ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Νοέμβρη 2007
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Σημαντική επιτυχία για τις ταξικές δυνάμεις

Με νέες δυνάμεις στις ταξικές αναμετρήσεις που έρχονται βγαίνει η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ) από το Συνέδριο του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου (ΕΚΗ) και τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη. Μέσα σε συνθήκες νοθείας (π.χ., συμμετοχή αντιπροσώπων σωματείου που έκανε εκλογές μια μέρα πριν τις αρχαιρεσίες του ΕΚΗ) με ευθύνη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομης Παρέμβασης», οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ κατέλαβαν μία έδρα στη νέα διοίκηση του ΕΚΗ μετά από πολλά χρόνια.

Στις κάλπες προσήλθαν 216 αντιπρόσωποι από τους 220 συνολικά (στις προηγούμενες εκλογές ψήφισαν 206 από 209). Για το ΔΣ έλαβαν:

  • ΔΑΣ, 15 ψήφους (από 6) και 1 έδρα (από καμιά)
  • ΠΑΣΚΕ, 160 ψήφους (από 156) και 15 έδρες (είχε 15)
  • ΔΑΚΕ, 31 ψήφους (από 32) και 3 έδρες (από 3)
  • «Αυτόνομη Παρέμβαση», 8 ψήφους από 11 και καμία έδρα (είχε μία)

Το αποτέλεσμα των αρχαιρεσιών δεν αποτελεί «κεραυνό εν αιθρία». Πατάει στη συνεπή δράση των δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια, των ταξικών σωματείων και συνδικαλιστών που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων, κόντρα στις πλειοψηφίες των συμβιβασμένων και ξεπουλημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών στο νομό.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
Καλή οργάνωση και πάλη κατά των εφοπλιστών και των κομμάτων τους

Περιοδεία στο λιμάνι του Πειραιά χτες από κλιμάκιο της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών της ΚΟΠ του ΚΚΕ. Κατάφωρη παραβίαση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων

Από τη συζήτηση με τους ναυτεργάτες
Από τη συζήτηση με τους ναυτεργάτες
«Οσο τα καράβια θα παραμένουν στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα διογκώνονται και θα οξύνονται τα τεράστια προβλήματα που βιώνουν οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες, οι εργαζόμενοι που μετακινούνται με τα πλοία». Η συζήτηση του ΚΚΕ με τους ναυτεργάτες έχει ανοίξει. Χτες, από τα ξημερώματα, ο Γιώργος Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής του Κόμματος και ναυτεργάτης, μαζί με αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών (ΚΟΝ) και συνοδευόμενος από συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, «όργωναν» το λιμάνι του Πειραιά.

Περιόδευσαν στα καράβια της ακτοπλοΐας κουβεντιάζοντας με τον κάθε ναυτεργάτη. Οργή, αγανάκτηση για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, τις παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων, ακόμα και αυτής της απαράδεκτης ναυτεργατικής νομοθεσίας, κυριαρχούν σε κάθε φράση των πληρωμάτων. Αλλά και ανησυχία αν θα έχουν αύριο μπάρκο...

Πολυμέτωπη επίθεση

Ο Γιώργος Μαρίνος μιλώντας με τους ναυτεργάτες έκανε σαφές ότι: «Η επίθεση σε βάρος του κλάδου εξελίσσεται σε όλα τα μέτωπα. Η κυβέρνηση με την αντιλαϊκή της πολιτική, εξυπηρετώντας, όπως και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, την ανάγκη της πλουτοκρατίας, των εφοπλιστών για περισσότερα κέρδη, χτυπά τα ασφαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις των ναυτεργατών, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το ίδιο το δικαίωμά τους στην εργασία. Εδώ, το λιμάνι, με την ιδιωτικοποίηση που προωθείται, θα μετατραπεί σε γκέτο.

Οι εφοπλιστές με ευθύνη της κυβέρνησης δεν τηρούν τη 10μηνη υποχρέωση δρομολόγησης των πλοίων, απολύουν τους ναυτεργάτες, δεν τηρούν ούτε τη νομοθεσία που οι ίδιοι ψήφισαν. Εχουμε πείρα. Το 2000 και το 2006 στις μεγάλες απεργίες ένα από τα κύρια αιτήματα ήταν να τηρείται η 10μηνη δρομολόγηση.

Είναι υποχρεωμένοι οι ναυτεργάτες και όλοι οι εργαζόμενοι να απαντήσουν με την οργανωμένη πάλη τους. Στις 7 του μήνα το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους ναυτεργάτες στα συλλαλητήρια που γίνονται πανελλαδικά. Στον Πειραιά θα γίνει στις 6.30 μ.μ. Τους καλεί μαζί με όλους τους εργαζόμενους να θέσουν τις προϋποθέσεις για την κλιμάκωση των αγώνων, για να απαντήσουν με κριτήριο τα συμφέροντα και τις ανάγκες τους. Σε αυτή την πορεία προετοιμάζουμε δυνάμεις για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Με δυνατό ΚΚΕ και αδύνατο δικομματισμό, θα δίνουμε αυτή τη μάχη από καλύτερες θέσεις».

«Και ανοίγουμε τη συζήτηση», τόνισε. «Οσο τα καράβια θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα οξύνονται τα προβλήματα που βιώνουν οι ναυτεργάτες. Οι ναυτεργάτες, όλοι οι εργάτες, είναι οι παραγωγοί του πλούτου και πρέπει να τον διεκδικήσουν, ανοίγοντας το δρόμο για βαθιές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας, για να οργανωθεί η οικονομία, η ναυτιλία με κριτήριο τις ανάγκες των ανθρώπων του μόχθου και όχι για μια χούφτα εφοπλιστών».

Παρανομούν ασύστολα οι εφοπλιστές

Τα ίδια τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη διάρκεια της περιοδείας αποτελούν απτή απόδειξη ότι «δεν πάει άλλο - όπως ειπώθηκε από ναυτεργάτες - με αυτή την πολιτική». Από προχτές οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, παράνομα, σε συμπαιγνία με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκη, τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ και τη συμβιβασμένη πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ της ΠΝΟ, ακινητοποιούν το ένα μετά το άλλο τα ακτοπλοϊκά πλοία αφήνοντας τα νησιά ακάλυπτα και πετώντας τα πληρώματα στη στεριά!

Μέσα σε ένα 24ωρο έδεσαν τα πλοία «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΡΟΔΑΝΘΗ», «ΤΖΕΤ ΦΕΡΙ 1» του εφοπλιστή Αγούδημου και το «ΒΙΤΖΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ). Από τα πρώτα τρία πλοία τα πληρώματα απολύθηκαν. Δηλαδή, μέσα σε μία μέρα πετάχτηκαν στην ανεργία, παραβιάζοντας ακόμα και αυτόν τον κατάπτυστο νόμο 2932/2001 για την ακτοπλοΐα, πάνω από 150 ναυτεργάτες! Το πλήρωμα του τελευταίου πλοίου, κάτω από τη δυναμική παρέμβαση, χτες το μεσημέρι, των δυνάμεων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ μέσα στη Ναυτολογία - όπου η εταιρεία είχε συγκεντρώσει το πλήρωμα για να το απολύσει - μέχρι και αργά το βράδυ παρέμενε ναυτολογημένο.

ΘΑΣΟΣ
Οι ναυτιλιακές πετσόκοψαν τα δρομολόγια

Κινητοποίηση σήμερα από τους κατοίκους. Στο πλευρό τους το ΚΚΕ

Το κυνήγι των εταιρειών για περισσότερα κέρδη και επιδοτήσεις οδήγησε σε κατάργηση των απογευματινών δρομολογίων των πλοίων, που έχει ως αποτέλεσμα τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό των κατοίκων της Θάσου. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η επίθεση σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Αγανακτισμένοι κάτοικοι και φορείς οργανώνουν τον αγώνα τους και απαιτούν επαναλειτουργία των απογευματινών δρομολογίων. Σήμερα, από τις 8 το πρωί θα αποκλείσουν συμβολικά το Πορθμείο της Καβάλας, με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου και της Θασιακής Ενωσης. Στο πλευρό τους βρίσκεται η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ.

Οι δύο εταιρείες (ΑΝΕΘ και Κοινοπραξία Μητσόπουλου) που έχουν το μονοπώλιο των ακτοπλοϊκών γραμμών Καβάλας - Πρίνου και Κεραμωτής Καβάλας - Λιμένα Θάσου, αντίστοιχα, αφού όλο το καλοκαίρι κερδοσκόπησαν αυξάνοντας μέχρι και 50% τα εισιτήρια, τώρα αποφάσισαν περιορισμό του αριθμού των δρομολογίων.

Η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει έγκαιρα για τις επιπτώσεις που θα είχε το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα (Ν. 2932 του 2001) που τέθηκε σε εφαρμογή στο πλαίσιο της εναρμόνισης της εθνικής με τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες και απελευθέρωσε πλήρως την ήδη ασύδοτη δράση των εφοπλιστών. Ξεκαθαρίζει ότι «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα μπορούν να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο, μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια του λαού» και καλεί το λαό να παλέψει για την οργάνωση της ακτοπλοΐας προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΟΓΙΣΤΩΝ
Ξεκίνησε το 23ο Συνέδριο

Με τους χαιρετισμούς εκπροσώπων κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων ξεκίνησαν χτες οι εργασίες του 23ου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών. Εκ μέρους του ΚΚΕ, χαιρετισμό απηύθυνε ο Θοδωρής Κούτρας, μέλος της ΚΕ του Κόμματος. Το μήνυμα της ταξικής αλληλεγγύης μετέφεραν στην αίθουσα του Συνεδρίου εκπρόσωποι συνδικάτων και Ομοσπονδιών που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, ενώ η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη στους νέους του κλάδου που βρίσκονται ένα βήμα πριν την παραγωγή. Οι εργασίες συνεχίζονται σήμερα και θα ολοκληρωθούν αύριο Κυριακή με τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας διοίκησης (ο «Ρ» θα παρουσιάσει αναλυτικό ρεπορτάζ για τις εργασίες του Συνεδρίου αμέσως μετά την ολοκλήρωσή τους).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ