ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΠΑΜΕ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Αγώνας κόντρα στην ιδιωτικοποίηση

Κάλεσμα για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης

ICON

Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους του Ομίλου της «Ολυμπιακής» να σταματήσουν κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρείας απευθύνουν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στην «Ολυμπιακή». Παράλληλα, με υπόμνημα που κατέθεσαν στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην πολιτική ιδιωτικοποίησης της ΟΑ από την κυβέρνηση και καταθέτουν τις προτάσεις τους που απευθύνονται πρώτα και κύρια στους εργαζόμενους για την οργάνωση της πάλης τους.

Με τις προτάσεις τους οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ καλούν τους εργαζόμενους να αγωνιστούν για:

  • Να μπλοκάρουν κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΟΑ. Να καταργηθούν οι νόμοι που προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις, καθώς και οι λεγόμενοι νόμοι «εξυγίανσης» του ομίλου της ΟΑ. Να επανέλθουν στον όμιλο οι δραστηριότητες που έχουν εκχωρηθεί στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
  • Δημόσια και ενιαία «Ολυμπιακή», ενταγμένη σε έναν δημόσιο φορέα αερομεταφορών, που στόχο της θα έχει: Την ικανοποίηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων για ασφαλείς, φθηνές, σύγχρονες αερομεταφορές και θα εξασφαλίζει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων. Θα βρίσκεται σε διαρκή εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Θα έχει την αποκλειστικότητα στις εσωτερικές πτήσεις της χώρας.
  • Απορρόφηση από τον ενιαίο κρατικό φορέα των εργαζομένων και των ιδιωτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο αεροπορικό έργο, στην επίγεια εξυπηρέτηση, στην τροφοδοσία αεροσκαφών κλπ.
  • Μείωση στις τιμές των εισιτηρίων και φθηνό εισιτήριο για το λαό, ειδικά για τις ευαίσθητες κατηγορίες, όπως είναι οι άνεργοι, οι πολύτεκνοι, οι φοιτητές, οι φαντάροι, οι κάτοικοι παραμεθόριων περιοχών κλπ.
  • Πλήρη και σταθερή δουλιά για όλους. Αμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Οχι στις ψευτοδικαιολογίες των λεγόμενων πάγιων και διαρκών αναγκών που οδηγούν στη διαρκή ομηρία. Κατάργηση κάθε είδους μερικής απασχόλησης. Οχι στις μετατάξεις και στις απολύσεις με τη μορφή της «εθελούσιας εξόδου». Οχι στις απολύσεις, μέτρα για την προστασία των ανέργων.
  • Κατώτερο εισαγωγικό κλιμάκιο 1.400 ευρώ. Καμία σύνταξη κάτω από τα 1.120 ευρώ. Αφορολόγητο 30.000 ευρώ προσαυξανόμενο με 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Μείωση των ωρών εργασίας, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο και για τα βαρέα και ανθυγιεινά 6ωρο - 5ήμερο - 30ωρο.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΥΡΩΠΗΣ
Προσκλητήριο προς επενδυτές - καρχαρίες

Επιμονή στον διαχωρισμό παραγωγής και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, διαβεβαιώσεις ότι οι ενεργειακές επενδύσεις είναι πολύ κερδοφόρες και δεσμεύσεις για νέες, γενναίες χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ, ήταν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του επιτρόπου Ενέργειας της Κομισιόν, Α. Πίμπαλγκς. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες, στο πλαίσιο της 1ης Διάσκεψης της Ενεργειακής Κοινότητας για την προσέλκυση επενδύσεων στα Βαλκάνια, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο επίτροπος της - συνδιοργανώτριας - Κομισιόν, τόνισε ότι η ΕΕ επεξεργάζεται νέα λίστα χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων.

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Χ. Φώλιας, που στην ίδια συνέντευξη τόνισε ότι θα κινηθεί στην κατεύθυνση υλοποίησης όλων των ενεργειακών συμφωνιών που έχουν συναφθεί, για τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο, σύμφωνα και με την κυβερνητική πολιτική. Κάλεσε επίσης την Τουρκία να συμμετάσχει στην Ενεργειακή Κοινότητα ΝΑ Ευρώπης.

Το ζήτημα της προσέλκυσης επενδύσεων, που κατά τον Α. Πίμπαλγκς, απαιτεί σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, προβλεψιμότητα του νομικού πλαισίου και συνοχή, είναι κάπως πιο σύνθετο απ' ό,τι φαίνεται, κυρίως λόγω της προτίμησης των μεγάλων επιχειρήσεων σε ασφαλείς και εύκολες επενδύσεις. Ετσι, διστάζουν να εισέλθουν σε χώρες που είτε είναι ασταθές το πολιτικό κλίμα, είτε είναι πολύ καθυστερημένες στην ενεργειακή υποδομή. Στην πρώτη περίπτωση μπορεί να υπάρξουν ανατροπές που θα στερήσουν τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια απόσβεσης των επενδύσεων για την έναρξη της κερδοφορίας. Στη δεύτερη περίπτωση, για να πουληθεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, απαιτούνται έργα τεράστιου κόστους που δεν έχουν καμία διάθεση να επωμιστούν οι ιδιώτες. Ενα ακόμη πρόβλημα είναι ότι πολλές βαλκανικές χώρες δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις χρηματοδοτήσεις που υπόσχεται η ΕΕ και απαιτεί και τη δική τους συμμετοχή.

Το προηγούμενο διάστημα και μέσω της συνθήκης που υπογράφτηκε για την Ενεργειακή Κοινότητα, προωθήθηκαν οι νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να επιτραπεί το ξεπούλημα της δημόσιας ενεργειακής υποδομής των χωρών που μετέχουν σ' αυτήν. Τώρα ήρθε η ώρα της πρόσκλησης προς τους ...επενδυτές.

ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Σε υποχώρηση η κατανάλωση

Οι βιομήχανοι επιμένουν να ανατιμούν τα προϊόντα που προορίζονται για την εγχώρια κατανάλωση

Οι πολιτικές λιτότητας και η ένδεια των λαϊκών νοικοκυριών αποτυπώνεται καθαρά και στους στατιστικούς δείκτες. Σημαντική υποχώρηση του ρυθμού αύξησης της καταναλωτικής δαπάνης σημειώθηκε το μήνα Ιούλη, ενώ με αρνητικό πρόσημο κινήθηκαν οι δαπάνες για είδη διατροφής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον Ιούλη του 2007, ως προς τον Ιούλη του 2006, σημείωσε αύξηση 5,5%, έναντι αύξησης 14,4% που είχε σημειωθεί το 2006 ως προς το 2005. Ο δε δείκτης που παρακολουθεί την εξέλιξη του όγκου στο λιανικό εμπόριο (δηλαδή τον κύκλο εργασιών σε σταθερές τιμές) σημείωσε αύξηση μόλις 2,1% έναντι 10,7% που είχε σημειώσει την περίοδο 2006 προς 2005.

Παρεμφερής εικόνα προκύπτει και από την εξέλιξη του όγκου στο λιανικό εμπόριο και κατά τους προηγούμενους 6 μήνες, όπου σε σύγκριση με το 2006, προκύπτει σημαντική υποχώρηση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων λιανικής, ενώ τον Απρίλη του 2007 σημειώθηκε απόλυτη πτώση 1,6%. Ειδικά στον κλάδο διατροφής, τους 5 από τους 7 μήνες της περιόδου Γενάρης - Ιούλης 2006, οι λιανικές πωλήσεις (σε σταθερές τιμές) σημείωσαν πτώση, ενώ κάπως καλύτερη είναι η εικόνα στις πωλήσεις των καταστημάτων εκτός διατροφής.

Η υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών ασφαλώς και έχει σχέση με την οικονομική δυσπραγία που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα, λόγω της παρατεταμένης λιτότητας. Και πρέπει να σημειωθεί ότι, όλα τα προηγούμενα χρόνια, η αγορά πήρε βαθιές ανάσες από την αφειδή χρηματοδότηση των νοικοκυριών μέσω του τραπεζικού δανεισμού, παράγοντας ο οποίος φαίνεται ότι φτάνει στα όριά του. Με δεδομένο ότι η αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας την τελευταία 15ετία στηρίχτηκε στην αύξηση της κατανάλωσης, η σημειούμενη υποχώρηση ίσως και να εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα για την είσοδό της σε κύκλους επιβράδυνσης.

Οι τιμές

Υπέρμετρες ανατιμήσεις σε βάρος της ντόπιας λαϊκής κατανάλωσης συνεχίζουν στο μεταξύ και φορτώνουν οι βιομήχανοι, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής τον Αύγουστο του 2007 τα παραγόμενα εμπορεύματα της μεταποίησης που πωλούνται μέσα στη χώρα ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 1,7%, έναντι μείωσης 0,2% των εμπορευμάτων που προορίζονται για εξαγωγές και πωλούνται στο εξωτερικό. Γίνεται, έτσι, απόλυτα φανερό ότι τα λαϊκά νοικοκυριά της χώρας επιδοτούν, επί της ουσίας, τις εξαγωγές και την ανταγωνιστικότητα των βιομηχάνων.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ»
Αύξηση στα εισιτήρια

«Καπέλο» 4 ευρώ στα εισιτήρια των πτήσεων εξωτερικού βάζουν και οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» (έχει προηγηθεί η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία «AegeanAirlines»), με πρόσχημα τις διεθνείς τιμές πετρελαίου.

Ο «επίναυλος καυσίμου», όπως τον αποκαλούν οι αεροπορικές εταιρείες, για τη μεν «Aegean» θα ισχύσει από μεθαύριο Δευτέρα και είναι 4 ευρώ για τις πτήσεις εξωτερικού και 2 ευρώ για τις πτήσεις εσωτερικού, για δε τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» από τη μεθεπόμενη Δευτέρα, 8 Οκτώβρη 2007, και αφορά μόνο τις πτήσεις εξωτερικού. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι για τις πτήσεις εσωτερικού, ο «επίναυλος» παραμένει αμετάβλητος στα 11 ευρώ ανά πτήση. Από την επιβάρυνση αυτή εξαιρούνται τα νήπια έως 2 ετών.

Σημειώνεται ότι κάθε φορά που αλλάζουν οι διεθνείς τιμές πετρελαίου, οι αεροπορικές εταιρείες επιβάλλουν στους επιβάτες τον διαβόητο «επίναυλο» και έτσι «ισοφαρίζουν» τις όποιες αυξήσεις στα καύσιμα.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ