ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Λείπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί από τα σχολεία

Ενα μήνα σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η πολιτική λιτότητας που εφαρμόζεται και στο χώρο της εκπαίδευσης δεν καλύπτει ούτε τα αυτονόητα. Οι τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και οι χιλιάδες ώρες διδασκαλίας που χάνονται καθημερινά έρχονται να φανερώσουν, για άλλη μια φορά, την χρόνια πολιτική υποβάθμισης και υπονόμευσης της δημόσιας Παιδείας, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για διεκδίκηση της Παιδείας εκείνης που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια από τα στοιχεία που έδωσε η ΔΟΕ στη δημοσιότητα, καθώς και στην υπουργό Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, σε συνάντηση που είχαν χτες. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκε το θέμα της υποχρεωτικής εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης σε όλα τα σχολεία. Η υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα δώσει οριστική απάντηση σε νέα συνάντηση που θα γίνει αύριο, Πέμπτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 2.384. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Περιφέρειας Αθήνας Α΄, όπου το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών είναι 132, στον Πειραιά είναι 107, στην Ηλεία 96, στην Αιτωλοακαρνανία 92, στην Αχαΐα 91, στις Κυκλάδες 86, στην περιφέρεια Δυτικής Θεσσαλονίκης 83.

Λείπουν εκπαιδευτικοί και αίθουσες

Σοβαρές είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών και στις σχολικές μονάδες της Επαρχίας Λαγκαδά, όπως επισημαίνει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Λαγκαδά. Οι ελλείψεις που καταγράφονται είναι:

  • Σε δεκαέξι σχολεία δε διδάσκεται το μάθημα των Αγγλικών, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
  • Δε λειτουργούν τα Ολοήμερα νηπιαγωγεία παρά μόνο ο πρωινός κύκλος στα νηπιαγωγεία. Οι μαθητές των νηπιαγωγείων Σχολαρίου, Λοφίσκου, Καλαμωτού και Περιστερώνας αναγκάζονται ή να περιμένουν μήπως καλυφθούν οι θέσεις νηπιαγωγών που προβλέπονται ή να πάνε σε νηπιαγωγεία γειτονικών χωριών. Τα δεκατέσσερα προνήπια του Μελισσοχωρίου δεν πάνε σχολείο, γιατί ακόμα δεν έχει αποπερατωθεί η αίθουσα που χρειάζεται, ενώ στην Ασπροβάλτα έχουν τμήμα υπεράριθμο (30 και πλέον μαθητές)
  • Σε κανένα Ολοήμερο δημοτικό σχολείο δεν τοποθετήθηκαν ακόμη εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ενώ στο δημοτικό σχολείο Ζαγκλιβερίου δε λειτουργεί το Ολοήμερο λόγω έλλειψης δασκάλου.
Προειδοποιούν για κινητοποιήσεις

Με κινητοποιήσεις προειδοποιούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι μαθητές και οι γονείς της Αλοννήσου, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο του νησιού καθώς δεν έχουν καλυφθεί ακόμα δύο οργανικές θέσεις φιλολόγων και μία μαθηματικού. Η καθυστέρηση αυτή έχει αποτέλεσμα για πολλούς μαθητές να μην έχει ξεκινήσει, ακόμα, η διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και των μαθηματικών.

Ιδια κατάσταση επικρατεί και στην Ικαρία και στους Φούρνους, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η τοπική ΕΛΜΕ, χρειάζονται τουλάχιστον ακόμα 25 εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΤΡΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Η μόρφωση των παιδιών μας δική μας υπόθεση

Σε δυναμική κινητοποίηση προχώρησαν χτες το βράδυ μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι γονείς στην Πάτρα διαμαρτυρόμενοι για το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Ανταποκρινόμενοι στο αγωνιστικό κάλεσμα της Γραμματείας Πάτρας του ΠΑΜΕ συγκεντρώθηκαν στην πλ. Γεωργίου και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με κεντρικό σύνθημα: «Η μόρφωση των παιδιών μας είναι δική μας υπόθεση. Είναι υπόθεση οργάνωσης του αγώνα από τα ταξικά αγωνιστικά συνδικάτα».

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Γιώργος Τσουμπρής, εκπαιδευτικός, ο οποίος εστίασε στο αντιδραστικό περιεχόμενο σπουδών και τόνισε: «Οικοδομείται με γοργά βήματα το σχολείο της αγοράς, ένα σχολείο όπου τα παιδιά μας θα μεγαλώνουν με μισές αλήθειες και ανισότιμη μεταχείριση ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια του κάθε γονιού».

Χυδαίοι υπερασπιστές της κυβερνητικής πολιτικής

Οχι μόνο αρνήθηκαν να υπογράψουν σε αρκετά διοικητικά συμβούλια (ΔΣ) φοιτητικών συλλόγων το κείμενο αλληλεγγύης στους μαθητές, που καταδικάστηκαν πρόσφατα από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών γιατί αγωνίζονταν για το δικαίωμά τους στη μόρφωση, αλλά και οι δικαιολογίες που επικαλέστηκαν σε κάθε περίπτωση είναι ενδεικτικές των αντιλήψεων που κουβαλούν και πλασάρουν στη νεολαία. Αναφερόμαστε στις παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που μαζί με τα παρακλάδια τους βρίσκονται σταθερά στην απέναντι όχθη από αυτή των αγώνων των μαθητών, των φοιτητών και του λαού.

Στο ΔΣ της Νομικής σχολής - των αυριανών δικηγόρων δηλαδή - είπαν: «θέλουμε να δούμε το κατηγορητήριο, γιατί οι συγκεκριμένοι μαθητές μπορεί και να βίασαν συμμαθήτριές τους στις κινητοποιήσεις». Λες και δε γνωρίζουν ότι με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου ποινικοποιούνται οι ίδιοι οι αγώνες και ότι με βάση αυτή οδηγήθηκαν σε δίκη οι τέσσερις μαθητές... Ομως, το θέμα δεν είναι οι γνώσεις των στελεχών της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, αλλά η επιλογή τους να μην υπερασπιστούν τους νέους που αγωνίζονται. Με το παράδειγμά τους έδειξαν και τι σόι απόφοιτους θέλει η πολιτική που υπηρετούν: δικηγόρους που θα στρέφονται ενάντια στον «εχθρό λαό» και θα υπερασπίζονται αντιλαϊκά μέτρα ακόμη και με... ποταπά επιχειρήματα. Αυτοί θα είναι οι άξιοι δικηγόροι των επιχειρήσεων και τους κεφαλαίου, της αυριανής «Ρικομέξ», του «Σαμίνα», της «Helios»...

Αποκαλυπτικοί και οι συνάδελφοί τους στο Οικονομικό της Νομικής, που για να μην υπογράψουν το κείμενο αλληλεγγύης στους τέσσερις νέους, ξεστόμισαν με αφελή ειλικρίνεια: «Να καταδικάσουμε το γεγονός και όχι τον ένοχο»! Δηλαδή, να καταδικάσουμε την απόφαση του δικαστηρίου, όχι όμως και τα κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που θεσμοθετούν και ευλογούν την ποινικοποίηση των αγώνων.

Κι επειδή αντίστοιχη ήταν η λογική τους και στη Νοσηλευτική, η ΠΚΣ κατήγγειλε τη ΔΑΠ και τη στάση της στο ΔΣ και η απάντηση της κυβερνητικής παράταξης ήταν... απειλές ότι θα στείλει την ΠΚΣ στο πειθαρχικό!

Και με το μαστίγιο και με το καρότο, η κατάληξη είναι: χυδαία υπεράσπιση της κυβερνητικής πολιτικής.


Μ. Σ.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Χωρίς αίθουσες το 43ο Δημοτικό Λάρισας

Την έλλειψη αιθουσών στο 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Νίκος Γκατζής, προς την υπουργό Παιδείας Μ. Γιαννάκου.

«Το 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στη συνοικία Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, αντιμετωπίζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα. Από τα σοβαρότερα προβλήματα είναι αυτό της έλλειψης αιθουσών. Στο σχολείο φοιτούν πολλοί μαθητές με αποτέλεσμα οι αίθουσες να μην επαρκούν και να δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Ενδεικτικό αυτής της κατάστασης είναι ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε τμήματα των 29 και 30 μαθητών, ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες σε αίθουσες προτείνεται να γίνει αίθουσα διδασκαλίας ακόμη και το Χημείο του σχολείου. Οι γονείς είναι αγανακτισμένοι από την κατάσταση αυτή και ζητούν να παρθούν άμεσα μέτρα, ώστε παιδιά και εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας;

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΕΠ
Θεσμοθετείται η επιλογή των «ημετέρων»

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση έκανε σημαία τις διακηρύξεις περί «διαφάνειας», προχωρούσε βήμα το βήμα σε μέτρα που θεσμοθετούν τις προσλήψεις των «δικών της παιδιών». Ενα τέτοιο βήμα, που αφορά τις διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, Γιώργος Χουρμουζιάδης και Γιάννης Πατσιλινάκος, με την Ερώτησή τους στην υπουργό Παιδείας, που κατέθεσαν στη Βουλή.

Οπως εξηγούν στο κείμενο της Ερώτησης, «μέχρι σήμερα η επιλογή εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Γραφείων ΣΕΠ γινόταν με προσμέτρηση των μορίων που προέρχονται από τα αντικειμενικά κριτήρια και αυτών της συνέντευξης. Μέθοδος, βέβαια, που σε καμιά περίπτωση δεν εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και γι' αυτό είχε καταγγελθεί ως διαδικασία επιλογής των "ημετέρων".

Η κυβέρνηση, με την υπ' αριθμ. 805020/Γ7/30-8-05 Υπουργική Απόφαση, τροποποιεί τα κριτήρια επιλογής και ορίζει πως αυτή θα γίνεται μετά από συνέντευξη, αφού λαμβάνονται υπόψη κι απλώς συνεκτιμώνται τα αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς μοριοδότησή τους και κατάταξη των ενδιαφερομένων σε πίνακα.

Είναι δεδομένο πως με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση καταργούνται τα όποια προσχήματα υπήρχαν στην προηγούμενη διαδικασία και η επιλογή των "ημετέρων" θεσμοθετείται απροκάλυπτα».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό, εάν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η θεσμοθέτηση 100% αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για όλες τις επιλογές εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης ή θα συνεχιστεί η πεπατημένη της ημετεροκρατίας, που με συνέπεια ακολουθούν, τόσο η ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ, όταν είναι στην κυβέρνηση και καταγγέλλουν όταν είναι στην αντιπολίτευση.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ