ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Μάη 2018
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «CHAMPION JET 2»
Δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν από έκρηξη στο μηχανοστάσιο

Την ώρα εκείνη το πλοίο ήταν εν πλω με 721 επιβάτες

Το πλοίο μόλις είχε βγει από την ετήσια δίμηνη επιθεώρηση
Το πλοίο μόλις είχε βγει από την ετήσια δίμηνη επιθεώρηση
Δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν χτες το πρωί, μετά από έκρηξη στο αριστερό μηχανοστάσιο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (ταχύπλοο) «Champion Jet 2», της εταιρίας «Seajets N.E.» του ομίλου «Ηλιόπουλου». Οι δύο μηχανικοί υπέστησαν εγκαύματα στα χέρια, ο ένας μάλιστα σοβαρά, και μεταφέρθηκαν στην ιδιωτική κλινική «Μετροπόλιταν».

Η έκρηξη στο μηχανοστάσιο έγινε μία ώρα μετά τον απόπλου του πλοίου από τον Πειραιά για Μύκονο, Νάξο και Θήρα, με 721 επιβάτες και 43 ναυτεργάτες καταγεγραμμένους ως πλήρωμα. Μετά το ατύχημα το πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά.

Καμία αναφορά στους τραυματίες στο δελτίο του υπουργείου - Αδήλωτοι οι δύο μηχανικοί

Το υπουργείο Ναυτιλίας προσπάθησε να υποβαθμίσει το σοβαρό αυτό περιστατικό, καθώς στο σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε έκανε λόγο απλά και μόνο για μηχανική βλάβη, χωρίς καμία αναφορά στους δύο τραυματίες!

Ο τραυματισμός των ναυτεργατών έγινε γνωστός μετά από καταγγελίες στα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», τα οποία διαπίστωσαν ότι όχι μόνο πρόκειται για ναυτεργατικό «ατύχημα» που έγινε προσπάθεια να κουκουλωθεί, αλλά και ότι οι δύο μηχανικοί ήταν ανασφάλιστοι.

Οπως αναφέρουν στην καταγγελία που εξέδωσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας, τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου και τις λιμενικές αρχές, «μετά από παρέμβασή μας στη ναυτολογία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, διαπιστώθηκε ότι τα ονόματα των 2 μελών του μηχανοστασίου δεν ήταν καταγεγραμμένα στη λίστα πληρώματος (crewlist) του πλοίου».

Επιπρόσθετο στοιχείο είναι ότι το καράβι «έμεινε» από μηχανοστάσιο στο πρώτο του ταξίδι μετά από επισκευή στο πλαίσιο της ετήσιας δίμηνης επιθεώρησης (διαδικασία που περνάνε όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία). Δημιουργούνται έτσι ερωτήματα για το κατά πόσο γίνονται όλες οι απαιτούμενες επισκευές για την αξιοπλοΐα των επιβατηγών πλοίων, ενώ επανέρχεται και το σοβαρότατο θέμα που έχει στοιχίσει ακόμα και ζωές, δηλαδή το κατά πόσο τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εκδίδουν οι νηογνώμονες ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων και κατά πόσο οι λιμενικές αρχές διενεργούν τους ελέγχους που πρέπει.

Το εφοπλιστικό κεφάλαιο υπονομεύει ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής

Και αυτό το γεγονός σε βάρος των ναυτεργατών και επιβατών, «με κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, έρχεται να προστεθεί στο βωμό της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που υπηρετεί και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ», σημειώνουν στην καταγγελία τους ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και προσθέτουν: «Το εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν διστάζει να υπονομεύει ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, την εντατικοποίηση της δουλειάς και σε περιόδους επισκευών και επιθεωρήσεων, με ανασφάλιστη εργασία, με πετσοκομμένους μισθούς, μην εφαρμόζοντας ούτε ακόμα και τα ελάχιστα που προβλέπουν οι ΣΣΕ».

Τα σωματεία απαιτούν «την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑ με τη διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος, την πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και αποζημίωση των τραυματισμένων ναυτεργατών και την έγγραφη ενημέρωσή μας».

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στάση εργασίας για τις συνθήκες δουλειάς

Σε δίωρη στάση εργασίας και συνέλευση προχώρησαν οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Ηρακλείου, το περασμένο Σάββατο. Το γεγονός ότι η κινητοποίηση συνέπεσε με την Παγκόσμια Μέρα για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων, έγινε αφορμή για να τεθεί στο επίκεντρο η κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο χώρο δουλειάς. Οπως καταγγέλλει η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου, στο ΚΔΑΥ έχουν σημειωθεί έξι εργατικά «ατυχήματα» μέσα σε έναν χρόνο. Εκτός από τον ανθυγιεινό χαρακτήρα του επαγγέλματός τους, που περιλαμβάνει τη διαλογή μεγάλου όγκου μολυσματικών υλικών, οι εργαζόμενοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την πλημμελή συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της Ενωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων και της Σωματειακής Επιτροπής των εργαζομένων, με κινητοποιήσεις, ανακοινώσεις, καταγγελίες προς το ΣΕΠΕ, τον εργολάβο αλλά και το δήμο Ηρακλείου, «όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, εκτός από ευχολόγια και κούφια λόγια, δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να εξασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι θα γυρίζουν πίσω στις οικογένειές τους, όπως έφυγαν πριν τη βάρδια και όχι σακατεμένοι», τονίζουν. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν: Τακτική συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού και ουσιαστικό έλεγχο από την τεχνική επιθεώρηση. Πρόληψη και τήρηση όλων των μέτρων και κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο. Αμεση εξόφληση της απλήρωτης υπερωρίας σε όλους τους εργαζόμενους. Κανένας εργαζόμενος με μισθό κάτω από 751 ευρώ. Να μπει ένα τέλος στον απαράδεκτο διαχωρισμό παλιών και νέων εργαζομένων. Να υπογραφεί Επιχειρησιακή Σύμβαση Εργασίας.

Κι άλλος θάνατος ντελιβερά στη Λάρισα

Ενας ακόμα εργαζόμενος - διανομέας σε καφέ της Λάρισας βρήκε τραγικό θάνατο σε τροχαίο, την ώρα της δουλειάς. Ο 26χρονος ντελιβεράς, πατέρας ενός μικρού παιδιού, τραυματίστηκε σοβαρά την περασμένη Παρασκευή, όταν το μηχανάκι που οδηγούσε συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο στην οδό Βόλου. Από τότε νοσηλευόταν στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας με αιμάτωμα στο κεφάλι και παρά τις προσπάθειες των γιατρών, χτες κατέληξε.

Σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας σημειώνει ότι το νέο θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» «αναδεικνύει την εντατικοποίηση που επιβάλλουν οι εργοδότες και τους κινδύνους για τη ζωή τους ή τη σωματική τους ακεραιότητα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και σ' αυτόν τον κλάδο, οι οποίοι εργάζονται σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες, χωρίς μέτρα ασφάλειας, κάτω από την ανάγκη της επιβίωσης και τον φόβο της απόλυσης, με άθλιους μισθούς».

Το ΕΚΛ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους του αδικοχαμένου εργαζόμενου και καλεί όλους τους εργαζόμενους σε κάθε χώρο δουλειάς «να μην αποδέχονται, μπροστά στην ανάγκη του μεροκάματου για την επιβίωση, να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία και η προστασία της ζωής τους, και συσπειρωμένοι στα σωματεία τους να διεκδικούν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, γιατί η ζωή μας είναι πολύτιμη και δεν τη θυσιάζουμε για τα κέρδη των επιχειρηματιών».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ Α/Σ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Συγκέντρωση - σύσκεψη για το κλείσιμο του αμαξοστασίου

Την Τετάρτη 9/5, στο αμαξοστάσιο Ελληνικού, στις 10 π.μ.

Σε συγκέντρωση - σύσκεψη καλεί η Επιτροπή Αγώνα του ΠΑΜΕ στο αμαξοστάσιο (των μπλε λεωφορείων) του Ελληνικού ενάντια στο κλείσιμο του αμαξοστασίου, στη χειροτέρευση και την ιδιωτικοποίηση της αστικής συγκοινωνίας. Η συγκέντρωση θα γίνει την Τετάρτη 9/5, στις 10 π.μ., στο χώρο του αμαξοστασίου.

Η Επιτροπή με ανακοίνωση - κάλεσμα απευθύνεται στους εργαζόμενους του αμαξοστασίου και όλους τους συναδέλφους τους στην ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, σε μαζικούς φορείς, συνδικάτα, Λαϊκές Επιτροπές, κατοίκους της περιοχής και συνολικά της Αττικής σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Μετά τα λιμάνια, τον σιδηρόδρομο και τα περιφερειακά αεροδρόμια σειρά έχει το Ελληνικό που για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τώρα πια αποτελεί "επένδυση" και όχι ξεπούλημα, όπως έλεγε προεκλογικά.

Το Ελληνικό είναι το μεγαλύτερο αστικό οικόπεδο - φιλέτο της Ευρώπης, έκτασης 6.200 στρ. και με 3,5 χλμ. ακτογραμμή (...) Σε αυτή την "επένδυση" δεν χωράνε όλοι. Οι υποδομές που εξυπηρετούν λαϊκές ανάγκες, όπως το συγκοινωνιακό έργο των νοτίων προαστίων, δεν χωρούν στα σχέδιά τους. Το κλείσιμο του μεγαλύτερου αμαξοστάσιου της ΟΣΥ θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλο το συγκοινωνιακό έργο του Λεκανοπεδίου. Ενα αμαξοστάσιο που μετά τον πρόσφατο εκσυγχρονισμό του - παράλληλα με το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας των εργαζομένων - έχει μεγάλες δυνατότητες για ολοκληρωμένη συντήρηση και επισκευή βαρέων οχημάτων».

Η Επιτροπή Αγώνα καλεί σε πάλη για «παραμονή του αμαξοστασίου του Ελληνικού, κρατική, φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία για όλο το νομό Αττικής. Καμιά μετακίνηση εργαζόμενου. Προσλήψεις προσωπικού με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΘΗΒΑΣ ΚΑΙ ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ
Καταγγέλλουν την κατάργηση Υγειονομικών Επιτροπών

Την κατάργηση των Υγειονομικών Επιτροπών στη Θήβα και τα Οινόφυτα (στις οποίες απευθύνονται οι εργαζόμενοι για θέματα αναρρωτικής άδειας, πιστοποίησης νόσου, ανικανότητα εργασίας λόγω εργατικών ατυχημάτων ή νόσου) με απόφαση του υπουργείου Υγείας, η οποία εκδόθηκε τη Μεγάλη Τετάρτη, καταγγέλλουν το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων Χημικής Βιομηχανίας Ν. Βοιωτίας «Ο Σπάρτακος», τα Συνδικάτα Τροφίμων - Ποτών, Φαρμάκου - Καλλυντικών, Οικοδόμων, η Επιτροπή Αγώνα Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θήβας, το Σωματείο Συνταξιούχων και η Ομάδα Γυναικών Θήβας.

Ως αποτέλεσμα, οι εργαζόμενοι των δύο περιοχών θα πρέπει στο εξής να διανύσουν μέχρι και 100 χιλιόμετρα για να απευθυνθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες της Λιβαδειάς ή της Χαλκίδας, προκειμένου να γράψουν μια άδεια για τη δουλειά τους. Στο ίδιο μαρτύριο θα υποβάλλονται και τα εκατοντάδες κάθε χρόνο θύματα εργατικών «ατυχημάτων» στην περιοχή...

Την ίδια στιγμή, όπως καταγγέλλουν οι φορείς της περιοχής, το Κέντρο Υγείας Θήβας (πρώην ΠΕΔΥ, πρώην ΙΚΑ) απλά δε λειτουργεί μετά το 2014, διαθέτοντας πλέον δύο μόλις γιατρούς, οι οποίοι παραμένουν με ασφαλιστικά μέτρα, ενώ «πληροφορίες κάνουν λόγο ακόμη και για ξήλωμα του εξοπλισμού του Κέντρου και τη μεταφορά του αλλού». Στο Νοσοκομείο Θήβας οι ελλείψεις είναι εκρηκτικές, με χαρακτηριστικό το γεγονός ασθενείς να πηγαίνουν από τη 1 μετά τα μεσάνυχτα για να επισκεφθούν τον οδοντίατρο...

«Σήμερα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να διεκδικηθεί η συνολική λύση του προβλήματος, να μπει στο στόχαστρο η πραγματική αιτία της κατάστασης», υπογραμμίζουν οι φορείς και διεκδικούν ανάμεσα σε άλλα να μην καταργηθούν οι Υγειονομικές Επιτροπές σε Θήβα και Οινόφυτα, πλήρη στελέχωση και λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Θήβας και των Κέντρων Υγείας Θήβας και Σχηματαρίου.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ