ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Ερχεται βροχή τσουχτερών αυξήσεων

Οι ιδιοκτήτες των ασφαλιστικών εταιριών χαρακτηρίζουν χρονιές αυξήσεων το 2006 και το 2007, με βάση τους σχεδιασμούς για ...δεκαπλασιασμό μέχρι το 2012 των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων - πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών - θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν τη ...νύφη για τις λεγόμενες μη βιώσιμες (με βάση τα επίσημα λογιστικά τους στοιχεία) εταιρίες. Παράλληλα, έρχονται και νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα, με πρόσχημα το δεκαπλασιασμό μέχρι το 2012 των κατώτατων υποχρεωτικών ορίων ασφάλισης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές.

Τα παραπάνω προκύπτουν από το συνέδριο ασφαλιστών και αντασφαλιστών από τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα. Οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιριών προαναγγέλλουν - εμμέσως πλην σαφώς - βροχή ανατιμήσεων στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων. Δεν παραλείπουν, μάλιστα, να χαρακτηρίσουν «χρονιές αυξήσεων» το 2006 και το 2007 και επαναλαμβάνουν - στο όνομα της αναβάθμισης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών - ότι πρέπει να αυξηθούν παραπέρα τα ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι.

Στο μεταξύ μέχρι το 2012, βάσει σχετικής κοινοτικής οδηγίας, θα πρέπει να έχουν δεκαπλασιαστεί τα κατώτατα όρια υποχρεωτικής ασφάλισης. Δηλαδή, για υλικές ζημιές να φτάσουν το 1 εκατ. ευρώ και για σωματικές βλάβες τα 5 εκατ. ευρώ. Ειδικά για τις σωματικές βλάβες, η κάθε χώρα θα αποφασίσει εάν θα οριστεί συνολικό ποσό αποζημίωσης 5 εκατ. ανά ατύχημα ή ένα εκατ. ανά θύμα ατυχήματος. Πάντως, μέχρι το 2009, θα πρέπει να έχει γίνει η αναπροσαρμογή τουλάχιστον στο μισό του τελικού ποσού που προβλέπεται από την οδηγία.

Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι οι διαδοχικές αυξήσεις των κατώτατων ορίων υποχρεωτικής ασφάλισης των οχημάτων που γίνονται τα τελευταία χρόνια αποτελούν μόνο μια προκλητική δικαιολογία για τις εταιρίες να αυξάνουν τα ασφάλιστρα, αφού στην πραγματικότητα ποτέ δε θα χρειαστεί να καταβάλλουν για ένα ατύχημα 1 εκατ. ευρώ για τις υλικές ζημιές ενός αυτοκινήτου! Ακόμα και ολοσχερώς να καταστραφεί ένα αυτοκίνητο, είναι αδύνατο να καταβληθεί από την ασφαλιστική εταιρία το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, που θα οριστεί σαν κατώτατο (υποχρεωτικό) όριο ασφάλισης. Ποιο αυτοκίνητο κοστίζει τόσο;!

Στο μεταξύ, αυξήσεις προαναγγέλλονται και για τα ασφάλιστρα του κλάδου των ζημιών από φυσικές καταστροφές. Οπως έγινε και μετά την 11η Σεπτέμβρη του 2001, με αφορμή τα ποσά που θα κληθούν να καταβάλουν οι αντασφαλιστικές εταιρίες για τις αποζημιώσεις που θα προκύψουν από την εκτίμηση των ζημιών που προκάλεσε ο τυφώνας «Κατρίνα» στις ΗΠΑ, ο ταμίας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας θεωρεί δεδομένες τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα προστασίας της περιουσίας, λόγω της μετακύλησης του κόστους από τις αντασφαλιστικές στις ασφαλιστικές εταιρίες.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Νέα μέτρα υπέρ των επιχειρηματιών

Ο τουρισμός, ως μέσο πλουτισμού ορισμένων επιχειρηματιών, «αφυδατωμένος» από την κοινωνική του διάσταση, είχε την «τιμητική» του αυτές τις μέρες, με αποκορύφωμα τη σημερινή «Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού». Η ανάπτυξη των «υποδομών» με δημόσιο χρήμα για ιδιωτική εκμετάλλευση και κερδοφορία ήταν το αντικείμενο της συνάντησης, χτες, του υπουργού Τουρισμού Δ. Αβραμόπουλου με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη. Παράλληλα, το υπουργείο Τουρισμού προωθεί μέτρα για τον «αθλητικό τουρισμό», όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Α. Λιάσκος, ενώ το Σάββατο, σε ειδική εκδήλωση στο Σούνιο για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, η κυβέρνηση έλαβε τα συγχαρητήρια του προέδρου του Παγκόσμιου Συμβουλίου Τουρισμού Ζ. Κ. Μπάουμγκάρντεν, επειδή, όπως είπε, «ξεπεράσατε τις προσδοκίες μας» και το 2005 η Ελλάδα «άνοιξε τις πύλες της στον κόσμο»!!!

Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, με κοινά μέτρα που θα λάβουν τα υπουργεία Τουρισμού και Εμπορικής Ναυτιλίας, περνά μέσα από τη δημιουργία δικτύου από μαρίνες στη νησιωτική χώρα, όπως είπε ο Μ. Κεφαλογιάννης για την ενίσχυση της κρουαζιέρας. Ετσι, το κράτος μπορεί να μην είναι «επιχειρηματίας» - όπως ψευδώς υποστηρίζει κι αυτή η κυβέρνηση - αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα να πληρώνει για να κερδίζουν οι επιχειρηματίες, με έργα που δεν παίρνουν υπόψη τους τις τοπικές ανάγκες, αλλά τις επιχειρηματικές. Εξετάζεται, μάλιστα, η χρηματοδότηση των έργων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων μετά τη συμφωνία που σύναψε η κυβέρνηση.

Στο θέμα του αθλητικού τουρισμού, είναι προφανές ότι σημαντικό ρόλο παίζει η υποδομή που προήλθε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η οποία θα αποτελέσει τη βάση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η ενίσχυση των «επενδυτών» προβλέπει, όπως προκύπτει από όσα είπε ο Α. Λιάσκος σε συνέδριο για τον αθλητισμό, μια σειρά από μελέτες για την προσέλκυση ανάλογων δραστηριοτήτων, «παροχή κινήτρων» για να προπονούνται στην Ελλάδα ξένες ομάδες, τη δημιουργία «Ελληνικού Αθλητικού Τουριστικού Συμβουλίου», αλλά και την ένταξη στον «αναπτυξιακό νόμο» των ...κέντρων Προπονητικού Αθλητικού Τουρισμού.

Η δήλωση του Δ. Αβραμόπουλου το Σάββατο για το πώς βλέπει η κυβέρνηση το θέμα «καθαρή» και «πολιτισμένη» Ελλάδα, είναι ενδεικτική, όσο και προκλητική: «Να κρατήσουμε αυτόν τον τόπο όμορφο, καθαρό, πολιτισμένο. Διότι ο επισκέπτης δε ζητάει μόνο την ποιότητα των υποδομών, αλλά και ένα περιβάλλον φιλικό και φιλόξενο»!!!

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Χέρι - χέρι ακρίβεια και εξαπάτηση

Πληθαίνουν οι περιπτώσεις μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που πέρα από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την αφόρητη ακρίβεια που έχουν επιβάλει σε όλη την γκάμα των ειδών πρώτης κατανάλωσης, αξιοποιούν πλέον και την ανοιχτή εξαπάτηση για την παραπλάνηση των πελατών τους. Γιατί εδώ που τα λέμε, τι είναι η κοροϊδία που κάνουν ορισμένα καταστήματα που ενώ αναφέρουν συγκεκριμένες τιμές στα ράφια όπου λανσάρουν τα προϊόντα τους, η χρέωση στο ταμείο είναι υψηλότερη και μάλιστα σε συνθήκες μαζικών αγορών όπου ο καταναλωτής δε συγκρατεί τις επιμέρους τιμές;

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση της Νομαρχίας Πειραιά, σε ελέγχους που έγιναν σε σχολεία, διαπιστώθηκε η έλλειψη αναρτημένου τιμοκαταλόγου με τα προς πώληση είδη. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν τιμοκατάλογοι στην Ιωνίδειο Σχολή, στο Γυμνάσιο και Λύκειο Καστέλλας, τα συστεγασμένα 1ο, 6ο Γυμνάσιο - Λύκειο Πειραιά και 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο, το 54ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, το 3ο Λύκειο Κορυδαλλού και το 11ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου.

Επίσης, από ελέγχους σε σούπερ μάρκετ διαπιστώθηκαν καταγγελίες καταναλωτών για διαφορά στις τιμές των προϊόντων από το ράφι στην ταμειακή μηχανή. Συγκεκριμένα:

  • Στο σούπερ μάρκετ «ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ» (Μπουμπουλίνας) διαπιστώθηκε στα φασόλια γίγαντες ΖΑΝΑΕ διαφορά τιμής 7 λεπτά, στα ντολμαδάκια ΖΕΝΙΘ διαφορά 17 λεπτά και στη μαρμελάδα Spin-Span διαφορά 12 λεπτά.
  • Στο «ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ» (Κανελλοπούλου 21) διαπιστώθηκε διαφορά τιμής στο αφρόλουτρο FA 35 λεπτά.
  • Στο σούπερ μάρκετ «ΑΤΛΑΝΤΙΚ» (Γρηγ. Λαμπράκη, Αμφιάλη) διαπιστώθηκε σε ποτήρια κρασιού Μαρόκου (εξάδα) διαφορά 15 λεπτά, στο «Bacardi Breezer» διαφορά 9 λεπτά και στο «Palmolive» διαφορά 16 λεπτά.
  • Στο σούπερ μάρκετ «ΓΕΡ. ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ» εντοπίστηκαν ρολά κουζίνας μάρκας «NEW GRAND» με αναγραφόμενο βάρος επί της συσκευασίας 950 γρ. διορθωμένο σε 1.800 γρ., στα οποία επιπλέον είχε αναγραφεί με μαύρο μαρκαδόρο 2 κιλά με τιμή 3,50 ευρώ.

Ολες οι παραπάνω παραβάσεις παραπέμφθηκαν στον αρμόδιο εισαγγελέα Αγορανομίας Πειραιά.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ