ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Απρίλη 2022 - Κυριακή 1 Μάη 2022
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΑΒΑΘΜΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ψήφισε νέα αντιλαϊκά χαράτσια για τη διαχείριση σκουπιδιών

Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στην επέκταση της χωματερής στα γραφεία του ΕΔΣΝΑ
Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στην επέκταση της χωματερής στα γραφεία του ΕΔΣΝΑ
Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), που συνεδρίασε μετά από έναν χρόνο, ενδεικτικό και αυτό της λειτουργίας που έχουν επιβάλει οι αστικές δυνάμεις που κυριαρχούν στην Τοπική Διοίκηση (Περιφέρεια και δήμους), αποφασίστηκαν κατά πλειοψηφία το παραπέρα χαράτσωμα των εργαζομένων του Λεκανοπεδίου για τη διαχείριση των σκουπιδιών και η διαιώνιση του εγκλήματος της χωματερής της Φυλής. Οι εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», μέλη του ΔΣ, Θοδωρής Σκολαρίκος, Θοδωρής Χαμαλίδης, Βαγγέλης Σίμος, Στέλιος Μπενετάτος και Αφροδίτη Αυγερινού, καταψήφισαν την επιβολή χαρατσιού και όλα τα οικονομικά ζητήματα, εκτός των λεγόμενων προσωποπαγών θέσεων εργαζομένων στον Σύνδεσμο, για τις οποίες απαίτησαν κριτήριο να είναι η μόνιμη και σταθερή δουλειά για την κάλυψη όλων των αναγκών.

Σύμφωνα με την απόφαση της πλειοψηφίας, μαζί με την τεράστια ακρίβεια στην Ενέργεια, στα καύσιμα, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, οι εργαζόμενοι ως δημότες θα κληθούν να πληρώσουν ακόμα πιο αυξημένα δημοτικά τέλη, που θα επιβληθούν από τους δήμους για να βγουν τα επιπρόσθετα βάρη από τα λεγόμενα «πράσινα» χαράτσια της «περιβαλλοντικής εισφοράς» που καθιέρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και του «τέλους ταφής» που φέρνει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ.

Το επιπλέον κόστος μόνο από το «τέλος ταφής» είναι στα 34.668.800 ευρώ, που θα κληθούν να πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα. Με βάση τον νέο κανονισμό τιμολόγησης που εγκρίθηκε (καταψήφισε η «Λαϊκή Συσπείρωση»), η λεγόμενη Ενιαία Τιμή Αναφοράς για κάθε τόνο απορριμμάτων (μετά την απομείωση από τις επιδόσεις ανακύκλωσης ανά δήμο, που είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα) διαμορφώνεται στα 53,69 ευρώ και πάνω σε αυτήν την τιμή προστίθεται το «τέλος ταφής» που υπολογίζεται το 2022 στα 20 ευρώ/τόνο, ενώ προγραμματίζεται να φτάσει τα 55 ευρώ/τόνο από 1/1/2027.

Δηλαδή, για το 2022, με το υπολογιζόμενο διαχειριστικό κόστος του 2020 οι δήμοι (δηλαδή τελικά οι εργαζόμενοι) θα κληθούν να πληρώσουν 127.727.700 ευρώ συνολικά, που σημαίνει ότι με την προσθήκη του «τέλους ταφής» θα πληρώσουν κατά 1/3 περίπου παραπάνω χαράτσι.

Δηλαδή, η διαχρονική αντιλαϊκή διαχείριση των απορριμμάτων καλά κρατεί για να θησαυρίζουν λίγοι μονοπωλιακοί όμιλοι, μέσω των περιβόητων Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Και σε αυτήν τη συνεδρίαση οι κύριοι υπεύθυνοι για το σημερινό χάλι της χωματερής και της μηδαμινής ανακύκλωσης, οι εκπρόσωποι των παρατάξεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, έχυσαν μπόλικα κροκοδείλια δάκρυα και επιχείρησαν να παρουσιάσουν ως αναγκαίο το νέο χαράτσωμα στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει». Βέβαια, δεν έλειψαν οι γνωστές άσφαιρες αντιπαραθέσεις μεταξύ τους για διαδικαστικά ή ζητήματα «διαφάνειας» και ...ηθικής, όταν από κοινού στηρίζουν τόσο το έγκλημα της χωματερής όσο και την καρκινογόνα καύση σκουπιδιών.

Κάλεσμα να δυναμώσει η λαϊκή διεκδίκηση

Αυτήν την πολιτική κατήγγειλαν οι εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» που παρενέβησαν στη συνεδρίαση και ταυτόχρονα κατήγγειλαν τον προσανατολισμό των συνολικών προϋπολογιζόμενων εισφορών των δήμων. Οπως εξήγησαν, από τα 127,7 εκατομμύρια, αφαιρουμένων των απομειώσεων, απομένουν 93.058.907 ευρώ. Από αυτά τα 42.870.000 πάνε στα περιβόητα αντισταθμιστικά οφέλη, όπου ο δήμος Φυλής παίρνει τη μερίδα του λέοντος για να διαιωνίζεται η ομηρία των κατοίκων της περιοχής με ευθύνη και της δημοτικής αρχής. Από τα υπόλοιπα 50.188.907 ευρώ είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι τα 31.896.216 ευρώ, δηλαδή το 63,55%, πάνε γι' αυτό που ονομάζουν έργα, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η διεύρυνση με νέα κύτταρα της χωματερής, που κατά τ' άλλα διάφοροι παράγοντες της Τοπικής Διοίκησης ...θέλουν να κλείσουν γιατί έχει κορεστεί.

Επίσης, οι εκπρόσωποι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατέδειξαν ότι τα «πράσινα» χαράτσια, που επιβάλλουν οι κυβερνήσεις και συνολικά η ΕΕ, εντάσσονται στο πλαίσιο της γενικότερης φοροεπιδρομής και στον τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων, υπέρ των αναγκών του κεφαλαίου, μαζί με το παραπλανητικό και εξοντωτικό για τα λαϊκά στρώματα σύστημα «πληρώνω όσο πετάω». Τα χαράτσια, κατήγγειλαν, θα τροφοδοτήσουν υποχρεώσεις του κρατικού προϋπολογισμού («Πράσινο Ταμείο», Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης - ΕΟΑΝ) για να καταλήξουν τελικά στα ταμεία των μονοπωλιακών ομίλων, ντόπιων και ξένων, που έχουν ήδη αρχίσει να νέμονται την επεξεργασία απορριμμάτων.

Γι' αυτό και κάλεσαν τα λαϊκά στρώματα να εντείνουν την πάλη τους για διαχείριση των απορριμμάτων σε σύγκρουση με τη στρατηγική του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του. Για να σταματήσει το αίσχος των χωματερών, για προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας του λαού, με ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό, πανελλαδικό και κατά Περιφέρεια, με συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας και επιλογής, με προώθηση μιας ουσιαστικής ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, με ολοκληρωμένη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, με σύγχρονες υποδομές.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ανοιχτό κάλεσμα διεκδίκησης σύγχρονων και φτηνών αστικών συγκοινωνιών

Η ανάγκη κοινής δράσης σωματείων και μαζικών φορέων της Θεσσαλονίκης για τη διεκδίκηση σύγχρονων, ασφαλών, επαρκών και ποιοτικών υπηρεσιών μεταφορών βρέθηκε στο επίκεντρο της συνέντευξης Τύπου που παρέθεσαν το πρωί της Πέμπτης στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ, εργατικά σωματεία και φοιτητικοί σύλλογοι της πόλης.

Την εισηγητική παρέμβαση έκανε από την Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, και στη συνέχεια τον λόγο πήραν ο Περικλής Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη Χημική Βιομηχανία Βόρειας Ελλάδας, και η Μάγδα Σακελλίου, μέλος του ΔΣ της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, ενώ εκ μέρους των φοιτητικών συλλόγων παρέμβαση έκανε ο Κωνσταντίνος Κούκρας, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ.

Τα εργατικά σωματεία, η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ και οι φοιτητικοί σύλλογοι θα πραγματοποιήσουν μαζική εξόρμηση το απόγευμα του Σαββάτου 30 Απρίλη στη Νέα Παραλία με την ανοιχτή επιστολή προς τον λαό της Θεσσαλονίκης, ενώ κάλεσαν επίσης σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς στο Αγαλμα Βενιζέλου

Οι κυβερνήσεις υποβάθμισαν τον ΟΑΣΘ για να ανοίξουν χώρο στα κέρδη των ιδιωτών

Αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί στο συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, ο Ν. Τσαρίδης σημείωσε ότι από τον στόλο των 600 λεωφορείων που είχε στη δύναμή του ο ΟΑΣΘ, μέχρι το 2016, πλέον λειτουργεί με 400 λεωφορεία, συν τα 120 του ΚΤΕΛ. Ακόμα και σήμερα όμως το οργανόγραμμα δεν καλύπτεται και κινούνται καθημερινά στους δρόμους της πόλης περίπου 280 - 300 λεωφορεία, λόγω έλλειψης οδηγών.

«Το γεγονός αυτό συνοδεύτηκε με τη σκόπιμη υποβάθμιση και απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου, καθώς και οι δύο κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στόχευσαν στη μείωση των δαπανών και στη δημιουργία πρόσφορου εδάφους για την είσοδο ιδιωτών εργολάβων, κάτι που επιτάσσει και η εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007, ο οποίος ανοίγει τον επιχειρηματικό ανταγωνισμό στη Συγκοινωνία προκειμένου πανευρωπαϊκά να σπάσουν τα κρατικά μονοπώλια και να αναλάβουν ιδιώτες μέρος ή ολόκληρο το έργο της Συγκοινωνίας μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς», σημείωσε και πρόσθεσε πως οι εργαζόμενοι, ο λαϊκός κόσμος που χρησιμοποιεί τα λεωφορεία, διαπιστώνουν καθημερινά ότι υπάρχουν μεγάλες αναμονές (ειδικά στις συνοικιακές γραμμές) και αναγκάζονται να στοιβάζονται σε γεμάτα λεωφορεία.

Παράλληλα, παρά τα περίπου 35 εκατ. ευρώ που δίνονται ετησίως στα ΚΤΕΛ και για την ενοικίαση λεωφορείων από τον ιδιώτη, ο κόσμος ξεροσταλιάζει στις στάσεις. Ο Ν. Τσαρίδης ανέφερε επίσης ότι από τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν από τη Λειψία δεν κυκλοφορούν ούτε 10, καθώς πρόκειται για οχήματα χωρίς παράθυρα και χωρίς κλιματισμό!

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αλλά και στο μπαράζ δικαστικών διώξεων των απεργιακών αγώνων, κατ' εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη.

Το συγκοινωνιακό έργο να σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων

Από την πλευρά του ο Π. Παπαδόπουλος στάθηκε στην ανάγκη σχεδιασμού του συγκοινωνιακού έργου με άξονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των χιλιάδων εργαζομένων που δουλεύουν στη ΒΙΠΕ της Σίνδου (από την οποία περνά μόλις ένα λεωφορείο) και σε άλλες περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων, όπως στο Καλοχώρι, στη ΒΙΠΕ του Αγίου Αθανασίου και στο Λάκκωμα, στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα με την απουσία σχεδίου για τη μεταφορά των εργαζομένων της πόλης - συνέχισε - έχουν έρθει αντιμέτωποι με την ακρίβεια και την εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης, αλλά και με το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας σχεδόν όλες οι εταιρείες, με πρόφαση τα υγειονομικά πρωτόκολλα, σταμάτησαν τα δικά τους εταιρικά λεωφορεία, που κάλυπταν την ανάγκη μεταφοράς των εργαζομένων.

Η Μ. Σακελλίου στην τοποθέτησή της παρουσίασε την απίστευτη ταλαιπωρία που βιώνουν καθημερινά οι εμποροϋπάλληλοι, ως αποτέλεσμα των ελαστικών μορφών απασχόλησης και της τραγικής κατάστασης στις Μεταφορές, δίνοντας παραδείγματα της καθημερινότητας μελών του σωματείου: «Μια τετράωρη εργαζόμενη, που δουλεύει σχετικά κοντά στη δουλειά της, ξοδεύει άλλη μια ώρα τη μέρα για τη μετακίνησή της! Ολα αυτά για μισό ένσημο και μισθό περίπου 350 ευρώ». Μιλώντας για την περίπτωση του εμπορικού «Cosmos» και τη γύρω περιοχή, σημείωσε ότι για τους 2.500 εργαζόμενους εκεί υπάρχει μόλις ένα δρομολόγιο ανά ώρα, με τα ωράρια να μη λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των εργαζομένων.

Τέλος, ο Κ. Κούκρας παρουσίασε την ταλαιπωρία που βιώνουν οι φοιτητές, ιδιαίτερα όσοι μεταβαίνουν στις εγκαταστάσεις του ΤΕΦΑΑ στη Θέρμη, στο αγρόκτημα του Τμήματος Γεωπονίας και στο ΔΙΠΑΕ στη Σίνδο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ