ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΒΑΛΑ - ΘΑΣΟΣ
Συνεχίζονται οι παραβιάσεις σε ωράρια και βάρδιες

Νέα παρέμβαση από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Σε διωγμό βρίσκονται τα δικαιώματα των ναυτεργατών στη γραμμή Καβάλα - Θάσος
Σε διωγμό βρίσκονται τα δικαιώματα των ναυτεργατών στη γραμμή Καβάλα - Θάσος
Την παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να γίνει τροποποίηση των δρομολογίων ή πρόσληψη ναυτεργατών για β' βάρδια στο Ε/Γ-Ο/Γ «Στέλιος Φιλιάγκος», που δρομολογείται από την εταιρεία «Οσιος Δαυίδ» στην πορθμειακή γραμμή Καβάλα - Θάσος, καθώς και για να σταματήσει η παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης απαιτούν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, με έγγραφο στις αρμόδιες αρχές. Για το ίδιο ζήτημα υπήρξε και στο παρελθόν (24/6/2014) καταγγελία από τα σωματεία και άλλους φορείς, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση.

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος», με βάση τα δρομολόγια που εκτελεί στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή - Λιμένας και Καβάλα - Πρίνος, οι ναυτεργάτες εργάζονται 95 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, δεν υπάρχει διπλή βάρδια με αντίστοιχο πλήρωμα, όπως έχουν τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κεραμωτή - Λιμένας. Επιπλέον, καμία ναυτιλιακή εταιρεία, από τις τρεις που δραστηριοποιούνται, δεν εφαρμόζει τις δυο εικοσιτετράωρες άδειες ανάπαυσης το μήνα, που προβλέπεται για τους ναυτεργάτες από τη ΣΣΕ.

Αυτές οι συνθήκες και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες οδήγησαν σε απολύσεις 11 ναυτεργατών από τη β' βάρδια της εταιρείας του πλοιοκτήτη Μητσόπουλου σε πλοία του στις πορθμειακές γραμμές Καβάλα - Θάσος. Παρά το γεγονός ότι οι απολύσεις ανακλήθηκαν κάτω από τις αντιδράσεις, τόσο η εταιρεία του Μητσόπουλου, όσο και η τρίτη εταιρεία, η ΑΝΕΘ, απειλούν με απολύσεις των πληρωμάτων που εκτελούν β' βάρδια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα συνδικάτα, στην πορθμειακή γραμμή Καβάλα - Θάσος, οι εφοπλιστές, σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές, έχουν εξαπολύσει, προκλητικά, οργανωμένη επιχείρηση παρέμβασης στα ναυτεργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Μάλιστα, στις 23 Ιούνη 2014 καταδικάστηκαν 20 ναυτεργάτες σε οκτώ μήνες φυλάκιση, με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών», επειδή συμμετείχαν στην πανελλαδική απεργία στις 11 Μάρτη 2010!

ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Καμιά αλλαγή στο οκτάωρο των τεχνικών

Απόρροια των αντεργατικών μέτρων που έχουν ήδη εφαρμοστεί στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελεί το σχέδιο της διοίκησης της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (μπλε λεωφορεία και τρόλεϊ) για αλλαγή του ωραρίου εργασίας στο τεχνικό προσωπικό. Αυτό σημειώνει μεταξύ άλλων η ΔΑΣ ΟΑΣΑ (στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) σε ανακοίνωσή της, καλώντας τους εργαζόμενους να μη δεχθούν καμιά μεταβολή. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση, επικαλούμενη την έλλειψη προσωπικού, προτείνει την αλλαγή ωραρίου εργασίας για να καλυφθούν οι ανάγκες της συντήρησης. Η πρόταση αλλάζει τις βάρδιες από τρεις 8ωρες, σε δύο 8ωρες και δύο τετράωρες. Στόχος της διοίκησης, επισημαίνει η ΔΑΣ, είναι η κατάργηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς, η εντατικοποίηση της εργασίας, το χτύπημα της ενότητας των εργαζομένων. Το σχέδιο αυτό έρχεται ως συνέπεια του γενικού κανονισμού «που δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να έχει εργαζόμενους - λάστιχο», καθώς και των ΣΣΕ που υπέγραψαν οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, στις οποίες δεν αναφέρεται πουθενά το ωράριο.

Κι άλλη βλάβη σε πλοίο

Στο λιμάνι της Τήνου προσέκρουσε λίγο πριν από τις 3 χτες το μεσημέρι το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Blue Star Naxos», κατά τη διαδικασία του κατάπλου, προερχόμενο από Μύκονο. Αποτέλεσμα ήταν να καθυστερήσει περίπου δύο ώρες ο απόπλους από το νησί, μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του. Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η ζημιά που υπέστη ήταν μικρής έκτασης. Το πλοίο, στο οποίο επέβαιναν 79 επιβάτες για Σύρο και 920 για Πειραιά, απέπλευσε μετά τις 5 το απόγευμα.

Εκδικάστηκε η έφεση της ΑΔΕΔΥ

Εκδικάστηκε χτες η έφεση της ΑΔΕΔΥ κατά της απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών, που έκρινε παράνομη την «αποχή - απεργία» των δημοσίων υπαλλήλων κατά της αξιολόγησης. Η απόφαση του εφετείου αναμένεται να βγει μεθαύριο Πέμπτη ή την Παρασκευή, αφού πρώτα οι δικηγόροι των δύο πλευρών καταθέσουν τις προτάσεις τους έως την Πέμπτη.

Απόλυση κωφής καταγγέλλει η ΣΕΑΑΝ

Την απόλυση κωφής εργαζόμενης από το Δήμο Κορυδαλλού μετά από 15 χρόνια δουλειάς καταγγέλλει η ΣΕΑΑΝ και προγραμματίζει αύριο διαμαρτυρία μαζί με αγωνιστικούς φορείς της περιοχής. Η εργαζόμενη απολύθηκε από τη δημοτική κατασκευαστική επιχείρηση Κορυδαλλού μαζί με άλλους 10 συναδέλφους της, ενώ μπορούσαν να ενταχθούν στο μόνιμο προσωπικό του δήμου. «Μάλιστα μέσα από εκβιασμούς και υποσχέσεις, υποχρέωσε τους απολυμένους από τη δημοτική κατασκευαστική εταιρεία (ΚΕΔΕΚ) του δήμου να υπογράψουν δήλωση παραίτησης από κάθε δικαίωμα, με την υπόσχεση ότι "κάποια στιγμή θα προσληφθούν στο δήμο"», σημειώνει η ΣΕΑΑΝ.

Σέρνουν τους εργαζόμενους στην «αυλή» της εργοδοσίας

Στους ανταγωνισμούς των μεγαλεμπόρων και των πολυεθνικών ομίλων μπλέκει τους εργαζόμενους η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων (ΟΙΥΕ), η οποία κατέθεσε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ενάντια στο νόμο για τις 52 Κυριακές το χρόνο, μαζί με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, δύο εμπορικές εταιρείες που έχουν καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δέκα εμπόρους.

Ολοι αυτοί, που καμιά σχέση δεν έχουν με τα συμφέροντα των εμποροϋπαλλήλων και των αυτοαπασχολούμενων, αλλά υπερασπίζεται ο καθένας τα δικά του ιδιαίτερα συμφέροντα, ζητάνε να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση που επιτρέπει στα καταστήματα σε εννιά περιοχές της χώρας να παραμένουν ανοιχτά όλες τις Κυριακές το χρόνο. Οπως είναι φυσικό, δεν ζητάνε να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που συντελούν στην απελευθέρωση του ωραρίου στο Εμπόριο, ούτε βέβαια ζητάνε να κατοχυρωθεί με νόμο η αργία της Κυριακής.

Αντίθετα, οι εργοδοτικοί φορείς που υπογράφουν την προσφυγή μαζί με την πλειοψηφία της ΟΙΥΕ εκφράζουν υποκριτικά το ενδιαφέρον τους για την οικογενειακή ζωή και την ξεκούραση των εργαζομένων (τους οποίους κατά τ' άλλα εξοντώνουν στις επιχειρήσεις τους έξι μέρες της βδομάδας), επικαλούνται το σεβασμό των θρησκευτικών ελευθεριών, αλλά και το γεγονός ότι ο νόμος συμπεριέλαβε και μη τουριστικές περιοχές. Επίσης, ζητάνε την ακύρωση της συγκεκριμένης ρύθμισης επειδή δεν προέκυψε ύστερα από «διάλογο». Δηλαδή, αν η κυβέρνηση είχε επιδιώξει έναν καλύτερο συμβιβασμό μαζί τους, «ούτε γάτα, ούτε ζημιά».

Εκεί που αποκαλύπτονται, όμως, είναι στο αίτημά τους να καταργηθεί η υπουργική απόφαση επειδή υπονομεύει τη συνταγματική αρχή της «ισότητας και της αναλογικότητας», όπως και τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», τον οποίο προστατεύουν τόσο το Σύνταγμα όσο και οι διεθνείς συμβάσεις. Δηλαδή, οι μεγαλέμποροι και οι ενώσεις τους ζητάνε να καταργηθεί ένα μέτρο που τους φέρνει σε χειρότερη θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, οι οποίοι αποκτούν το δικαίωμα να ανοίγουν τα μαγαζιά τους όλες τις Κυριακές του χρόνου! Αυτός είναι ο καημός τους και αυτόν τον καημό συμμερίζεται η πλειοψηφία της ΟΙΥΕ, συνυπογράφοντας με τους εργοδότες την προσφυγή.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συνδικαλιστικές οργανώσεις πάνε να μπλέξουν τους εργαζόμενους στους ανταγωνισμούς ανάμεσα στους εργοδότες, με καθοριστική συμβολή των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των χαλυβουργείων, όπου και εκεί ο ΣΥΡΙΖΑ καλούσε τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μαζί με τους βιομήχανους τη χορήγηση προνομίων για φτηνότερο ρεύμα, με το επιχείρημα ότι έτσι θα διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας! Τα αποτελέσματα τα βλέπουν ήδη οι χαλυβουργοί, τόσο στα εργοστάσια της Αττικής όσο και στο Βόλο. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα λόγο να ανεχτούν να τους μετατρέψει η ΟΙΥΕ σε ουρά των εργοδοτών και έρμαια στις μεταξύ τους αντιθέσεις.


Π.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ