ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 3 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Σχέδια επικίνδυνα για ναυτεργάτες, νησιώτες, όλο το λαό

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Με τα σχέδια της κυβέρνησης οι εφοπλιστές θα μπορούν να καταργούν δρομολόγια όποτε θέλουν

Phasma

Με τα σχέδια της κυβέρνησης οι εφοπλιστές θα μπορούν να καταργούν δρομολόγια όποτε θέλουν
Σκέτη πρόκληση για όλο το λαό ήταν η επιστολή με την οποία η κυβέρνηση, την περασμένη Παρασκευή, ουσιαστικά βάφτιζε τον αγώνα των ναυτεργατών εμπόδιο για την «ομαλή διεξαγωγή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», την «αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα», την «έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού» στα νησιά.

Η αλήθεια είναι ότι η πολιτική που υπηρετεί τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και εγκαταλείπει την ακτοπλοΐα στον έλεγχο των εφοπλιστών είναι αυτή που προκαλεί προβλήματα και στους νησιώτες και σε όλο το λαό που χρειάζεται ασφαλείς, σύγχρονες και φτηνές θαλάσσιες μεταφορές.

Απόδειξη γι' αυτό είναι και το νομοσχέδιο με τίτλο: «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», το οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζει ως νέο δώρο στους εφοπλιστές και αντιπαλεύουν οι ναυτεργάτες.

Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αρχίζοντας από τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και το ξεχαρβάλωμα των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ξεκινώντας καταρχήν από τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους κ.ά.), τους οποίους αποβάλλει από την οργανική σύνθεση. Οι οργανικές συνθέσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Χτύπημα στις οργανικές συνθέσεις σημαίνει ότι τίθενται ζωές σε κίνδυνο.
  • Διαμορφώνεται έτσι καθεστώς «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, απληρωσιάς στα καράβια και δουλεμπορίου. Ηδη σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας τα πληρώματα είναι απλήρωτα πάνω από μισό χρόνο. Αυτή την περίοδο 109 ναυτεργάτες από 7 επιβατηγά πλοία βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους. Το ΝΑΤ θα δεχτεί τη χαριστική βολή.
  • Κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης. Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να βάζουν πλοία σε όποια γραμμή θέλουν, για όσο διάστημα τους συμφέρει, καθορίζοντας αυτοί τις τιμές στα εισιτήρια. Δηλαδή, ξεχαρβαλώνεται το ακτοπλοϊκό δίκτυο και νησιά απειλούνται με απομόνωση.
  • Τροποποίηση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, μετατρέποντας σε ιδιωτική υπόθεση του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας με τους εφοπλιστές, από τη δρομολόγηση του πλοίου μέχρι την οργανική του σύνθεση, ενώ οι αποφάσεις «που εκδίδονται κατά πλοίο δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν αναρτώνται στο διαδίκτυο»! Κοινώς εν κρυπτώ.
  • Ιδιωτικοποίηση των λιμενικών δικτύων και υποδομών της χώρας, βγάζοντας στο σφυρί κυριαρχικά της δικαιώματα. Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών θα «συνοδευτεί» με τη συντριβή των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων τους, για να παραδοθούν «καθαρά» από ΣΣΕ και συνολικά εργασιακά δικαιώματα στα πρότυπα του εργασιακού κάτεργου της COSCO. Στο στόχαστρο είναι και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, αφού ανήκει στον ΟΛΠ που ιδιωτικοποιείται, αλλά και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία είναι ενταγμένα στο Αττικό Λιμενικό Δίκτυο που παραδίδεται στα μονοπώλια με ό,τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους των ναυπηγείων.
ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Καλούν σε διεύρυνση του αγώνα

Να στρατευθούν στον αγώνα οι εργαζόμενοι στα νησιά, στα λιμάνια, στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία

Η πλατιά συμπαράσταση που ήδη εκφράζουν φορείς του λαϊκού κινήματος βεβαιώνουν το δίκαιο του αγώνα (φωτ. από τη συγκέντρωση που έγινε την Πέμπτη στον Πειραιά)
Η πλατιά συμπαράσταση που ήδη εκφράζουν φορείς του λαϊκού κινήματος βεβαιώνουν το δίκαιο του αγώνα (φωτ. από τη συγκέντρωση που έγινε την Πέμπτη στον Πειραιά)
Σε διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου καλούν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ ΝΑΤ, αναδεικνύοντας την ανάγκη να συστρατευτούν σε αυτό τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα νησιά, οι εργαζόμενοι των λιμανιών, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και όλων των Ναυπηγείων γιατί συμπεριλαμβάνονται στους σχεδιασμούς εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, των λιμανιών. Να στρατευτούν στο πλευρό των εργατών οι μαζικοί φορείς και Εργατικά Κέντρα, ειδικά των νησιών. Η διεύρυνση του μετώπου θα βάλει εμπόδια και στις προσπάθειες κυβέρνησης και εφοπλιστών για υπονόμευση και συκοφάντηση του αγώνα.

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ που έγινε την Παρασκευή, οι εκπρόσωποι των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ τόνισαν ότι η κλιμάκωση του αγώνα πρέπει να γίνει υπόθεση του κάθε ναυτεργάτη, που σημαίνει να γίνουν συγκεντρώσεις των πληρωμάτων, συσκέψεις σε κάθε καράβι μπροστά στους καταπέλτες.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία διεκδικούν:

  • Εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους επί μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.
  • Υπογραφή και ανανέωση της Εθνικής Γενική Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των κλαδικών συμβάσεων για όλους τους εργαζόμενους που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες.
  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ».
  • Κατάργηση της Δανειακής Σύμβασης, των αντιλαϊκών μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων.
  • Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν. 2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν τη «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία.
  • Αμεση ανάκληση όλων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις.
  • Κατάργηση των φορολογικών χαρατσιών.
  • Αμεσα μέτρα για τη ναυτολόγηση και την προστασία των άνεργων ναυτεργατών, να συγκεντρώνονται και να ελέγχονται οι καταστάσεις πληρωμάτων των πλοίων στο ΓΕΝΕ.
  • Πλοία σύγχρονα - ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.
  • Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα Υγείας - Πρόνοιας, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Πλήρη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων και όλων των δημόσιων μονάδων Υγείας και Πρόνοιας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση - Μετεκπαίδευση.
  • Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών και της ανατροπής των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας μας μπορούν και επιβάλλεται να γίνουν βραχίονας ανάπτυξης που θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΣ ΚΟΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρουσιάζει τις Θέσεις του Κόμματος για ναυτιλία και λιμάνια

Εκδήλωση για την παρουσίαση των Θέσεων του ΚΚΕ: «Η Ναυτιλία και τα Λιμάνια στην υπηρεσία του λαού για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών», στην οποία θα παραστεί και θα παρέμβει η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, διοργανώνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Πειραιά της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής, την Πέμπτη 7 Φλεβάρη, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα του Πειραϊκού Συνδέσμου (Καραΐσκου 104, πλ. Κοραή).

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
Οργάνωση απεργοσπασίας

Να «σπάσει» την απεργία των ναυτεργατών σχεδίαζε η κυβέρνηση την Παρασκευή με τη συνδρομή δυνάμεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ από την Τοπική Διοίκηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το βράδυ της περασμένης Παρασκευής το υπουργείο Ναυτιλίας είχε ήδη στείλει σήμα στα Λιμεναρχεία Πειραιά και Ηρακλείου στην Κρήτη για να φύγει πλοίο από το νησί και να μεταφέρει αγροτικά προϊόντα στον Πειραιά. Την πληροφορία δε διέψευσε ξεκάθαρα το υπουργείο.

Την ίδια στιγμή, καλλιεργώντας στη φτωχομεσαία αγροτιά κλίμα που δεν υπάρχει, ορισμένοι αγροτοσυνδικαλιστές από το χώρο του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιδίωκαν να στρέψουν τους αγρότες ενάντια στους ναυτεργάτες και τους καλούσαν να ετοιμάσουν προϊόντα για να φορτωθούν στο πλοίο, λέγοντας μάλιστα πως βουλευτές, δήμαρχοι κ.λπ. θα τα συνοδεύσουν για να ξεφορτωθούν στο λιμάνι του Πειραιά, στο χώρο του τελωνείου. Μάλιστα, την Παρασκευή έγινε συνάντηση αγροτοσυνδικαλιστών με τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Κρήτη, από όπου η πρώτη πλευρά εισέπραξε την «κατανόηση» της δεύτερης.

Την απεργία υπονομεύουν με τις παρεμβάσεις τους και εκπρόσωποι άλλων πολιτικών δυνάμεων που εντοπίζουν τα υπαρκτά προβλήματα των αγροτών και καλούν γενικά την κυβέρνηση να παρέμβει, αποτρέποντας την ενωμένη πάλη, με την οποία αγρότες και ναυτεργάτες πρέπει να βάλουν απέναντί τους την κυβέρνηση που ευθύνεται για τα προβλήματα και των δύο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ