ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Ιούλη 2021
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητιέται από χτες το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο Τετάρτη. Το νομοσχέδιο έχει ήδη απορριφθεί στη συνείδηση γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως δείχνουν οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους, κόντρα στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να «περάσει» το νομοθέτημά της κατακαλόκαιρο με τα σχολεία κλειστά, ακολουθώντας την τακτική και των προκατόχων της.

Οπως από την πρώτη στιγμή ανέδειξε το ΚΚΕ, το νομοσχέδιο ενσωματώνει στρατηγικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ σε βάρος της Εκπαίδευσης, όπως είναι η λεγόμενη αυτονομία, η αποκέντρωση, η χρηματοδότηση μέσω χορηγιών και δωρεών, που οδηγούν ευθέως στην κατηγοριοποίηση σχολείων, στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, για σχολείο εξαρτημένο στα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που θα «παράγει» φτηνό και «ευέλικτο» εργατικό δυναμικό. Αλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι το αντιδραστικό νομοσχέδιο χαιρέτισε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, δηλαδή οι όμιλοι της ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, στη διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές «έντυσε» τον στόχο για σχολείο διαφοροποιημένο και υποταγμένο στην αγορά με βαρύγδουπες εκφράσεις περί δήθεν αναβάθμισης και επιχειρήματα ότι «βγάζουμε εξουσίες από πάνω μας για να δώσουμε αρμοδιότητες στα σχολεία».

Ο ΣΥΡΙΖΑ, και χτες, αντιπαρατέθηκε με την κυβέρνηση από το ίδιο στρατόπεδο που οριοθετούν οι κατευθύνσεις των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, με τον εισηγητή του, Ν. Φίλη, να λέει ότι οι αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαν την επιβράβευση του ΟΟΣΑ και της Τράπεζας της Ελλάδας, ενώ δήλωσε υπέρμαχος της αυτονομίας και της αποκέντρωσης των σχολείων «αλλά με δημοκρατικό τρόπο».

Από την ίδια σκοπιά, ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, Δ. Κωνσταντόπουλος, ανέφερε ότι οι ρυθμίσεις δεν «εξασφαλίζουν την αυτονομία της σχολικής μονάδας» και ότι η πρόταση του κόμματός του είναι «γνώσεις, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ανάπτυξη θετικών τάσεων».

Από την Ελληνική Λύση, η Σ. Ασημακοπούλου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο δεν προάγει «ένα δημόσιο σχολείο που θα εξασφαλίζει την συνέχιση του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας», ενώ από το ΜέΡΑ25 η Σ. Σακοράφα βρήκε ότι υπάρχουν και θετικές ρυθμίσεις όσον αφορά την αυτονομία, καθώς και άρθρα «σε θετική κατεύθυνση», όπως το πολλαπλό βιβλίο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Καμία λαϊκή οικογένεια, κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να δεχτεί τέτοιο σχολείο

Αποσπάσματα από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ στην Ολομέλεια της Βουλής

Με τις ευθύνες της κυβέρνησης, που αντί να πάρει άμεσα συγκεκριμένα μέτρα για τη θωράκιση των σχολείων και την αντιμετώπιση των πολύμορφων επιπτώσεων από την πανδημία στη μόρφωση των παιδιών φέρνει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

«Κοντά σε όσα ψήφισαν τα προηγούμενα χρόνια ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και ισχύουν, με το σημερινό νομοσχέδιο ολοκληρώνεται σε αυτήν τη φάση μια βαθιά αντιδραστική τομή στον ίδιο τον πυρήνα της Εκπαίδευσης: Στο τι και πώς μαθαίνουν οι μαθητές, στο τι και πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός και σε ποιο εργασιακό περιβάλλον. Το σχολείο αυτό, λοιπόν, το βαφτίζετε αυτόνομο και αποκεντρωμένο!», τόνισε μεταξύ άλλων.

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στις διατάξεις που ωθούν το σχολείο να εμπορεύεται τις υποδομές του και να έχει κι άλλες πηγές χρηματοδότησης πέρα από την κρατική, να μπαινοβγαίνουν χορηγοί. «Την ίδια στιγμή, με το πρόσχημα της αυτονομίας, το κράτος διώχνει από πάνω του τη δική του ευθύνη να χρηματοδοτεί, αποκλειστικά αυτό, τα σχολεία», επεσήμανε.

Στάθηκε μεταξύ άλλων στις ρυθμίσεις για το πολλαπλό βιβλίο, σημειώνοντας πως «για την ίδια τάξη θα υπάρχει μια ποικιλία από σχολικά βιβλία, διαφορετικά ως προς τη δυσκολία, την έκταση και το βάθος του περιεχομένου τους, θα υπάρχουν σχολικά βιβλία πολλών επιπέδων και ταχυτήτων, σχολικά βιβλία χαμηλού, μέτριου και υψηλού βαθμού δυσκολίας, τα οποία θα απευθύνονται σε μαθητές και σε σχολεία αντίστοιχων κατηγοριών», θυμίζοντας ότι πρόκειται για μια ιδέα που δοκιμάστηκε και παλιότερα, επί Αρσένη, και απέτυχε τελείως. «Η αυτονομία έρχεται και διώχνει τον ενιαίο χαρακτήρα που πρέπει να έχει η σχολική γνώση!», συνέχισε και τόνισε πως το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται τα σχολικά βιβλία που λένε ψέματα, που διαστρεβλώνουν, που πάνε να μάθουν στα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα με συνταγές και προσκλήσεις για πάρτι. Αλλά ζητάει να αλλάξουν, να υπάρχει πλούτος πηγών και ηλεκτρονικών μέσων για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως.

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στη σύμπλευση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ σε βασικές πτυχές του νομοσχεδίου: «Πώς μπορεί (ο ΣΥΡΙΖΑ) να μιλήσει για τις δεξιότητες που αυγαταίνουν στα σχολεία σε βάρος μαθημάτων όπως η Κοινωνιολογία, η Αισθητική και η Φυσική αγωγή; Ούτε μπορεί ούτε και θέλει, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίασε αυτόν τον δρόμο με τη λεγόμενη θεματική εβδομάδα! Και τι να πει για την αυτονομία των σχολείων, αυτόν τον δούρειο ίππο της εμπορευματοποίησης και της ταξικής κατηγοριοποίησης της Εκπαίδευσης! Ακόμα και τώρα τον ακούμε να υπερασπίζεται με πάθος την αυτονομία των σχολείων, να διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας για τη χώρα μας και να επικαλείται την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ για να αντιπολιτευτεί την κυβέρνηση».

Αναφερόμενος στην «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, έκανε λόγο για ασφυκτικότατο ατομικό έλεγχο ώστε να υλοποιούν την «αυτονομία» και κάθε αντιδραστικό μέτρο χωρίς αντίρρηση: «Ο εκπαιδευτικός θα είναι κυριολεκτικά κυκλωμένος από παντού για να μη ξεφεύγει ρούπι από τις κατευθύνσεις του ΥΠΑΙΘ. Και όποιον δεν σκύβει το κεφάλι τον περιμένει παρακράτηση του μισθού του και απαγόρευση κατάληψης οποιασδήποτε στελεχιακής θέσης για τα επόμενα 8 χρόνια. Το θυμάστε αυτό, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι η τροπολογία Γεροβασίλη για την "αξιολόγηση" στο Δημόσιο, που τώρα η ΝΔ τη φέρνει στην Εκπαίδευση».

«Στο αστικό σχολείο της "αυτονομίας" προετοιμάζεται ο νέος εργαζόμενος ως φθηνός, "ευέλικτος" και προσαρμοσμένος στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων. Καμία λαϊκή οικογένεια, κανένας εκπαιδευτικός που σέβεται τον ρόλο του δεν μπορεί να δεχτεί ένα τέτοιο σχολείο», συνέχισε.

«Για ένα να είστε βέβαιοι εκεί στην κυβέρνηση: Ο αγώνας, που ήδη ξεκίνησε ενάντια στο νομοσχέδιο, από την 1η του Σεπτέμβρη θα φουντώσει ενάντια στην εφαρμογή του!», τόνισε ο Γ. Δελής. «Δεν θα αφήσει ο λαός τα σχολειά του να γίνουν εμπορικά μαγαζιά και τα παιδιά του να μείνουν διψασμένα για μόρφωση, μέσα μάλιστα στον ωκεανό σήμερα της επιστημονικής γνώσης!», πρόσθεσε και αναφέρθηκε στην πρόταση του ΚΚΕ για ένα σχολείο ενιαίο και δωδεκάχρονο, όπου θα οργανώνεται η επαφή του μαθητή με όλες τις πτυχές του ανθρώπινου πολιτισμού.

Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, δήλωσε πως το ΚΚΕ είναι αρνητικό, με βάση την αφετηριακή του θέση για τον διαχωρισμό κράτους και Εκκλησίας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Απορρίπτουν το νομοσχέδιο - έκτρωμα

Νέα συγκέντρωση στη Βουλή αύριο στις 6 μ.μ., μέρα ψηφοφορίας για το νομοσχέδιο

Με νέα συγκέντρωση αύριο Τετάρτη, στις 6 μ.μ. στο Σύνταγμα, εκπαιδευτικοί, γονείς και εργαζόμενοι δηλώνουν για μια ακόμα φορά ότι απορρίπτουν το νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση κατακαλόκαιρο προωθώντας την ταξική κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση, φέρνοντας ασφυκτικό έλεγχο στους εκπαιδευτικούς.

«Δεν θα σταθούμε με σταυρωμένα χέρια μπροστά σε ένα νομοσχέδιο που επιδιώκει να μετατρέψει το σχολείο σε επιχείρηση, που θα αναζητεί χρήματα από γονείς, από ιδιώτες, αλλά και από χορηγούς για να λειτουργήσει», δηλώνουν καλώντας στην αυριανή κινητοποίηση τα Συνδικάτα Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, Οικοδόμων Αθήνας, Φαρμάκου Αττικής, Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής, Εργαζομένων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Αττικής, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, το Σωματείο Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικού Αττική και το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής.

«Τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα θα μείνουν στα χαρτιά!», δηλώνουν σωματεία εκπαιδευτικών της Αττικής που καλούν στην κινητοποίηση. Οπως τονίζουν, «δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο που κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε "καλά" και σε "κακά", σε "πλούσια" και "φτωχά". Που δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικά σχολικά βιβλία. Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών μας με τις εφήμερες δεξιότητες, για να βγαίνουν από όλο και πιο μικρή ηλικία στην αγορά εργασίας».

Απέναντι στα παραπάνω, αντιτάσσουν τα αιτήματα: «Ολα τα σχολεία να έχουν επαρκή κρατική χρηματοδότηση και στήριξη, με σύγχρονες υποδομές, εργαστήρια και εξοπλισμό. Να μη βάζει ο γονιός το χέρι στην τσέπη για να μορφωθεί το παιδί του. Ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονα, επιστημονικά θεμελιωμένα και κατανοητά σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα ίδια για όλα τα παιδιά. Μέτρα για την έναρξη της νέας σχολική χρονιάς, τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες».

Σε μαζική συμμετοχή καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής. Στην κινητοποίηση καλεί και η ΟΛΜΕ.

Με αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου, κινητοποιήσεις διοργανώνονται αύριο και σε άλλες πόλεις:

  • Στη Θεσσαλονίκη στις 7 μ.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου, από την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, εργατικά σωματεία, ΕΛΜΕ και Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Πικετοφορία διοργανώνει στις 8 μ.μ. το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, ξεκινώντας από το Αρχαίο Θέατρο.
  • Στην Ξάνθη, η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο κτίριο της Αντιπεριφέρειας στις 10.30 π.μ.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ