ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Μάη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Κινητοποίηση σήμερα ενάντια στο νέο Οργανισμό του Ιδρύματος

Από παλιότερη κινητοποίηση
Από παλιότερη κινητοποίηση
Για δεύτερη φορά συζητιέται σήμερα, Πέμπτη, στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου της Αθήνας η πρόταση για το νέο Οργανισμό του Ιδρύματος και, με αφορμή αυτήν τη συζήτηση, οι Επιτροπές Αγώνα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) στο Ιδρυμα καλούν σε κινητοποίηση στη συνεδρίαση της Συγκλήτου στις 9 το πρωί.

Οπως σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ, «ο νέος Οργανισμός κρατά όλες τις αντιλαϊκές πλευρές του παλιού (όπως οι τρεις κύκλοι σπουδών, οι πιστωτικές μονάδες) και ταυτόχρονα ενσωματώνει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές που έφερε ο νόμος - πλαίσιο στη λειτουργία των ΑΕΙ - ΤΕΙ. Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν την πλήρη μετατροπή των ΑΕΙ - ΤΕΙ σε επιχειρήσεις κι εμάς τους φοιτητές σε πελάτες, την πλήρη προσαρμογή της έρευνας, του περιεχομένου σπουδών και των αποφοίτων στις ανάγκες των μονοπωλίων για περισσότερα κέρδη».

Μάλιστα παραθέτουν συγκεκριμένα αποσπάσματα από το κείμενο του νέου Οργανισμού, όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται:

  • «Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους. Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος προπτυχιακών σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν σε πιστωτικές μονάδες που δεν είναι λιγότερες των 180 και ολοκληρώνεται με την απονομή τίτλου σπουδών. Κάθε ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές μονάδες».
  • «Κάθε Σχολή μπορεί να οργανώνει προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα που αντιστοιχούν κατά μέγιστο σε 120 πιστωτικές μονάδες...»
  • «Ιδρυση Σχολών Διά Βίου Μάθησης».

Με αφορμή τα παραπάνω, οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ σημειώνουν: «Τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης θα διαρκούν περίπου από 1 μήνα έως κι 1 χρόνο και στην πλειοψηφία τους θα είναι με δίδακτρα. Ηδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή... εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης... της πλάκας είτε για μαθήματα που, ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται "με το κομμάτι".

Στο ΕΚΠΑ, με δίδακτρα που κυμαίνονται από 80 - 1.600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.

Θέλουν να διαλύσουν ό,τι έχει απομείνει από το επιστημονικό αντικείμενο και το επιστημονικά δομημένο πρόγραμμα σπουδών.

Θέλουν να υποβαθμίσουν την επιστημονική γνώση και να την μετατρέψουν σε κατάρτιση με ημερομηνία λήξης: Αφαιρούν μαθήματα για να τα "πουλάνε" πανάκριβα σε μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Μειώνουν το χρόνο φοίτησης. Μετατρέπουν με τις πιστωτικές μονάδες το δομημένο πρόγραμμα σπουδών σε καλάθι του σούπερ μάρκετ για να μαζεύουμε αποσπασματικές δεξιότητες μέχρι να γεμίσει και να μην παίρνουμε ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση.

Θέλουν να κάνουμε όλοι 2 - 3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανιόμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας».

Οι Επιτροπές του ΜΑΣ επισημαίνουν και άλλες αντιδραστικές πλευρές, όπως η αναγκαστική εκλογή με ενιαίο ψηφοδέλτιο των εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, το ότι πουθενά δεν αναφέρεται ότι τα συγγράμματα θα διανέμονται δωρεάν κ.ά. Και καλούν τους φοιτητές ν' απορρίψουν το νέο Οργανισμό και να διεκδικήσουν με την πάλη τους: Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών, καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης, έξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα, δωρεάν σίτιση, μετακίνηση, βιβλία, αναλώσιμα, επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου, σταθερή δουλειά για όλους, με αξιοπρεπή μισθό κι εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών, μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών, καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα κ.ά.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παρέμβαση φοιτητών κι εργαζομένων στη συνεδρίαση της Συγκλήτου

Παρέμβαση στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που επρόκειτο να συζητήσει χτες το προσχέδιο του Οργανισμού του Ιδρύματος, πραγματοποίησαν το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου.

Οι φοιτητές του ΜΑΣ απαίτησαν από τη Σύγκλητο να μη συζητήσει και ν' απορρίψει το νέο Οργανισμό. Το σχέδιο του Οργανισμού προβλέπει τον τρόπο λειτουργίας του ιδρύματος σε όλους τους τομείς, όπως το οργανόγραμμα του πανεπιστημίου, τον εσωτερικό κανονισμό, τα πειθαρχικά, την αλλαγή των νομικών προσώπων της Εταιρίας Αξιοποίησης και της Επιτροπής Ερευνών κ.ά.

Οι φοιτητές δήλωσαν ότι συναινούν να συζητηθεί μόνο το ζήτημα του οργανογράμματος και των κενών θέσεων διοικητικών υπαλλήλων του πανεπιστημίου, ώστε να προχωρήσει το θέμα της κινητικότητας των υπαλλήλων που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, προκειμένου να μη χάσει κανένας τη δουλειά του. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των διοικητικών υπαλλήλων του ΑΠΘ, Γιάννη Κουρμούλη, το σχετικό οργανόγραμμα προβλέπει ότι οι κενές θέσεις στο πανεπιστήμιο είναι πολύ περισσότερες από τον αριθμό των υπαλλήλων του ΑΠΘ σε διαθεσιμότητα (140).

Το ΜΑΣ καλεί τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να οργανώσουν την πάλη τους μαζί με τους εργαζομένους ενάντια στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και με τους οργανισμούς, διεκδικώντας:

Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών. Οχι στην υποχρηματοδότηση και την ιδιωτική χρηματοδότηση για να «βάζουν χέρι» οι επιχειρηματίες σε υποδομές, περιεχόμενο σπουδών κι έρευνα.

Κατάργηση του νόμου - πλαίσιο και του σχεδίου «Αθηνά», μπλοκάρισμά τους. Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης. Εξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα.

Ούτε ευρώ από τους φοιτητές για σίτιση - μετακίνηση - βιβλία - αναλώσιμα! Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και δημοσίων κτιρίων για δημιουργία εστιών στην ευθύνη του κράτους χωρίς ιδιώτες, νοίκια.

Επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου. Οχι στη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα δεξιοτήτων. Δωρεάν μεταπτυχιακά που να οδηγούν αποκλειστικά σε παραγωγή νέας γνώσης.

Σταθερή δουλειά για όλους με αξιοπρεπή μισθό κι εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα χωρίς το συνεχές κυνήγι πιστοποιητικών, δεξιοτήτων, μεταπτυχιακών επί πληρωμή κλπ. για «μια θέση στον ήλιο».

Μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών. Πρακτική άσκηση με αξιοπρεπή μισθό και πάνω στο αντικείμενο σπουδών με όλα τα δικαιώματα. Να πληρωθούν τώρα όλοι οι πρακτικάριοι που είναι απλήρωτοι. Για τους αποφοίτους, επίδομα χωρίς καμία προϋπόθεση από την πρώτη μέρα ανεργίας, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και βιβλιάρια ασθενείας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα.

Αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια στις συγχωνεύσεις

Από τη συμβολική κατάληψη, χτες, στου Γκύζη

Phasma

Από τη συμβολική κατάληψη, χτες, στου Γκύζη
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις γονιών και εκπαιδευτικών για τις νέες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων που προωθεί η κυβέρνηση. Ηδη έχει δημοσιευτεί το ΦΕΚ που προβλέπει κατάργηση 15 δημοτικών σχολείων και 30 νηπιαγωγείων και συγχωνεύσεις 128 δημοτικών σχολείων σε 64 (από τα οποία τα περισσότερα είναι στην Αττική) και 77 νηπιαγωγείων σε 37. Σύμφωνα με το σχέδιο υπουργικής απόφασης που δημοσιοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες, έπονται ανάλογες αποφάσεις για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με νέες συγχωνεύσεις 28 γυμνασίων - γενικών λυκείων - ΕΠΑΛ και καταργήσεις ενός γυμνασίου και τριών ΕΠΑΛ.

Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) έχει καλέσει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να εντείνουν τον αγώνα τους τις επόμενες μέρες με παραστάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με καταλήψεις δρόμων, σχολείων, εξορμήσεις στις γειτονιές. Απαιτεί: Να παρθούν τώρα πίσω όλες οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων ή τμημάτων. Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. Εκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων.

Χτες το πρωί, γονείς και οι μαθητές του 102ου και του 121ου Δημοτικού Σχολείου στου Γκύζη έκαναν συμβολική κατάληψη του κτιρίου διαμαρτυρόμενοι για τη συγχώνευση των δύο σχολείων και ενημερώνοντας τη γειτονιά για τις εξελίξεις, ενώ το απόγευμα έκαναν σύσκεψη. Στην περιοχή του 7ου Διαμερίσματος Αθήνας συγχωνεύονται επίσης το 105ο με το 166ο, το 41ο με το 42ο και το 15ο με το 12ο Δημοτικό Σχολείο, όπου οι συμβολικές καταλήψεις θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες. Επίσης, την ερχόμενη βδομάδα προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία του Γκύζη, στην οποία καλούν η Ενωση Γονέων μαθητών της περιοχής και οι τοπικοί Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής κάνουν αύριο, Παρασκευή, στις 2 το μεσημέρι, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και η Ενωση Γονέων της πόλης.

Πικετοφορία σε κεντρικούς δρόμους του Δήμου Βύρωνα τη Δευτέρα 2 Ιούνη στις 7 το απόγευμα προγραμματίζουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη» και Σύλλογοι Γονέων της πόλης, καθώς εκεί 6 Δημοτικά συγχωνεύονται σε 3 πολυπληθή σχολεία.

Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει η Ενωση και Σύλλογοι Γονέων Κερατσινίου καθώς τα Δημοτικά 5ο και το 22ο συγχωνεύονται στο 5ο Δημοτικό. Για σήμερα, στις 8 το πρωί προγραμματίζουν συγκέντρωση έξω από τα δύο σχολεία. Αύριο, Παρασκευή, καλούν σε κλείσιμο των σχολείων «πριν τα κλείσει το υπουργείο Παιδείας», συγκέντρωση και πορεία στις γειτονιές του Κερατσινίου. Η Ενωση Γονέων καλεί επίσης την Τρίτη 3 Ιούνη στη 1.30 το μεσημέρι σε κινητοποίηση στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, μαζί με άλλα σχολεία και πορεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ