ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 29 Νοέμβρη 2009
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Νέα πανάκριβα χαράτσια

Πολλαπλό ξεζούμισμα του λαού σημαίνει η ιδιωτικοποίηση του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας, χάρη στις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Σαν να μην έφταναν οι αυξήσεις μέχρι και πάνω από 200% που επιβλήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο από τους ιδιωτικούς ομίλους στους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων, άρχισαν πλέον να «φυτρώνουν» σαν τα ...μανιτάρια και νέοι «μετωπικοί» και «πλευρικοί» σταθμοί κατά μήκος του οδικού δικτύου.

Πρώτη έκανε την αρχή η κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού, με την κατασκευή μιας σειράς από νέους σταθμούς (Θήβα, Τραγάνα, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα), ενώ δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια για κατασκευή σταθμών διοδίων τόσο στον Αγιο Στέφανο, όσο και στην Βαρυμπόμπη και σε κάθε κόμβο από την Αθήνα ως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.

Το παράδειγμά της ακολουθεί τώρα και η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» που εκμεταλλεύεται το οδικό τμήμα Κλειδί Ημαθίας - Ράχες Φθιώτιδας η οποία ετοιμάζεται εσπευσμένα να λειτουργήσει ως τα Χριστούγεννα έναν ακόμη «μετωπικό» σταθμό στο Αιγίνιο Πιερίας, ενώ κατασκευάζει και έναν «πλευρικό» σταθμό στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς, που θα θέσει σε λειτουργία στις αρχές του 2010. Σημειώνουμε ότι μέχρι τον Απρίλη του 2008, που το συγκεκριμένο τμήμα πέρασε στους μεγαλοεργολάβους, λειτουργούσαν τέσσερις σταθμοί διοδίων, ενώ με βάση τη «σύμβαση παραχώρησης» έχουν δικαίωμα να τους πολλαπλασιάσουν. Συγκεκριμένα, μπορούν να λειτουργήσουν: Εξι «μετωπικούς» σταθμούς (Κλειδί, Πυργετός, Λεπτοκαρυά, Μακρυχώρι, Μοσχοχώρι και Πελασγία), όπου θα πληρώνουν όσοι οδηγοί κινούνται στην Εθνική Οδό. Πέντε «πλευρικούς» σταθμούς διοδίων (Λεπτοκαρυά, Πλαταμώνας, Ευαγγελισμός, Μακρυχώρι και Γυρτώνη), όπου θα πληρώνουν διόδια όσοι κινούνται στο τοπικό οδικό δίκτυο για διαδρομές ακόμη και από το σπίτι στο εργοστάσιο ή στο χωράφι!


Θυμίζουμε, ότι οι συμβάσεις παραχώρησης δίνουν το δικαίωμα στους μεγαλοεργολάβους να επιβάλλουν δύο ακόμη πιο «τσουχτερές» αυξήσεις: Μία στις αρχές του 2010 και μία ακόμη ως την άνοιξη του 2010. Ο λαός καλείται να ακριβοπληρώνει το δικαίωμά του να κινείται σε σύγχρονους και ασφαλείς δρόμους ακόμη και πριν αυτοί ολοκληρωθούν! Ακριβοπληρώνει, ουσιαστικά και την όποια ψευδεπίγραφη και ισχνή συμμετοχή των εργολάβων στα έργα...

Σαν να μην έφτανε όμως ότι ο λαός πληρώνει μέσω κρατικού προϋπολογισμού το μεγαλύτερο ποσοστό των έργων, τις απαλλοτριώσεις και τα διόδια που καρπώνονται οι εργολάβοι, αναγκάζεται να πληρώσει και «πανωπροίκια», μέσω διαφόρων συμπληρωματικών συμβάσεων! Ειδικότερα:

  • Τον περασμένο Αύγουστο η προηγούμενη κυβέρνηση ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση με την οποία αυξήθηκε το κόστος κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 173 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης. Και βέβαια το κόστος αυτό θα επιβαρύνει εξολοκλήρου το δημόσιο, δηλαδή τον ελληνικό λαό, και όχι την ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου».
  • Ανάλογη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, διεκδικεί και η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» επικαλούμενη τον επανασχεδιασμό του τμήματος του έργου στην Κάτω Αχαγιά.
  • Αλλη μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 40 εκατ. ευρώ, διεκδικεί και η κοινοπραξία «Μορέας» για την αναβάθμιση του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα.


MotionTeam

Ο λαός πληρώνει πανάκριβα τα έργα και για την κατασκευή και για τη χρήση. Και θα εξακολουθήσει να πληρώνει αν δε διεκδικήσει να καταργηθούν όλα τα διόδια, όπως προτείνει το ΚΚΕ. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια πουθενά. Για υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ