ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Οχτώβρη 2020
Σελ. /24
ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Η εκρηκτική κατάσταση ξεσκεπάζει το κυβερνητικό παραμύθι περί «ενισχυμένου και θωρακισμένου ΕΣΥ»

«Εμείς κάνουμε τη δουλειά που πρέπει να κάνουμε», ισχυρίστηκε προκλητικά χτες ο υφυπουργός Υγείας Β. Κοντοζαμάνης κατά την κυβερνητική ενημέρωση για τον κορονοϊό, την ώρα που η καραμέλα της κυβέρνησης περί «ενισχυμένου, θωρακισμένου και έτοιμου ΕΣΥ» καταρρέει με πάταγο μπροστά στην εκρηκτική κατάσταση που αντιμετωπίζουν εργαζόμενοι και ασθενείς στα δημόσια νοσοκομεία.

Οι συνεχείς καταγγελίες των υγειονομικών αποκαλύπτουν συστηματικά τις τεράστιες ελλείψεις, την απουσία μέτρων ουσιαστικής προστασίας των εργαζομένων και των ασθενών, την εκ νέου μετατροπή του δημόσιου συστήματος Υγείας σε «σύστημα της μίας νόσου», σε βάρος της αντιμετώπισης άλλων σοβαρών ασθενειών, καθώς και το γεγονός ότι η χρόνια πολιτική υποστελέχωσης, υποχρηματοδότησης και εμπορευματοποίησης συνεχίζεται και μέσα στην πανδημία, με «μπαλώματα» και ανακύκλωση προσωπικού και κλινών, με το μικρότερο δυνατό «κόστος» για το κεφάλαιο και το κράτος του.

Ακραία πίεση στις δομές Υγείας στα Γιάννενα

«Οι ευθύνες για την ακραία πίεση που δέχονται οι δομές Υγείας στα Γιάννενα με επίκεντρο το ΠΓΝΙ είναι τεράστιες και γίνονται ορατές σε όλο και μεγαλύτερο μέρος του λαού της Ηπείρου», τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών» στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων (ΠΓΝΙ).

Στο φόντο της σημερινής μεγάλης αύξησης των κρουσμάτων, με τη μετατροπή βιομηχανιών τροφίμων σε εστίες υπερμετάδοσης, η «Αγωνιστική Συσπείρωση» επισημαίνει ότι στο εξάμηνο που προηγήθηκε«δεν προστέθηκε τίποτα νέο στις δομές Υγείας των Ιωαννίνων, παρά μόνο τα κοντέινερ έξω από τα ΤΕΠ του ΠΓΝΙ με καθυστέρηση 3 μηνών, χωρίς επάρκεια παθολόγων και εκπαιδευμένου νοσηλευτικού προσωπικού, αλλά και χωρίς τη δυνατότητα φιλοξενίας κρεβατιών για τους πιο βαριά πάσχοντες».

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση» αναδεικνύει τον κίνδυνο να μετατραπεί το ΠΓΝΙ σε νοσοκομείο μίας νόσου: Ηδη η 6η ΥΠΕ έδωσε εντολή να ανοίξει 4η Μονάδα Ειδικών Λοιμώξεων (ΜΕΛ) στο νοσοκομείο, αναστέλλοντας τις λειτουργίες τριών κλινικών που συστεγάζονται (Δερματολογική, Ενδοκρινολογική και Ρευματολογική) και «χωρίς καμία τεχνική προδιαγραφή ασφάλειας, με το ήδη υπάρχον προσωπικό».

Αντίστοιχα, στο Νοσοκομείο «Χατζηκώστα» ζητήθηκε η μετατροπή των 50 κλινών της Παθολογικής Κλινικής του σε κλίνες Covid,«προτάσσοντας την επικίνδυνη προοπτική να αναστείλει η Παθολογική Κλινική τη λειτουργία της».

Ηδη στα δύο νοσοκομεία 25 υγειονομικοί νόσησαν, καθώς τα υγειονομικά πρωτόκολλα «γίνονται λάστιχο ανάλογα με την έλλειψη προσωπικού, τις αντοχές των νοσοκομείων και της οικονομίας».

Αλλεπάλληλα κρούσματα εντός των νοσοκομείων

Για τον ίδιο λόγο αυξάνονται συνεχώς τα κρούσματα σε εργαζόμενους αλλά και ασκούμενους στα δημόσια νοσοκομεία.

Στα δεκάδες κρούσματα σε «Αττικόν», ΑΧΕΠΑ, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης, Θεαγένειο κ.α., που καταγράφηκαν τις προηγούμενες μέρες, προστίθενται κρούσματα στο ΠΑΓΝΗ. Φοιτήτρια της Ιατρικής Σχολής διαγνώστηκε με Covid-19 λίγες μέρες πριν, ενώ έκανε πρακτική άσκηση στην Παιδοψυχιατρική Κλινική. Σύμφωνα με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Yγειονομικών» ΠΑΓΝΗ, σε καραντίνα τέθηκαν μόνο κάποιοι συμφοιτητές της, κάποιοι από τους οποίους έκαναν άσκηση στην Ψυχιατρική μέχρι τη μέρα της ιχνηλάτησης, αλλά «δεν βγήκε σε καραντίνα κανένας από τους εργαζόμενους της Παιδοψυχιατρικής (που ήρθαν σε επαφή με το κρούσμα)».

Τοπικά δημοσιεύματα επίσης αναφέρουν ότι θετικός διαγνώστηκε και ένας γιατρός στο ΠΑΓΝΗ.

Επιπλέον, στο πλήθος κρουσμάτων που διαγνώστηκαν τις τελευταίες μέρες σε υγειονομικούς στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης προστέθηκαν τη Δευτέρα και 6 ακόμα εργαζόμενοι στην Καρδιολογική Κλινική του Νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου».

Σοβαρές ελλείψεις ορθοπαιδικών στο Νοσοκομείο Λευκάδας και στο Παίδων Πεντέλης

Την ίδια ώρα, τεράστια προβλήματα προκαλεί στην αντιμετώπιση όλων των ασθενειών η συνεχιζόμενη πολιτική των «μπαλωμάτων».

Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Λευκάδας, η μετακίνηση ενός ακόμη επικουρικού ορθοπαιδικού εδώ και 8 μήνες, στο Νοσοκομείο Μεσολογγίου, επιδείνωσε την ήδη οριακή λειτουργία της Ορθοπαιδικής Κλινικής, του Χειρουργείου, του Τμήματος Επειγόντων και του Τακτικού Ορθοπαιδικού Ιατρείου. Μάλιστα, δεν υπάρχει ούτε ένας ειδικευόμενος ιατρός στον χειρουργικό τομέα του νοσοκομείου, που θα έδινε μία ανάσα.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων απαιτεί να ενισχυθεί με μόνιμο προσωπικό η Ορθοπαιδική Κλινική και να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι γιατροί του νοσοκομείου. Σήμερα η κάλυψη όλων των παραπάνω τμημάτων γίνεται από έναν μόνιμο ορθοπαιδικό και δύο επικουρικούς. Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίασε μετά βαΐων και κλάδων το νέο Νοσοκομείο Λευκάδας, ωστόσο και τότε και τώρα πάνω από το 70% των οργανικών θέσεων παραμένουν κενές.

Αντίστοιχα, στο ΓΝ Παίδων Πεντέλης, από την Πέμπτη 14/10 η Ορθοπαιδική Κλινική αδυνατεί να εφημερεύσει στις ανοιχτές εφημερίες του νοσοκομείου, καθώς πλέον μένει με δύο μόνο γιατρούς, εκ των οποίων μάλιστα ο ένας συνταξιοδοτείται στα τέλη του χρόνου. Επισημαίνεται ότι η Ορθοπαιδική Κλινική, πέρα από την αντιμετώπιση του παιδικού τραύματος, εκτελεί και επεμβάσεις σπονδυλικής στήλης σε παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που στο νοσοκομείο προκύπτει ανάλογο θέμα, καθώς το προηγούμενο διάστημα τα εργαστήρια δεν λειτουργούσαν μετά τις 9 στις ανοιχτές εφημερίες, λόγω των ελλείψεων, ενώ το ίδιο συνέβη και με την ΩΡΛ Κλινική», σημειώνει η ΔΑΣ Εργαζομένων στο Παίδων Πεντέλης. Και προσθέτει: «Στο άμεσο μέλλον θα δημιουργηθεί ανάλογο θέμα σε τμήματα, λόγω των τραγικών ελλείψεων προσωπικού και της συνταξιοδότησης γιατρών του νοσοκομείου (όπως στη Νευρολογική Κλινική, που παρακολουθεί και χρόνια περιστατικά)».

Και αλωνίζουν οι εργολάβοι...

«Πακέτο» με την πολιτική που διαμορφώνει όλη αυτή την εκρηκτική κατάσταση πηγαίνει και η στήριξη της κερδοφορίας ιδιωτών, εργολάβων κ.ά.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Σάμου καταγγέλλει την απόφαση της διοίκησης να ανατεθεί εκ νέου η καθαριότητα σε εργολάβο. Το σωματείο απαιτεί αύξηση των εργαζομένων στην καθαριότητα, άμεση ενίσχυση του προσωπικού από τη λίστα του επικουρικού προσωπικού και να σταματήσουν οι διαδικασίες πρόσληψης μέσω εργολάβου. Τα αιτήματα αυτά έθεσε και στη συνάντηση που είχε με τον τοπικό κυβερνητικό βουλευτή, τη μέρα της κινητοποίησης του προσωπικού καθαριότητας. Ο Σύλλογος σημειώνει ότι «σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε παρουσία μας ο βουλευτής με τον διοικητή της 2ης ΥΠΕ, ο τελευταίος δεσμεύτηκε για την πρόσληψη του προσωπικού από τον πίνακα επικουρικών». Την επομένη, ωστόσο, «το Συμβούλιο Διοίκησης του Νοσοκομείου ενέκρινε κατά πλειοψηφία τις τεχνικές προδιαγραφές για παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε εργολάβο»...


ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Εργο όλων των κυβερνήσεων η σημερινή επικίνδυνη κατάσταση

Μήνες μετά τις διάφορες κυβερνητικές εξαγγελίες, ο απαράδεκτος συνωστισμός παραμένει...

Χαρακτηριστική εικόνα από το αεροδρόμιο Ηρακλείου, ακόμα και στα τέλη Οκτώβρη, αφού η πληρότητα 100% στα αεροπλάνα προφανώς... «δεν κολλάει»
Χαρακτηριστική εικόνα από το αεροδρόμιο Ηρακλείου, ακόμα και στα τέλη Οκτώβρη, αφού η πληρότητα 100% στα αεροπλάνα προφανώς... «δεν κολλάει»
Καθημερινό φαινόμενο συνεχίζουν να αποτελούν οι απαράδεκτες εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης και των προκατόχων της για τη μετατροπή τους σε υγειονομικές βόμβες μέσα στην πανδημία, λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε δρομολόγια, προσωπικό, οχήματα και εξοπλισμό.

Σε ένα τέτοιο φόντο, ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, επιμένει να διαφημίζει το έργο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες, την ώρα που αυτό όχι μόνο δεν απαντά στην άμεση και επιτακτική ανάγκη πύκνωσης των δρομολογίων, αλλά προωθεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, ανοίγει δηλαδή ακόμη περισσότερο το δρόμο που μας έφερε έως εδώ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης μομφής στη Βουλή, σε έναν βολικό «καβγά» για το ποια κυβέρνηση του κεφαλαίου φταίει περισσότερο για τη σημερινή επικίνδυνη κατάσταση, της ΝΔ ή του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν 1.100», ενώ στην πράξη δεν κυκλοφορούν πάνω από 900.

Ισχυρίστηκε ακόμα πως «σεβόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε όμως με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, λίζινγκ, προσλήψεις». Ο... «σεβασμός στο δημόσιο χαρακτήρα», βέβαια, συνεπάγεται την παράδοση στον ιδιωτικό τομέα περίπου του 35% του συνολικού αριθμού των οχημάτων σε κυκλοφορία (η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει τη συμμετοχή των ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας με 205 λεωφορεία και 550 οδηγούς, ενώ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση 300 οχημάτων από ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα αναλάβουν και την τεχνική υποστήριξη). Ανάλογη «λύση» προωθείται και στη Θεσσαλονίκη με 130 λεωφορεία των ΚΤΕΛ και 180 μέσω leasing.

Υποχρεωμένοι να στοιβάζονται ο ένας δίπλα στον άλλο οι επιβάτες στη γραμμή 608
Υποχρεωμένοι να στοιβάζονται ο ένας δίπλα στον άλλο οι επιβάτες στη γραμμή 608
Παρότι η κυβερνητική προπαγάνδα ισχυρίζεται πως είναι έκτακτα μέτρα που θα συμβάλουν στην πύκνωση των δρομολογίων και την αποφυγή του συνωστισμού, η αλήθεια είναι διαφορετική. Η κυβέρνηση θα μπορούσε μέσα σε δύο περίπου μήνες (αν μάλιστα αξιοποιούσε και το διάστημα από το πρώτο κύμα της πανδημίας) να διαθέσει στην κυκλοφορία πάνω από 400 λεωφορεία της ΟΣΥ αλλά θα έπρεπε να αγοράσει ανταλλακτικά και να προσλάβει προσωπικό, οδηγούς και τεχνικούς.

Αντί γι' αυτό προβάλλει σαν «λύση» τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και τις εταιρείες leasing. Ομως, ο χρόνος συμμετοχής και παράδοσης των οχημάτων από τους ιδιώτες μετατίθεται συνεχώς. Στις αρχές Σεπτέμβρη ο υπουργός είχε πει ότι τα 500 οχήματα θα παραδοθούν μέχρι τέλος του 2020. Προχτές στη Βουλή τον μετέθεσε... έναν ολόκληρο χρόνο μετά λέγοντας πως «σταδιακά ενισχύουμε με 500 οχήματα την Αθήνα ως το τέλος του 2021»!

Αντίστοιχα, για το μετρό ο υπουργός περηφανεύτηκε πως «παραλάβαμε 32 συρμούς. Σήμερα κυκλοφορούν 38». Πέρα από το γεγονός ότι βλάβες ακινητοποιούν συχνά συρμούς, «ξέχασε» να πει ότι παραμένουν σε αχρησία 31 συρμοί...

Σε κάθε περίπτωση, η κοκορομαχία με τον ΣΥΡΙΖΑ κρύβει ότι το έργο απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών είναι όλων των κυβερνήσεων. Η διαρκής μείωση έως μηδενισμός της κρατικής χρηματοδότησης, το πάγωμα προσλήψεων, το πάγωμα αγοράς οχημάτων και ανταλλακτικών προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, όπως και η ψήφιση νόμων για την παράδοση μέρους των αστικών συγκοινωνιών στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ