ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 28 Ιούνη 1998
Σελ. /46
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Αυτοδιοίκηση στην υπηρεσία της κυβέρνησης

Οι νομάρχες και οι δήμαρχοι της "κεντροαριστεράς", οι αποδοτικότεροι διαχειριστές της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων και υπερφορολόγησης και, ταυτόχρονα, "μάστορες" στις επιχειρήσεις συγκράτησης και υπονόμευσης των λαϊκών αγώνων

Ως εντολοδόχοι και διαχειριστές της κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης λειτούργησαν στη Θεσσαλία οι νομάρχες και οι δήμαρχοι που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και στο ΣΥΝ. Παράλληλα πρωτοστάτησαν στις προσπάθειες αποπροσανατολισμού του λαϊκού κινήματος και συναγωνίστηκαν στην υπονόμευση της ενότητας και της αποτελεσματικότητας των αγώνων εναντίον της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, που εκδηλώθηκαν στην περιοχή.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της πολιτικής που εφάρμοσαν οι νομάρχες και οι δήμαρχοι της Θεσσαλίας είναι:

  • Η ανυπαρξία τοπικών προγραμμάτων ανάπτυξης, που θ' αξιοποιούν τις τοπικές δυνατότητες και θα κινητοποιούν τους μαζικούς φορείς και τους πολίτες.
  • Η αδιαφορία για την υλοποίηση μεγάλων και αναγκαίων έργων υποδομής και η αδιαφάνεια στην ανάθεση της κατασκευής κάποιων έργων μικρής εμβέλειας.
  • Η άντληση πόρων μέσω της αύξησης της φορολόγησης και της συνεχούς δανειοδότησης και η μη διεκδίκηση πόρων από την κεντρική εξουσία.
  • Η κατασπατάληση χρημάτων για δημόσιες σχέσεις.
  • Η εκχώρηση αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών σε ιδιώτες και η ανάληψη αρμοδιοτήτων του κράτους, χωρίς να εξασφαλιστούν και οι ανάλογοι πόροι και η υποδομή.
  • Η "αποθέωση" των πελατειακών σχέσεων μέσω των ρουσφετολογικών προσλήψεων και της εξυπηρέτησης "ημετέρων".
  • Η υποβάθμιση των λειτουργιών των Νομαρχιακών, Δημοτικών και Συνοικιακών Συμβουλίων και ο αποκλεισμός του ουσιαστικού ελέγχου από τους μαζικούς φορείς και την κοινωνία.
  • Η αντεργατική και αυταρχική αντιμετώπιση των εργαζομένων στους ΟΤΑ, η καταπάτηση εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων.
  • Η απουσία από τους αγώνες του λαού και η υπονόμευση της οργανωμένης πάλης για τη λύση των προβλημάτων του.

Αυτή η πολιτική - την οποία εφάρμοσαν με "υπερβάλλοντα ζήλο" οι "εκλεκτοί" της "κεντροαριστεράς" - έχει ως αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Θεσσαλών να θεωρεί ως αντιπάλους κι όχι ως εκπροσώπους της τους "άρχοντες" της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ιδιαίτερα οι αγρότες της περιοχής - αλλά και οι άνεργοι, οι εκπαιδευτικοί, οι νέοι, οι συνταξιούχοι - που βρήκαν "απέναντι" κι όχι "δίπλα" τους εκλεγμένους νομάρχες, δημάρχους και συμβούλους, στη διάρκεια των μεγάλων κινητοποιήσεών τους, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως πρέπει "να φύγουν από τη μέση" οι υπηρέτες της κυβερνητικής πολιτικής και, μέσω των εκλογών του ερχόμενου Οκτώβρη, να έρθουν άλλοι που βρέθηκαν πάντα και παντού μαζί τους στους αγώνες και θα συνεχίσουν να παλεύουν για τη λύση των προβλημάτων του λαού και για μια άλλη Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτοί οι "άλλοι" δεν μπορεί να είναι οι υποψήφιοι που πρόσκεινται στη ΝΔ - γιατί κι αυτοί απουσίαζαν, όπως οι "κεντροαριστεροί", από τους αγώνες και εφαρμόζουν την ίδια συντηρητική και φορομπηχτική πολιτική στην ΤΑ - αλλά οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως πολιτικών εντάξεων, που είναι αγωνιστές και θέλουν πραγματικά να προσφέρουν έργο υπέρ του λαού και του τόπου.

ΛΑΡΙΣΑ
"Αγευστος" ο Φλώρος, "πικρός" ο Καφφές

Αρκετοί στη Λάρισα χαρακτηρίζουν τον νομάρχη Γ. Φλώρο "άγευστο","άοσμο" και "άχρωμο", επικαλούμενοι το γεγονός ότι δεν έχει να παρουσιάσει κανένα ουσιαστικό έργο στο νομό στην τετραετία που πέρασε και αξιολογώντας την προσπάθειά του να εμφανίζεται ότι είναι "και με τον ΕΛΑΣ και με τον ΕΔΕΣ", δηλαδή ν' αναγνωρίζει, αρκετές φορές, στα λόγια, το δίκιο των αιτημάτων των μαζικών φορέων και κατοίκων της περιοχής, χωρίς, όμως, να κάνει κάτι το ουσιαστικό και αποτελεσματικό για την προώθησή τους και τη λύση των προβλημάτων. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο Γ. Φλώρος κινήθηκε στις γενικότερες κατευθύνσεις της κυβέρνησης για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.

Πραγματικά η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας παρουσιάζει μεγάλο έλλειμμα στην παραγωγή έργου. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υλοποιήθηκαν έργα που είχαν ενταχθεί στο Νομαρχιακό Πρόγραμμα και στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, όπως το φράγμα Αγιονερίου στην Ελασσόνα, ο δρόμος στα παράλια του νομού, το Λαογραφικό Μουσείο, το Αρχοντικό του Σβαρτς, η διαμόρφωση και αξιοποίηση της κοίτης του Πηνειού, αλλά και άλλα σημαντικότερα έργα, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Θεσσαλίας και ο ταμιευτήρας της Κάρλας.Δεν κατασκευάστηκαν, ακόμα, έργα για την άρδευση και την ύδρευση κοινοτήτων, δεν έγιναν αναδασμοί. Οσες χρηματοδοτήσεις έργων έγιναν κατά το πλείστον αποσκοπούσαν στην εξυπηρέτηση "ημετέρων" κοινοταρχών. Ο Γ. Φλώρος δεν κάλεσε ποτέ τους μαζικούς φορείς για την καταγραφή των προβλημάτων, δεν έγινε συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για αναπτυξιακό πρόγραμμα. Ο νομάρχης δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με τα μεγάλα προβλήματα του λαού, που αφορούν την παιδεία, την υγεία, την πρόνοια, το περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά έλλειμμα δημοκρατικό υπάρχει στη λειτουργία του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Στα Νομικά Πρόσωπα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης η εκπροσώπηση είναι μονοπαραταξιακή από το ΠΑΣΟΚ ή το πολύ και με την προσθήκη κάποιου εκπροσώπου της παράταξης της ΝΔ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη απόφαση του νομάρχη να μη συμπεριληφθεί εκπρόσωπος της ΝΑΣ στο ΔΣ του ΚΕΚ Λάρισας, με το πρωτοφανές "επιχείρημα" πως "όσοι δε συμφωνούν με την ίδρυση κάποιου Νομικού Προσώπου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, δεν έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιό του"!

Και όπως ήταν αναμενόμενο ο κυβερνητικός νομάρχης Λάρισας έπαιξε το "ρόλο" του σε βάρος των αγροτών στη διάρκεια των κινητοποιήσεών τους.

Το "έργο" του δημάρχου

"Πλούσιο έργο" στην εξυπηρέτηση της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης έχει να παρουσιάσει ο δήμαρχος Λάρισας Χριστόδουλος Καφφές.Αντιθέτως, όχι μόνο δεν έχει να παρουσιάσει νέο έργο για την πόλη και τους κατοίκους - αν εξαιρέσει κανείς τα πολλά σιντριβάνια στο κέντρο και μερικά άλλα "έργα βιτρίνας" - αλλά δε στάθηκε ικανός να συνεχίσει και κάποια έργα που ήταν σε εξέλιξη επί δημαρχίας Λαμπρούλη.

Αυτό που "κατάφερε" πάντως ο Χρ. Καφφές ήταν να καταστήσει τη Λάρισα την ακριβότερη πόλη στην Ελλάδα, μακράν, μάλιστα, των επομένων.

  • Τα δημοτικά τέλη αυξήθηκαν κατά 57%.
  • Επιβλήθηκε, αναδρομικά από το 1993, ο νέος φόρος ΤΑΠ,ενώ ο ιδιοκτήτης ενός σπιτιού 80 τ. μ. στη Λάρισα πληρώνει φόρο 46.000 δραχμές,τη στιγμή που στη δεύτερη κατά σειρά πόλη πληρώνει 32.000 δραχμές.
  • Για να γυμναστεί ο νέος Λαρισαίος στα δημοτικά γυμναστήρια αναγκάζεται να πληρώνει από 100 μέχρι 500 δραχμές την ώρα.
  • Για τα "τροφεία" θα πληρώσει ο γονιός που θα στείλει το παιδί του στους παιδικούς σταθμούς.
  • Μεγάλο είναι το "χαράτσι" στα δημοτικά πάρκινγκ και για την ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της πόλης που παραδόθηκε στη ΣΕΤΤΕΞ.

Κι ενώ ο Δήμος Λάρισας, με τη φορομπηχτική πολιτική του, αύξησε κατά 50% τα έσοδά του, οι σπατάλες είναι τόσο μεγάλες που αναγκάζεται να προσφεύγει σε μεγάλους δανεισμούς από ξένες τράπεζες. Μάλιστα δανείστηκε πολλά εκατομμύρια δραχμές και από τη Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης - Αποχέτευσης (ΔΕΥΑΛ), ενέργεια που καταγγέλθηκε ως μη νόμιμη και παρενέβη ο εισαγγελέας.(Βεβαίως, η Δημοτική Αρχή έχει κι άλλα "πάρε - δώσε" με τη Δικαιοσύνη, για θέματα όπως η παραχώρηση άδειας λειτουργίας σε κέντρα διασκέδασης, η ρύθμιση χρεών καταστηματαρχών κ. ά.).

Ο δήμαρχος - στα πλαίσια της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων - εκχώρησε τα αναψυκτήρια της ΔΕΤΠΟΛ σε ιδιώτες κι επιχείρησε να παραδώσει και τον τομέα της καθαριότητας, αλλά δεν τα κατάφερε λόγω των αντιδράσεων των εργαζομένων στο δήμο και των Λαρισαίων πολιτών.

Ιδιαίτερα διακρίθηκε ο Χρ. Καφφές στην αντεργατική και αυταρχική συμπεριφορά του προς τους εργαζόμενους. Προχώρησε στην απόλυση 247 δημοτικών υπαλλήλων που εργάζονταν επί χρόνια και κάλυπταν πάγιες ανάγκες και, ταυτόχρονα, σε νέες ρουσφετολογικές προσλήψεις.Κι όταν οι εργαζόμενοι αντέδρασαν, ο δήμαρχος χειροδίκησε εναντίον συνδικαλιστών τους κι έστειλε τα ΜΑΤ να τους αντιμετωπίσουν.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Ούτε "κιχ" κατά της κυβερνητικής πολιτικής

Ο Κ. Παπακυρίτσης,στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και ο Θ. Κανταρτζής,στέλεχος του ΣΥΝ,νομάρχης και δήμαρχος, αντίστοιχα, Καρδίτσας (αμφότεροι εκλεγμένοι με τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ) εφάρμοσαν με ζήλο την κυβερνητική πολιτική στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ο Κ. Παπακυρίτσης διακρίθηκε ιδιαίτερα στην επιχείρηση υπονόμευσης του αγώνα των αγροτών του νομού, αλλά δε διακρίθηκε καθόλου στην παραγωγή έργου.Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν κατασκευάστηκαν ούτε τα αναγκαία και επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση - μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη - είχε δεσμευτεί να τα χρηματοδοτήσει αμέσως μετά τις μεγάλες πλημμύρες του 1994 που "έπνιξαν" το νομό, προκαλώντας τεράστιες καταστροφές κι αναδεικνύοντας την "εγκληματική" έλλειψη έργων υποδομής.

Επιχείρησε να υλοποιήσει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, προτείνοντας την ανάθεση κατασκευής έργων σε ξένες εταιρίες, στη βάση της αυτοχρηματοδότησης, αλλά δεν τα κατάφερε λόγω των αντιδράσεων που υπήρχαν έξω αλλά και μέσα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Ο νομάρχης Καρδίτσας διακρίθηκε μεν στις δημόσιες σχέσεις, αλλά δεν έφτασαν αυτές για να καλύψουν τις εξόφθαλμες αποτυχίες του, με αποτέλεσμα να μην τον ξαναπροτείνει για νομάρχη το κυβερνών κόμμα και ν' αναγκαστεί να "κατέβει" στις ερχόμενες εκλογές κατηγορώντας αυτούς την πολιτική των οποίων εξυπηρέτησε.

Σύμπλευση σ' όλα

Η δημαρχία του Θ. Κανταρτζή χαρακτηρίζεται από:

  • Τη σύμπλευση του ίδιου και της Δημοτικής Αρχής με όλες τις επιλογές και τις πολιτικές της κυβέρνησης, τόσο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όσο και στα γενικότερα κοινωνικά προβλήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δήμαρχος δεν έχει να επιδείξει ούτε μια τυπική διαμαρτυρία, στηρίζοντας αναφανδόν την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.
  • Την εκποίηση δημοτικής περιουσίας για την κάλυψη λειτουργικών και άλλων αναγκών του Δήμου.
  • Την αδιαφάνεια στην εκτέλεση δημοτικών έργων με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας.
  • Τη κατασπατάληση δημοτικού χρήματος για δημόσιες σχέσεις και προβολή του "έργου" της Δημοτικής Αρχής.
  • Τις πελατειακές σχέσεις που προωθούνται μέσω του Σχεδίου Πόλης και με υποσχέσεις για θέσεις εργασίας στον "Καποδίστρια" και σε... Σούπερ Μάρκετ.
  • Την προσφυγή στη δημοτική φορολογία και όχι στη διεκδίκηση πόρων από το κράτος.
  • Στην έλλειψη σχεδιασμού και μέτρων για την τοπική ανάπτυξη με αξιοποίηση των τοπικών δυνατοτήτων. Ούτε στη δημιουργία του βιοτεχνικού πάρκου, που θα έλυνε πολλά προβλήματα των βιοτεχνών της πόλης και θα βελτίωνε τις συνθήκες διαβίωσης των Καρδιτσιωτών, προχώρησε.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ
"Κεντροαριστεροί" υπονομευτές των λαϊκών αγώνων

Καλύτερα ακόμα και από τα "καθαρόαιμα" στελέχη του κυβερνώντος κόμματος εξυπηρέτησε την κυβερνητική πολιτική ο νομάρχης Μαγνησίας, Π. Σκοτινιώτης,στέλεχος του ΣΥΝ και "εκλεκτός" της "κεντροαριστεράς". Ο Π. Σκοτινιώτης διακρίθηκε ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις κατευνασμού των λαϊκών αγώνων και υπονόμευσης της ενότητας στην πάλη.Και στη διάρκεια των μεγάλων αγροτικών κινητοποιήσεων και στη διάρκεια της πρόσφατης κινητοποίησης των εκπαιδευτικών έπαιξε "μαστορικά" το ρόλο του "κυματοθραύστη" και του "υπονομευτή", που του ανέθεσε η κυβέρνηση. Την ίδια τακτική ακολούθησε και στους αγώνες των εργαζομένων στα εργοστάσια της περιοχής (ΤΕΟΚΑΡ, ΒΑΜΒΑΚΟΥΡΓΙΑ, ΒΙΟΠΑΛ κ.α.) μ' αποτέλεσμα να φέρει ο ίδιος - μαζί με την "κεντροαριστερή" ηγεσία του Εργατικού Κέντρου Βόλου - μεγάλες ευθύνες για το κλείσιμο πάρα πολλών βιομηχανιών του νομού και την τεράστια άνοδο της ανεργίας. Ο Π. Σκοτινιώτης είναι, ίσως, ο μοναδικός νομάρχης της χώρας, ο οποίος, όχι μόνον συμφώνησε και αποδέχτηκε τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης, αλλά τα έβαλε και σε εφαρμογή, αρχίζοντας με τους "τροχονόμους" έξω από τα δημοτικά σχολεία, οι οποίοι, αργότερα και σύμφωνα με τη λογική των Τοπικών Συμφώνων, θ' αμείβονται από τους γονείς των μαθητών.

Κι ενώ ο "κεντροαριστερός" νομάρχης "έδωσε τα ρέστα του" στη μεταφορά των κυβερνητικών επιλογών στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου για τα κοινωνικά προβλήματα του λαού και δεν κατάφερε - αν και "εκλεκτός" της κυβέρνησης - να παρουσιάσει έργο στο νομό. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν ολοκληρώθηκαν μεγάλα έργα όπως το Νομαρχιακό Νοσοκομείο, ο περιφερειακός δρόμος, η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου - Ηγουμενίτσας κ.ά.

Πάντως, το παράδειγμα της Μαγνησίας - όπου σε όλους σχεδόν τους ΟΤΑ, αλλά και σε πάρα πολλούς άλλους μαζικούς φορείς έχει επιτευχθεί η συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ - δείχνει ποιος είναι ο πραγματικός στόχος και ο ρόλος της διαβόητης "κεντροαριστεράς".

Δήμαρχος φορομπήχτης

Παράδειγμα φορομπηχτικής δημοτικής πολιτικής μπορεί να χαρακτηριστεί η δημαρχία του Δ. Πιτσιώρη,στο Βόλο. Ο δήμαρχος (στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και εκλεγμένος με τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ) στηρίζει το σύνολο σχεδόν του δημοτικού έργου στην πρακτική της ανταποδοτικότητας. Ακόμα και για το πράσινο επέβαλε ανταποδοτικά τέλη στους Βολιώτες, εισπράττοντας πάνω από 500.000.000 δραχμές.Ταυτόχρονα επέβαλε αύξηση 23,5% στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης στους κατοίκους των ακραίων συνοικιών της πόλης, οι οποίες έχουν παντελώς εγκαταλειφθεί. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι όταν ανέλαβε ο Δ. Πιτσιώρης τα έσοδα του δήμου από την καθαριότητα ήταν 475 εκατομμύρια δραχμές και τώρα ανήλθαν σε 2,5 δισεκατομμύρια.Η Δημοτική Αρχή ανέλαβε και τους κρατικούς παιδικούς σταθμούς αναγκάζοντας όλους τους γονείς να πληρώνουν.

Αλλο χαρακτηριστικό του δημάρχου είναι η προσβλητική και αυταρχική συμπεριφορά του προς τους εργαζόμενους του δήμου, αφού για να συναντηθεί ακόμα και με τους συνδικαλιστές του σωματείου τους, χρειάζονται πολλές αιτήσεις και μεγάλη επιμονή και υπομονή.

ΤΡΙΚΑΛΑ
ΠΑΣΟΚτζής και Νεοδημοκράτης στην ίδια "αυτοδιοικητική ρότα"

Στα Τρίκαλα, ο νομάρχης Στ. Πατραμάνης,στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, εκλέχτηκε με τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ. Ο δήμαρχος της πόλης Κ. Παπαστεργίου υποστηρίχτηκε από τη ΝΔ και την ΠΟΛ. ΑΝ. Και οι δυο, όμως, κινήθηκαν στα χνάρια της ίδιας πολιτικής στο χώρο της Αυτοδιοίκησης.

Ο Στ. Πατραμάνης κράτησε στάση υπονόμευσης των αγροτικών αγώνων. Ακόμα πιο χαρακτηριστική είναι η στάση του στην υπόθεση της Ελληνικής Βιομηχανίας Κρέατος (ΕΛΒΙΚ). Συμφώνησε με το ξεπούλημα "αντί πινακίου φακής" της επιχείρησης, που ανήκε στην Αγροτική Τράπεζα, σε ιδιώτες. Κι ενώ είχε υποσχεθεί στους κατοίκους των Μεγάλων Καλυβίων πως θα επιστραφεί στην κοινότητά τους η καλλιεργούμενη έκταση που άρπαξε η χούντα, ξεγέλασε τους Μεγαλοκαλυβιώτες και δε συμπαραστάθηκε στους αγώνες τους. Μάλιστα ο ίδιος και η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου ενέκριναν την ένταξη της ΕΛΒΙΚ, μετά την πώλησή της, στο πρόγραμμα επιδότησης με κοινοτικά και κρατικά κονδύλια, ύψους κοντά στα 3 δισ. δραχμές! Ακόμα συμφώνησε με το χαρακτηρισμό της περιοχής των Μετεώρων ως "ιερού τόπου", πριν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος στη Βουλή.

Ο δήμαρχος Κ. Παπαστεργίου - ο οποίος δε θα ξαναθέσει τώρα υποψηφιότητα - τάχθηκε υπέρ του σχεδίου "Καποδίστριας", ενώ δε συμπαραστάθηκε στους αγώνες των αγροτών, αν και το θέμα "μπήκε" αρκετές φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο. Διακρίθηκε, βεβαίως, στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, με τη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρίας διαχείρισης της αποκομιδής σκουπιδιών, την ελεγχόμενη στάθμευση που παραδόθηκε μεν στη Δημοτική Επιχείρηση Κοινωνικής Ανάπτυξης (ΔΕΚΑ), αλλά επί πληρωμή και άλλα μέτρα. Ταυτόχρονα επέβαλε δημοτικούς φόρους, όπως αυτός του 2% στα επισιτιστικά επαγγέλματα κ. ά.

Τέλος υποβαθμίστηκε η λειτουργία των Συνοικιακών Συμβουλίων, με αποτέλεσμα να μην συμμετέχουν οι πολίτες όσο θα έπρεπε στα δημοτικά πράγματα και να μην κατοχυρώνεται ο κοινωνικός έλεγχος στο δημοτικό έργο.

ΛΕΖΑΝΤΑ

Ως εντολοδόχοι και διαχειριστές της κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης λειτούργησαν στη Θεσσαλία οι νομάρχες και οι δήμαρχοι που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και στον ΣΥΝ. Χαρακτηριστική η απουσία τους από τους αγώνες του λαού και η υπονόμευση της οργανωμένης πάλης για τη λύση των προβλημάτων του

ΛΕΖΑΝΤΑ

Στους αγώνες των εκπαιδευτικών, στην Καρδίτσα, οι "τοπικοί άρχοντες" διακρίθηκαν για την αδιαφορία τους...

ΛΕΖΑΝΤΑ

Την τακτική του κυματοθραύστη... ακολούθησε ο Π. Σκοτινιώτης στους αγώνες των εργαζομένων στα εργοστάσια της περιοχής, μ' αποτέλεσμα να φέρει ο ίδιος - μαζί με την "κεντροαριστερή" ηγεσία του Εργατικού Κέντρου Βόλου - μεγάλες ευθύνες για το κλείσιμο πάρα πολλών βιομηχανιών του νομού και την τεράστια άνοδο της ανεργίας

ΛΕΖΑΝΤΑ (Τρίκαλα}

Ο δήμαρχος Κ. Παπαστεργίου τάχθηκε υπέρ του Σχεδίου "Καποδίστριας", ενώ δε συμπαραστάθηκε στους αγώνες των αγροτών, αν και το θέμα "μπήκε" αρκετές φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο

ΛΕΖΩΝΤΑ

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας παρουσιάζει μεγάλο έλλειμμα στην παραγωγή έργου. Ενα χαρακτηριστικό το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Θεσσαλίας, που υπάρχει μόνο... στα χαρτιά. Το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας (φωτογραφία) είναι ανεπαρκέστατο για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων της Θεσσαλίας

Κείμενα: Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org