ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Μάρτη 2023
Σελ. /28
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τα όποια μέτρα δεν αθωώνουν τους υπεύθυνους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Η παρέμβαση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, στη χτεσινή συζήτηση στην Επιτροπή

Eurokinissi

Την αντίθεση του ΚΚΕ επί της αρχής στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που περιλαμβάνει μέτρα στήριξης των συγγενών των νεκρών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη και ρυθμίσεις για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, εξέφρασε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος, Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας στη συζήτηση που έγινε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Το σχέδιο νόμου που αναμένεται να μπει στην Ολομέλεια τις επόμενες μέρες, περιλαμβάνει επίσης μέτρα για τον «εκσυγχρονισμό» της τουριστικής νομοθεσίας που ικανοποιούν τις αξιώσεις του τουριστικού κεφαλαίου, παράδοση των ιαματικών πηγών στους επιχειρηματικούς ομίλους, κ.ά.

Η άθλια αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ συνεχίστηκε και χτες με επίκεντρο το «ρουσφέτι», το «κακό Δημόσιο», το «βαθύ κράτος» και διάφορα άλλα, προκειμένου να κρυφτούν οι εγκληματικές τους πολιτικές ευθύνες. Και μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης, εμφανίστηκε ως συνήγορος της «Hellenic Train», ανακοινώνοντας ότι «η ευθύνη δεν ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρεία»... Οτι φταίει μόνο «ο δημόσιος ΟΣΕ» (ούτε λίγο ούτε πολύ άφησε να εννοηθεί ότι αν ήταν ιδιωτικός θα ήταν όλα καλά) αλλά και «η σωρεία ανθρωπίνων λαθών». Βέβαια, και το ένα και το άλλο είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, αφού η κατάτμηση της διαχείρισης των σιδηροδρόμων (σε ιδιώτες ο κερδοφόρος τομέας, στο Δημόσιο οι υποδομές) είναι αποτέλεσμα της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών και της λειτουργίας των σιδηροδρόμων με κριτήριο το κέρδος. Ο Γεωργιάδης έσπασε βέβαια ρεκόρ εξαχρείωσης, λέγοντας ότι «υπάρχει και το καλό Δημόσιο. Αυτό που ταυτοποίησε γρήγορα το DNA των νεκρών»... Τέτοια αθλιότητα.

Ο Χρ. Κατσώτης, από την πλευρά του, κατήγγειλε ότι αυτό που επιχειρείται με όσα ακούγονται από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ ως αιτίες του πολύνεκρου εγκλήματος, περί «συντεχνιών», «παθογενειών» είναι η απόκρυψη της πολιτικής ευθύνης και πρόσθεσε πως δεν πείθουν κανέναν, αφού αυτό που κυριαρχεί στις κινητοποιήσεις είναι το σύνθημα: «`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».

Η ζωή και η ασφάλεια δεν κοστολογούνται

Ο Χρ. Κατσώτης ανέφερε πως το κύριο ζήτημα είναι ότι η ζωή και η ασφάλεια των ανθρώπων δεν κοστολογούνται, ενώ τα μέτρα στήριξης των συγγενών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν μπορεί να αθωώσουν τη συνέχιση της εγκληματικής πολιτικής και να συγκαλύψουν το έγκλημα. Χαρακτηριστικά επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ(αναλυτικά σελίδα 12): «Οσο για τις τυμπανοκρουσίες περί "μεγάλης διευκόλυνσης" των οικογενειών που επηρεάστηκαν άμεσα από το έγκλημα στα Τέμπη, καταλήγουν να είναι κενό γράμμα χωρίς να δίνει λύση ούτε στα αυτονόητα. Για τους μαθητές που έχουν ζήσει το έγκλημα των Τεμπών διατηρεί την απαράδεκτη ρύθμιση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που εκ των πραγμάτων ισοδυναμεί με κόφτη. Για τους φοιτητές η διευκόλυνση για μετεγγραφή σε τμήμα της επιθυμίας τους χρειάζεται να πληροί απαράδεκτες προϋποθέσεις, όπως το να μην έχει υπερβεί τα υποχρεωτικά εξάμηνα φοίτησης για το πτυχίο!».

Η διάσπαση του σιδηρόδρομου σε κομμάτια, οι μισοτελειωμένες και ακριβοπληρωμένες συμβάσεις, τα ελλιπή μέτρα προστασίας και οι εργαζόμενοι - λάστιχο με μπλοκάκι δεν είναι κάποιες «παθογένειες» αλλά το αποτέλεσμα της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης που εφάρμοσαν βήμα βήμα όλες οι κυβερνήσεις, οδηγώντας στα γνωστά τραγικά αποτελέσματα, υπογράμμισε ο Χρ. Κατσώτης. Πρόσθεσε ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την ασφάλεια κινούνται στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής, προβάλλοντας το ανθρώπινο λάθος και όχι τα προβλήματα ασφάλειας που έχουν αναδείξει οι εργαζόμενοι και το ΚΚΕ. Η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους, ο σιδηρόδρομος άνοιξε έτσι όπως έκλεισε, και συνεχίζει να λειτουργεί στη βάση της επικίνδυνης πολιτικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών, την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων τμημάτων, την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ και την επιδότηση της «Hellenic Train», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για ταξίδια με ασφάλεια πρέπει να πάψει η ασφάλεια να μπαίνει στη ζυγαριά κόστους - οφέλους είτε για τον επενδυτή είτε για το κράτος, υπογράμμισε, και πρόσθεσε ότι πρέπει να πάψει το κέρδος ν' αποτελεί κριτήριο και ν' αντικατασταθεί από την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Τόνισε ότι επιχειρηματικοί όμιλοι και κράτος δεν λαμβάνουν μέτρα προστασίας, γιατί κοστίζουν, τις προσλήψεις τις αντιμετωπίζουν επίσης ως κόστος, γι' αυτό γίνονται με το σταγονόμετρο.

Σύμφωνα με τα οργανογράμματα, πρόσθεσε, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία είναι περισσότερες από 1.300 και η κυβέρνηση αντί να καλύψει αυτές τις θέσεις, με μόνιμο προσωπικό με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου όπου δεν περιλαμβάνει καμία δέσμευση ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων αλλά ούτε για τον χρόνο που θα γίνουν.

Παράδοση ιαματικών πηγών, λιμανιών και μαρίνων στους «επενδυτές»

Ο Χρ. Κατσώτης σημείωσε ότι στο πρώτο κεφάλαιο του πολυνομοσχεδίου διευθετούνται διάφορες δεσμεύσεις προς τους επενδυτές, δημιουργώντας «φιλικό επενδυτικό» περιβάλλον, κατά παρέκκλιση κανονισμών και διατάξεων που το εμποδίζουν, προβλέπονται νέες φορολογικές απαλλαγές σε επιχειρήσεις με επενδυτικά σχέδια.

Οσον αφορά την ακρίβεια, η κυβέρνηση επιχειρεί να την αντιμετωπίσει με τα καλάθια - κοροϊδία προκειμένου να καταλαγιάσει τη λαϊκή οργή και αρνείται να υιοθετήσει την τροπολογία του ΚΚΕ για κατάργηση του ΦΠΑ σε είδη πλατιάς κατανάλωσης, των ειδικών φόρων στα καύσιμα και το ρεύμα, την επαναφορά ΣΣΕ και κλαδικών συμβάσεων, επαναφορά τριετιών, ουσιαστικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων.

Σχετικά με τις ρυθμίσεις για τον Τουρισμό, ο Χρ. Κατσώτης σημείωσε ότι η κυβέρνηση, μετά την ιδιωτικοποίηση του νερού, τώρα με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου παραδίδει και τις φυσικές πηγές νερού στους επιχειρηματικούς ομίλους, ορίζοντας τους όρους εμπορίας των πόσιμων, ιαματικών ή μη νερών.

Ικανοποιώντας απαιτήσεις του τουριστικού κεφαλαίου αλλά και των μεταφορών, ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Καβάλας, ενώ προωθεί φαστ τρακ διαδικασίες για κατασκευή έργων από ιδιωτικές εταιρείες, σε λιμάνια και μαρίνες, χωρίς καμία δέσμευση και μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα για κατασκευή έργων σε δάση, δασικές ή και δημόσιες εκτάσεις, όπως κυλικείων κ.ά. Ανοίγει τον δρόμο για κάτεργα δούλων με χιλιάδες εργαζόμενους από άλλες χώρες που θα πληρώνονται όμως με τους όρους της χώρας τους, σύμφωνα με την οδηγία Μπολκεστάιν και αρνείται να κάνει υποχρεωτική τη ΣΣΕ των ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Στο άρθρο 51 η κυβέρνηση αντιστοιχεί τη ναυτική νομοθεσία με το νέο αντεργατικό τερατούργημα, τον κώδικα ναυτικού δικαίου, ώστε τα πλοία με φυσικό αέριο να χαρακτηρίζονται, αυθαίρετα, πλωτά ναυπηγήματα όπου οι όροι εργασίας είναι επαχθείς, τα θανατηφόρα εργατικά «ατυχήματα» αυξάνονται όπως και οι κίνδυνοι για τη ζωή των εργαζομένων σε λιμάνια και πλοία αλλά και των κατοίκων διαφόρων περιοχών στις οποίες επιλέγεται να λειτουργήσουν πλωτές δεξαμενές LNG, όπως στο Χαϊδάρι, όπου σκοπεύει να θέσει σε λειτουργία δεξαμενές η ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ο Χρ. Κατσώτης αναφέρθηκε ακόμα στο άρθρο 76, όπου με το κόμιστρο στον ΟΑΣΘ η κυβέρνηση προχωρά παραπέρα την πολυδιάσπαση και ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, ενώ συνεχίζονται οι ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες των οδηγών και τεχνικών, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών και αυξάνοντας τους κινδύνους για τους επιβάτες.

Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις του υπ. Πολιτισμού, ο κομμουνιστής βουλευτής σημείωσε ότι η κυβέρνηση κάνει νέο δωράκι στους επιχειρηματίες, αφού καταργεί ακόμη και τα ελάχιστα δικαιώματα των καλλιτεχνών, θεσμοθετεί το μητρώο απασχολουμένων στον καλλιτεχνικό τομέα, που συνιστά κανονικό φακέλωμα, ενώ εξαιρεί την πρόβα από την εργασία πλήρους απασχόλησης, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμα στον εργοδότη να πληρώνει την πρόβα όπως επιθυμεί και τον συμφέρει, είτε με ατομικές συμβάσεις είτε με μπλοκάκι, κ.λπ.


ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΕ
Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Το Σάββατο 1η Απρίλη, με εισηγητική ομιλία από τον Δ. Κουτσούμπα

Η ΚΕ του ΚΚΕ το Σάββατο 1η Απρίλη οργανώνει, στο αμφιθέατρο «Μελίνα Μερκούρη» στο ΣΕΦ, ημερίδα με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές απέναντι στην εγκληματική πολιτική "απελευθέρωσης" της ΕΕ. Σιδηρόδρομος σύγχρονος - ασφαλής - φτηνός, απαλλαγμένος από τις ματωμένες "ράγες" του κέρδους».

Την εισηγητική ομιλία θα πραγματοποιήσει ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις.

Η ημερίδα αποτελεί σημαντική παρέμβαση του ΚΚΕ στις εξελίξεις μετά το έγκλημα στα Τέμπη, με τον θάνατο 57 ανθρώπων, όπου το στίγμα έδωσαν οι μαζικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, του λαού και της νεολαίας. Σε συνέχεια άλλων παρεμβάσεων του Κόμματος, η ημερίδα έχει στόχο να φωτίσει τις πραγματικές αιτίες του τραγικού δυστυχήματος, που εδράζονται στην εγκληματική πολιτική του κέρδους, και να προβάλει την πραγματική διέξοδο που προτείνει το ΚΚΕ.

Οπως σημείωνε και η Ανακοίνωση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ «Για το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας», «το έγκλημα αυτό δεν είναι κάποια εξαίρεση στον κανόνα. Καθημερινά οι εργαζόμενοι έρχονται αντιμέτωποι με μικρά και μεγάλα εγκλήματα, που πολλαπλασιάζονται στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης. Αυτός είναι ο κοινός παρονομαστής που θυσιάζει δικαιώματα, εισοδήματα, μισθούς, εργασιακές σχέσεις, υποδομές απαραίτητες για την προστασία του λαού, ακόμη και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής.

Συνεπώς, το δίλημμα που τίθεται είναι αμείλικτο: `Η θα συνεχίσουμε να μετράμε νέες απώλειες και θύματα στο πλαίσιο της πολιτικής που κοστολογεί τη ζωή και τα δικαιώματα του λαού ή θα διαλέξουμε τον δρόμο της οργανωμένης πάλης για την ανατροπή αυτής της βαρβαρότητας.

Υπάρχει η δυνατότητα ο λαός να ζήσει διαφορετικά. Δεν λείπουν τα μέσα που μπορεί να παρέχει η επιστήμη, η τεχνολογία, η ανθρώπινη εργασία, αρκεί όλα αυτά να απαλλαγούν από τη μέγγενη του κέρδους και να αξιοποιηθούν για την ικανοποίηση των σύγχρονων εργατικών - λαϊκών αναγκών. Αυτή η προοπτική μπορεί να δώσει πνοή και συνέχεια στις μαζικές κινητοποιήσεις. Να στριμώξει τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις και να αποσπάσει ανάσες ανακούφισης. Πάνω απ' όλα αυτή η προοπτική είναι που μπορεί να δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα που θέτουν αυτοί οι αγώνες, στο "γιατί γίνονται όλα αυτά", αλλά και στο "πώς θα απαλλαγούμε από αυτή την κατάσταση".

Σε αυτή την κατεύθυνση δίνουμε τη μάχη το επόμενο διάστημα. Είναι ο μόνος τρόπος για να δικαιωθούν οι νεκροί, για να μη μείνει το έγκλημα ατιμώρητο και πάνω απ' όλα για να σταματήσουν οι ανθρωποθυσίες στον βωμό του κέρδους. Γιατί οι ζωές μας έχουν πραγματική αξία. Δεν κοστολογούνται!».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ