ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Διαδηλώνοντας στη Γένοβα

Με δηλώσεις συμμετοχής ομαδικά μέσω των σωματείων και απευθείας στα γραφεία του ΠΑΜΕ (Εμμανουήλ Μπενάκη 28, τηλ.: 3301842,47), συνεχίζεται η προετοιμασία για τη συμμετοχή των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων στις διαδηλώσεις στη Γένοβα (21 Ιούλη), που γίνονται με αφορμή τη συνεδρίαση των ηγετών του G8.

Η Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους της χώρας μας να διαδηλώσουν με τα συνθήματα και τα λάβαρα του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη νέα ιμπεριαλιστική τάξη πραγμάτων, να αποκαλύψουν το ρόλο των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κυβερνήσεών τους, που αποφασίζουν πολιτικές σε βάρος της παγκόσμιας εργατικής τάξης και σε όφελος του διεθνούς κεφαλαίου.

Η συμμετοχή του ΠΑΜΕ στις διαδηλώσεις της Γένοβας είναι συνέχεια της πλούσιας διεθνιστικής του δράσης, στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη, για την υπεράσπιση της ειρήνης, κόντρα στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, την υπεράσπιση των εργατικών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών, ενάντια στην εξουσία του κεφαλαίου και των οργάνων του. Είναι ταυτόχρονα η «άλλη πλευρά», που συμπληρώνει την αγωνιστική του παρουσία στο εσωτερικό της χώρας.

Για την έγκαιρη και σωστή προετοιμασία της αποστολής του ΠΑΜΕ, οι διαδηλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Η αναχώρηση θα γίνει με πλοίο από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα την Πέμπτη 19 Ιουλίου. Η μεταφορά με τα πλοία της γραμμής θα γίνει στο κατάστρωμα, που σημαίνει ότι πρέπει ο κάθε διαδηλωτής να έχει ένα «σλίπινγκ μπαγκ» (υπνόσακο).

2. Η αποστολή θα φτάσει στην περιοχή κοντά στη Γένοβα την Παρασκευή το βράδυ και οι διαδηλωτές θα κοιμηθούν σε οργανωμένα κάμπινγκ, που θα διαθέτουν τουαλέτες, μπάνια, εστατόριο και καφενείο. Για τον ύπνο, χρειάζονται «σλίπινγκ μπαγκ» και σκηνές δύο ατόμων.

3. Το Σάββατο το μεσημέρι θα συμμετέχουμε στη διαδήλωση με το δικό μας μπλοκ δυνάμεων. Και το βράδυ θα γίνει διανυκτέρευση στο κάμπινγκ.

4. Την Κυριακή αναχωρούμε για Αγκόνα και από εκεί αργά το βράδυ για Πάτρα. Στην Πάτρα θα φτάσει το πλοίο τη Δευτέρα 23 Ιουλίου το μεσημέρι.

5. Η συμμετοχή για κάθε άτομο είναι τριάντα πέντε χιλιάδες δραχμές (35.000) και στην τιμή περιλαμβάνεται και το κόστος του πρωινού.

Η σκυτάλη στη Θεσσαλονίκη

Οι τελευταίες εξελίξεις στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με την απεγνωσμένη προσπάθεια της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ να ρετουσάρει το προφίλ του κόμματος και της κυβέρνησης και να εγκλωβίσει πάλι τις λαϊκές μάζες στον αντιλαϊκό μονόδρομο, εκφράζουν τον απόηχο των μεγαλειωδών λαϊκών κινητοποιήσεων, με αιχμή το Ασφαλιστικό το προηγούμενο διάστημα.

Εφτασαν 30 μέρες παλλαϊκού ξεσηκωμού για το κορυφαίο ζήτημα της υπεράσπισης της κοινωνικής ασφάλισης για να καταδείξουν ότι η κυβέρνηση, το επιτελείο του ΣΕΒ, η ηγεσία της ΝΔ και τα κόμματα του Ευρωενωσιακού μονόδρομου ένα πράγμα φοβούνται και υπολογίζουν: Το συντονισμένο αγώνα της εργατικής τάξης, τον αγώνα που προβάλλει την αναγκαιότητα μιας άλλης πολιτικής που θα έρχεται σε ρήξη και θα ανατρέπει την εφαρμοσμένη αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνώντων. Εφτασαν τα αιτήματα που καταγράφονταν στα πανό των εκατομμυρίων απεργών που διαδήλωναν, να προκαλέσουν «αμνησία» στα πρωτοκλασάτα στελέχη του ΕΓ και της Κυβερνητικής Επιτροπής, που όλως αιφνιδίως ελησμόνησαν την αγαστή τους ομοφωνία στα μέτρα Γιαννίτση και αμέσως μετά έσπευδαν να στηλιτεύσουν τον υπουργό Εργασίας για επικοινωνιακά λάθη.

Οι αναταράξεις στο κυβερνητικό σκάφος που προκάλεσαν οι ογκώδεις απεργιακές κινητοποιήσεις του περασμένου Απρίλη και Μάη δε σταμάτησαν όπως σταμάτησαν μετά τις 17 Μάη οι απεργίες στις οποίες συμμετείχαν από ανάγκη οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Οι αναταράξεις συνεχίζουν και διαβρώνουν τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης να εφαρμόζει τη σκληρή αντιλαϊκή της πολιτική, γιατί αντανακλούν ακριβώς μια δυναμική: την όλο και διογκούμενη λαϊκή δυσαρέσκεια από τις συνέπειες της εφαρμογής της κυβερνητικής αντιλαϊκής πολιτικής, τη δυσαρέσκεια που χρεώνει πολιτικά στην κυβέρνηση αλλά και στην αξιωματική αντιπολίτευση ως την ίδια πηγή των δεινών των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Μάταια οι ηγεσίες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού στα κεντρικά και δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚΑ, ΕΚΘ, Ομοσπονδίες κλπ.) προσπάθησαν να βάλουν «λουκέτο» στις διαθέσεις των εργαζομένων, τσαλαπατώντας έτσι την εντολή που πήραν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Θεώρησαν οι κομματικοί εντολοδόχοι των ηγεσιών των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αυτόνομης Παρέμβασης» ότι τώρα αρκεί «να κλείσει» ο κύκλος των κινητοποιήσεων και να αρχίσει ο κύκλος του «διαλόγου» για να ξεχαστούν οι επικίνδυνες για το σύστημα κινητοποιήσεις, που αύριο ασφαλώς δε θα μπορούν να ελεγχθούν όποιος κι αν είναι στην κυβέρνηση.

Μάταια όμως γι' αυτούς, γιατί το στίγμα, στην ουσία το μήνυμα, τη συνέχεια και την προοπτική του αγώνα δεν την έδωσαν οι ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, ούτε το προηγούμενο διάστημα, ούτε και σήμερα. Το μήνυμα των συγκλονιστικών κινητοποιήσεων το έδωσαν τα εκατομμύρια απεργοί που απαίτησαν ούτε βήμα πίσω, αλλά μπροστά, όλοι αυτοί που απαίτησαν λύσεις με την ικανοποίηση αιτημάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, όλοι αυτοί που απαίτησαν κλιμάκωση και αντεπίθεση με νέες κινητοποιήσεις, είναι το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, είναι το ΠΑΜΕ, οι Επιτροπές Αγώνα στις πόλεις, στους χώρους δουλιάς, στους κλάδους που δε σταμάτησαν αλλά συνεχίζουν τη μάχη για την υπεράσπιση και διεύρυνση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Ολοι αυτοί που βλέπουν χωρίς αυταπάτες ότι το κέντρο βάρους πέφτει στο συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, στις συσκέψεις που θα στοχεύουν στη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα για το Ασφαλιστικό, στην κοινή δράση με τους ΕΒΕ και τους αγρότες. Είναι όλοι αυτοί που εκφράστηκαν όχι στα πολυδιαφημισμένα γκάλοπ των κομματικών προτιμήσεων αλλά στα γκάλοπ των αγωνιστικών κινητοποιήσεων. Αλήθεια, γιατί ξεχάστηκε εκείνο το γκάλοπ που το 72,2% ζητούσε συνέχιση των απεργιών και το 64,6% ήταν κατά του «διαλόγου» - απάτη;

Συνεχίζουμε λοιπόν εκφράζοντας την απαίτηση των απεργών, εργαζομένων και των λαϊκών αγωνιστών των μεγαλύτερων κινητοποιήσεων της τελευταίας 20ετίας. Οι τελευταίοι μήνες έδειξαν ότι αυτή η σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική δεν είναι ανίκητη. Στις 28 του Ιούνη, την Πέμπτη στις 8 το βράδυ τη σκυτάλη παίρνει το μαχητικό, αγωνιστικό κίνημα της Θεσσαλονίκης. Εκεί, στην Πλατεία Αριστοτέλους, η Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία της Κοινωνικής Ασφάλισης, οι φορείς της πόλης μαζί με το ΠΑΜΕ, μαζί με την ταξική συσπείρωση της αγροτιάς, την ΠΑΣΥ, μαζί με τους επαγγελματοβιοτέχνες, θα δώσουν το μήνυμα της λαϊκής αγωνιστικής συσπείρωσης για την υπεράσπιση και διεύρυνση της Δημόσιας, Κοινωνικής, Καθολικής Ασφάλισης, της ίδιας της ζωής.


Θεόδωρος ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
Γενικός Γραμματέας ΕΚΘ


Ολοι οι εργαζόμενοι δικαιούνται άδεια

Ολοι οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα σε κανονική άδεια μετ' αποδοχών. Και οι μερικώς απασχολούμενοι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενοι με συμβόλαια περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Την απόφαση αυτή - όπως μετέδωσε το ΑΠΕ - έλαβε χτες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, που έκρινε ότι στις διατάξεις των εθνικών νομοθεσιών σχετικά με τις προϋποθέσεις χορήγησης κανονικής άδειας μετ' αποδοχών τα κράτη - μέλη δε θα μπορούν να αποκλείουν ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων από το δικαίωμα αυτό. Η απόφαση αφορούσε την εκδίκαση της προσφυγής του βρετανικού συνδικάτου των εργαζομένων στον οπτικοακουστικό τομέα. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι με βάση την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Χάρτα του 1989, κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα σε κανονική άδεια μετ' αποδοχών. Σύμφωνα με το Δικαστήριο, το δικαίωμα στην άδεια μετ' αποδοχών αποτελεί μια από τις αρχές του Κοινοτικού Δικαίου.


ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
Αγωγή κατά σωματείου

Το ποσό των 2,1 δισεκατομμυρίων δραχμών και την εξάμηνη φυλάκιση όλων των μελών του ΔΣ του Πανελληνίου Συλλόγου Προσωπικού Ελληνικών Πετρελαίων (ΠΣΠ - ΕΛΠΕ), ζητεί με αγωγή που κατέθεσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ) Ελ. Τζέλλας! Σύμφωνα με τον ΠΣΠ - ΕΛΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ ισχυρίζεται ότι προξενήθηκε υλική ζημιά και σημαντική ηθική βλάβη στην εταιρία εξαιτίας των ανακοινώσεων του Συλλόγου για τα πετρέλαια του Πρίνου, για τη συρρίκνωση του κλάδου έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων και την απαξίωση πολλών εργαζομένων που κατέχουν στελεχικές θέσεις. Στην αγωγή της η διοίκηση προβάλλει το «επιχείρημα» ότι προκλήθηκε ανησυχία στους μετόχους και στους επενδυτές, προσπαθώντας να βρει εξιλαστήριο θύμα για την πορεία της μετοχής!

Οπως σημειώνει ο ΠΣΠ-ΕΛΠΕ, «η περίπτωση αυτή κινδυνεύει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση σε όσους επίδοξους αυταρχικούς διοικητές επιχειρήσεων θα θελήσουν να εφαρμόσουν τις νέες μεθόδους τρομοκράτησης και φίμωσης των συνδικαλιστών που ασκούν κριτική. Καλούμε όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς να τοποθετηθούν και να αγωνιστούν μαζί μας ενάντια στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης».

Τέλος, δηλώνει ότι «θα αγωνιστούμε για να μην περάσουν οι νέες πρακτικές της διοίκησης των Ελληνικών Πετρελαίων πάνω στις πλάτες των εργαζομένων και του συνδικαλιστικού κινήματος.

Σύσκεψη για Ασφαλιστικό - εργασιακές σχέσεις

Ανοιχτή σύσκεψη - συζήτηση για την Κοινωνική Ασφάλιση, τις εργασιακές σχέσεις, τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο κ.ά., διοργανώνουν αύριο Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ., τα μέλη της Επιτροπής Πρωτοβουλίας Εργαζομένων στον ΟΣΕ.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «Στάνλεϊ» (Οδυσσέως 1, Πλατ. Καραϊσκάκη), με θέματα συζήτησης: Την κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα μετά τις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις. Το ρόλο και τη δράση των αγωνιστικών, ταξικών δυνάμεων. Το πρόγραμμα δράσης και την προοπτική των αγώνων, που δίνει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα για την Κοινωνική Ασφάλιση, τις εργασιακές σχέσεις, τα προβλήματα του σιδηροδρόμου κ.ά.

Ναυτικά ατυχήματα

Δύο ναυτικά ατυχήματα σε διάστημα λίγων ωρών σημειώθηκαν χτες στην ακτοπλοΐα. Συγκεκριμένα, στις 9.30 το πρωί, το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» της ΛΑΝΕ (την οποία έχει απορροφήσει η ΑΝΕΚ) παρουσίασε μηχανική βλάβη όταν αυτό έπλεε έξω από το λιμάνι Πηγάδια Καρπάθου. Το πλοίο με 101 επιβάτες εκτελούσε το δρομολόγιο από Ρόδο για Κάρπαθο - Κάσο - Σητεία - Αγ. Νικόλαο - Μήλο - Πειραιά. Το «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» έχει κρατηθεί στο λιμάνι από τη Λιμενική Αρχή Καρπάθου μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη του και να επιθεωρηθεί. Στις 3.30 το μεσημέρι ένα ακόμα πλοίο της ίδιας εταιρίας, το «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» και πάλι στην Κάρπαθο προσάραξε στην προβλήτα του λιμανιού. Το πλοίο, το οποίο και αυτό έχει κρατηθεί από τη Λιμενική Αρχή, εκτελούσε το δρομολόγιο Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδο, με 168 επιβάτες.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ