ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Ιούλη 2021
Σελ. /24
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Ψηφίστηκε χτες το απόγευμα από την κυβερνητική πλειοψηφία, με τη διαδικασία της ονομαστικής ψηφοφορίας, το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα της ΝΔ, το οποίο έχει ήδη καταδικαστεί και απορριφθεί από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως έδειξε και το ηχηρό «όχι» που έστειλε η χτεσινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Από τους 291 παρόντες βουλευτές, υπέρ ψήφισαν 158 και κατά 133.

Το αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για να καταδείξει την αντιδραστικότητα του νομοσχεδίου ώστε και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Παράλληλα οι βουλευτές του Κόμματος και κατά τη χτεσινή τρίτη και τελευταία συνεδρίαση στην Ολομέλεια συνέχισαν τα «αποκαλυπτήρια» του νομοσχεδίου, δείχνοντας ότι η κυβέρνηση κάτω από τις «καλολογικές εκφράσεις» περί «αναβάθμισης της Εκπαίδευσης» πιάνει τη σκυτάλη από τις προηγούμενες και προωθεί τη στρατηγική του κεφαλαίου στην Παιδεία, όπως αυτή απορρέει από τις σκοταδιστικές κατευθύνσεις και τις Οδηγίες του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ για την πλήρη μετατροπή του σχολείου σε «σχολείο της αγοράς» και των «δεξιοτήτων».

Αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία κατέθεσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά περισσότερο για να τροφοδοτήσει τον διπολικό αποπροσανατολιστικό καβγά, αφού στα στρατηγικά όσον αφορά το ρόλο της Παιδείας στην ικανοποίηση των σύγχρονων απαιτήσεων του κεφαλαίου, π.χ. «πράσινη ανάπτυξη», «ψηφιακός μετασχηματισμός», συμφωνούν απόλυτα. Δεν είναι τυχαίο ότι επικέντρωσαν την κριτική τους κυρίως στην πράγματι απαράδεκτη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και όχι στους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου. Αντίστοιχη ήταν η στάση και των άλλων αστικών κομμάτων.

Αλλωστε, κανείς από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και λοιπούς δεν αμφισβήτησε την επιχειρηματική δράση σε βάρος της Παιδείας, αρκεί αυτή να γίνεται με ...κανόνες.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Νέοι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας

Με αφετηρία το ότι η σύγχρονη κοινωνική εξέλιξη απαιτεί αντικειμενικά τη συνεχή διεύρυνση της γνώσης και τη γνωστική ανάπτυξη ξεκίνησε την τοποθέτησή της κατά τη χτεσινή συζήτηση η Αλέκα Παπαρήγα, που αναφέρθηκε στις στοχεύσεις του νομοσχεδίου, εκφράζοντας τη θέση για την οποία παλεύει το ΚΚΕ, για ολόπλευρη διευρυμένη γνώση για όλα τα παιδιά, μέσα από ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο.

Οπως επεσήμανε, «η ανάπτυξη της γνώσης, που ένα μεγάλο μέρος της περνάει από την Παιδεία όλων των βαθμίδων, είτε με τη μορφή της έρευνας στα πανεπιστήμια είτε με τη μορφή της μόρφωσης και της επιμόρφωσης, στις συνθήκες του καπιταλισμού έχει έτσι κι αλλιώς ταξικό χαρακτήρα».

Το νομοσχέδιο, τόνισε, διαμορφώνει ένα σχολείο όπου οικοδομούνται νέοι ταξικοί φραγμοί και γίνεται απόλυτα ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, και σε αυτό αντέταξε το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο που θα παρέχει μόρφωση σε όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους. Αναφέρθηκε στη σημασία που αποδίδει το Κόμμα στη διευρυμένη γνώση, απέναντι στη λογική που διαπνέει και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο προσαρμόζει την Εκπαίδευση στις ανάγκες της αγοράς αντί για την κατάκτηση της αντικειμενικής αλήθειας και των νόμων της κοινωνικής εξέλιξης, τη συνειδητοποίηση ότι μπορεί να αλλάξει αυτός ο σάπιος κόσμος.

Η Αλ. Παπαρήγα σχολίασε μεταξύ άλλων ότι στη συζήτηση στη Βουλή κυριάρχησε η αντιπαράθεση γύρω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, επισημαίνοντας πως αυτό καταγράφηκε στις ομιλίες τόσο του πρωθυπουργού όσο και των προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ, του ΜέΡΑ25. Υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ έχει πάρει θέση ενάντια στη θεσμοθέτηση της ΕΒΕ. Επεσήμανε πως η αντίθεση των υπόλοιπων κομμάτων δεν εκφράζεται επί της ουσίας, «ότι εδώ οικοδομούνται νέοι ταξικοί φραγμοί», εξηγώντας ότι το θέμα με την ΕΒΕ είναι φυσικά υπαρκτό, αλλά από μόνο του δεν θα λύσει το ζήτημα της ισότητας στην ταξική κοινωνία, της ισότητας των παιδιών της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, της εργατικής τάξης κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε, «έγινε μια συζήτηση χτες και σήμερα με τα μάτια στην επόμενη κάλπη», συζήτηση η οποία στοχεύει «ψηφοθηρικά και, το κυριότερο, στη ζύμωση των επόμενων κυβερνητικών συνεργασιών».

Πρόσθεσε πως με την πολιτική της κυβέρνησης ευνοείται η ιδιωτική Εκπαίδευση και ξεκαθάρισε ότι «το ΚΚΕ είναι εναντίον της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, οποιασδήποτε μορφής, οποιασδήποτε βαθμίδας». Σημείωσε δε ότι «ειρηνική συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δεν υπάρχει. Ο ιδιωτικός τομέας θέλει "χώρο"» και τόνισε πως ούτε η τωρινή κυβέρνηση, ούτε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ή άλλες προηγουμένως, πήραν ποτέ μέτρα περιορισμού της ιδιωτικής Εκπαίδευσης και κυρίως μέτρα αναβάθμισης της δημόσιας Παιδείας, «ούτως ώστε αυθόρμητα τα παιδιά να πηγαίνουν μόνο στη δημόσια Εκπαίδευση».

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η Αλ. Παπαρήγα αναφέρθηκε στο σχέδιο της κυβέρνησης για την Προσχολική Αγωγή και τη σύνδεσή της με το σχολείο των δεξιοτήτων, ξεκινώντας από τις ηλικίες έως 4 ετών. «Θα μπείτε να χειραγωγήσετε το κεφάλι και τις επιλογές με ταξικά κριτήρια παιδιών έως τεσσάρων χρόνων», τόνισε, προσθέτοντας πως αυτό το σχέδιο πρέπει να ξεσηκώσει τους πάντες.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Θέλετε ρομποτάκια στην υπηρεσία των αφεντικών

Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης αντανακλά τους σκληρούς ταξικούς νόμους του καπιταλισμού, ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, γι' αυτό, όπως τόνισε, είναι και κοινή η στρατηγική που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι τώρα, που θέλει την προσαρμογή του σχολείου στις κάθε φορά σύγχρονες ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας.

Γι' αυτό, επισήμανε, όσον αφορά και τους στόχους της Εκπαίδευσης υπάρχουν δύο πολιτικές που συγκρούονται: Η μία είναι ότι η Εκπαίδευση θα «λέει» ό,τι απαιτεί η οικονομία και η άλλη ότι το παιδί θα πρέπει να διδάσκεται και να αποκτά ολοκληρωμένες γνώσεις, «να γνωρίζει τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης και να σκέφτεται κριτικά για να μπορεί να αλλάξει αυτά που είναι στραβά. Και αυτό είναι που δεν θέλετε».

Οπως τόνισε, αυτούς τους στόχους του κεφαλαίου εξυπηρετεί η προώθηση πάνω από όλα των δεξιοτήτων και όλων όσα προβλέπει το νομοσχέδιο.

Σχολιάζοντας την κυβερνητική προπαγάνδα σχετικά με τους εισακτέους και τους αποφοίτους, ζήτησε από την κυβέρνηση στοιχεία που να δείχνουν ποια είναι η ταξική προέλευση αυτών που «διώκονται», ενώ σημείωσε ότι είναι τουλάχιστον αθλιότητα η κυβέρνηση όχι μόνο να μη στηρίζει τα παιδιά που δουλεύουν σκληρά για να καταφέρουν να σπουδάσουν, αλλά από πάνω να βάζει και τον «κόφτη» του «4 συν 2» και να ζητάει επιπλέον και ένσημα όταν γνωρίζει σε τι συνθήκες δουλεύουν.

Οσο για την αναβάθμιση του σχολείου που διατυμπανίζει η ΝΔ, ο Θ. Παφίλης σημείωσε ότι «την είδαμε όταν πέρσι», και πάλι με τα σχολεία κλειστά, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις του Δημοτικού στους 25 ή όταν για την Επαγγελματική Εκπαίδευση πέρασε διάταξη που προωθεί την παιδική εργασία στα 15. «Την έχουμε δει» στα σχολικά κτίρια που πάνω από το 50% είναι από το 1950, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχει γίνει έστω προσεισμικός έλεγχος, ή στα Νηπιαγωγεία όπου 3 στα 4 δεν έχουν δικό τους κτίριο.

Σχολιάζοντας ο Θ. Παφίλης τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που, όπως ανέφερε, «σχίζει τα ιμάτιά του» υπέρ της ΕΕ, παρουσίασε τι προβλέπουν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου 1 δισ. ευρώ πάνε για την «αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των δεξιοτήτων» που είναι απαίτηση συνολικά του κεφαλαίου σε όλη την Ευρώπη, 364 εκατ. ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, «όταν τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση».

Οσο για τις χώρες της ΕΕ που ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί πρότυπο Εκπαίδευσης, κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία για τους αποκλεισμούς των παιδιών των εργατικών - λαϊκών οικογενειών από το δικαίωμα στη μόρφωση.

«Εμείς θέλουμε προσωπικότητες, ανθρώπους που να σκέφτονται. Εσείς θέλετε ρομποτάκια στην υπηρεσία των αφεντικών», σημείωσε.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Το νομοσχέδιο υπονομεύει, ακυρώνει τα δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών

Στη δευτερολογία του κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο και τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, περί «ανεξαρτησίας», «αποκέντρωσης» και «αυτονομίας» του σχολείου, σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο και με την πολιτική της η κυβέρνηση οδηγεί «τα σχολεία στη ζητιανιά». «Και τώρα οι γονείς βάζουν ένα σωρό λεφτά από την τσέπη τους για να λειτουργήσουν τα σχολεία», είπε και τόνισε ότι «εσείς το απογειώνετε, το θεσμοθετείτε. Στο παζάρι της αγοράς στέλνετε τα σχολεία για να βρουν πόρους», αλλά «δεν υπάρχουν ούτε ανιδιοτελείς χορηγοί και οι δωρεές γίνονται με το αζημίωτο».

Επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «δημιουργούνται σχολεία και τάξεις πολλών ταχυτήτων, πολλών κατηγοριών, ανάλογα με την κοινωνικοταξική προέλευση των μαθητών τους. Αυτό θεσμοθετείτε με το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο». «Το βιβλίο πολλαπλό, το βιβλίο διαφορετικό, αλλά ενιαία η Τράπεζα Θεμάτων και τα θέματα των πανελλαδικών... Τι καλά... Και κυρίως τι ταξικά», σχολίασε ο Γ. Δελής.

Φέρνοντας παραδείγματα από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Φινλανδία, σημείωσε ότι «είναι πολλά τα σχολικά μοντέλα (αγγλοσαξονικό, φινλανδικό κ.λπ.) που κυκλοφορούν στην πασαρέλα της κυβερνητικής πολιτικής, ανήκουν στην κολεξιόν του κεφαλαίου, στην γκαρνταρόμπα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, από εκεί ψωνίζετε όλοι σας».

«Το νομοσχέδιο αποτελεί σοβαρό πλήγμα, υπονομεύει, ακυρώνει τα δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Πίσω από αυτό βρίσκεται η στεγνή ψυχή του τεχνοκράτη, η ταξική σφραγίδα του ΟΟΣΑ και της ΕΕ», σημείωσε ο Γ. Δελής και τόνισε: «Το έχει καταλάβει ο λαός, ήδη διαδηλώνει και από την 1η Σεπτέμβρη θα το στείλει μια και έξω στο καλάθι των αχρήστων».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ