ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Μάη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Πρεμιέρα με Νεοελληνική Γλώσσα

Ξεκινούν σήμερα οι προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α' Λυκείου

Eurokinissi

Με την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας ξεκίνησε χτες ο διαγωνισμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω σε απόσπασμα κειμένου από το έργο του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «Ο σύγχρονος άνθρωπος». Το θέμα της έκθεσης που κλήθηκαν να αναπτύξουν σε 500 - 600 λέξεις ήταν το εξής: «Σε άρθρο σας, που θα δημοσιευτεί σε τοπική εφημερίδα, να αναφερθείτε σε φαινόμενα που αποδεικνύουν το έλλειμμα ανθρωπιάς στην εποχή μας, αλλά και σε δραστηριότητες, ατομικές και συλλογικές, που αποσκοπούν στον περιορισμό αυτού του ελλείμματος».

Σήμερα Πέμπτη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ (ομάδα Α') με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ενώ αύριο, Παρασκευή, συνεχίζονται οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (ομάδα Β') με τα εξής μαθήματα Γενικής Παιδείας: Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και Ιστορία.

Στο μεταξύ, σήμερα ξεκινούν οι προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α' Λυκείου που θα γίνουν με το καινούργιο σύστημα που προβλέπει ο νόμος για το «νέο Λύκειο» που ψηφίστηκε το Σεπτέμβρη. Σύμφωνα με αυτό, σήμερα το πρωί θα γίνουν σε όλα τα Λύκεια κληρώσεις προκειμένου να επιλεγεί από την «τράπεζα θεμάτων» το 50% των θεμάτων στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Το άλλο 50% θα είναι θέματα που θα βάλουν οι καθηγητές των μαθητών σε κάθε τάξη. Η «τράπεζα θεμάτων» άνοιξε μόλις την περασμένη Δευτέρα και περιλαμβάνει πάνω από 9.000 συνολικά για όλα τα μαθήματα της Α' Λυκείου για τα οποία θα χρησιμοποιηθεί (η «τράπεζα» δε θα χρησιμοποιηθεί για τα μαθήματα επιλογής). Η δημοσιοποίησή της προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα για τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που περιλαμβάνει, ενώ επιβεβαίωσε την ακόμα πιο έντονη ταξικότητα του «νέου Λυκείου» και το στόχο της κυβέρνησης ν' αποθαρρύνει όλο και περισσότερους μαθητές από το Λύκειο και να τους σπρώξει από νωρίς εκτός σχολείου, στην εφήμερη κατάρτιση.

Μήνυμα της ΑΣΓΜΕ προς τους μαθητές

Μήνυμα προς τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και στους μαθητές της Α΄ Λυκείου «που θα υποστούν φέτος τη βάσανο των ημι-πανελλαδικών εξετάσεων Νέου Τύπου του Νέου Λυκείου», απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ):

«Είναι σημαντικό εμείς οι γονείς να πούμε στα παιδιά μας, καθαρά και ξάστερα, ότι:

  • ο αγώνας της ζωής δε σταματά ποτέ και δεν καθορίζεται από μία μάχη μόνο.
  • Ο δρόμος για τη μόρφωση είναι μακρύς και όμορφος, δεν ταυτίζεται με τη "διδακτέα ύλη", είναι όπλο για τους νέους ανθρώπους, γι' αυτό και τους την στερούν. Πρέπει να την αναζητούν μέσα κι έξω από τους τέσσερις τοίχους ενός σχολείου», τονίζει μεταξύ άλλων η Συνομοσπονδία Γονέων.

«Τόσο οι γονείς όσο και οι καθηγητές των μαθητών γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το σύνολο των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα έκοβε κι έραβε την εκπαίδευση στα μέτρα των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και τη στρατηγική της ΕΕ, παρά τα εύηχα συνθήματα όπως το "πρώτα ο μαθητής"», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, θυμίζοντας ότι «αυτό που έχει αποτύχει είναι το εκπαιδευτικό και το συνολικότερο κοινωνικο - οικονομικό σύστημα, όχι τα παιδιά μας. Γι' αυτό, πρώτο καθήκον μας είναι η ανατροπή της αδικίας που ζουν τα παιδιά μας ως μαθητές σήμερα, ως φοιτητές κι εργαζόμενοι αύριο».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Μεθοδεύεται η μη πληρωμή τους για τις μέρες του Πάσχα

Στην αβεβαιότητα παραμένουν οι εργαζόμενοι στα σχολεία με προγράμματα κοινωφελούς εργασίας για το αν θα πληρωθούν τελικά τις μέρες του Πάσχα, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με αντικρουόμενες εγκυκλίους και οδηγίες.

Από τα τέλη Γενάρη ο ΟΑΕΔ είχε εκδώσει σχετική οδηγία για τις πληρωμές των «ωφελούμενων», όπως ονομάζονται οι εργαζόμενοι στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας, σύμφωνα με την οποία, «ως χρόνος εργασίας θεωρείται ο χρόνος που ο ωφελούμενος μισθωτός πλήρους απασχόλησης είναι στη διάθεση του εργοδότη / επιβλέποντα φορέα να απασχοληθεί». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα σχολεία, που κλείνουν για δύο βδομάδες για τις διακοπές του Πάσχα, θα πληρώνονταν κανονικά, αφού οι ίδιοι παραμένουν στη διάθεση του επιβλέποντα φορέα, ανεξάρτητα αν το σχολείο είναι κλειστό.

Στο ίδιο συμπέρασμα οδηγούσε και το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας (2637/4-3-2014) που στάλθηκε το Μάρτη σε όλες τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο αναφερόταν: «Α) Στις περιπτώσεις των επίσημων αργιών του δημόσιου τομέα, οι ωφελούμενοι άνεργοι ασφαλίζονται και αμείβονται κανονικά, αναγράφοντας στο παρουσιολόγιο που τηρούν τη λέξη αργία. Β) Την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, όπου οι σχολικές μονάδες παραμένουν κλειστές, θα εφαρμόζεται η οδηγία που εστάλη από τον ΟΑΕΔ στο υπ. αριθμ. 7663/29.1.2014 έγγραφό του, στο οποίο αναφέρει ότι "ως χρόνος εργασίας θεωρείται ο χρόνος που ο ωφελούμενος μισθωτός πλήρους απασχόλησης είναι στη διάθεση του εργοδότη / επιβλέποντα φορέα να απασχοληθεί". Σε αυτήν την περίπτωση, πιστοποιείται η απασχόλησή του με την τήρηση παρουσιολογίου».

Ωστόσο, ένα μήνα μετά από την αποστολή του παραπάνω εγγράφου και επικαλούμενη «τηλεφωνική επικοινωνία»(!) με το υπουργείο, η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας έκανε στην ιστοσελίδα της την παρακάτω ανάρτηση: «Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το ΥΠΑΙΘ, σας γνωρίζουμε ότι για τους εργαζομένους στο Πρόγραμμα Κοινωφελούς εργασίας επίσημες αργίες είναι η Μ. Παρασκευή και η Δευτέρα του Πάσχα. Τις μέρες αυτές στο παρουσιολόγιο αναγράφεται η λέξη "ΑΡΓΙΑ" και δεν μπαίνει υπογραφή. Οι υπόλοιπες μέρες των σχολικών διακοπών του Πάσχα είναι εργάσιμες, επομένως οι εργαζόμενοι πρέπει να απασχοληθούν προκειμένου να υπάρξει υπογραφή στο σχετικό παρουσιολόγιο και να μπορέσουν να πληρωθούν».

Αντίστοιχα, σε ηλεκτρονικό μήνυμα του τμήματος μισθοδοσίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής σχετικά με τα ηλεκτρονικά ημερολόγια από τα οποία βγαίνει η μισθοδοσία, αναφέρεται: «Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα ήταν κλειστή, θα σημειώσετε μόνο τη Μ. Παρασκευή και τη Δευτέρα του Πάσχα. Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα ήταν ανοιχτή, θα σημειώσετε τις μέρες που εργάστηκαν οι ωφελούμενοι του ΟΑΕΔ και θα προσκομίσετε άμεσα τα πρωτότυπα ημερήσια παρουσιολόγια στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, ώστε να συνταχτούν όσο το δυνατό γρηγορότερα οι μισθολογικές καταστάσεις».

Οπως είναι γνωστό, τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα κλείνουν από το Σάββατο του Λαζάρου έως και την Κυριακή του Θωμά. Μέσα σε αυτό το διάστημα όμως, ως επίσημες αργίες για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα (πλην των σχολείων) θεωρούνται μόνο η Μεγάλη Παρασκευή και η Δευτέρα του Πάσχα. Κάπως έτσι... πάει «περίπατο» η οδηγία του ΟΑΕΔ και το έγγραφο του υπουργείου από το Μάρτη και οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι για τις δεκαπέντε μέρες του Πάσχα, παρά το ότι οι ίδιοι ήταν στη διάθεση του εργοδότη!

Γενικότερα, η πληρωμή των αργιών για τους εργαζόμενους στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας είναι ένα από τα σημεία αιχμής που έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου έχουν δημιουργηθεί επιτροπές αγώνα «πενταμηνιτών» που παλεύουν για τα δικαιώματά τους κι έχουν κατακτήσει να πληρώνονται κανονικά. Για παράδειγμα, η Επιτροπή Εργαζομένων στην Περιφέρεια Αττικής, μετά από παρέμβαση που έκανε στο γραφείο του Περιφερειάρχη, πέτυχε να ισχύουν για τους εργαζομένους στα πεντάμηνα προγράμματα όλα όσα ισχύουν για όλους τους άλλους εργαζομένους της Περιφέρειας (δηλαδή να μην τους αφαιρείται το δικαίωμα της απουσίας λόγω ασθένειας, επίσημης αργίας, άδειας κ.ά). Αντίστοιχα, η Επιτροπή Εργαζομένων στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας ΟΤΑ - Περιφέρειας Αττικής - ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή της στις αρχές του μήνα σημειώνει ανάμεσα στις κατακτήσεις της ότι «δεν εφαρμόστηκε η αρχική απαίτηση της κυβέρνησης να μην πληρωνόμαστε τις αργίες. Η αδικία αυτή διορθώθηκε σε όσους συναδέλφους μας αφαιρέθηκαν τα αντίστοιχα ποσά».

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Βουτιά στο κενό από τον 5ο όροφο

Βουτιά στο κενό από τον 5ο όροφο πολυκατοικίας στα Γιαννιτσά Πέλλας έκανε χτες το πρωί 18χρονος μαθητής, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μαθητής έφυγε το πρωί από το σπίτι του για να πάει στο 1ο ΓΕΛ προκειμένου να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όμως δεν έφτασε ποτέ στο σχολείο. Ανέβηκε στην ταράτσα πολυκατοικίας που βρίσκεται πολύ κοντά στο σχολείο του και από εκεί πήδηξε στο κενό.

Αμεσα ενημερώθηκε το ΕΚΑΒ, το οποίο παρέλαβε το μαθητή και τον μετέφερε αρχικά στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών και στη συνέχεια, διασωληνωμένο, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, όμως κατέληξε στη διαδρομή.

Οπως δήλωσε η διοικήτρια του ΕΚΕΠΥ Βόρειας Ελλάδας, ο 18χρονος ήταν πολυτραυματίας με πολλαπλά τραύματα στο θώρακα, τους πνεύμονες, το κεφάλι, τα άκρα, είχε ανοιχτή λεκάνη και μηδενική πίεση.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ