ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Για την Παιδεία των αναγκών μας

Σήμερα στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη στις 12 το μεσημέρι στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ

Για πολλοστή βδομάδα, φοιτητές, σπουδαστές, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι κατεβαίνουν στο δρόμο διεκδικώντας την Παιδεία των αναγκών τους. Το νέο αγωνιστικό ραντεβού ενάντια στο νόμο -πλαίσιο, έχει οριστεί για σήμερα Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια για την Αθήνα, ενώ ραντεβού έχουν κλειστεί και σε πολλές ακόμα πόλεις σε όλη τη χώρα. Σήμερα θα διεξαχθεί η δεύτερη ψηφοφορία για την αναθεώρηση του άρθρου 16 στη Βουλή και όπως επισημαίνουν φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι «Θα μας βρουν μπροστά τους η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, οι υποστηρικτές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και λάτρεις του πανεπιστημίου της αγοράς».

Με 24ωρη απεργία σήμερα, Τετάρτη, συμμετέχουν στο συλλαλητήριο οι πανεπιστημιακοί, 24ωρη απεργία έχουν σήμερα και οι δάσκαλοι (ΔΟΕ) καθώς και οι δημόσιοι υπάλληλοι (ΑΔΕΔΥ), ενώ αντίστοιχο κάλεσμα έστειλε και η ΟΛΜΕ. Στις 11 το πρωί η ΔΟΕ προγραμματίζει κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας για τους ωρομίσθιους και στη συνέχεια συμμετοχή στο συλλαλητήριο. Στην Αθήνα οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους στο δημόσιο καλούν σε συγκέντρωση στην Ομόνοια, στις 11 το πρωί.

Σε άλλες πόλεις

Στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ καλούν φοιτητικοί, σπουδαστικοί σύλλογοι και η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ. Συγκεντρώσεις έχουν οριστεί στην Κομοτηνή, στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία, στην Καβάλα στις 11 το πρωί, στους Κήπους, στις Σέρρες στις 4 το μεσημέρι, στα ΤΕΙ, στην Πάτρα, στις 12 το μεσημέρι στο Παράρτημα, στα Γιάννενα στις 12 το μεσημέρι στην Ακαδημία.

Πολύμορφη δράση

Η απόφαση των φοιτητών να μην πέσει τίποτα κάτω και να κλιμακώσουν την πάλη, αξιοποιώντας κάθε μορφή πάλης, φαίνεται σε κάθε γωνιά της χώρας.

Στα πλαίσια της πολύμορφης δραστηριότητας της Πανσπουδαστικής ΚΣ στη Θεσσαλονίκη, φοιτητές έκαναν χτες περιοδεία στο εργοστάσιο ξυλείας της ΒΑΛΚΑΝ, όπου έχουν απολυθεί εκατοντάδες εργαζόμενοι και πάει για κλείσιμο. Στη συνάντηση με τους εργαζόμενους της ΒΑΛΚΑΝ, οι φοιτητές υπογράμμισαν ότι ο αγώνας για την Παιδεία είναι παλλαϊκή υπόθεση. Οι φοιτητές μιλώντας προς τους εργαζόμενους έστειλαν αγωνιστικό μήνυμα σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Είμαστε αλληλέγγυοι με τον αγώνα των εργαζομένων στη ΒΑΛΚΑΝ. Εδώ κι έντεκα μήνες δίνουμε κι εμείς αγώνα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, ενάντια στην υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων μας. Ο ένοχος είναι κοινός, είναι η πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ. Ο αγώνας ενάντια στις αντεργατικές, αντιεκπαιδευτικές πολιτικές για τη μόρφωση του λαού και δουλιά με δικαιώματα, πρέπει να πάρει παλλαϊκά χαρακτηριστικά», σημείωσαν.

Φοιτητές των υπό κατάληψη τμημάτων Γεωγραφίας, Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στη Μυτιλήνη, αλλά και φοιτητές από τα άλλα τμήματα του νησιού, προχώρησαν χτες σε κινητοποίηση, διακόπτοντας τις διεργασίες της συνάντησης που πραγματοποιούνταν υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, στα πλαίσια του περιβαλλοντολογικού προγράμματος για το Σχέδιο Δράσης για τη Μεσόγειο. Στη συγκεκριμένη συνάντηση συμμετείχε και αντιπρόσωπος της Κομισιόν, γεγονός που θεωρήθηκε ανοιχτή πρόκληση απέναντι στους φοιτητικούς συλλόγους, που παλεύουν ενάντια στην πολιτική της ΕΕ για την Παιδεία. Το γεγονός καταγγέλλει με σχετική ανακοίνωση η Πανσπουδαστική ΚΣ.


ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
«Ανεπαρκές» το ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα...

«Ο πρώτος στόχος που θέτει η κοινωνία του 21ου αιώνα για την αλλαγή του σχολείου, είναι η εκπαίδευση να αρχίζει με βάση τις ανάγκες του μαθητή. Αντί δηλαδή το παιδί να προσαρμόζεται σε ένα πρόγραμμα σπουδών, θα πρέπει το πρόγραμμα αυτό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του παιδιού. Οι πολυπληθείς τάξεις παιδιών με το ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και σύστημα βαθμολόγησης, κρίνονται πλέον ανεπαρκείς και ζητούνται αλλαγές που θα επιτρέψουν την κάλυψη των αναγκών κάθε παιδιού, τώρα και στο μέλλον».

Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου, 4η Ενότητα, σελ. 61.

Μπορεί η ενότητα να είναι αφιερωμένη στο να εξετάσουν οι μαθητές τις διαθέσεις των ρημάτων ωστόσο το παραπάνω κείμενο μάλλον τις διαθέσεις του μεγάλου κεφαλαίου για πολυδιάσπαση της εκπαίδευσης εκφράζει. Πρόκειται για απόσπασμα από διασκευασμένο κείμενο που δημοσιεύτηκε σε καθημερινή εφημερίδα και αναφέρεται στις αλλαγές που φέρνουν στην εκπαίδευση οι νέες τεχνολογίες και ανάμεσα σε άλλα παρουσιάζονται και τα σχέδια για κατάργηση της ενιαίας παροχής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά αλλά και περιγράφεται το μοντέλο της οικοδόμησης της γνώσης από το ίδιο το παιδί που, παρά το ότι ακούγεται όμορφο, στην πραγματικότητα είναι συνώνυμο της κατάργησης της επιστημονικής γνώσης και της καλλιέργειας τελικά σύγχυσης στα μυαλά των μικρών μαθητών.


Η κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα του σχολικού προγράμματος είναι ένα από τα θέματα που βρίσκονται σε αναμονή για να εφαρμοστούν, αφού ΕΕ και ΟΟΣΑ πιέζουν για ένα τέτοιο σύστημα με πρόσχημα την ικανοποίηση των «αναγκών του κάθε μαθητή», στην πραγματικότητα όμως επειδή κάτι τέτοιο υπηρετεί καλύτερα το εκπαιδευτικό μοντέλο που θέλει η αγορά. Τέτοιοι σχεδιασμοί αποτυπώνονται στο πόρισμα του ΕΣΥΠ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου προβλέπει πως το σχολικό πρόγραμμα του Γυμνασίου θα διχοτομείται σε δύο ζώνες, όπως γίνεται ήδη στο Δημοτικό, όπου η μία περιλαμβάνει κοινά για όλους μαθήματα, ενώ η άλλη (ευέλικτη ζώνη) θα διαμορφώνεται «τοπικά» σε κάθε σχολείο. Η πρώτη ζώνη θα αποτελείται από ένα βασικό προσδιοριζόμενο «κεντρικά» κορμό μαθημάτων, η δε ελεύθερη ή ευέλικτη ζώνη θα διαφοροποιείται «τοπικά» και «θα λειτουργεί υποστηρικτικά με σκοπό την ανάλυση σε μεγαλύτερο βάθος των θεμάτων που εξετάζει το κυρίως πρόγραμμα». Ολα αυτά σημαίνουν ότι το σχολικό πρόγραμμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο) θα διαμορφώνεται στην πραγματικότητα σε ευθεία αντιστοιχία με την οικονομική δυνατότητα και την ταξική προέλευση του μαθητικού πληθυσμού. Στην «ανοιχτή» ζώνη, οι κοινωνικά και μορφωτικά αδύναμοι μαθητές θα ψευτοαπασχολούνται σε ένα φτηνό πρόγραμμα «ευκολότερων» και πιο προσιτών στις κοινωνικές εμπειρίες τους δραστηριοτήτων όπως π.χ. ιχνογραφία, ωδική, κατασκευές ή και σε τίποτα από όλα αυτά. Αντίθετα οι γόνοι των ευνοημένων κοινωνικών στρωμάτων - όντας από το περιβάλλον τους εξοικειωμένοι ή υποστηριζόμενοι από τα «ιδιαίτερα» μαθήματα - θα ακολουθούν ένα απαιτητικό θεωρητικό πρόγραμμα που θα συμπληρώνει τις γνώσεις τους και θα ενισχύει τις επιδόσεις τους στη γλώσσα, στα μαθηματικά και σε άλλα μαθήματα της γενικής παιδείας.


ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ
Αύριο Πέμπτη

-- Η ΠΚΣ του ΤΕΦΑΑ Αθήνας διοργανώνει επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ και συζήτηση για να παραχωρηθούν και να αξιοποιηθούν οι αθλητικές εγκαταστάσεις από το λαό, τη νεολαία και τους φοιτητές.

-- Στο Τμήμα ΕΜΜΕ του Παντείου, στις 8 μ.μ., η ΠΚΣ διοργανώνει προβολή της ταινίας «Καληνύχτα και καλή τύχη» και συζήτηση για το ρόλο και την προοπτική των νέων δημοσιογράφων.

-- Στο Διεθνολογικό και το Πολιτικό του Παντείου, στις 8 μ.μ., η ΠΚΣ διοργανώνει προβολή του ντοκιμαντέρ «Κομαντάντε» και συζήτηση για την πάλη των λαών της Λατινικής Αμερικής.

-- Στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου, στις 8 μ.μ., η ΠΚΣ διοργανώνει προβολή της ταινίας «Στο μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς» και συζήτηση για το αντικείμενο σπουδών.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ