ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Νοέμβρη 2020
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ανεπαρκή τα μέτρα στήριξης των εργαζομένων στον Πολιτισμό

Ανακοίνωση από τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο

Την αναστολή λειτουργίας και των χώρων Πολιτισμού (κινηματογράφοι, θέατρα, μουσεία, συναυλιακοί χώροι) από σήμερα, Τρίτη, σε επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων η Αττική και η Βόρεια Ελλάδα, ανακοίνωσε στο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, λίγες μόνο βδομάδες μετά το άνοιγμά τους με συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος κάνει λόγο για ένα ιδιότυπο lockdown του ελεύθερου χρόνου και εστιάζει την κριτική του σε τρία σημεία: Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τους χώρους Πολιτισμού έχει σχέση με το μικρότερο μερίδιο που έχει στην καπιταλιστική κερδοφορία ο συγκεκριμένος χώρος σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας. «Η κυβέρνηση και τα επιτελεία της έκατσαν και μέτρησαν τι τους κοστίζει περισσότερο. Εβαλαν στη ζυγαριά ποιος κλάδος της οικονομίας είναι πιο κερδοφόρος σε αυτήν τη φάση και είδαν πως η "πρωινή ζώνη εργασίας" είναι πιο σημαντική από τον κλάδο της διασκέδασης και των πολιτιστικών παραγωγών», σημειώνει χαρακτηριστικά. Με τη συγκεκριμένη απόφαση ενισχύεται το αφήγημα της «ατομικής ευθύνης». «Η κυβέρνηση στοχοποιεί το δικαίωμα του λαού στον Πολιτισμό, στη διασκέδαση και την ψυχαγωγία γιατί αυτό βολεύει το αφήγημα της "ατομικής ευθύνης" και ταυτόχρονα αποτελεί προπομπό της επίθεσης απέναντι στα κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα», αναφέρει ο Σύλλογος καλώντας για ακόμα μια φορά σε επαγρύπνηση το σύνολο των εργαζομένων που πλήττονται από τα μέτρα χωρίς να δικαιούνται ουσιαστικά κάποια στήριξη. «Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν για τη στήριξη του κόσμου που μένει χωρίς δουλειά και εισόδημα είναι ακόμα πιο αποσπασματικά και ανεπαρκή σε σχέση με την άνοιξη και αυτό γιατί σήμερα πολύ λιγότεροι εργαζόμενοι του κλάδου δουλεύουν με κάποια σύμβαση. Χαρακτηριστικά για τους εργαζόμενους στα ωδεία που στη συντριπτική πλειονότητα δουλεύουν για 50 - 100 ευρώ το μήνα, δεν προβλέπεται στήριξη», επισημαίνει ο ΠΜΣ.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση ο ΠΜΣ καλεί τους μουσικούς να οργανώσουν την πάλη, μεταξύ άλλων, για:

-- Καθολικά μέτρα στήριξης για το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου χωρίς προϋποθέσεις και για όλο το διάστημα της πανδημίας. Να ενταχθούν όλοι όσοι είναι καταγραμμένοι στο ΕΡΓΑΝΗ, με 5 ένσημα από τις αρχές του 2019. Να ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα ωδεία, καθώς και οι εργαζόμενοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών.

-- Αναστολή πληρωμών σε τράπεζες, ΔΕΚΟ, εφορία. Να σταματήσουν οι απειλές για πλειστηριασμούς, κατασχέσεις λογαριασμών. Κανένα σπίτι χωρίς νερό, ρεύμα, τηλέφωνο, διαδίκτυο, κανένα σπίτι χωρίς εισόδημα.

-- Να λειτουργήσουν οι χώροι του Πολιτισμού και της διασκέδασης, της εστίασης με τα ίδια υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν για τους υπόλοιπους εργασιακούς χώρους.

Καλεί τους εργαζόμενους να συσπειρωθούν ακόμα πιο μαζικά στο σωματείο και καλεί σε συσκέψεις ανά χώρο εργασίας για την καλύτερη προετοιμασία αγωνιστικής απάντησης στα σχέδια της κυβέρνησης.

Αντιδράσεις για τους νέους διαδρόμους στην Ακρόπολη

Τον Δεκέμβρη αναμένεται να ολοκληρωθούν οι καινούριες διαδρομές ΑμεΑ και ο ανελκυστήρας πλαγιάς στην Ακρόπολη. Οι διαδρομές ΑμεΑ, ο ανελκυστήρας, καθώς και ο καινούριος φωτισμός της Ακρόπολης, «με κοινό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών στον λόφο της Ακρόπολης», υλοποιούνται με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση.

Φαίνεται όμως ότι ούτε το πιο εμβληματικό μνημείο της χώρας, «η εικόνα της Ελλάδας» κατά την υπουργό Πολιτισμού, δεν μπορεί να ξεφύγει από το κυνήγι ιδιωτικών χορηγιών από ιδρύματα, με ταυτόχρονη απουσία κρατικής χρηματοδότησης σύμφωνα με τις ανάγκες του. Αλλωστε, τα παραπάνω υπαγορεύονται και από τις αποφάσεις της ΕΕ, που σε κείμενό της από το 2014 κιόλας σημειώνει πως το καλύτερα προσαρμοσμένο μοντέλο για τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς στη σύγχρονη Ευρώπη, όπου οι δημόσιοι προϋπολογισμοί μειώνονται, είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και της «κοινωνίας των πολιτών». Συνεπώς, η προστασία, η συντήρηση, η διάσωση και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς επαφίονται στην «καλή προαίρεση» των χορηγών που προσκαλούνται να αναλάβουν τη... σωτηρία της, με στόχο την προβολή τους ως καλών και σωτήριων ευεργετών, την άμεση ιδεολογική τους παρέμβαση, αλλά και την έμμεση παρέμβασή τους στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Από την άλλη μεριά, οι νέοι διάδρομοι που κατασκευάζονται προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλο το Σαββατοκύριακο και απανωτές ανακοινώσεις του υπουργείου Πολιτισμού. Τα πυρά συγκεντρώθηκαν στο τσιμέντο που χρησιμοποιήθηκε ως υλικό για τους διαδρόμους, ότι θα μπορούσε το 2020 να χρησιμοποιηθούν άλλα υλικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον, που δεν θα αλλοίωναν τον χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία του Μνημείου. Από τη μεριά του, το υπουργείο Πολιτισμού σημειώνει ότι η χρήση ενός λιγότερο ανθεκτικού υλικού θα απαιτούσε συχνή συντήρηση, που ως διαδικασία θα επιβάρυνε το μνημείο, ενώ η επέμβαση που εφαρμόζεται στην κατασκευή των διαδρόμων είναι πλήρως αναστρέψιμη. Επίσης, η εικόνα του έργου, καθώς είναι σε εξέλιξη, είναι εργοταξιακή και όχι η τελική.

«Εφυγε» από τη ζωή ο Σον Κόνερι

Ο Τόμας Σον Κόνερι «έφυγε» από τη ζωή, πλήρης ημερών, σε ηλικία 90 ετών, το προηγούμενο Σάββατο.

Γεννήθηκε στο Φάουντεμπριτζ, μια φτωχή συνοικία του Εδιμβούργου, στις 25 Αυγούστου 1930, από πατέρα εργάτη και μητέρα καθαρίστρια. Τα παιδικά του χρόνια ήταν ιδιαίτερα δύσκολα, αφού αναγκάστηκε να αφήσει το σχολείο σε πολύ νεαρή ηλικία και να κάνει πολλές δουλειές του ποδαριού για να επιβιώσει. Στα 17 του κατατάχθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό, αλλά για λόγους υγείας δεν παρέμεινε για μεγάλο διάστημα. Η σωματική του διάπλαση τον βοήθησε να εργαστεί ως μοντέλο στην Καλών Τεχνών και μπόντι μπίλντερ και το 1953 κέρδισε την τρίτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό Mr Universe, γεγονός που του άνοιξε τις πόρτες του θεάματος στη Μ. Βρετανία και αργότερα στις ΗΠΑ.

Το 1962 επιλέχθηκε να ενσαρκώσει τον μυστικό πράκτορα Τζέιμς Μποντ, ρόλο που έχει ταυτιστεί με τον ίδιο μέχρι τις μέρες μας, χαρίζοντάς του παγκόσμια αναγνώριση. Ο Σον Κόνερι εμφανίστηκε ως Τζέιμς Μποντ σε 7 ταινίες. Στη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του συνεργάστηκε με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, ο Σίντνεϊ Λιούμετ, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα, και κέρδισε ένα Οσκαρ, 3 Χρυσές Σφαίρες και δύο βραβεία BAFTA. Δυνατές είναι οι ερμηνείες του στις ταινίες όπως «Το όνομα του ρόδου», «Ο άνθρωπος που θα γινόταν βασιλιάς», «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και η Τελευταία Σταυροφορία», «Ο Βράχος», «Λάνσελοτ ο πρώτος ιππότης» κ.ά.

Το 2000 χρίστηκε με τον τίτλο του ιππότη. Αγαπούσε πολύ την Ελλάδα και τον πολιτισμό της και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είχε ταχθεί δημόσια υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί διαδικτυακά

Οπως ανακοινώθηκε, το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί από 5 έως 15 Νοέμβρη σε φυσικούς χώρους της Θεσσαλονίκης, θα διεξαχθεί μόνο διαδικτυακά.

Στο Φεστιβάλ θα παρουσιαστούν περισσότερες από 170 ταινίες από όλο τον κόσμο, οι οποίες θα μας φέρουν κοντά στο σινεμά με κάθε τρόπο, ενώ θα παρουσιαστούν 18 μεγάλου μήκους και 21 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες.

Στο διαδικτυακό 61ο Φεστιβάλ οι θεάσεις ανά ταινία θα αυξηθούν κατά 40%, ώστε περισσότεροι θεατές σε όλη την Ελλάδα να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις ταινίες που εμπιστεύτηκαν δημιουργοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ακόμα, θα οργανωθεί βδομάδα προβολών το καλοκαίρι του 2021, παρουσιάζοντας ταινίες της 61ης διοργάνωσης, με έμφαση στον ελληνικό κινηματογράφο. Παράλληλα, οι διοργανωτές επεξεργάζονται εναλλακτικά σενάρια και για τη διεξαγωγή του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, για το οποίο επανεξετάζονται ο τρόπος και οι ημερομηνίες διεξαγωγής.

Τέλος, όπως ανακοινώθηκε, για τις ανάγκες διοργάνωσης του διαδικτυακού 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα ισχύσουν όλες ανεξαιρέτως οι συμβάσεις των εργαζομένων - τόσο αυτές που έχουν ήδη ξεκινήσει όσο και εκείνες που θα ξεκινήσουν τις επόμενες μέρες.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ