγή, εμφανίζονται να «ανησυχούν» και να νοιάζονται για την ανάκαμψη της ναυπηγικής βιομηχανίας και τσακώνονται για το με ποιον τρόπο θα ενισχυθούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες που έχουν στην ιδιοκτησία τους τα ναυπηγεία, αλλά και τη Ζώνη. Προσπαθούν να κρύψουν ότι η συρρίκνωση της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι αποτέλεσμα του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, της συμμετοχής της χώρας στην ΕΕ και με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου οι εφοπλιστές καυχώνται πως κατέχουν τον πρώτο σε χωρητικότητα στόλο παγκοσμίως. Να κρύψουν τις ιδιαίτερες ευθύνες που έχει το κάθε κόμμα διαχρονικά στη στήριξη αυτού του δρόμου, αλλά και στη συγκεκριμένη πολιτική που ακολούθησαν στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας. Ο Μ. Βορίδης, βέβαια, πριν υπερασπιστεί τη χαριστική ρύθμιση για το Νεώριο, ήταν αποκαλυπτικός παραδεχόμενος ότι ο διεθνής καπιταλιστικός ανταγωνισμός είναι αυτός που τσάκισε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Είπε μεταξύ άλλων: «Στην πραγματικότητα σε όλη την ΕΕ η ναυπηγική δραστηριότητα έχει χαθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Διότι υπήρξαν άλλες χώρες που πήραν αυτήν τη δραστηριότητα και διότι υπάρχουν και πολιτικές σε εκείνες τις χώρες που με μια ορισμένη έννοια είναι ευνοϊκές για τη ναυπηγική δραστηριότητα. Παραδείγματος χάριν, ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που ανακύπτουν είναι η χρηματοδότηση. Στην πραγματικότητα, οι συμβάσεις ναυπηγήσεως σε τρίτες χώρες, κυρίως στην Κίνα, είναι συνδεδεμένες με χρηματοδοτικές συμβάσεις που φθάνουν το ύψος του 80%. Ο ελληνικός τραπεζικός τομέας δεν το κάνει αυτό. Ο ευρωπαϊκός τραπεζικός τομέας δεν το κάνει αυτό (...) Δεύτερος λόγος, ειδικώς για την Ελλάδα, είναι τα κόστη ασφάλισης (...) Τα κόστη ασφαλίσεως είναι στην πραγματικότητα φθηνότερα αλλού (...) Υπάρχουν ακόμα ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν σε έναν ορισμένο βαθμό - όχι μεγάλο - με το κόστος εργασίας».

***

Πράγματι, ο διεθνής ανταγωνισμός είναι αυτός που έφερε τη ναυπηγοεπισκευή στη σημερινή κατάσταση. Με αυτό το δεδομένο, η ΕΕ και οι κυβερνήσεις της επέβαλαν μια σειρά από κατευθύνσεις και νόμους, που άνοιγαν το δρόμο στο κεφάλαιο να κερδοσκοπήσει από την εκμετάλλευση των ναυπηγικών - επισκευαστικών υποδομών, ακόμα και με αλλαγή χρήσης προς πιο κερδοφόρες δραστηριότητες. Προσπάθησαν επίσης να ισχυροποιήσουν συγκεκριμένα μονοπώλια στο έδαφος της ΕΕ, προκειμένου να ανταγωνιστούν τα ασιατικά. Για παράδειγμα, το 1984 αποφασίστηκε από την ΕΕ η περίφημη 7η κοινοτική οδηγία, που προέβλεπε τη σταδιακή συρρίκνωση έως και το κλείσιμο της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Το 1995, με απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, επιχειρήθηκε η υλοποίηση της 7ης κοινοτικής οδηγίας με ξαφνικό κλείσιμο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, που απέτρεψαν οι κινητοποιήσεις των σωματείων και του λαού της πόλης. Το 1998 επιχειρήθηκε ξανά το κλείσιμο της Ζώνης και η μετατροπή της σε χώρο αποθήκευσης κοντέινερ. Από το 1998 έως το 2000 έγινε η παράδοση των μεγάλων ναυπηγείων στο ιδιωτικό κεφάλαιο με προίκα τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού και το 2001, με το ΦΕΚ 1459/Β/26-10-2001, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε όλη ανεξαιρέτως την Κυνόσουρα Σαλαμίνας αρχαιολογικό χώρο τύπου Β, απαγορεύοντας τις αμμοβολές, κάτι που στην πορεία αποδεικνύεται βόμβα στα θεμέλια της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Το 2004 ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ που προσπάθησε να αλλάξει χρήση σε ζωτικούς χώρους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (Μόλος ΔΕΗ στο Κερατσίνι και νέος Μόλος Δραπετσώνας) μετατρέποντας τους σε car terminal.

***

Το 2010, με απόφαση κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ (στήριξη ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ.) έκλεισε το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, και την ίδια χρονιά υπήρξε συμφωνία ανάμεσα στην ελληνική και την κινεζική κυβέρνηση για χρηματοδότηση Ελλήνων εφοπλιστών για να κατασκευάζουν τα πλοία τους στην Κίνα. Επίσης, τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχει πέσει ούτε μία δραχμή για εκσυγχρονισμό, επενδύσεις σε υποδομές στο Λιμάνι από το κράτος ή τον ΟΛΠ. Ο ΟΛΠ, ιδιαίτερα από το 1998 και μετά, που μετατράπηκε σε ΑΕ, έχει για στρατηγικό προσανατολισμό την κρουαζιέρα, το container terminal και το car terminal. Να, λοιπόν, ποιοι «τσακώνονται» και κοροϊδεύουν το λαό ότι με προνόμια στους μεγαλοεπιχειρηματίες θα σωθεί η ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα...


Π.

Μια όμορφη βραδιά στην έδρα της ΚΕ

Στιγμές χαλάρωσης με φαγητό, ποτό και μουσική μοιράστηκαν χτες βράδυ, στο αίθριο της έδρας της ΚΕ του ΚΚΕ στον Περισσό, μέλη και φίλοι του Κόμματος, συναγωνιστές που συμπορεύονται μαζί του και που όλοι μαζί έδωσαν τη μάχη των τριπλών εκλογών του Μάη. Μια ζεστή βραδιά που διοργανώθηκε με συντροφικό μεράκι και χάρη στην προσφορά μελών και φίλων του Κόμματος. Παρών στην εκδήλωση ήταν ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας.

Τους παρευρισκόμενους χαιρέτισε ο Κώστας Παπαδάκης, μέλος της Γραμματείας της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος, που ευχαρίστησε όλους όσους έδωσαν στο πλάι των Κομματικών Οργανώσεων τη σκληρή μάχη των δημοτικών, περιφερειακών και των εκλογών για το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια μάχη με ενιαίο χαρακτήρα, απ' την οποία -όπως είπε- το Κόμμα μας βγήκε παλικάρι.

Δεν επαναπαυόμαστε -σημείωσε- με το μικρό βήμα που έγινε, το Κόμμα μας είναι μαθημένο από μπόρες και δυσκολίες κι έχει στόχο να γίνει κόμμα παντός καιρού. Ικανό κι ετοιμοπόλεμο μαζί με την εργατική τάξη, το λαό, να τα βάζει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες με τον πραγματικό αντίπαλο, που όπως είχαμε προβλέψει και προεκλογικά είναι εδώ και την επόμενη μέρα των εκλογών. ΕΕ, μονοπώλια, βιομήχανοι συνεχίζουν την επίθεσή τους.

Σε αυτήν την υπόθεση -τόνισε- ο λαός έχει στηρίγματα, έχει το ΚΚΕ, τις αγωνιστικές δυνάμεις που το εμπιστεύονται, τους νέους εκλεγμένους του παντού. Ομως έχει τους φίλους και συνεργαζόμενους με τους οποίους η σχέση δεν είναι ευκαιριακή, μόνο για τις εκλογές. Είναι σχέση που θέλουμε να ενισχύεται καθημερινά, σχέση που μπορεί να συνεχιστεί, να βαθύνει, για να ριζώσει το ΚΚΕ ακόμα πιο αποφασιστικά ανάμεσα στους εργάτες, στον κόσμο του μόχθου.

Το μουσικό μέρος της εκδήλωσης επιμελήθηκαν ο Στέφανος Χατζηαναγνώστου, η Νατάσσα Μουσάδη και ο Κώστας Εγγλέζος απ' τη μουσική ομάδα της ΚΝΕ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ