Ο «Μαγικός αυλός» είναι η τελευταία από τις δεκαεπτά όπερες που έγραψε ο Μότσαρτ. Ενα από τα στοιχεία που εκπλήσσουν στο έργο αυτό είναι η ενότητά του, παρά το πρωτόγνωρο μωσαϊκό μουσικών ειδών από τα οποία αποτελείται η παρτιτούρα.
Από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Βερολίνο έως σήμερα, ο «Μαγικός αυλός» της Κωμικής Οπερας του Βερολίνου έχει μαγέψει πάνω από 350.000 θεατές σε όλο τον κόσμο. Ο σκηνοθέτης Μπ. Κόσκι σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Εχουμε επεξεργαστεί γύρω στα εκατό σκηνικά, στα οποία συμβαίνουν πράγματα που είναι αδύνατον να συμβούν σε μια κανονική σκηνή θεάτρου: Ιπτάμενοι ελέφαντες, αυλοί που περιφέρονται με ουρές από νότες, αρτίστες φανταχτερά ντυμένες και μαγικές καμπάνες... Πετάμε μέχρι τα αστέρια και παίρνουμε το ασανσέρ για την κόλαση, και όλα αυτά μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Εκτός από όλα τα καρτούν, υπάρχουν στιγμές στην παράστασή μας όπου οι τραγουδιστές στέκονται όλοι μαζί σε ένα γυμνό λευκό σημείο. Και ξαφνικά υπάρχει μόνο η μουσική, το κείμενο και η εικόνα. Το στοιχείο της απλότητας είναι ίσως αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες στιγμές τις πιο συγκινητικές της βραδιάς. Για ολόκληρη την παράσταση ισχύει η αρχή: Η τεχνολογία δεν βρίσκεται ποτέ σε πρώτο πλάνο... Οι προβολές βίντεο κατά τη διάρκεια θεατρικών παραστάσεων δεν είναι κάτι καινούργιο, συχνά όμως γίνονται μετά από μερικά λεπτά βαρετές. Γιατί δεν υπάρχει καμιά αλληλεπίδραση ανάμεσα στον επίπεδο χώρο της οθόνης και τον τρισδιάστατο χώρο των ηθοποιών. Η Σουζάν Αντράντε και ο Πολ Μπάριτ ("Ομάδα 1927") έλυσαν αυτό το πρόβλημα ενώνοντας όλες τις διαστάσεις σε μια κοινή θεατρική γλώσσα».
Φέτος συμπληρώνονται 41 χρόνια από το θάνατο του Μενέλαου Λουντέμη (22/1/1977) και 71 χρόνια από τη λειτουργία της Μακρονήσου ως στρατοπέδου συγκέντρωσης «εθνικής αναμόρφωσης». Το μυθιστόρημα «Οδός Αβύσσου, αριθμός 0» είναι ένα από τα πιο βιωματικά έργα του Μενέλαου Λουντέμη. Κάτοικοι της οδού Αβύσσου στον αριθμό 0 και κεντρικά πρόσωπα αυτής της φρίκης οι κομμουνιστές κρατούμενοι Γιώργης και Παναής, που δεν θα υπογράψουν δήλωση και δεν θα χάσουν την ελπίδα τους για ζωή. Στο έργο αυτό, ο Λουντέμης γράφει για τις πιο μαύρες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας, τις οποίες και ο ίδιος έχει ζήσει ως πολιτικός κρατούμενος στη Μακρόνησο.
Μουσική: Νότης Μαυρουδής. Σκηνικά: Ντέιβιντ Νεγρίν. Σχεδιασμός φωτισμού: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου. Κοστούμια: Μαρία Παπαδοπούλου. Sound design: Μανώλης Μανουσάκης. Κίνηση: Στέφανι Τσάκωνα. Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Καραμάνη. Σκηνοθεσία video: Γιώργος Κορδέλλας.
Τους ρόλους ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης: Χάρης Μαυρουδής, Δημήτρης Μαύρος, Χριστόδουλος Στυλιανού, Νότης Παρασκευόπουλος, Στέλιος Γεράνης.
Μέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.00, Σάββατο 1900, Κυριακή 18.00 όλο τον Απρίλη. Η παράσταση δε θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Απρίλη, ενώ το Σάββατο 28 Απρίλη η παράσταση θα γίνει στις 18.00 αντί στις 19.00.
Την παράσταση παρακολούθησε τη Δευτέρα ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
Η υπόθεση του έργου:
Είναι μία ηλιόλουστη μέρα του χειμώνα. Βρισκόμαστε σε ένα μικροαστικό σπίτι. Κατοικείται από μία μικροαστική οικογένεια. Η οικογένεια αποτελείται από τρία μικροαστικά μέλη. Εναν πατέρα, μία μητέρα και μία κόρη. Ξυπνάνε και οι τρεις. Συναντιόνται στην κουζίνα. Φοράνε ρόμπες. Μία λεπτομέρεια φαινομενικά ασήμαντη, αλλά γίνεται σημαντική όταν αργότερα αφαιρεθούν οι ρόμπες. Αλλωστε, και ό,τι κάνουν είναι φαινομενικά ασήμαντο. Πίνουν τους καφέδες τους. Διαβάζουν εφημερίδα, τον καφέ και τα μηνύματα στο κινητό. Μόλις τελειώνουν τους καφέδες τους σηκώνονται, βγάζουν τις ρόμπες τους και αποκαλύπτονται οι υπερηρωικές στολές τους. Ναι, είναι μία μικροαστική οικογένεια υπερηρώων. Ξεκινάνε την καθημερινή ρουτίνα τους, κάνουν όλες τις καθημερινές δουλειές, με τις υπερδυνάμεις των υπερεργαλείων τους. Ολα αυτά, μέχρι την εμφάνιση ενός επισκέπτη... του «κακού».
Συντελεστές: Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης. Σκηνικά - Κοστούμια: Ζωή Αρβανίτη. Μουσική: Βύρων Κατρίτσης.
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Ελένη Γερασιμίδου, Αγγελική Ξένου, Αντώνης Ξένος, Χάρης Ασημακόπουλος
Φωνές ζώων: Χρήστος Καπενής
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, μειωμένο 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65).
Ανάμεσα σε άλλα έργα, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο «Αϊλάν» του Ιταλού Ε. Κατίνα, αφιερωμένο στους πρόσφυγες και τους μετανάστες αυτού του κόσμου. Ολα τα έργα που θα ερμηνεύσει είναι σύγχρονα και διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα πολύ πλούσιο ηχοχρωματικά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μάνου Χατζιδάκι: «Αθανασία», «Το Βαλς των χαμένων ονείρων» (σε διασκευή - μεταγραφή για κιθάρα Δημήτρη Φάμπα)
Γιούρι Σμιρνόφ: «Romance», «Pushkin Waltz»
Ποίηση Μπέρτολτ Μπρεχτ - Για τον όρο «μετανάστες»
Ευγένιου Κατίνα: «Αϊλάν - το προσφυγόπουλο με το κόκκινο πουκάμισο»
Ποίηση Γιώργου Μπίμη - «Πρόσφυγες»
Μίκη Θεοδωράκη: «Ησουν καλός» (σε διασκευή - μεταγραφή για κιθάρα Γιάννη Ηλιόπουλου), «Mάνα και Παναγιά» (σε διασκευή - μεταγραφή για κιθάρα Δημήτρη Φάμπα)
Γιοακίν Τουρίνα: Σονάτα Νο. 61
Μάξιμο Ντιέγο Πουγιόλ: «Tres piezas Rioplatenses»: «Don Julian» - «Septiembre» - «Rojo y Negro»
Δημήτρη Φάμπα (1921 - 1996): «Ελληνικός Χορός: Τσάμικος», «Ελληνικός Χορός: Σούστα».