ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΧΤΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αγωνιστική συσπείρωση, για να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής»

Σε αγωνιστική συσπείρωση για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) καλεί τους εργαζόμενους το ΚΚΕ, καταγγέλλοντας ότι η απόφαση αυτή της κυβέρνησης είναι ενταγμένη στα πλαίσια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και υπηρετεί τους στρατηγικούς στόχους του κεφαλαίου στον τομέα των μεταφορών.

Με ανακοίνωσή της η Αχτιδική Επιτροπή Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ, επισημαίνει ότι τα βασικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, αλλά και των άλλων δημόσιων επιχειρήσεων είναι: Σημαντική μείωση του προσωπικού και ανάληψη από το δημόσιο των χρεών της εταιρίας. Ειδικότερα για την ΟΑ, υπογραμμίζεται ότι οι προσφορές των ιδιωτών δεν αφορούν το σύνολο της εταιρίας ή τις θυγατρικές της, αλλά μόνο κάποια τμήματα, ενώ επισημαίνεται ότι η συνολική προσφορά των ιδιωτών είναι μικρότερη από την αξία ενός αεροσκάφους Α 340.

Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, τονίζεται στην ανακοίνωση, σημαίνουν ιδιωτικοποιήσεις, ανεργία, μερική απασχόληση, κατάργηση 7ωρου - 8ωρου, εντατικοποίηση της εργασίας, ανατροπές προς το χειρότερο της Κοινωνικής Ασφάλισης, τρομοκρατία και αυταρχισμό στους χώρους δουλιάς. Επίσης, οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις οδηγούν στη μείωση της τιμής της εργατικής τάξης και στην άνοδο των κερδών της πλουτοκρατίας, στην ακρίβεια και την υποβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο τομέας των μεταφορών στα λαϊκά στρώματα, στη φτώχεια, την ανεργία και τον αυταρχισμό. Αυτά επιβεβαιώνουν: Η λειτουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα, οι ιδιωτικοποιήσεις τμημάτων των αστικών συγκοινωνιών (Μετρό), της «Ολύμπικ Κέτερινγκ», της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), των εθνικών δρόμων, των διοδίων, του ΟΣΕ, καθώς και η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση και άλλων αεροδρομίων και των λιμανιών της χώρας.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι σήμερα δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αναμονής, ούτε μπορεί να υπάρχουν ψευδαισθήσεις για την πολιτική της κυβέρνησης και των κομμάτων του λεγόμενου ευρωμονόδρομου. «Η κυβέρνηση και η πλουτοκρατία αντλούν δύναμη από τη μοιρολατρία, τη συναίνεση και το συμβιβασμό. Στηρίζονται στα κόμματα της ευρωενωσιακής υποταγής και τις «κεντροαριστερές» ή «κεντροδεξιές θεωρίες», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ότι ο δρόμος των εργαζομένων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής είναι η αγωνιστική συσπείρωση, η λαϊκή αντεπίθεση με ταξικούς αγώνες και το Λαϊκό Μέτωπο.

Ειδικότερα για την αγωνιστική συσπείρωση, διευκρινίζεται ότι σημαίνει απεργίες - κινητοποιήσεις, επιτροπές αγώνα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, όπου υπάρχουν αεροδρόμια, μαζί με πρωτοβάθμια σωματεία, εργατικά κέντρα, τους αγρότες και τους μεσαίους, τα λαϊκά στρώματα του πληθυσμού που θίγονται και αντιστέκονται στην ιδιωτικοποίηση. Οσον αφορά το πλαίσιο του αγώνα, υπογραμμίζεται ότι θα πρέπει να έχει στόχους, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των εργαζομένων στην ΟΑ και τα φτωχά λαϊκά στρώματα της χώρας, όπως:

1. Απόρριψη συνολικά της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ και αγώνας για 100% κρατική ΟΑ και θυγατρικές. Η ΟΑ να έχει το μονοπώλιο στις εσωτερικές γραμμές και την εξυπηρέτηση εδάφους στη χώρα. Αυτό γιατί η δραστηριότητα της κρατικής καπιταλιστικής ΟΑ από κοινού με το ιδιωτικό κεφάλαιο δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει τα λαϊκά στρώματα του πληθυσμού.

2. Συνολική απόρριψη των αντιασφαλιστικών σχεδίων της κυβέρνησης.

- Διατήρηση και επέκταση του καθεστώτος των βαριών και ανθυγιεινών.

- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών και αντεργατικών νόμων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ

- Με τη συμπλήρωση 9.000 (7.500 για τις γυναίκες) ημερών εργασίας να κατοχυρώνονται πλήρη συνταξιοδοτικά δικαιώματα ανεξαρτήτων ηλικίας. Ενταξη σε αυτό το καθεστώς όλων των εργαζομένων της ΟΑ.

- Αγώνας για μόνιμη, σταθερή δουλιά, 5ήμερο, 7ωρο και αύξηση αποδοχών για όλους. Δημόσια δωρεάν Υγεία, χωρίς καμία επιβάρυνση των εργαζομένων, το κόστος να πληρώσει η εργοδοσία και το κράτος. Μείωση των εισφορών των εργαζομένων στην κατεύθυνση να επιβάλλουν οι εργαζόμενοι την απαλλαγή τους από τις ασφαλιστικές εισφορές. Αυτά τα αιτήματα είναι αναγκαίο να προβάλλονται σήμερα, γιατί δεν εξασφαλίζονται από την ύπαρξη και μόνο της κρατικής ΟΑ.

3. Κατάργηση του τρομονόμου και όλων των αυταρχικών μέτρων στους χώρους δουλιάς και της αστυνομοκρατίας στο νέο αεροδρόμιο.

4. Σταθερή απόρριψη του «καλέσματος» του Χ. Βερελή να συναινέσουν οι εργαζόμενοι σε μια συμφωνία σε «βάθος χρόνου», με την κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση.

5. Απόρριψη του λεγόμενου κοινωνικού διαλόγου και του διαλόγου με την κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση. Καταγγελία της γνωστής θεωρίας των συμβιβασμένων συνδικαλιστών ότι μπορεί να γίνει η ιδιωτικοποίηση και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αυτές οι θεωρίες αποτελούν το Δούρειο Ιππο της κυβέρνησης και της πλουτοκρατίας, αποσκοπούν στη διάσπαση των εργαζομένων και την υπονόμευση του αγώνα.

Στην ανακοίνωσή της η Αχτιδική Επιτροπή Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ ασκεί κριτική και στις «συμβιβασμένες ηγεσίες» του συνδικαλιστικού κινήματος, καταγγέλλοντας ότι οι πλειοψηφίες που συγκροτούν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ σε ΓΣΕΕ, ΟΣΠΑ και ΟΣΥΠΑ όλα αυτά τα χρόνια, αντί να οργανώσουν την πάλη της εργατικής τάξης, έβαλαν πλάτη, για να περνούν οι αναδιαρθρώσεις και τα αντεργατικά μέτρα. Για να αλλάξει ο συσχετισμός της δύναμης και στο πολιτικό επίπεδο, το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να καταδικάσουν το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, γιατί προωθούν την ίδια πολιτική και να γυρίσουν την πλάτη στο ΣΥΝ που έδωσε μαζί τους το «πράσινο φως» στις αναδιαρθρώσεις, ψηφίζοντας τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και συνεχίζει σήμερα να υποστηρίζει τον ιδιωτικό τομέα στην οικονομία. «Αυτό το κόμμα και όταν ακόμα μιλάει για κάποιον δημόσιο τομέα τονίζει: "Η παρουσία του και η δράση του να δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης και του ιδιωτικού τομέα", ενώ επίσης έχει μιλήσει για ΟΑ πολυμετοχική που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι προοπτική στον αγώνα και κατακτήσεις δίνει: Η συγκρότηση του λαϊκού μετώπου, της νικηφόρας κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας των εργατών, των φτωχών και μεσαίων αγροτών, των λαϊκών στρωμάτων της πόλης και του χωριού. Ενίσχυση του ΚΚΕ που εργάζεται γι' αυτή τη συμμαχία. Για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Για τη λαϊκή εξουσία, όπου η κρατική ΟΑ θα πάρει το χαρακτήρα λαϊκής περιουσίας. Η λαϊκή εξουσία θα εξασφαλίσει τα αεροδρόμια, οι αερομεταφορές, οι τηλεπικοινωνίες και άλλοι βασικοί τομείς της οικονομίας να κοινωνικοποιηθούν, να γίνουν λαϊκή περιουσία. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας θα διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού. Ο εργατικός έλεγχος και οι δημοκρατικές ελευθερίες θα αντικαταστήσουν το σημερινό καταθλιπτικό αυταρχικό καθεστώς που επιβάλλει η πλουτοκρατία στους χώρους δουλιάς. Σ' αυτό τον αγώνα, σ' αυτή την προοπτική καλεί σήμερα τους εργαζόμενους το ΚΚΕ.


Απλήρωτοι από τον περσινό Μάρτη!

Τη διοίκηση του Νομαρχιακού Νοσοκομείου Λάρισας και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι με σύμβαση εργασίας 8 μηνών στο Νοσοκομείο, που είναι απλήρωτοι από το Μάρτη του 2000. Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή του , η διοίκηση του Νομαρχιακού Νοσοκομείου Λάρισας και το υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας «έδειξαν μέχρι τώρα την "ευαισθησία" τους περίτρανα, αφήνοντας τους οκταμηνίτες εργαζόμενους απλήρωτους από το Μάρτη του 2000 και συνέχισαν να έχουν την ίδια "ευαισθησία" κάνοντας ένσταση, όχι μόνο να μην πληρώσουν τα πρόστιμα στο ΙΚΑ, αλλά και για να μην πάρουν τα ένσημα οι εργαζόμενοι, καταδικάζοντας έτσι 20 ανθρώπους - κάποιοι απ' αυτούς είναι άτομα με ειδικές ανάγκες και έχουν σοβαρά προβλήματα - αφού τους άφησαν ανασφάλιστους, χωρίς ταμείο ανεργίας από τον ΟΑΕΔ και χωρίς επιδόματα παιδιών, όπως ορίζει ο νόμος».

Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας καταγγέλλει τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, που σε πρόσφατη ανακοίνωσή της προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι 20 εργαζόμενοι, χωρίς ν' απαντά επί της ουσίας σε βασικά ερωτήματα, καθώς και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας που δε λαμβάνει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Και καταλήγοντας, αναφέρεται στις πρωτοβουλίες που έχει πάρει για τη δικαίωση των εργαζομένων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ