Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 29 Μάη 2005 - αριθ. φύλλου: 9188

ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Η Αντιφασιστική
Τέχνη
στη Δυτική Ευρώπη

Ολοκληρώνονται σήμερα τα αφιερώματά για τη συμβολή της Τέχνης στην Αντιφασιστική Νίκη των λαών, με αναφορά χαρακτηριστικών περιπτώσεων δημιουργών και έργων σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Πλούσια αντιφασιστική Τέχνη υπήρξε σε όποια χώρα υπήρξε δυνατός αντιφασιστικός αγώνας του λαού. Εκτός από τον επικό ηρωισμό του ελληνικού λαού, στον αγώνα ενάντια στον εγχώριο και γερμανικό φασισμό υπερτερούν οι λαοί που από το μεσοπόλεμο είχαν δυνατό λαϊκό και κομμουνιστικό κίνημα. Αξια αναφοράς, όμως, είναι και η σε περίπτωση μοναχική - καθώς για συγκεκριμένους ιστορικούς και οικονομικοπολιτικούς λόγους δεν αναπτύχθηκε δυνατός λαϊκός αντιφασιστικός αγώνας στη χώρα τους - αντιφασιστική «φωνή» σπουδαίων δημιουργών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες


ΣΕΛ.  4  -  5

Πάμπλο Πικάσο «Κεφάλι γυναίκας που κλαίει» (1937, από τη σειρά έργων για το μεγάλων διαστάσεων πίνακα «Γκερνίκα»)
Πάμπλο Πικάσο «Κεφάλι γυναίκας που κλαίει» (1937, από τη σειρά έργων για το μεγάλων διαστάσεων πίνακα «Γκερνίκα»)


ΙΣΤΟΡΙΑ
«Υπόθεση Κατίν»

Η αρχή της προβοκάτσιας βρίσκεται στην πλαστογράφηση από τους Γερμανούς και τους «Πολωνούς του Λονδίνου», το 1943. Η παραποίησή της πραγματοποιείται σήμερα και από το παρόν καθεστώς της Ρωσικής Ομοσπονδίας, σε μια επιχείρηση «πετροβολήματος» στο παρελθόν της ΕΣΣΔ


ΣΕΛ.  11  -  14
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ - ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
«Ανέκδοτα» και κίνδυνοι

Η εαρινή... «εκστρατεία» της κυβέρνησης για την «ανάπτυξη» της εθνικής κινηματογραφίας, που ξεκίνησε με την ανακοίνωση της «νέας» πολιτικής για τον κινηματογράφο, από τον υφυπουργό Πολιτισμού, Π. Τατούλη, φαντάζει σχεδόν «ανεκδοτική» αλλά και επικίνδυνη


ΣΕΛ.  3
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η δυναμική της αλληλεπίδρασης ύλης και χωρόχρονου

Μετά το 1905 και ως το 1916, οπότε ο Αϊνστάιν δημοσίευσε την τελική και πιο ευκολοκατανόητη εκδοχή της γενικής θεωρίας της σχετικότητας, ο μεγάλος επιστήμονας παρατήρησε ότι η επιταχυνόμενη κίνηση και η κίνηση λόγω βαρύτητας είναι αδύνατο να διακριθούν μεταξύ τους


ΣΕΛ.  7
ΔΙΗΓΗΜΑ
«Είμι λαδαπός»

«Ου Κώτσιους όπως ήταν όρθιος έσφιξε τη γροθιά του και την τίναξε στο τραπέζι. Αναποδογύρισαν τα καφκιά και χυθκάν οι καφέδες. Η γάτα που ήταν κουλουριασμένη δίπλα στη σόμπα σκιάχτηκε και ρίχτηκε στο κρεβάτι κλαψουρίζοντας. Μια βραχνή φωνή βγήκε από τα στήθια του Κώτσιου»

Ενα Διήγημα του Πολυχρόνη Γκουζούδη


ΣΕΛ.  8


Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org